Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Tuesday 22 August 2023

BISA: Security Man ~ Pakcik Man

(SEM & SS) RM39.00  > RM38.00

"Kalau tak boleh buat, lebih baik kamu berhenti kerja," dia sudah mula makin melalut. Aku memang penyabar tapi sabar aku pun ada hadnya. Dia ingat aku teruja sangat agaknya bekerja di sini.

"Baik, saya berhenti kerja hari ini jugak," serentak aku menghempas fail di tanganku ke atas meja namun aku masih mampu mengawal amarahku dari berlarutan.

***

"A'uzubikalimmatillah hittammah minsyarima, kholaq," aku perlu bersedia.

Tiba-tiba terdengar suara memanggil namaku dari arah hutan dengan suara kuat dan nyaring. "Man... Man..." nama aku disebut berterusan tanpa henti.

***

"Awak ni cuba hormat sikit pada orang lain. Muda bukan bererti dia tidak tahu apa-apa," kata Latif sambil menggelengkan kepalanya. "Ikut Encik Latiff lah. Nak bagi kami sama-sama jaga pun boleh je. Aku nak tengok hebat mana orang muda handle kerja ni," bebel Halim sambil keluar dari pejabat. Aku juga hanya mampu menggelengkan kepala melihat perangainya.