ULAT BUKU SEMUA... HARGA HEBAT!!

ULAT BUKU / BOOKWORM / BOOKADDICT SEMUA...
Jom dapatkan BUKU dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj kurier MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Monday, 27 April 2015

Awak, Jom Cinta Sampai Syurga! ~ Ashany

Rain, benarkah kita akan belajar lebih menghargai bila kita kehilangan sesuatu yang kita sayangi? Selama sebulan ini saya menangisi kehilangan dia, cinta pertama saya untuk selama-lamanya. Tolong saya... Tell me how am I supposed to live my life?

Yasmeen Hayfa, kadangkala bila kita terlalu menangisi sebuah kehilangan, hingga kita terlupa, kita masih dan sentiasa ada Dia di sisi kita. Benarkah hidup kita ini hanya ada derita bila kehilangan cinta? Benarkah kehilangan dia buat kita hilang segala-galanya? Fikir, Hayfa.

Lelaki itu cinta pertama yang sukar untuk aku lupakan. Aku hampir sahaja putus asa saat dia pergi sekali lagi. Kalau kau berada di tempat aku, apakah yang kau akan buat? Bingung bukan? Boleh sakit jiwa!

Mujurlah ada Rain, sahabat e-mel, menjadi tempat mengadu dan bercerita tentang perasaan aku kala ini. Meskipun ada Luq yang cuba memujuk dengan penuh sabar, sekaligus ingin menawan hati aku yang sedang bersedih, namun hanya Rain pendengar terbaik yang aku ada setakat ini. Siapakah kau, Rain, lelaki di sebalik skrin komputer riba?

“My proposal, particularly about our relationship. Let’s make a deal, Hayfa. Kalau dalam tempoh setahun ini kita masih bujang dan hubungan kita masih seperti ini, we meet up and try our luck on our third anniversary. Deal?”
“Deal!”

Selagi Ada Kasih ~ Kynn Ab. Latif

“Macam mana rasanya bercinta?”
“Macam mana kita nak tahu yang kita dah jatuh cinta pada orang tu?”
“Apa maknanya cinta?”

Banyak tanda tanya dan persoalan yang Dania tidak tahu tentang cinta. Selama dia hidup, belum pernah dia merasakan rasa itu. Meskipun ada yang cuba mendekati dan merayu agar gadis itu menerima cinta, namun Dania enggan kerana dia belum menemui rasa cinta yang selalu diperkata-katakan indah oleh semua orang.

Adakah selama-lamanya Dania takkan menemui insan yang tepat untuk mengajarnya tentang erti rasa cinta? Jika masih ada peluang itu, siapakah yang akan menjadi teman hidupnya kelak?

Takdir menemukan Dania dengan lelaki bandar merangkap bosnya iaitu Rayyan. Walaupun semuanya bermula atas dasar terpaksa, namun demi menghormati tugas yang baru dipikulnya, akhirnya Dania menerima rasa itu dengan penuh bahagia.

Tapi bahagiakah dia selepas menemui Rayyan? Atau semenjak hadir dalam hidup sebenar lelaki itu, Dania semakin terseksa dan semakin benci pada rasa cinta yang konon-kononnya dikatakan penuh indah dan bahagia itu?

Tuesday, 21 April 2015

Temani Aku Selamanya ~ Pena Kayu

Kejam! Egois! Sinis! Itu tiga pakej khas Carl Ibrahim, lelaki kacukan Melayu - Jerman. Pun begitu, dia lelaki yang kaya dengan pesona memikat. Yang mampu membuatkan Nirina terpikat. 

"I jaga you." - Carl Ibrahim 

Perkataan 'Jaga' itulah yang menyebabkan hati Nirina jatuh bergolek-golek di depan Carl Ibrahim. Malangnya Carl Ibrahim bukan kutip hati Nirina untuk dijaga, tetapi dipijak-pijak hingga lumat. Penghinaan paling teruk bila Carl Ibrahim sanggup panggil Nirina betina. Memang Nirina tak boleh terima. Carl Ibrahim beri luka dan juga air mata pada Nirina. Jadi, Nirina pilih tutup cerita hitam tersebut. 

