NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Monday, 27 April 2015

Gila Tak Rindu ~ Murni Aqila

Alangkah terkejutnya Nomi apabila Mr. Krab yang pertama kali dia nak jumpa tu, lelaki yang bergaduh dengannya di lampu isyarat! Apa lagi, bertekaklah budak dua orang tu.

Adib mula menyesal menyamar jadi Mr. Krab. Mr. Krab yang sebenarnya ialah Risham. Risham suruh Adib ganti jadi dirinya sebab dia dah bercinta dengan Kisya. Adib terima tawaran Risham itu bersebab walau dia sukakan Hazza dalam diam.

Adib ingatkan... cerita sini, habis sini. Sekali Nomi langgar motornya! Berdebus jatuh berendam dalam parit. Mengamuklah dia. Dia nak Nomi jadi kulinya. Selagi motornya ada di worksyop, Nomi kena hantar dia pergi dan balik kerja.

Nomi bengang. Perangai Adib sungguh menjengkelkan. Asal jumpa mereka bertekak. Asal bertekak mereka jumpa. Sampaikan apabila tak bertekak, rasa sunyi pulak.

Eh, eh, ehh... lain macam je dia orang ni. Macam ada apa-apa je.
Kalau Nomi tahu siapa Mr. Krab yang sebenar macam mana? Alamak... huru-haralah dunia ni.
*****
(SEM) RM30.00 > RM26.40
(S/S) RM33.00 > RM29.00

Cinta Semanis 'Carrot Cake' ~ Fatinilam Sari

Benarkah gadis cantik bernasib malang? Irina dicintai bosnya, Firdaus yang sudah mempunyai kekasih. Irina mengambil keputusan menerima jemputan ayahnya yang sudah lama bermastautin di Switzerland. Tetapi perjalanan Irina untuk bertemu dengan ayahnya tidak semulus yang disangka. Sebaik sahaja tiba di Lapangan Terbang Zurich, dia diculik. Irina terperangkap dalam genggaman penculiknya, Steve yang membawa Irina ke rumah Bram untuk disembunyikan. Bram mempunyai satu rahsia yang tidak diketahui Irina. Namun dalam diam mereka saling jatuh cinta.

Cinta yang kian berkembang dalam hati Bram membuatkan lelaki itu mulai memikirkan masa hadapan lalu menerima peluang kerja di Bern. Di Bern, Irina bertemu dengan Yazid. Persahabatan menjadi erat lantaran rasa persaudaraan sebangsa dan seagama. Permusuhan, kebencian dan dendam Bram pada Abu Bakar atau Thomas Burns menghancurkan hubungan cinta dan kasih sayang. Irina kembali ke Malaysia bersama hati luka. Lalu Firdaus datang membawa penawar luka dan duka Irina. Siapakah yang menjadi pilihan antara tiga jejaka yang telah mengisi hati Irina?

“Salah! Aku yang lebih dulu belajar menyayangi kau. Tak! Bukan belajar tapi aku terus saja mencintai kau sebab kau seorang yang kacak, jujur dan baik hati. Kau menjaga aku seperti aku ni kristal yang mudah pecah. Kau menyayangi aku lebih daripada menyayangi diri sendiri.” - Irina

“Aku sanggup lakukan apa aje demi cinta aku pada kau, Irina. Aku mencintai kau sampai mati. Aku mencintai sepenuh hatiku. Apa jua halangan akan aku hadapi asalkan kau bersamaku.” – Bram.
“Kalau awak sayang dan cintakan Bram, awak pilihlah dia.” –Yazid
*****
(SEM) RM29.00 > RM25.50
(S/S) RM32.00 > RM28.20

Jangan Biar Dia Masuk ~ A. Darwisy

Sembilan keturunan syaitan, dia salah seorang mewarisinya...

Laqqus, keturunan syaitan yang tugasnya menghasut manusia agar mensyirikkan ALLAH. Apa yang dialami keluarga Anje dan Adika, adalah permainan halus syaitan ini. Daripada benih pasangan suami isteri inilah, lahir tiga zuriat yang mana salah seorangnya berjaya digelapkan imannya. Bermacam kerosakan telah dilakukan hingga Kampung Tenung Bulan tidak lagi aman damai. Khurafat bermaharajalela. Amalan ilmu hitam bertuan dihidupkan.

Maya, gadis Kuala Lumpur yang tidak tahu tentang asal usul keturunannya menjadi mangsa. Dia dan kawan-kawannya, Defi, Suraya, Laila dan Rafidah, dihantui dengan satu per satu siri kejadian aneh dan menyeramkan. Hinggalah salah seorang daripada mereka dirogol dan dibunuh dengan sadis bagi menyempurnakan amalan ilmu hitam itu. Mereka ketakutan.

Datang Haris sebagai penyelamat. Datang Inspektor Intan cuba membantu. Tetapi, mereka tidak sedar satu perkara. Permainan syaitan itu cukup licik dan mengelirukan! Berjayakah lima sekawan merungkai kisah di sebalik yang berlaku? Apa pula kaitan mereka dengan Anje dan Adika? Kampung Tenung Bulan, apakah misterinya?

“Sebelum tu, kami terdengar satu bunyi aneh. Bunyi muzik gamelan. Entah dari mana. Tiba-tiba kau pulak seperti dirasuk sesuatu. Kau menari...” – Maya

“Selang satu keturunan, pasti ada pertemuan dan kematian!” – Ambarsari

“Dengan manusia, kita lawan dengan kudrat. Dengan syaitan, kita tentang dengan ayat-ayat suci al-Quran.” – Darma
*****
(SEM) RM31.00 > RM27.30
(S/S) RM34.00 > RM29.90

'Laser'nya Mulut Dia ~ Rabihah Nur Ridhuan

Kesilapan lampau yang dilakukannya membuatkan Tan Sri Hasan hidup dalam penyesalan. Kerana kesilapan lampau juga menyebabkan Tan Sri Hasan meminang Amir Rifqi untuk anak gadisnya, Ayris Imani.

Amir Rifqi terkedu menerima pinangan itu. Apatah lagi dia tidak dapat menerima ketuanya yang berwajah ketat, kasar, cakap seperti tertelan speaker dan macam singa betina itu dijadikan isterinya. Mimpi ngerinya menjadi kenyataan apabila dia akhirnya berkahwin juga dengan ketuanya itu.

Namun, baru sahaja Amir Rifqi mahu mengecap bulan madu, kisah lampau mula tersingkap kembali. Bulan madunya menjadi racun. Amir Rifqi mendendami Tan Sri Hasan. Dia juga membenci Ayris Imani. Bagaimanakah kehidupan Ayris Imani setelah dibenci oleh suaminya sendiri? Bolehkah Tan Sri Hasan mendapat pengampunan daripada Amir Rifqi?
*****
(SEM) RM32.00 > RM28.20
(S/S) RM35.00 > RM30.80

Awak, Jom Cinta Sampai Syurga! ~ Ashany

Rain, benarkah kita akan belajar lebih menghargai bila kita kehilangan sesuatu yang kita sayangi? Selama sebulan ini saya menangisi kehilangan dia, cinta pertama saya untuk selama-lamanya. Tolong saya... Tell me how am I supposed to live my life?

Yasmeen Hayfa, kadangkala bila kita terlalu menangisi sebuah kehilangan, hingga kita terlupa, kita masih dan sentiasa ada Dia di sisi kita. Benarkah hidup kita ini hanya ada derita bila kehilangan cinta? Benarkah kehilangan dia buat kita hilang segala-galanya? Fikir, Hayfa.

