Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Monday 27 November 2017

Mentorku Suami Aku ~ Cahaya Ainn

(SEM & SS) RM26.00 > RM22.90

“I love you.”

Macam mana lelaki seperti Airil, yang selalu tayang wajah sejuk beku tak berperasaan boleh luahkan kata-kata tersebut kepadanya? Macam mana Airil, yang suka menengking herdiknya, boleh jatuh hati kepadanya?

“Saya tak boleh terima encik.” – Wafa
“Why? Awak dah ada someone special?” – Airil

Aduh! Alasan apa lagi yang dia nak bagi kepada Airil? Semua alasan yang dia beri sebelum ini, langsung tak memberikan kesan pun kepada lelaki itu.

“Saya akan selamatkan awak, kalau awak janji akan terima saya.”
– Airil

Gila! Macam mana Airil boleh buat tawaran begitu sedangkan dia berada di ambang maut? Mamat ini betul-betul dah gila!

“So, apa lagi alasan awak untuk menolak saya?” – Airil

Dia ada banyak alasan! Pertama, Airil itu panas baran! Suka nak menengking tak tentu pasal. Kedua, Airil err… tak romantik? Ya, Airil tak romantik. Tak pernah nak hadiahkan dia bunga ke, pujuk dia ke. Eh, apa-apalah. Yang ketiga, apa alasan ketiga? Mati kutu Wafa dibuatnya. Jenuh otaknya befikir apa lagi alasan yang patut dia berikan sehinggalah…

“Fine! Saya… terima!”

Apa yang menyebabkan Wafa berubah fikiran dan menerima Airil dalam hidupnya? Dan, betulkah Wafa benar-benar ikhlas menerima Airil? Atau ada agenda tersembunyi yang telah dirancang oleh Wafa?