Tapi tiba-tiba.... “I dah cuba, tapi tak boleh. Mata ni memang suka pandang you, Nirina. I paksa pun tak jalan juga.” - Carl Ibrahim 

Apa ni? Carl Ibrahim macam dah tak betul? Mula-mula tak suka, sekarang dia suka Nirina pula. Tapi jangan harap Nirina akan beri hatinya! Hati Nirina sekarang dah pakai baju besi. Masalahnya Carl Ibrahim ada 'kabel berteknologi tinggi'. Meski Nirina sebut TIDAK, dia tetap kena jadi isteri Carl Ibrahim juga. 

"Kalau I dah peluk sesuatu, I susah nak lepaskan, Nirina. Dan rasanya I tahu sekarang kenapa I jadi gila bayang lepas sentuh bibir you." – Carl Ibrahim Bebelan cinta untuk Carl Ibrahim; Pandai-pandailah kamu tanggalkan baju besi hati Nirina tu. Kalau silap cara, nanti Rizqi bawa Nirina lari. Sebab kata Rizqi, dia boleh cipta bahagia untuk Nirina.
*****
(SEM) RM25.00 > RM22.00
(S/S) RM28.00 > RM24.60

J & J: Jodohku dan JanjiNya ~ Suzana Sulaiman

Terkejut. Terkedu. Terkesima. Itulah perasaan Nur Jannah Zahraa ketika ‘dilamar’ oleh seorang lelaki yang baru sahaja dikenali. 

“Saya nak jadi yang istimewa dalam hidup awak, Jannah,” akui Jihad jujur. Memandang tepat ke dalam mata Jannah. 
“Kenapa?” berkerut dahi Jannah. 
“Saya tak ada jawapan untuk soalan tu.” 
“Mustahil!” 
“Yang saya tahu, jantung saya berdetak hebat apabila saya dekat dengan awak.” 
“Ayat player tu, Jihad.” Jannah ketawa sinis. 
“Saya bukan player, Jannah. Saya tak bohong.” 
“Then, you must be crazy. You don’t even know me.” 
“Love is kinda crazy.” 

Ya! Cinta itu gila, sama gila dengan encik lawyer yang bernama Jihad Mikael. Sekuat mana Jannah menolak, sekuat itu juga takdir merapatkan mereka sehingga akhirnya Jannah mengalah. 

“Jihad Mikhael, will you take me as your wife?” Jannah membuka mata dan memandang tepat wajah lelaki itu. Pandangan mereka bertaut lama. Seperti ada sesuatu yang menghalang mereka mengalih pandang. 

“Can... can you say that again?” Jihad bagai tak percaya. Sungguh dia tidak sangka! Jannah melamarnya! Adakah perkahwinan mereka merupakan titik sebuah bahagia? 

Bagi Jihad, dia memang sudah lama bersedia. Cuma Jannah yang masih ragu-ragu. Trauma hidup penuh keperitan masa lalunya buat dia rasa rendah diri. “Bagaimana kalau saya tak dapat membahagiakan awak, Jihad?” “Kebahagiaan itu telah menjadi milik saya di saat awak melamar saya, Jannah. You made me a happy man since then.”
*****
(SEM) RM26.00 > RM22.90
(S/S) RM29.00 > RM25.50

S.A.M.U.R.A.I. ~ Dekna Lee

Aizat, dia sangat menyakitkan hati! Mulut memang laser. Rambut bukan main panjang menyerupai rambut seorang samurai zaman Jepun dulu. Melur rasa tergugat dengan kewujudan sepupunya itu. Sungguh! Sombong dan kasar sekali perwatakannya. Maklumlah, Aizat itu graduan sekolah juvana.

Sepanjang tinggal bersama keluarga Melur, ada saja pergaduhan yang sengaja dicetuskan oleh Aizat.

“Melur? Sampai besar pun kau kena panggil Melur ek? Tak ada nama glamor ke? Kesiannya aku kat kau.” ~ Aizat
“Jangan panggil nama sayalah!” ~ Melur
“Habis tu kalau aku tak panggil kau Melur, aku nak panggil kau apa? Telur?” ~ Aizat

Fitnah tiba-tiba merebak semenjak kemunculan Aizat di rumah Melur. Aizat dan Melur diarah menikah. Melur membantah.