Lelaki itu cinta pertama yang sukar untuk aku lupakan. Aku hampir sahaja putus asa saat dia pergi sekali lagi. Kalau kau berada di tempat aku, apakah yang kau akan buat? Bingung bukan? Boleh sakit jiwa!

Mujurlah ada Rain, sahabat e-mel, menjadi tempat mengadu dan bercerita tentang perasaan aku kala ini. Meskipun ada Luq yang cuba memujuk dengan penuh sabar, sekaligus ingin menawan hati aku yang sedang bersedih, namun hanya Rain pendengar terbaik yang aku ada setakat ini. Siapakah kau, Rain, lelaki di sebalik skrin komputer riba?

“My proposal, particularly about our relationship. Let’s make a deal, Hayfa. Kalau dalam tempoh setahun ini kita masih bujang dan hubungan kita masih seperti ini, we meet up and try our luck on our third anniversary. Deal?”
“Deal!”

Selagi Ada Kasih ~ Kynn Ab. Latif

“Macam mana rasanya bercinta?”
“Macam mana kita nak tahu yang kita dah jatuh cinta pada orang tu?”
“Apa maknanya cinta?”

Banyak tanda tanya dan persoalan yang Dania tidak tahu tentang cinta. Selama dia hidup, belum pernah dia merasakan rasa itu. Meskipun ada yang cuba mendekati dan merayu agar gadis itu menerima cinta, namun Dania enggan kerana dia belum menemui rasa cinta yang selalu diperkata-katakan indah oleh semua orang.

Adakah selama-lamanya Dania takkan menemui insan yang tepat untuk mengajarnya tentang erti rasa cinta? Jika masih ada peluang itu, siapakah yang akan menjadi teman hidupnya kelak?

Takdir menemukan Dania dengan lelaki bandar merangkap bosnya iaitu Rayyan. Walaupun semuanya bermula atas dasar terpaksa, namun demi menghormati tugas yang baru dipikulnya, akhirnya Dania menerima rasa itu dengan penuh bahagia.

Tapi bahagiakah dia selepas menemui Rayyan? Atau semenjak hadir dalam hidup sebenar lelaki itu, Dania semakin terseksa dan semakin benci pada rasa cinta yang konon-kononnya dikatakan penuh indah dan bahagia itu?

Tuesday, 21 April 2015

Temani Aku Selamanya ~ Pena Kayu

Kejam! Egois! Sinis! Itu tiga pakej khas Carl Ibrahim, lelaki kacukan Melayu - Jerman. Pun begitu, dia lelaki yang kaya dengan pesona memikat. Yang mampu membuatkan Nirina terpikat. 

"I jaga you." - Carl Ibrahim 

Perkataan 'Jaga' itulah yang menyebabkan hati Nirina jatuh bergolek-golek di depan Carl Ibrahim. Malangnya Carl Ibrahim bukan kutip hati Nirina untuk dijaga, tetapi dipijak-pijak hingga lumat. Penghinaan paling teruk bila Carl Ibrahim sanggup panggil Nirina betina. Memang Nirina tak boleh terima. Carl Ibrahim beri luka dan juga air mata pada Nirina. Jadi, Nirina pilih tutup cerita hitam tersebut. 

Tapi tiba-tiba.... “I dah cuba, tapi tak boleh. Mata ni memang suka pandang you, Nirina. I paksa pun tak jalan juga.” - Carl Ibrahim 

Apa ni? Carl Ibrahim macam dah tak betul? Mula-mula tak suka, sekarang dia suka Nirina pula. Tapi jangan harap Nirina akan beri hatinya! Hati Nirina sekarang dah pakai baju besi. Masalahnya Carl Ibrahim ada 'kabel berteknologi tinggi'. Meski Nirina sebut TIDAK, dia tetap kena jadi isteri Carl Ibrahim juga. 

"Kalau I dah peluk sesuatu, I susah nak lepaskan, Nirina. Dan rasanya I tahu sekarang kenapa I jadi gila bayang lepas sentuh bibir you." – Carl Ibrahim Bebelan cinta untuk Carl Ibrahim; Pandai-pandailah kamu tanggalkan baju besi hati Nirina tu. Kalau silap cara, nanti Rizqi bawa Nirina lari. Sebab kata Rizqi, dia boleh cipta bahagia untuk Nirina.
*****
(SEM) RM25.00 > RM22.00
(S/S) RM28.00 > RM24.60

J & J: Jodohku dan JanjiNya ~ Suzana Sulaiman

Terkejut. Terkedu. Terkesima. Itulah perasaan Nur Jannah Zahraa ketika ‘dilamar’ oleh seorang lelaki yang baru sahaja dikenali. 

“Saya nak jadi yang istimewa dalam hidup awak, Jannah,” akui Jihad jujur. Memandang tepat ke dalam mata Jannah. 
“Kenapa?” berkerut dahi Jannah. 
“Saya tak ada jawapan untuk soalan tu.” 
“Mustahil!” 
“Yang saya tahu, jantung saya berdetak hebat apabila saya dekat dengan awak.” 
“Ayat player tu, Jihad.” Jannah ketawa sinis. 
“Saya bukan player, Jannah. Saya tak bohong.” 
“Then, you must be crazy. You don’t even know me.” 
“Love is kinda crazy.” 

Ya! Cinta itu gila, sama gila dengan encik lawyer yang bernama Jihad Mikael. Sekuat mana Jannah menolak, sekuat itu juga takdir merapatkan mereka sehingga akhirnya Jannah mengalah. 

“Jihad Mikhael, will you take me as your wife?” Jannah membuka mata dan memandang tepat wajah lelaki itu. Pandangan mereka bertaut lama. Seperti ada sesuatu yang menghalang mereka mengalih pandang. 

“Can... can you say that again?” Jihad bagai tak percaya. Sungguh dia tidak sangka! Jannah melamarnya! Adakah perkahwinan mereka merupakan titik sebuah bahagia? 

Bagi Jihad, dia memang sudah lama bersedia. Cuma Jannah yang masih ragu-ragu. Trauma hidup penuh keperitan masa lalunya buat dia rasa rendah diri. “Bagaimana kalau saya tak dapat membahagiakan awak, Jihad?” “Kebahagiaan itu telah menjadi milik saya di saat awak melamar saya, Jannah. You made me a happy man since then.”
*****
(SEM) RM26.00 > RM22.90
(S/S) RM29.00 > RM25.50

Pengantin Lelaki Untuk Cik Gadis ~ Aulia Iman

Cinta? Dia datang tanpa diundang dan perginya juga tanpa dipinta. Di mana sahaja cinta itu hadir, waktu dan ketikanya tidak pernah menjadi halangan. Begitu juga dengan cinta pandang pertama Kris Al-Hadi. Cintanya berputik saat terpandang gadis berpakaian penjara. Comel dan anggun. Tapi sayang, cik gadis yang diminati sedang menanti hari perbicaraan.

"Saya nak awak tahu, dari hari pertama saya lihat awak dengan pakaian penjara, hati saya sudah terdetik untuk ambil awak sebagai isteri. Saya sayangkan awak - Kris Al-Hadi.

