Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Saturday 12 September 2020

Percaya Pada Janji ~ Cik Mardihah

(SEM & SS) RM30.00 > RM29.00


UYAINA BALQIS Dia tak percaya cinta dan dia tak percayakan lelaki. Bagi dia, semua itu lagi berbisa dan pedih dari ditusuk duri. Ada apa dengan cinta? Awal-awal memang lah manis di mulut. Pijak semut pun tak mati. Tapi lama-lama, cinta ke mana sayang ke mana! 

LUTHFAN RAZIN Dia pernah kata semua perempuan itu hipokrit. Pandangkan rupa dan luaran semata-mata. Tiada perempuan yang ikhlas dalam bercinta. Tapi selepas bertemu dengan seorang gadis bertopi atas kepala , Luthfan sedar, tak semua perempuan begitu. Uya dan Luth. Kedua-duanya ada pengalaman pahit dalam hubungan cinta. Uyaina ditinggalkan kekasih, Luth ditinggalkan tunang. Kerana? Orang ketiga. 

Pertemuan pertama mereka, penuh dengan salah faham. Uyaina fikir Luthfan lelaki buta hanya kerana Luthfan hampir langgar kereta ketika mahu melintas jalan. Sehinggalah selepas empat tahun kembali mempertemukan mereka. 

"Jadi isteri saya." - LUTHFAN 
 "Gila! Lelaki gila!"- UYAINA 

 Kata Uyaina, Luthfan lelaki gila. Jumpa baru beberapa kali, kenal pun tak, tiba-tiba lelaki itu ajak kahwin. Ingat dia ni anak patung? Barang dagangan yang boleh dibeli begitu sahaja? 

 "Izinkan saya jadikan awak isteri saya. Saya janji akan bahagiakan awak. Pegang janji saya." - LUTHFAN Uyaina terima. Kerana janji Luthfan. 
"Saya tak perlukan awak,Luth.Tinggalkan saya." - UYAINA