Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Tuesday 1 August 2017

Dia, Cinta Hatiku? ~ Azieana

(SEM & S/S) RM28.00 > RM24.60

“Awak nak saya tolong hantar awak ke hospital atau klinik ke?” – Sufi.
“Tak perlu. Saya okey je ni.” – Zahim

Itulah detik pertama pertemuan antara NUR AISYAH SUFIYA atau lebih dikenali sebagai Sufi dengan MOHD ZAHIM FITRI. Sufi telah menolong lelaki itu yang cedera akibat dibelasah. Itulah Sufi yang brutal dan bermulut laser tetapi sangat penyayang terhadap anak angkatnya, Risya.
Siapa sangka Zahim itu CEO Zamrud Holdings tempat kerja baru Sufi. Sikap dan keperibadian Sufi dalam diam berjaya menarik minat Zahim. Suatu hari, Zahim meminta pertolongan Sufi menyamar sebagai kekasihnya untuk ditunjukkan kepada orang tuanya bagi mengelakkan dirinya dijodohkan dengan Dania. Dia cuba berterus terang akan hasrat hatinya untuk memiliki Sufi, tapi ditolak dengan alasan Sufi sudah pun bertunang dengan Wan Jazlan dan bakal berkahwin tidak lama lagi. Zahim kecewa!
Namun, impian Sufi untuk membina rumah tangga bersama tunangnya tidak kesampaian kerana perkahwinan mereka terganggu dengan kehadiran Zetty yang mengaku dia ialah isteri Wan Jazlan. Majlis perkahwinan tidak jadi itu akhirnya bertukar menjadi majlis pertunangan antara Sufi dengan Zahim.
Perkahwinan Sufi dan Zahim berlangsung dengan restu kedua belah pihak. Tapi kebahagiaan mereka tergugat dengan kemunculan tiba-tiba Tengku Zarina yang mendakwa Risya ialah anak kandung Zahim.
“Bapa kandung Risya ialah lelaki yang ada di sebelah awak, Sufi. Lelaki yang sudah menjadi suami awak.” – Tengku Zarina
“Abang!!! Abang bapa kandung Risya?” – Sufi
“Sayang, abang… er, semua ni salah faham. Abang…” – Zahim
“Tak, abang tipu Sufi. Sufi benci abang. Sufi benci!” – Sufi
Sufi yang kecewa dengan kenyataan itu membawa diri ke Cameron Highlands. Siapa sebenarnya bapa kandung Risya dan apa kaitannya Tengku Zarina dalam hubungan mereka bertiga?