"Kalau awak betul-betul sayangkan saya, buktikan rasa sayang awak tu pada saya," - Salsabila

Yang menjadi masalah, gadis tersebut terhumban ke penjara kerana perbuatan manusia yang iri hati. Mujur ada dia yang sudi menjadi hero dan penyelamat. Dan kerana sikap gentlement tersebut, ada cinta lain datang dan mendekat. Tapi sayang, cinta itu cinta terlarang. Mana mungkin untuk dia menyambut cinta dari kasih abang sendiri. Kerja gila namanya!

"Kalau you tak sihat... biar I temankan you! I jaga you dan you pula jaga I." - Yasmin
"I cari pekerja untuk jaga akaun syarikat, bukan jaya I. Please, jauh sikit! I tak selesa, I panas." - Kris Al-Hadi

Kerana cinta terlarang, ada yang menjadi korban. Hendak tak hendak, majlis perkahwinan yang diatur harus diteruskan dan hanya pengantinnya sahaja yang terpaksa ditukar ganti tanpa pengetahuan sesiapa.

"Jantan tak guna! Dengan tunang aku jugak kau nak buat perangai tak senonoh." - Khairyl
"Sumpah deni Allah, aku tak buat semua tu." - Kris
*****
(SEM) RM27.00 > RM23.80
(S/S) RM30.00 > RM26.40

S.A.M.U.R.A.I. ~ Dekna Lee

Aizat, dia sangat menyakitkan hati! Mulut memang laser. Rambut bukan main panjang menyerupai rambut seorang samurai zaman Jepun dulu. Melur rasa tergugat dengan kewujudan sepupunya itu. Sungguh! Sombong dan kasar sekali perwatakannya. Maklumlah, Aizat itu graduan sekolah juvana.

Sepanjang tinggal bersama keluarga Melur, ada saja pergaduhan yang sengaja dicetuskan oleh Aizat.

“Melur? Sampai besar pun kau kena panggil Melur ek? Tak ada nama glamor ke? Kesiannya aku kat kau.” ~ Aizat
“Jangan panggil nama sayalah!” ~ Melur
“Habis tu kalau aku tak panggil kau Melur, aku nak panggil kau apa? Telur?” ~ Aizat

Fitnah tiba-tiba merebak semenjak kemunculan Aizat di rumah Melur. Aizat dan Melur diarah menikah. Melur membantah.

“Macamlah aku hadap sangat nak kahwin dengan kau. Muka kau tu tak dapat aku beza dengan muka monyet belakang rumah! Nyet lagi lawa. Dahlah banyak mulut. Sakit otak aku. Nama pulak Melur. Klasik habis. Aku menikah dengan Jasmin lagi baiklah!” ~ Aizat

“Hei! Ingat saya nak kahwin sangat dengan awak? Entah-entah hari pertama nikah dengan awak, saya dah kena tetak! Bukan boleh kira awak ni. Bekas budak sekolah jahat, kan?” ~ Melur

Mereka disatukan juga walaupun sering bertelingkah. Melur mula jatuh hati dengan Aizat. Namun, ada saja dugaan yang melanda saat mereka baru mengecap bahagia. Kebahagiaan mereka direnggut seseorang. Melur menyalahkan Aizat atas segala yang telah terjadi. Aizat pergi membawa hati. Siapa yang menyebabkan mereka berpisah? Bagaimana kesudahannya? Mampukah sekuntum bunga melur menjadi penyeri?
*****
(SEM) RM26.00 > RM22.90
(S/S) RM29.00 > RM25.50

Cinta Jangan Sakiti Aku ~ Sri Sarah

“Apa masalah Encik Zafril ni. Tak malu ke pekerja lain nampak?” – Alissa.

“Tak.” Alisa, rasa macam nak koyak mulut Zafril yang menjawab tanpa fikir. Kenapa dengan lelaki ini. Ada masalah mental ke?

Pantang nampak muka, ada sahaja perkara yang digaduhkan. Nak kata dia tidak mengalah, puas dia mengalah dengan Zafril.

“You will be okay. I will take care of you. Trust me!” - Zafril.

Makin dia cuba menjauh, makin dekat Zafril mengejar. Hati dia bukanlah sekuat mana. Bimbang juga benteng kukuh yang sekian lama dibina rapuh dek sikap Zafril yang semakin mengambil berat.

“I cintakan you, Lisa. I nak hidup dengan you. Bagi I peluang untuk tebus semua kesalahan I pada you.” – Zafril

Mampukah Alissa memaafkan kesilapan lalu yang meninggalkan luka yang mendalam di hatinya? Benarkah cinta itu menyakitkan atau mampu membahagiakan sekeping hati yang kesepian?
*****
(SEM) RM29.00 > RM25.50
(S/S) RM32.00 > RM28.20

Tanya Dia Tentang Cinta ~ Ameera Ameer

“Kahwin dengan saya” – Ziyad

Itu kata-kata yang pernah diucapkan empat tahun dulu. Kerana itu hidup Mohd Ziyad Uzair merana. Sangkanya, cinta tulusnya dihargai tetapi apa yang berlaku, sebaliknya. Sangkanya juga, cerita cintanya terus mati di situ tetapi pertemuan semula dengan Puteri Chempaka Emelyn merubah segala.
Menyesal? Rasa bersalah? Itulah rasa yang sering menghantui hidup Puteri selama empat tahun. Sangkanya, cerita empat tahun dulu akan terus berkubur tetapi rupanya Allah telah mengatur perancangan lain untuknya. Dia dilamar dan yang melamarnya ialah mama dan papa Ziyad sendiri!

Puteri + Ziyad = Perkahwinan?

Mungkinkah? Jika itu takdir yang Allah tulis, maka siapa mereka untuk menidakkan. Tetapi, mampukah perkahwinan yang dibina kerana ada rasa benci dan curiga menemui keserasian atau lebih tepat lagi bertahan?

Thursday, 16 April 2015

See You At The Top ~ Zig Ziglar

“Hidup ini umpama roda, adakalanya kita di atas, adakalanya kita di bawah,”

Ini adalah pepatah yang dipegang oleh ramai individu sejak zaman-berzaman. Namun adakah mustahil untuk kita berada di atas dan kekal di atas? Jika tidak, bagaimana caranya?

Menerusi See You At The Top, Zig Ziglar menggariskan beberapa perkara utama dalam memastikan kita terus mencapai tahap tertinggi dalam apa jua aspek kehidupan iaitu:
  • Imej Diri: Peningkatan imej = Peningkatan pencapaian. 
  • Hubungan Dengan Insan Lain: Sentiasa mencari kebaikan dalam diri orang lain. 
  • Matlamat Diri: Setiap individu perlukan sekurang-kurangnya satu matlamat hidup.
  • Sikap: Respons secara positif, biarpun dalam situasi negatif. 
  • Usaha: Kebanyakan individu yang berjaya sukakan kerja mereka.
  • Kemahuan: Individu yang berjaya sentiasa punya kemahuan.
Panduan sudah ada di depan mata. Apa lagi alasan kita untuk tidak membina kehidupan yang lebih baik dan sukses?
*****
(SEM) RM33.00 > RM29.00
(S/S) RM36.00 > RM31.70

Tuesday, 14 April 2015

Semanis Cinta Red Velvet ~ Aja

Tak sangka si pembunuh kucing yang berhati kering rupa-rupanya berjiwa lembut juga. Kalau tak, takkanlah rumput di belakang taman rumah mereka habis punah digali si dia. Oh… dah buat kubur untuk si ‘jenazah’ rupa-rupanya ya?

