ULAT BUKU SEMUA... HARGA HEBAT!!

ULAT BUKU / BOOKWORM / BOOKADDICT SEMUA...
Jom dapatkan BUKU dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj kurier MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Thursday, 11 January 2018

Bunga Hati Mr. Jung ~ Tini Hardanisyah

(SEM & SS) RM30.00 > RM26.40

DARI kerana mata, Alisha dan Erwan terus terperangkap dalam perasaan yang sukar untuk ditafsirkan. Bukan dek kerana panahan cinta pandang pertama tapi kerana persoalan yang sudah lama tersimpan kemas dalam memori. Restoran makanan Korea, Han Valley menjadi titik permulaan bagi kisah baru mereka namun tak semudah itu mereka mengakui perasaan masing-masing.

“Muhammad Erwan Jung Bin Abdullah.” - Erwan-
“Nama asal awak? Maksud saya nama Korea.” -Alisha-
“Saya rasa awak tak perlu tahu nama Korea saya.” -Erwan-

Bila Erwan kata begitu, Alisha terus jadi berganda-ganda tidak sudi dengannya. Namun andai sudah namanya jodoh, sampai ke puncak Everest pun boleh bertemu. Hinggalah satu peristiwa berlaku dan persoalan yang tersimpul rapi itu mula terlerai sedikit. Maka bermulalah misi 11 persoalan Alisha ala-ala wartawan tak bergaji. Siapa sebenarnya jejaka Korea bermata redup ini?

“Ibu, kita sekarang zaman alaf baru. Janganlah bu. Please. Ini bukan macam novel kahwin paksa ibu. Tolonglah ibu.” -Alisha-
“Tapi, kalau adik berkenan dengan Aril tu ibu memang suka sangat. Anak saudara ibu sendiri lagi ibu percaya.” -Ibu-

Gawat bila ibu Alisha bercita-cita tinggi nak bermenantukan anak saudara sendiri yang baru balik dari luar negara. Siapa yang tak mahukan Hairil, jejaka kacak yang sudah mendapat gelaran PhD di usia muda. Tapi degilnya Alisha setebal kerak bumi jadi tidak katanya maka tidaklah.
Alisha dan Erwan punya latarbelakang jauh berbeza dari segi budaya, negara dan bangsa namun ikatan jantung hati mereka terlalu kuat untuk dinafikan. Malahan sifat mereka juga bagai langit dan bumi. Erwan tegas, tenang dan matang manakala Alisha pula lebih kebudak-budakan, suka bertindak di luar kawalan namun sangat baik hati.

“Macam muka awak kan? Sama sangat. Bentuk muka sama. Warna pun sama. Biru dengan biru. Awak memang Doraemon saya. Doraemon, Doraemon boleh tak kita beli set baby ni?” Alisha-
“Kalau saya Doraemon, awak Nobita lah?” -Erwan-
“Nobita tu lelakilah. Saya jadi Mrs. Doraemon lah.” -Alisha-

Bagi Alisha, Erwan ibarat Doraemon yang selalu ada untuk orang yang dia sayang. Namun mampukah keluarga kedua belah pihak menerima? Keluarga Erwan nun jauh di Seoul dan keluarga Alisha pula mementingkan agama dan adat budaya.

“Kita akhiri semua ni dengan baik. Bersaksikan abah.” -Erwan-
“Andai sudah tertulis jodoh untuk kita, walau sejauh mana kita terpisah, sejuta mana pun halangan, kita pasti akan bertemu.” -Erwan-

Cinta bukan bererti memiliki dan atas nama pengorbanan Erwan terpaksa berundur. Sempatkah 11 persoalan itu dijawab oleh Erwan? Benarkah selepas 10 tahun, suratan jodoh benar-benar tidak tertulis untuk mereka?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...