Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Tuesday 23 June 2020

Muridku Suami Aku? ~ Cahaya Ainn

(SEM & SS) RM27.00 > RM24.30

Kewujudan bilik muzik yang dikatakan sebagai kawasan larangan itu telah menemukan Ariana dengan Akmal secara tidak sengaja. Ariana, guru muda yang baru sahaja melapor diri di sekolah tersebut, langsung tidak menduga akan berlaku perubahan besar dalam hidupnya tatkala bertemu dengan pelajar bernama Akmal.

Orang kata, jangan terlalu membenci seseorang, kelak akan jatuh sayang pula. Begitulah yang berlaku antara Akmal dan Ariana.

"Kau... dah buat... aku gila."- Akmal
"Saya tak faham apa yang awak merepek ni. Lepaskan saya..." - Ariana
"Kau tak faham, hah? Kau masih tak faham? Aku dah jatuh cinta dengan kau dan kau masih tak faham?! Kau buat aku jadi gila bayang, asyik teringatkan kau! Dan semua ni salah kau! Perempuan bodoh!" - Akmal

Bagaiamana benci bertukar menjadi sayang? Semua ini berlaku ketika Akmal dan Ariana tersesat di dalam hutan dan menyebabkan mereka terpaksa menghabiskan masa bersama-sama pada malam itu.

Dari situ Ariana kenal siapa Akmal sebenarnya dan Akmal, saat itu dia sedar yang hatinya sudah jatuh cinta.

"Cuba fikirkan..." - Akmal
"Fikir apa?" - Ariana
"Tentang perasaan saya... pada awak." - Akmal