Terima kasih kepada ‘arwah’ yang pergi meninggalkan dunia, perjanjian yang terbina di antara mereka telah pun dilanggar secara tidak rela. Kenalnya dia akan sisi ‘positif’ isteri bagaikan satu behaviour shock yang terlampau mengejutkan.

“Aku? Dengan manusia gasar tu? Dah terfeeling? Come on la, Yoyo! It was just a mere cat.”

Ini checklist terhadap Ofa. Ofa yang pemalas, cuai, kasar, perasan, biadap, pengotor, dingin, selalu bangun lambat, selalu tidur lewat, menyakitkan hati, pandai menjawab, kuat makan dan tak lupa juga seorang yang licik. Kalau Yoyo ada checklist pasal dia, dia pun ada jugaklah! Tapi dua perkara ajelah. Yoyo yang gila kerja! Yoyo yang ramai perempuan!

“Saya tahu saya bukan suami yang sempurna, saya tak reti nak romantik-romantik dengan awak. Jauh lagi nak memuji sesuatu yang tak logik, awak masak teruk sangat sayang, saya rasa awak pun terlebih tahu.”
*****
(SEM) RM26.00 > RM22.90
(S/S) RM29.00 > RM25.50

Air Mata Allisya ~ Ain Zanowi

Intan Allisya, begitu indah nama itu namun siapa sangka takdir gadis ini tidak seindah namanya. Masa kecilnya dilalui dengan penuh duka angkara orang yang bernama Datuk Mustapha. Ketika usianya masih muda, dia diuji dengan pemergiaan satu-satunya adik yang disayangi. Tidak cukup dengan itu, ayahnya pula menghilangkan diri. Allisya hilang arah. Namun, dia belajar untuk menerima hakikat itu.
*****
(SEM) RM28.90 > RM25.40
(S/S) RM31.90 > RM28.10

Air Mata Ibu ~ Dhiya Shiha

Mengisahkan dua adik-beradik Amir dan Amira yang telah menjadi anak derhaka kepada ibunya, Halijah. Kisah bermula apabila kedua-duanya meningkat dewasa dan berjaya dalam hidup.

Amir yang berjaya melanjutkan pelajaran di universiti. Di universiti dia berkenalan dengan seorang gadis anak Datuk Abdul Rashid dan Datin Zakiah bernama Nor Hana. Merupakan seorang gadis yang baik budi bahasanya. Takut cintanya ditolak oleh gadis tersebut, Amir mengakui dirinya anak yatim piatu.

Tamat sahaja diploma dia bekerja sementara di pejabat Datuk Abdul Rashid. Semenjak daripada itu dia tidak pulang lagi ke kampung. Datuk Abdul Rashid mengahwinkan Amir dengan Nor Hana dan menghantar kedua-duanya menyambung pelajaran ke luar negeri.

Melalui Daud, iaitu abang Halijah, dia membaca berita perkahwinan dan kepulangan anaknya di akhbar dan di situlah Halijah tahu bahawa dia sudah dianggap ‘mati’ oleh anaknya. Beberapa rentetan peristiwa telah berlaku di antara Amir dengan Halijah sekembalinya ke tanah air.
*****
(SEM) RM27.00 > RM23.80
(S/S) RM30.00 > RM26.40

Aku Budak Kampung ~ Azaika

Rosli adalah seorang pemuda kampung. Beliau berjaya memperolehi keputusan yang cemerlang dalam Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) namun tidak mahu melanjutkan pelajaran ke peringkat universiti dan tidak mahu kerja makan gaji setaraf dengan kelulusan yang dimilikinya.

Sebaliknya beliau lebih berminat untuk melakukan kerja-kerja kampung seperti menoreh getah, mengambil upah menebas dan berkebun. Namun begitu cabaran tetap ada, bila ada yang merendah-rendahkan apa yang dilakukan oleh beliau dengan alasan anak muda sepertinya dalam zaman serba moden ini harus hidup mewah dengan makan gaji dan bukannya mencari rezeki dengan bertani.
*****
(SEM) RM17.90 > RM15.80
(S/S) RM19.90 > RM17.50

Cinta Dua Zaman ~ Azri Misti

Enam sahabat telah memilih Pulau Sibu sebagai destinasi percutian mereka bersempena dengan cuti semester yang baru bermula. Sedang mereka menikmati pelayaran kapal persiaran mewah Aizzer Cruise, tanpa diduga sebuah bahtera lanun datang menyerang! Semua penumpang lelaki dibunuh dengan kejam! Aina dan Dira berjaya diculik oleh lelaki berpakaian besi manakala yang lain-lainnya terpelanting dibawa arus lautan. 

Dalam tidak sedar, mereka telah melangkaui garisan waktu antara dua zaman! Pertemuan Shira dengan seorang lelaki soleh bergelar Panglima Bayang mengubah segala-galanya. Senyuman pendekar itu berjaya menambat hati kasarnya. Tidak ada sebab untuk dia menolak lelaki itu hadir dalam hidupnya. Dalam diam, cintanya dipahat kukuh untuk lelaki itu. Panglima Bayang adalah seorang lelaki satu dalam sebilion! 

Malangnya, sesuatu yang tidak diminta datang melanda. Hati gadis cantik itu luluh melihat kesungguhan Panglima Bayang mempertahankan dirinya sehinggakan sekujur tubuh pahlawan itu rebah bermandikan darah akibat disantau!“Andai takdir masa terhenti, bulan di langit saksi segala. Dialah yang teratas, Dialah pilihan selamanya. Engkaulah yang pertama, engkaulah yang terakhir. Shira, laksana kejora, kau seri hatiku.” Dapatkah Shira diselamatkan? Siapakah Panglima Bayang? Berjayakah Hakim menemui Shira? Cinta Dua Zaman antara Panglima Bayang dan Hakim hanya Shira yang boleh putuskan!
*****
(SEM) RM25.90 > RM22.80
(S/S) RM28.90 > RM25.40

Cinta Masam Manis ~ Aina Meira

Kebahagiaan rumahtangga Feeda dan Johan sunyi bila ditakdirkan mereka tidak dikurniakan cahayamata. Kehidupan Feeda dan Johan bertambah kacau bilau apabila ibu Johan, Puan Sally mula mengatur rancangan untuk menjodohkan Johan dengan anak sepupu kesayangannya Arissya dengan alasan untuk memperolehi zuriat.
*****
(SEM) RM30.90 > RM27.20
(S/S) RM33.90 > RM29.80

Monday, 13 April 2015

Tenggelamnya Kapal Van Der Wijck ~ Hamka

Kisah Zainuddin yang punyai ayah asal Minangkabau, dan ibu Makasar. Di Makasar dia dianggap orang Minangkabau lalu tidak diterima bergaul. Apabila dia sudah menjadi yatim piatu, dia berangkat pula ke ranah Minang. Di sana, dia dianggap pula sebagai orang Makasar. Tidak juga diterima. Itu membuat dia dipencillkan, lalu tersudut di suatu wilayah yang sepi. Sehinggalah dia bertemu dengan Hayati.

Gadis yang digelar bunga Batipuh. Cantiknya tiada banding, dan Hayati sahaja yang sudi berkawan dengan dia. Mereka berbalas-balas surat. Yang akhirnya itu berubah menjadi cinta.

Cinta itu yang baru pucuk, rupa-rupanya akan dilanda badai. Ranah Minang yang kuat berpegang dengan adat, membuatkan Zainuddin tidak diterima. Pedihnya hati pada ketika hadirnya pula orang ketiga, Aziz, yang hampir sempurna. Malah diterima baik oleh keluarga Hayati.

