Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Tuesday 5 November 2019

Veenea ~ Aifa Batrisya

(SEM & SS) RM26.00 > RM23.40

Kepulangan Veenea lebih awal sengaja dirahsiakan daripada bonda kerana misinya. Kasih yang lama terputus dengan ibu kandungnya mahu disambung kembali. Selangkah dia masuk ke teratak bonda kelak, belum tentu lagi dia dapat peluang yang sama.

Anas Hafiy Hamazaki… Sikapnya persis arwah ayahnya dari segi tutur kata, gerak badan dan lenggok bahasa. Cumanya versi lain. Versi orang Jepun! Bertahun Veenea menuntut ilmu di negara matahari terbit itu, tidak ada pula yang berkenan di hati. Sudahnya, sekembali ke Malaysia, KLIA menjadi tempat mereka bertemu dan mula menganyam kasih.
Haryk Mateen… Sikapnya bajet-bajet cool dan emotionless. Dalam sikap jengkel, dia punya keprihatinan tahap A yang kadangkala merimaskan Veenea. Yang si adiknya Hairyl Maleek pula tidak sudah-sudah mengaku ibu Vee itu ibunya. Mamanya yang terkenal seantero antarabangsa itu tidak pula dihairankan.
Veenea tersepit sendiri. Misi hendak bermanja dengan ibunys menjadi sukar dengan kehadiran dua beradik itu. Hubungan dengan Anas pun jadi tidak menentu apabila Eril tak sudah-sudah dengan kempen – ‘abang kita suka perempuan garang macam akak!’
Namun, apabila bonda bagi syarat untuk dia punya peluang terus bertemu dengan ibunya, Veenea kira Anas adalah kuncinya.
“Kita baru aje kenal. Awak setuju macam tu aje?”- Veenea
“Sebab orang tu awak. Takkan saya nak menolak? Dai suki dayo…”- Anas
Tapi apabila semakin hari sikap Anas berubah dan seolah-olah punya rahsia sendiri, Vee jadi sangsi. Betulkah Anas itu jodohnya?
“Anata to issho ni itai desu ( saya nak hidup dengan awak).” – Anas
“Uhibbuka fillah (saya sayang awak kerana Allah).” – Erik
Antara Tomohisa Yamashita dengan Zaynn Maleek versi celup, siapa yang akhirnya membantu misi Veenea untuk terus menjaga hati bonda dan mencuri hati ibunya? Jujurnya, Veenea buntu. Menjadi seorang Veenea, sesungguhnya tidak semudah itu.