“Macamlah aku hadap sangat nak kahwin dengan kau. Muka kau tu tak dapat aku beza dengan muka monyet belakang rumah! Nyet lagi lawa. Dahlah banyak mulut. Sakit otak aku. Nama pulak Melur. Klasik habis. Aku menikah dengan Jasmin lagi baiklah!” ~ Aizat

“Hei! Ingat saya nak kahwin sangat dengan awak? Entah-entah hari pertama nikah dengan awak, saya dah kena tetak! Bukan boleh kira awak ni. Bekas budak sekolah jahat, kan?” ~ Melur

Mereka disatukan juga walaupun sering bertelingkah. Melur mula jatuh hati dengan Aizat. Namun, ada saja dugaan yang melanda saat mereka baru mengecap bahagia. Kebahagiaan mereka direnggut seseorang. Melur menyalahkan Aizat atas segala yang telah terjadi. Aizat pergi membawa hati. Siapa yang menyebabkan mereka berpisah? Bagaimana kesudahannya? Mampukah sekuntum bunga melur menjadi penyeri?
*****
(SEM) RM26.00 > RM22.90
(S/S) RM29.00 > RM25.50

Cinta Jangan Sakiti Aku ~ Sri Sarah

“Apa masalah Encik Zafril ni. Tak malu ke pekerja lain nampak?” – Alissa.

“Tak.” Alisa, rasa macam nak koyak mulut Zafril yang menjawab tanpa fikir. Kenapa dengan lelaki ini. Ada masalah mental ke?

Pantang nampak muka, ada sahaja perkara yang digaduhkan. Nak kata dia tidak mengalah, puas dia mengalah dengan Zafril.

“You will be okay. I will take care of you. Trust me!” - Zafril.

Makin dia cuba menjauh, makin dekat Zafril mengejar. Hati dia bukanlah sekuat mana. Bimbang juga benteng kukuh yang sekian lama dibina rapuh dek sikap Zafril yang semakin mengambil berat.

“I cintakan you, Lisa. I nak hidup dengan you. Bagi I peluang untuk tebus semua kesalahan I pada you.” – Zafril

Mampukah Alissa memaafkan kesilapan lalu yang meninggalkan luka yang mendalam di hatinya? Benarkah cinta itu menyakitkan atau mampu membahagiakan sekeping hati yang kesepian?
*****
(SEM) RM29.00 > RM25.50
(S/S) RM32.00 > RM28.20

Tanya Dia Tentang Cinta ~ Ameera Ameer

“Kahwin dengan saya” – Ziyad

Itu kata-kata yang pernah diucapkan empat tahun dulu. Kerana itu hidup Mohd Ziyad Uzair merana. Sangkanya, cinta tulusnya dihargai tetapi apa yang berlaku, sebaliknya. Sangkanya juga, cerita cintanya terus mati di situ tetapi pertemuan semula dengan Puteri Chempaka Emelyn merubah segala.
Menyesal? Rasa bersalah? Itulah rasa yang sering menghantui hidup Puteri selama empat tahun. Sangkanya, cerita empat tahun dulu akan terus berkubur tetapi rupanya Allah telah mengatur perancangan lain untuknya. Dia dilamar dan yang melamarnya ialah mama dan papa Ziyad sendiri!

Puteri + Ziyad = Perkahwinan?

Mungkinkah? Jika itu takdir yang Allah tulis, maka siapa mereka untuk menidakkan. Tetapi, mampukah perkahwinan yang dibina kerana ada rasa benci dan curiga menemui keserasian atau lebih tepat lagi bertahan?

Tuesday, 14 April 2015

Semanis Cinta Red Velvet ~ Aja

Tak sangka si pembunuh kucing yang berhati kering rupa-rupanya berjiwa lembut juga. Kalau tak, takkanlah rumput di belakang taman rumah mereka habis punah digali si dia. Oh… dah buat kubur untuk si ‘jenazah’ rupa-rupanya ya?

Terima kasih kepada ‘arwah’ yang pergi meninggalkan dunia, perjanjian yang terbina di antara mereka telah pun dilanggar secara tidak rela. Kenalnya dia akan sisi ‘positif’ isteri bagaikan satu behaviour shock yang terlampau mengejutkan.

“Aku? Dengan manusia gasar tu? Dah terfeeling? Come on la, Yoyo! It was just a mere cat.”

Ini checklist terhadap Ofa. Ofa yang pemalas, cuai, kasar, perasan, biadap, pengotor, dingin, selalu bangun lambat, selalu tidur lewat, menyakitkan hati, pandai menjawab, kuat makan dan tak lupa juga seorang yang licik. Kalau Yoyo ada checklist pasal dia, dia pun ada jugaklah! Tapi dua perkara ajelah. Yoyo yang gila kerja! Yoyo yang ramai perempuan!