Itulah mulanya perit cinta, dan berhujung pada tenggelamnya Kapal Van Der Wijck.
*****
(SEM) RM20.00 > RM17.60
(S/S) RM23.00 > RM20.20

Hadiah Buat Suami ~ Roza Roslan

Pandanglah... rambut beruban, mata semakin kabur, kudrat berkurangan, cucu-cucu berlarian dan anak-anak beredar pergi. Hadiah Buat Suami mengingatkan khalayak betapa pusingan kehidupan berkeluarga kembali ketika usia awal perkahwinan. Hanya berdua. Lalu Roza melalui kisah-kisahnya bertanya, "Masih ada cinta tersisa? Bukankah kita mahu bahagia di dunia & akhirat? Tidak mahukan kembali bertemu di Firdaus?"
(Prof. Dr. Sulaiman Sijilan, Dekan Unikl Business School)

"Hadiah Buat Suami merupakan rasa hati wanita. Lalu pada kebanyakan isteri, kejujuran suami sering diukur pada kesetiaan memberi kasih hanya kepada dirinya. Ia tidak boleh dikongsi dengan sesiapa. Ia benar & tidak salah. Namun kebenaran ini perlu dipadankan dengan hukum syariat Islam.
(Prof. Madya Ahmad Nawawi Yaacob, Uitm)
*****
(SEM) RM28.00 > RM24.60
(S/S) RM31.00 > RM27.30

Hadiah Buat Sahabat ~ Darma Mohamed, Muhd Kamil Ibrahim

Buku ini mengajak dan berbicara dengan minda. Lalu ia perlu diselak dengan laku berbeza, juga dengan minda berbeza, juga dengan minda dan mata hati.

Minda saya bertemu dengan pelbagai analogi secara nakal mengusik bersahaja, ada ketika bernada sinis, sungguh tajam dan berbisa tetapi penuh pengajaran berisi

peringatan untuk dibuat keputusan. Saya tersentak malah ada kala tersentap."
*****
(SEM) RM25.00 > RM22.00
(S/S) RM28.00 > RM24.60

Hadiah Buat Anak ~ Muhd Kamil Ibrahim

"Jika akademik tanda aras kejayaan, Azrai mahu ke MRSM. Azrai mahu mengikuti jejak Ayah, Azrai mahu banggakan Ayah dan Mama. Akhirnya, impian ini menjadi kenyataan.

Benarlah kata Mama, Allah S.W.T mendengar lintasan hati hamba-Nya walaupun bukan di atas tikar sejadah."

Buku Hadiah Buat Anak (HBA) merupakan catatan perjalanan menakjubkan. Ia menceritakan kisah kehidupan dialami Ayah sekitar tahun 1970an sehingga kini. Plot berkisahkan tentang kehidupan, pelajaran, percintaan, luar negara dan keluarga. HBA sangat tinggi nilainya. Tieha membaca catatan Ayah ini dengan perasaan mendalam. HBA memberi kesedaran kepada Tieha betapa pentingnya peranan doa dalam kehidupan. Kita mengejar akhirat untuk dunia. Buat rakan-rakan seusia Tieha bacalah buku ini. Buku ini sangat bermotivasi dalam proses mengejar apa yang diidamkan. Kita mhau berada dalam sebuah keluarga sakinah.
-Tieha, anak, Pelajar Tingkatan tiga Sekolah Menengah Tinggi Tengku Ampuan Jemaah.

Hadiah Buat Anak (HBA) merupakan flashback kehidupan. Lebih 23 tahun sepatutnya Azrai mengenali Ayah dan Mama. Minus masa awal kehidupan, ingatan bersama keduanya sangat singat tetapi menempuh pelbagai fasa. Setiap satu tahap berbeza-beza. Membaca HBA mengembalikan ingatan kepada banyak perkara. Bab TAWARAN membuat air mata berderai. Hadiah seorang anak, tidak lain dari menggembirakan hati ibu bapa. pada usia remaja, tanda aras membanggakan Ayah dan Mama sentiasa melalui pencapaian akademik. Bilangan A dan mengejar kerjaya baik menjadi keutamaan.
-Ahmad Haris Azrai Muhd Kamil, Anak, Alumni MRSM.
*****
(SEM) RM25.00 > RM22.00
(S/S) RM28.00 > RM24.60

Friday, 10 April 2015

Idea Bekal ke Pejabat: Menu Asia ~ Chef Azian

Himpunan lebih dari 40 resipi dalam buku Siri Idea Bento ini memberikan idea kepada para pembaca dalam menyediakan bekal sama ada untuk anak, suami mahupun diri sendiri.

Setiap resipi dalam buku ini disertakan gambar-gambar cara membuat. Resipi-resipinya juga ringkas, mudah disediakan dan enak. Tidak menggunakan bahan-bahan perasa tambahan, resipi ini sesuai bagi menjaga kesihatan.

Selain dari itu, Chef Azian turut memberikan resipi membuat stok ayam, ikan, udang dan daging. Tidak perlu lagi menggunakan stok dengan perasa tambahan.
*****
(SEM) RM15.00 > RM13.20
(S/S) RM17.00 > RM15.00


Dendam Cinta ~ Nurul Ain Syuhada

“Alfan dengan Dyla dah habis. Maaflah. Dyla memang tak pernah suka kat Alfan pun sebelum ni. Maaf bagi harapan.”
“Dyla tahu Alfan tak pernah pandang perempuan lain selain Dyla, kan? You are my first love! Waktu Alfan nak SPM, kenapa baru sekarang bagi tahu?”

Semua orang ada kisah silam masing-masing. Cuma yang bezanya, kisah itu tamat begitu sahaja. Tapi tidak pada Nur Haidyla dan Alfan. Kisah silam membawa mereka kepada sebuah dendam dan penyesalan.

“... Kau dah langgar kereta aku, lepas tu nak lari macam tu aje? No way.” - ALFAN
“... Saya akan bayar duit awak tu. Awak jangan risau. Saya akan bayar sampai ke syiling yang terakhir. Takkan tertinggal sesen pun!” – DYLA

Pelbagai cara Alfan cuba melampiaskan dendamnya. Dari muncul mengejut di hadapan Dyla bila-bila masa, Alfan juga sanggup mengganggunya sampai ke camping, mengaku tunang Dyla dan… melamarnya di hadapan orang ramai!

“Jadi isteri saya? Saya takkan bangun selagi awak tak beri jawapan yang saya nak.”
“Kita bincang lagi sekali, okey?”
“Awak putuskan pertunangan kita untuk lelaki lain. Ni tak adil!”

Demi menjaga air muka, Dyla terpaksa akur pada pembohongan Alfan lalu menyebut ‘okey...’ Dia tak faham kenapa Si Alfan Egoistik asyik mengejarnya. Punah impiannya untuk luahkan cinta kepada Shah, jejaka yang telah lama dinantikannya. Tapi lamaran berupa ugutan Alfan itu dia terpaksa terima demi menyelamatkan seseorang! Kecewa hatinya bukan sedikit.

Duda Terlajak Laris ~ Aifa Batrisya

Apakah perasaan anda saat disuruh bernikah ketika berusia 18 tahun dan kemudiannya menduda waktu usia perkahwinan baru menjangkau usia dua tahun?
Itulah yang terpaksa dihadapi oleh Zack biarpun dalam keadaan separuh relanya. Rela pun dia dengan pernikahan itu pun hanya kerana dia memikirkan air muka tok ayah, insan kesayangannya yang juga imam Masjid Batu Lima. Disebabkan sebiji mentol, hidupnya jadi huru-hara dek perangkap gadis genit bernama Pehah, adik angkat sahabatnya iaitu Bob.

“Dan saya harap walau jauh mana pun awak pergi, suatu hari nanti awak tetap akan cari dan kembali kepada saya. Itu doa saya!” – Pehah.

“Pehah, Pehah... Dunia ni bulat tau tak? Bulat. Tapi bulat macam mana pun, tak bermakna pusing-pusing aku akan jumpa kau juga. Ada ramai lagi perempuan dalam dunia ni yang aku boleh jumpa. Kau kasilah peluang dekat aku jumpa yang ala-ala Siti Nurhaliza ke, Izara Aishah ke. Ini tidak, kau nak juga aku jumpa kau lagi. Memang bad lucklah aku kalau begitu ceritanya. Aduhaiii...” – Zack.

Dia Bukan Cinderella ~ Hanny Esandra

“Lain kali bila aku suruh tu, cepat-cepat buat! Jangan sengaja kau nak lengah-lengah! Aku tak suka! Dahlah aku memang tak sukakan kau! Jangan pulak bagi kau tunjuk perangai kau yang aku tak suka tu!”

Ibu tiri selalu dikaitkan dengan sikap kejam. Samalah dengan ibu tiri Auni Naura. Dia ibarat Cinderella yang terpaksa buat semua kerja sementara ibu tiri hanya goyang kaki. Ada pula abang tiri yang selalu curi peluang mahu menceroboh hak kewanitaannya. Auni Naura semakin tidak tahan lalu mengambil keputusan melarikan diri demi menyelamatkan maruah diri.

“Sudah! Kau jangan nak buat muka sedih kat sini. Aku tak ada masa nak tengok lakonan drama spektra kau! Sekarang kau adalah orang gaji kat rumah ni.”

Auni Naura bersyukur bila ada insan yang menyelamatkannya selepas dia hampir ditipu dan dijadikan pelacur oleh lelaki tak bertanggungjawab. Hutang emas boleh dibayar, hutang budi dibawa mati. Auni Naura terikat dengan perjanjian. Dia harus melangsaikan hutang bil perubatan Adreand Haikal, orang yang bertanggungjawab menyelamatkan dia daripada dilanggar kenderaan.

“Kau tak payah nak fikir macam mana kau nak ganti balik duit ni. Kau kahwin dengan aku aje, cukup.”

Orang yang buat perjanjian dah langgar pun perjanjian. Hanya tunggu Auni Naura buka mulut terima lamaran si putera raja walaupun tak seromantik mana. Auni Naura takut. Kalau Cik Naga Eva Natasha serang dia, apa perlu dia buat? Bagi Adreand pula, Eva Natasha sudah jadi sejarah dalam hidupnya bila dia tahu gadis itu lebih memilih lelaki lain daripada dirinya. Eva Natasha pula tak akan senang-senang mahu lepaskan Adreand dan mula mengisytiharkan Auni Naura sebagai musuh ketatnya. Bermulalah kisah Auni Naura sebagai bukan Cinderella...
*****
(SEM) RM24.00 > RM21.10
(S/S) RM27.00 > RM23.80

Nak Hati Awak Jugak! ~ Cahaya Ainn

Hana, gadis moden yang cukup pakej. Cantik, kaya dan juga bijak. Hana sering dicemburui oleh gadis seusianya termasuklah sahabat baiknya sendiri. Namun di sebalik kesempurnaan itu, terselit rasa dendam di hati gadis itu. Walaupun Hana kelihatan sempurna di mata sesiapa sahaja yang memandangnya, namun saban malam gadis itu berendam air mata sehinggalah dia bertemu dengan seorang jejaka misteri di tepi pantai.

“Err, awak. Saya. Err, minta maaf. Saya betul-betul tak sengaja. Saya...” Hana terdiam apabila lelaki itu tunduk dan mengutip segala benda yang bertaburan di atas pasir itu.

Siapa sangka, pertemuan pertama di pantai itu telah membawa perubahan yang besar dalam hidup dua insan yang berbeza. Namun, perbezaan itu tidak menjadi penghalang bagi Hana untuk mendekati lelaki misteri dan suka jual mahal itu.

“Pergi!”
“Hariz, kenapa ni? Kenapa awak layan saya macam ni?”

Tolong Jadi Pengantin Saya ~ Qhayra Qhayriesa

Amar Tafhim dan Mayamin Nur, Kali pertama bersua muka mereka sudah bertekak. Mana tidaknya, kedua-duanya mempunyai tingkah yang berbeza. Kerana dipaksa, mereka berkenalan juga walau masing-masing tiada hati mahu duduk semeja.

“Kenapa? Dah nama pun nak berkenalan kan, mestilah kena tanya nama, tempat kerja, tempat tinggal. Awak jugak yang suruh saya tanya tadi,” tukas Amar mula berangin. Banyak songeh betullah minah murai ni. Dua jam duduk dengan dia, mulut dia aje yang berpot-pet tak berhenti-henti. Tak tahu lenguh langsung! Mulut orang ke mulut jin pun tak tahulah! Suka bercakap sungguh!

“Yalah tapi awak tu, tanyalah soalan-soalan yang mencabar sikit. Ini soalan macam tu, budak tadika pun boleh tanya!” Mayamin tak mahu kalah.

Bosan bergaduh setiap kali berjumpa, Amar dan Mayamin akhirnya sepakat mahu berkawan biasa. Namun lain jadinya bila tiba-tiba Nadia datang mengganggu hidup bahagia Amar. Demi melarikan diri daripada gangguan bekas kekasihnya itu, Amar sanggup mengupah Mayamin untuk menjadi kekasih palsunya.

“Kalau awak tak nak sekalipun, famili kita dah anggap kita couple sekarang. Sekurang-kurangnya, bila kita berlakon jadi pasangan kekasih, kita dah selamat daripada tekanan famili kita, bukan? Cuma untuk kali ni, saya harap sangat awak setuju Maya. Awak cakap aje berapa harga awak nak asalkan awak sanggup berlakon jadi kekasih saya.”

“Amboi, siap nak bayar lagi. Apa? Awak ingat saya ni baju kat butik ke? Boleh disewa bila-bila masa yang awak suka? Saya bukannya mata duitan macam yang awak fikirlah. Kalau saya nak tolong orang, saya tolong dengan ikhlas tau!”

Pening kepala mereka bila keluarga pula sudah menyangka, mereka benar-benar bercinta. Bertambah parah bila mereka ditunangkan tanpa rela. Aduh...macam mana nak ada cinta kalau seorang begitu, seorang begini? Sudahnya, Mayamin dan Amar reda. Tapi, mampukah Nadia yang masih mencintai Amar melihat saja kedua-duanya menganyam bahagia saat dia sedang menderita? Amar dan Mayamin pula, dapatkah menerima antara satu sama lain sedangkan mereka seperti langit dan bumi. Biar berada dalam dunia namun tetap berbeza...
*****
(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Thursday, 9 April 2015

Cinta 3 Rasa ~ Wardina Aisyah

Kehilangan orang tersayang tiga hari sebelum majlis perkahwinan mereka merupakan tamparan hebat buat Tengku Rayyan. Sejak hari itu, hidupnya berubah. Dia menjadi seorang yang gemar menyendiri dan menyibukkan diri dengan urusan kerja.

Sikapnya ini menjadi kebimbangan di hati Ku Ana. Bersama Qisya, Ku Ana menjalankan misi mencari jodoh untuk Tengku Rayyan. Namun semuanya gagal apabila Tengku Rayyan sering mengelak bila diajak berbicara soal jodoh. Cintanya pada arwah Sofea tidak mungkin ada galang gantinya.

Satu hari, ketika Tengku Rayyan keluar berjoging, secara tak sengaja dia telah terlanggar seorang gadis. Maka terjadilah perang kecil antara mereka berdua. Sikap si gadis yang sombong dan berlagak membuatkan Tengku Rayyan tidak mahu mengalah dengannya.

"Cik... Saya tak nak bertekak dengan awak. Saya dah minta maaf, rasanya itu dah cukup. Kalau awak still tak berpuas hati, saya tak dapat nak buat apa-apa. Daripada saya melayan awak yang ada mental problem ni, baik saya blah. Assalammualaikum..." - Tengku Rayyan

"Tak guna. Dia kata aku ada mental problem! Arghhh... sakitnya hati aku!!! -  Amanda Sofea

Amanda, dendamnya pada kaum lelaki tak pernah padam. Padanya semua lelaki itu sama. Tak seorang pun yang boleh dipercayai. Kebenciannya pada kaum lelaki yang satu ini semakin membara kala bertembung dengan seorang lelaki yang digelar 'mangkuk ayun'. Harap muka sahaja kacak tapi dengan perempuan pun tak nak mengalah. Tanpa Amanda duga, rupanya lelaki yang sering bergaduh dengannya itu adalah anak kawna baik mummynya, Datin Aminah. Semakin sebal dia apabila mummy bercadang hendak menjodohkan dia dengan lelaki itu . Sekerasnya dia menolak. Namun, masalah kesihatan Datin Aminah membuatkan Tengku Rayyan dan Amanda bersatu.
*****
(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Tuesday, 7 April 2015

Selamat Pagi Cinta ~ Aidah Bakri

Ulfah dan Erin adalah sahabat baik sewaktu mereka belajar. Bukan itu sahaja malah mereka duduk sebilik. Namun hubungan mereka berakhir akibat satu fitnah yang datangnya dari perasaan cemburu Erin terhadap Ulfah. Fitnah itu juga telah menyebabkan Ulfah putus tunang dan majlis perkahwinan yang akan berlangsung tiga bulan lagi terpaksa dibatalkan.

Selepas empat tahun mereka dipertemukan sekali lagi. Pada pertemuan kali kedua ini, hubungan mereka semakin buruk bila kekasih pertama Erin, Wadi Shafy tanpa sedar sudah jatuh cinta kepada Ulfah. Bekas tunang Ulfah, Ahmad Zaim pula kembali meraih simpati Ulfah walaupun dia sudah berumahtangga. Ulfah serba salah lebih-lebih lagi bila mengetahui Erin menghilangkan diri selama ini kerana mendapatkan rawatan di luar negara. Campurtangan ayah Ulfah, Tuan Zakri banyak membantu Wadi Shafy sehingga dia berjaya memiliki Ulfah.
*****
(SEM) RM29.00 > RM25.50
(S/S) RM32.00 > RM28.20

Ash ~ Rodier

Diyana Aishah itu orangnya ceria dan manja. Tapi perasaannya pada seseorang yang dipendam lama, sedikit sebanyak memadam keceriaan itu.

Muhammad Hanif itu pula tulus orangnya. Dan dengan kejujuran dan keprihatinan dirinya, dia berjaya membuat Aishah kembali gembira dan ceria.

“Apa ni?” Dua patah kata itu diulangnya lagi dengan dahi berkerut.

Hanif ketawa kecil. “Bagi sesetengah orang, itu dipanggil patung beruang. Untuk kau... ini dipanggil sumber ketenangan.”

Makin berkerut dahinya. “Tapi… warna dia pink!”

Persahabatan mereka terbina tanpa disangka. Namun, ada rahsia yang bakal menggugat keceriaan Aishah semula dan menguji kejujuran Hanif juga.

Kisah mereka bukan kisah cinta biasa. Ini kisah Aishah yang masih mampu tersenyum, walau ditemani air mata. Ini kisah tentang pengorbanan dan kesetiaan. Dan mungkinkah itu sebenarnya tanda kasih dan sayang?
*****
(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

... Dan Angin Pun Berbisik ~ Adileah

Namun, apa maknanya cinta apabila Ariel dan Yasmeen memilih jalan untuk berpisah?

Yasmeen mula menyedari yang bahagia itu tetap akan menemuinya walaupun akhirnya dia perlu mencarinya sendiri. Bahagiakanlah orang lain dan bahagia dalam diri pasti ditemui.

Dan, lelaki bernama Adam hadir semula dalam hidup Yasmeen lalu mengubat luka cintanya bersama Ariel dulu.

Namun, bahagia Yasmeen diragut lagi apabila Adam pergi buat selama-lamanya tanpa mengetahui dia bakal menjadi seorang bapa.

Bagi Ariel pula, perpisahan dengan Yasmeen dulu mengajarnya sesuatu yang paling berharga. Jangan pernah ego dalam soal cinta dan jujurlah dalam melafazkan kata cinta.

Pertemuan semula dengan Yasmeen membuka kembali ruang cintanya untuk wanita itu. Tetapi masih sudikah Yasmeen menerimanya kembali setelah apa yang pernah berlaku antara mereka dulu? Dapatkah Ariel menerima hakikat yang Adam tetap ada tempat yang istimewa dalam hati Yasmeen sampai bila-bila?

Masa, rawatlah luka ini. Biar sembuh, biar hilang nyerinya.
*****
(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Monday, 6 April 2015

Poskad ~ Ednin

Senyumanitu mengikat pandangan mata Maisa. Apatah lagi dengan lesung pipit di pipinya.
“Aaa... saya Sun... dan awak?”
Gadis itu diam, tak menunjukkan reaksi.
“Awak?” Ihsan ulang lagi. Masih menyaingi langkah si gadis.
“Pluto.”

Kerana sekeping poskad, Maisa diserang si teman wanita lelaki itu tanpa usul periksa.
“I dengan dia tak ada apa-apa. Tak akan ada apa-apa. FAHAM?”

Tahun berganti tahun, mereka bertemu semula di bawah satu bumbung.
“Saya rasa kita pernah jumpa sebelum ni.”
Kaki Maisa terhenti di situ.
"Miss Pluto kan?”

Hubungan yang mahu diletakkan noktah bertahun dahulu bersemi kembali. Tapi... agak-agaknya boleh ke lelaki yang sudah biasa dikelilingi perempuan cantik itu bersara dari dunia kaki perempuannya itu? Maisa tak pernah percaya. Tapi Maisa juga lupa, yang sebenarnya, waktu itu bergerak. Masa berganti masa. Musim berganti musim. Dan manusia itu pula, pun boleh berubah.

Selepas Vice Versa, kali ini EDNIN kembali dengan Poskad. Kisah cinta pandang pertama Maisa yang ditulis dengan bahasa yang santai dan memikat.
*****
(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Hijrah Cinta Kerana Dia ~ Fieyta An Nisa

“Lain kali, jalan tu pakai mata. Apa, dah tak cukup kau pakai empat mata sekarang?” - WAFIQ
“Kau ni nak apa lagi dengan aku? Tak puas hati dengan aku?” - HUMAIRA

Pertemuan pertama taklah seindah mana. Bertikam lidah itu perkara biasa. Namun, kerana ‘peristiwa’ itu, tiba-tiba Wafiq jatuh cinta. Dan kerana kesungguhan Wafiq, dia dan Humaira disatukan jua.

DAMIA HUMAIRA - Gadis yang baru bertatih dalam hijrahnya mencari cinta Tuhan. Semakin dia ingin meraih kasih Ilahi, acap kali pula dia diuji. Hadirnya Wafiq sebagai sandaran dan sumber kekuatan untuknya meneruskan kehidupan.

WAFIQ RIZQI - Budak engine yang selama ini dalam dunianya sendiri. Tapi hadirnya Humaira membawa sinar kebahagian buat diri. Dia, anak muda yang punya kesungguhan tinggi. Baginya, apa saja cita-citanya harus direalisasi dan memiliki Humaira merupakan antara cita-citanya yang tertinggi.

Baru tiga bulan disatukan, dugaan datang bertimpa. Terbongkarnya rahsia diari lama milik Humaira merupakan ujian hebat buat Wafiq. Kisah silam Humaira bersama bekas teman lelakinya, Syakir membuatkan perasaan Wafiq mula berubah.

Oh, My Prince! ~ Hannah Dhaniyah

ADELE, si gadis bijak yang hidupnya hanya bertemankan kekasih hati di universiti. Kehadiran Danial di Universiti Awam Alamin membuatkan si gadis manis ini serba tak kena. Di mana ada Adele, di situ ada DANIAL, diekori ke mana sahaja.

Kasih Adele yang sudah tertumpah kepada Hairi, menyebabkan kehadiran Danial dipandang sepi. Kedudukan Hairi dalam hati Adele sedikit pun tak tergugat, walau bermacam-macam cara yang digunakan Danial untuk memikat Adele.

Demi menyelesaikan masalah, salam persahabatan daripada Danial disambut. Masalah yang disangka selesai akhirnya menjadi semakin besar. Sehinggalah satu kesilapan menyebabkan Adele lari meninggalkan segala-gala yang dia ada di Universiti Awam Alamin.

Suasana kampung mengubah personaliti Adele seratus peratus. Di sana, dia bukan lagi Adele yang dikenali di Universiti Awam Alamin tetapi yang wujud hanyalah Adlina Hani. Kehadiran Danial di kampung Adele menyebabkan rahsia yang Adele sorokkan selama ini hampir terbongkar. Adele kalut!

“Macam mana awak boleh sampai sini? Saya mohon sangat-sangat. Awak tolonglah balik ke Amanjaya dan rahsiakan tentang saya daripada ayah saya.” – ADELE
“Kamu di sini dan kamu di universiti sangat berbeza. Sangat-sangat berbeza.” – DANIAL
“Aku minta maaf. Bagi aku satu peluang saja, Adele. Peluang yang terakhir...” – HAIRI

Adele, Danial dan Hairi. Tiga insan daripada tiga dunia yang berbeza. Bagaimana pengakhiran kisah mereka? Siapakah putera dalam hati Adele?
*****
(SEM) RM27.00 - RM23.80
(S/S) RM30.00 - RM26.40

Gulai Siput Daun Kaduk ~ Fida Rohani

Walaupun Dwen seorang anak yang dibesarkan dalam suasana yang serba mewah, namun dia tidak memerlukan semua itu. Dia rimas dan lemas! Mamanya, Datin Rodziah tidak habis-habis mahu menjodohkannya dengan Karina tu. Gadis itu langsung tidak memenuhi kriterianya. Terasa pula dirinya diperdagangkan oleh keluarga hanya kerana ingin memperluaskan empayar perniagaan. Apa sahaja kemahuan mamanya, dia perlu turuti. Argh, bosan!

“Mama tak nak dengar apa-apa alasan Dwen lagi. Mama nak Dwen minta maaf dengan Karina dan bawa dia pergi dinner di tempat yang selesa dan sesuai dengan martabatnya.” - Datin Rodziah

‘Martabat? Martabat apa yang sedang diperjuangkan ni? Kalau bercakap tak ada sopan, pakai baju tak cukup kain, muka dah macam badut, rambut yang asal hitam diwarnakan merah… masih adakah martabat dia ni sebagai orang? Aku nampak macam kambing je...’ - Dwen

Dwen nekad. Dia mahu mencari calon isteri yang betul-betul menepati cita rasanya. Dia perlu memikirkan masa depannya. Namun, timbul pula idea gilanya. Calonnya harus pandai memasak makanan kegemarannya – Gulai Siput Daun Kaduk!
*****
(SEM) RM27.00 - RM23.80
(S/S) RM30.00 - RM26.40

Friday, 3 April 2015

Lelaki Itu Dia ~ Aleya Aneesa

Berkali-kali pandang, hati tak terpaut. Makannya laju. Mandinya basah. Yang celaru, hanya tidurnya. Hilang lena bila kerap diganggu.
“Saya nak abang. Saya doa mimpi kita sama. Sanding pakai baju pink.”

Bila doa jadi nyata, Thaqif kalut. Shana yang entah turun dari planet mana itu, lambang haru-biru. Sekelip mata, dunianya yang serona, bagaikan berpelangi.
Baginya, itu gila! Tapi, Thaqif tak mahu gopoh. Biar macam tarik rambut dalam tepung. Lalu, strategi dirangka. Diamnya bukan tak berisi, tapi diam-diam ubi.

Dan Shana, tak kisah pun. Hatinya sudah imun. Cukuplah sekali putus tunang. Bila wujudnya tak dipandang, sakitnya diheret ke mana-mana.
Cumanya, bila takdir berbeza, perancangan jadi sasar 360 darjah. Mampukah ikatan bertahan, sedang rahsia demi rahsia menggoyahkan kepercayaan?
*****
(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

Mama, Dia Saya Punya ~ Aireen Erina

Izma Huda – Seorang pensyarah kolej yang sukar untuk jatuh cinta. Kehadiran Firdaus telah berjaya membuka pintu hatinya untuk mengenali lelaki itu. Tatkala mereka bersulam kasih dan tiga minggu lagi akan diijabkabulkan, hati gadis itu luluh. Sanggup mamanya, Hasmina menjadi perosak hubungan mereka. Lebih sakit apabila Firdaus menikahi mamanya!

Nazhan Nizar – Nekadnya untuk menawan hati Izma Huda yang sedingin ais di kutub tidak pernah pudar. Akhirnya, dia berjaya menghangatkan kembali perasaan Izma Huda yang sudah lama dingin.

Namun, halangan demi halangan muncul dalam hubungan mereka. Siapa yang menjadi angkara? Hasmina lagikah? Atau gara-gara Kaz, teman serumah Nazhan? Jika benar, mengapa? Kemuncaknya, Nazhan Nizar ditahan polis pada hari pernikahan mereka. Izma Huda merasakan nafasnya seakan terhenti. Apabila terlerai teka-teki, muncul pula Alya cuba merampas kebahagiaan mereka. Siapa pula Alya? Mengapa begitu dalam dendamnya pada Nazhan?
*****
(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Cinta Copy Paste ~ Nureen Mirza

Pertama kali menatap wajah Anom Sufi, hati Habib Iqmal tidak tentu rasa. