Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Thursday 30 May 2019

Intuisi ~ Saiful Amin

(SEM & SS) RM28.00 > RM25.20

Dunia ini ada dua sisinya. Di kala siang dan juga di kala malam. Cakap-cakap orang kononnya entiti hidupan di kala malam adalah pemalu. Kerana itulah jarang sekali berlakunya pertemuan di antara kedua-duanya. Meskipun begitu, pertemuan yang tidak dijangkakan berlaku akhirnya. Naim yang setelah sekian lama terselamat daripada pertemuan dengan Jabat Kencana akhirnya membuka pintu kepada perjumpaan kedua-duanya. Minatnya yang mendalam kepada paranormal menjadi duri dalam daging. Bersama-sama tiga sahabatnya, mereka meredah alam angker bersenjatakan kamera dan juga semangat mengembara. Misi utama mereka cuma satu. Merakam puaka yang menghantui lokasi-lokasi menyeramkan dan menyebarkannya ke alam maya.

“Aku tak tipulah! Aku betul-betul pernah nampak hantu!” Naim.

“Kau dah lupa aku? Masa kau kecil-kecil dulu aku pernah datang jumpa kau.” Jabat Kencana.

“Angah, apa kau buat? Budak ni keluarga aku. Jangan kau pekik-pekik kat dia. Kau pergi balik!” Tok cik.