“Saya tahu saya bukan suami yang sempurna, saya tak reti nak romantik-romantik dengan awak. Jauh lagi nak memuji sesuatu yang tak logik, awak masak teruk sangat sayang, saya rasa awak pun terlebih tahu.”
*****
(SEM) RM26.00 > RM22.90
(S/S) RM29.00 > RM25.50

Air Mata Allisya ~ Ain Zanowi

Intan Allisya, begitu indah nama itu namun siapa sangka takdir gadis ini tidak seindah namanya. Masa kecilnya dilalui dengan penuh duka angkara orang yang bernama Datuk Mustapha. Ketika usianya masih muda, dia diuji dengan pemergiaan satu-satunya adik yang disayangi. Tidak cukup dengan itu, ayahnya pula menghilangkan diri. Allisya hilang arah. Namun, dia belajar untuk menerima hakikat itu.
*****
(SEM) RM28.90 > RM25.40
(S/S) RM31.90 > RM28.10

Air Mata Ibu ~ Dhiya Shiha

Mengisahkan dua adik-beradik Amir dan Amira yang telah menjadi anak derhaka kepada ibunya, Halijah. Kisah bermula apabila kedua-duanya meningkat dewasa dan berjaya dalam hidup.

Amir yang berjaya melanjutkan pelajaran di universiti. Di universiti dia berkenalan dengan seorang gadis anak Datuk Abdul Rashid dan Datin Zakiah bernama Nor Hana. Merupakan seorang gadis yang baik budi bahasanya. Takut cintanya ditolak oleh gadis tersebut, Amir mengakui dirinya anak yatim piatu.

Tamat sahaja diploma dia bekerja sementara di pejabat Datuk Abdul Rashid. Semenjak daripada itu dia tidak pulang lagi ke kampung. Datuk Abdul Rashid mengahwinkan Amir dengan Nor Hana dan menghantar kedua-duanya menyambung pelajaran ke luar negeri.

Melalui Daud, iaitu abang Halijah, dia membaca berita perkahwinan dan kepulangan anaknya di akhbar dan di situlah Halijah tahu bahawa dia sudah dianggap ‘mati’ oleh anaknya. Beberapa rentetan peristiwa telah berlaku di antara Amir dengan Halijah sekembalinya ke tanah air.
*****
(SEM) RM27.00 > RM23.80
(S/S) RM30.00 > RM26.40

Aku Budak Kampung ~ Azaika

Rosli adalah seorang pemuda kampung. Beliau berjaya memperolehi keputusan yang cemerlang dalam Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) namun tidak mahu melanjutkan pelajaran ke peringkat universiti dan tidak mahu kerja makan gaji setaraf dengan kelulusan yang dimilikinya.

Sebaliknya beliau lebih berminat untuk melakukan kerja-kerja kampung seperti menoreh getah, mengambil upah menebas dan berkebun. Namun begitu cabaran tetap ada, bila ada yang merendah-rendahkan apa yang dilakukan oleh beliau dengan alasan anak muda sepertinya dalam zaman serba moden ini harus hidup mewah dengan makan gaji dan bukannya mencari rezeki dengan bertani.
*****
(SEM) RM17.90 > RM15.80
(S/S) RM19.90 > RM17.50

Cinta Dua Zaman ~ Azri Misti

Enam sahabat telah memilih Pulau Sibu sebagai destinasi percutian mereka bersempena dengan cuti semester yang baru bermula. Sedang mereka menikmati pelayaran kapal persiaran mewah Aizzer Cruise, tanpa diduga sebuah bahtera lanun datang menyerang! Semua penumpang lelaki dibunuh dengan kejam! Aina dan Dira berjaya diculik oleh lelaki berpakaian besi manakala yang lain-lainnya terpelanting dibawa arus lautan. 

Dalam tidak sedar, mereka telah melangkaui garisan waktu antara dua zaman! Pertemuan Shira dengan seorang lelaki soleh bergelar Panglima Bayang mengubah segala-galanya. Senyuman pendekar itu berjaya menambat hati kasarnya. Tidak ada sebab untuk dia menolak lelaki itu hadir dalam hidupnya. Dalam diam, cintanya dipahat kukuh untuk lelaki itu. Panglima Bayang adalah seorang lelaki satu dalam sebilion! 

Malangnya, sesuatu yang tidak diminta datang melanda. Hati gadis cantik itu luluh melihat kesungguhan Panglima Bayang mempertahankan dirinya sehinggakan sekujur tubuh pahlawan itu rebah bermandikan darah akibat disantau!“Andai takdir masa terhenti, bulan di langit saksi segala. Dialah yang teratas, Dialah pilihan selamanya. Engkaulah yang pertama, engkaulah yang terakhir. Shira, laksana kejora, kau seri hatiku.” Dapatkah Shira diselamatkan? Siapakah Panglima Bayang? Berjayakah Hakim menemui Shira? Cinta Dua Zaman antara Panglima Bayang dan Hakim hanya Shira yang boleh putuskan!
*****
(SEM) RM25.90 > RM22.80
(S/S) RM28.90 > RM25.40

Cinta Masam Manis ~ Aina Meira

Kebahagiaan rumahtangga Feeda dan Johan sunyi bila ditakdirkan mereka tidak dikurniakan cahayamata. Kehidupan Feeda dan Johan bertambah kacau bilau apabila ibu Johan, Puan Sally mula mengatur rancangan untuk menjodohkan Johan dengan anak sepupu kesayangannya Arissya dengan alasan untuk memperolehi zuriat.
*****
(SEM) RM30.90 > RM27.20
(S/S) RM33.90 > RM29.80

Friday, 10 April 2015

Dendam Cinta ~ Nurul Ain Syuhada

“Alfan dengan Dyla dah habis. Maaflah. Dyla memang tak pernah suka kat Alfan pun sebelum ni. Maaf bagi harapan.”
“Dyla tahu Alfan tak pernah pandang perempuan lain selain Dyla, kan? You are my first love! Waktu Alfan nak SPM, kenapa baru sekarang bagi tahu?”

Semua orang ada kisah silam masing-masing. Cuma yang bezanya, kisah itu tamat begitu sahaja. Tapi tidak pada Nur Haidyla dan Alfan. Kisah silam membawa mereka kepada sebuah dendam dan penyesalan.

“... Kau dah langgar kereta aku, lepas tu nak lari macam tu aje? No way.” - ALFAN
“... Saya akan bayar duit awak tu. Awak jangan risau. Saya akan bayar sampai ke syiling yang terakhir. Takkan tertinggal sesen pun!” – DYLA

Pelbagai cara Alfan cuba melampiaskan dendamnya. Dari muncul mengejut di hadapan Dyla bila-bila masa, Alfan juga sanggup mengganggunya sampai ke camping, mengaku tunang Dyla dan… melamarnya di hadapan orang ramai!

“Jadi isteri saya? Saya takkan bangun selagi awak tak beri jawapan yang saya nak.”
“Kita bincang lagi sekali, okey?”
“Awak putuskan pertunangan kita untuk lelaki lain. Ni tak adil!”

Demi menjaga air muka, Dyla terpaksa akur pada pembohongan Alfan lalu menyebut ‘okey...’ Dia tak faham kenapa Si Alfan Egoistik asyik mengejarnya. Punah impiannya untuk luahkan cinta kepada Shah, jejaka yang telah lama dinantikannya. Tapi lamaran berupa ugutan Alfan itu dia terpaksa terima demi menyelamatkan seseorang! Kecewa hatinya bukan sedikit.

Duda Terlajak Laris ~ Aifa Batrisya

Apakah perasaan anda saat disuruh bernikah ketika berusia 18 tahun dan kemudiannya menduda waktu usia perkahwinan baru menjangkau usia dua tahun?
Itulah yang terpaksa dihadapi oleh Zack biarpun dalam keadaan separuh relanya. Rela pun dia dengan pernikahan itu pun hanya kerana dia memikirkan air muka tok ayah, insan kesayangannya yang juga imam Masjid Batu Lima. Disebabkan sebiji mentol, hidupnya jadi huru-hara dek perangkap gadis genit bernama Pehah, adik angkat sahabatnya iaitu Bob.

“Dan saya harap walau jauh mana pun awak pergi, suatu hari nanti awak tetap akan cari dan kembali kepada saya. Itu doa saya!” – Pehah.

“Pehah, Pehah... Dunia ni bulat tau tak? Bulat. Tapi bulat macam mana pun, tak bermakna pusing-pusing aku akan jumpa kau juga. Ada ramai lagi perempuan dalam dunia ni yang aku boleh jumpa. Kau kasilah peluang dekat aku jumpa yang ala-ala Siti Nurhaliza ke, Izara Aishah ke. Ini tidak, kau nak juga aku jumpa kau lagi. Memang bad lucklah aku kalau begitu ceritanya. Aduhaiii...” – Zack.

Monday, 6 April 2015

Hijrah Cinta Kerana Dia ~ Fieyta An Nisa

“Lain kali, jalan tu pakai mata. Apa, dah tak cukup kau pakai empat mata sekarang?” - WAFIQ
“Kau ni nak apa lagi dengan aku? Tak puas hati dengan aku?” - HUMAIRA

Pertemuan pertama taklah seindah mana. Bertikam lidah itu perkara biasa. Namun, kerana ‘peristiwa’ itu, tiba-tiba Wafiq jatuh cinta. Dan kerana kesungguhan Wafiq, dia dan Humaira disatukan jua.

DAMIA HUMAIRA - Gadis yang baru bertatih dalam hijrahnya mencari cinta Tuhan. Semakin dia ingin meraih kasih Ilahi, acap kali pula dia diuji. Hadirnya Wafiq sebagai sandaran dan sumber kekuatan untuknya meneruskan kehidupan.

WAFIQ RIZQI - Budak engine yang selama ini dalam dunianya sendiri. Tapi hadirnya Humaira membawa sinar kebahagian buat diri. Dia, anak muda yang punya kesungguhan tinggi. Baginya, apa saja cita-citanya harus direalisasi dan memiliki Humaira merupakan antara cita-citanya yang tertinggi.

Baru tiga bulan disatukan, dugaan datang bertimpa. Terbongkarnya rahsia diari lama milik Humaira merupakan ujian hebat buat Wafiq. Kisah silam Humaira bersama bekas teman lelakinya, Syakir membuatkan perasaan Wafiq mula berubah.

Oh, My Prince! ~ Hannah Dhaniyah

ADELE, si gadis bijak yang hidupnya hanya bertemankan kekasih hati di universiti. Kehadiran Danial di Universiti Awam Alamin membuatkan si gadis manis ini serba tak kena. Di mana ada Adele, di situ ada DANIAL, diekori ke mana sahaja.

Kasih Adele yang sudah tertumpah kepada Hairi, menyebabkan kehadiran Danial dipandang sepi. Kedudukan Hairi dalam hati Adele sedikit pun tak tergugat, walau bermacam-macam cara yang digunakan Danial untuk memikat Adele.

Demi menyelesaikan masalah, salam persahabatan daripada Danial disambut. Masalah yang disangka selesai akhirnya menjadi semakin besar. Sehinggalah satu kesilapan menyebabkan Adele lari meninggalkan segala-gala yang dia ada di Universiti Awam Alamin.

Suasana kampung mengubah personaliti Adele seratus peratus. Di sana, dia bukan lagi Adele yang dikenali di Universiti Awam Alamin tetapi yang wujud hanyalah Adlina Hani. Kehadiran Danial di kampung Adele menyebabkan rahsia yang Adele sorokkan selama ini hampir terbongkar. Adele kalut!

“Macam mana awak boleh sampai sini? Saya mohon sangat-sangat. Awak tolonglah balik ke Amanjaya dan rahsiakan tentang saya daripada ayah saya.” – ADELE
“Kamu di sini dan kamu di universiti sangat berbeza. Sangat-sangat berbeza.” – DANIAL
“Aku minta maaf. Bagi aku satu peluang saja, Adele. Peluang yang terakhir...” – HAIRI

Adele, Danial dan Hairi. Tiga insan daripada tiga dunia yang berbeza. Bagaimana pengakhiran kisah mereka? Siapakah putera dalam hati Adele?
*****
(SEM) RM27.00 - RM23.80
(S/S) RM30.00 - RM26.40

Friday, 3 April 2015

Lelaki Itu Dia ~ Aleya Aneesa

Berkali-kali pandang, hati tak terpaut. Makannya laju. Mandinya basah. Yang celaru, hanya tidurnya. Hilang lena bila kerap diganggu.
“Saya nak abang. Saya doa mimpi kita sama. Sanding pakai baju pink.”

Bila doa jadi nyata, Thaqif kalut. Shana yang entah turun dari planet mana itu, lambang haru-biru. Sekelip mata, dunianya yang serona, bagaikan berpelangi.
Baginya, itu gila! Tapi, Thaqif tak mahu gopoh. Biar macam tarik rambut dalam tepung. Lalu, strategi dirangka. Diamnya bukan tak berisi, tapi diam-diam ubi.

Dan Shana, tak kisah pun. Hatinya sudah imun. Cukuplah sekali putus tunang. Bila wujudnya tak dipandang, sakitnya diheret ke mana-mana.
Cumanya, bila takdir berbeza, perancangan jadi sasar 360 darjah. Mampukah ikatan bertahan, sedang rahsia demi rahsia menggoyahkan kepercayaan?
*****
(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

Keagungan Cinta Murobbi ~ Mejar (B) Mohammad Qayyum

Dunia menangisi pemergian seorang tokoh agama dan pemimpin unggul yang amat di senangi kawan dan disegani lawan. Setiap detik perjalanan hidup dan perjuangan beliau penuh dengan tarbiyah yang boleh dicontohi.

Seorang Murabbi yang menginfakkan seleuruh hidupnya pada agama dan perjuangan. Seorang manusia yang punya rasa cinta mendalam pada agama dan membawa agama dalam kehidupannya. Beliau Mengagamakan politik bukan mempolitikkan agama. Keagungan Cinta Seorang murabbi yang merasakan perjuangan terlalu manis dan punya matlamat yang jelas iaitu sebagai persiapan bagi kehidupan yang satu lagi. Walaupun beliau boleh memilih untuk hidup mewah sepanjang menjadi Menteri Besar, namum Tuan Guru Nik Abdul Aziz meletakkan dunia di tangan dan akhirat di hati.

Biodata YAB Dato’ Bentara Setia Tuan Guru Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat
Nama : Nik Abdul Aziz bin Nik Mat
Tarikh Lahir: 1931
Tempat lahir : Kampung Pulau Melaka,Kelantan.
Pengajian :
1-Pondok Tuan Guru Hj Abbas, Besut
2-Universiti Deoband India
3-Universiti Lahore Pakistan
4-Universiti Al Azhar
5-Sarjana Muda bahasa Arab
6-Sarjana Perundangan Islam
*****
(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Gurauan Asmara ~ Izma Qahiera

Kalau bukan sebab nak melunaskan hutang PTPTN, tak ingin aku bekerja di bawah arahan Tengku Haizal. Perangainya sangat menjengkelkan, tidak melambangkan ciri-ciri seorang bos langsung. Benci semakin menebal apabila kaum kerabat dialah yang menyebabkan kaki aku lumpuh.

"Alah, dia bukannya ikhlas nak tolong kita, abah. Dia nak tutup rasa bersalah sebenarnya. Apa dia ingat bila dia tabur duit Dayang nak maafkan kakak dia? Tidak. Sampai mati pun Dayang takkan maafkan kakak dia. Dayang nak kaki Dayang balik!” - Dayang Shareena

Nama dia Tengku Haizal. Apa saja yang dia mahu pasti akan direalisasikan walaupun terpaksa meletakkan martabatnya di hujung tapak kaki Dayang. Hancur hatinya melihat gadis pujaan hati terduduk kaku di kerusi roda.

“Seminggu saya kehilangan awak. Saya tak akan benarkan awak hilang lagi dari pandangan saya. Awak marahlah macam mana sekali pun, saya berjanji saya akan pastikan awak berjalan semula.” - Tengku Haizal

Tak mungkin aku akan berjalan kembali. Namun kenapa setiap
kali dia tiada, telinga sentiasa terngiang-ngiang akan gurauan-
gurauannya? Adakah ini yang dikatakan gurauan asmara?

"Saya tak sukalah duduk sebelah Natrah ni. Kita tukar tempat duduk nak tak?" - Tengku Haizal
"Okeylah tu.Tengku kan memang suka spesies macam tu." - Dayang Shareena
"Spesies macam mana pulak?" - Tengku Haizal
"Spesies suka meraba-raba. Macam Tengku juga kan?" - Dayang
Shareena
"Saya tak suka dia. Saya suka kat awak. Takkan itu pun tak faham lagi? Awak ni spesies bengap ke bongok?" - Tengku Haizal
*****
(SEM) RM27.00 - RM23.80
(S/S) RM30.00 - RM26.40
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...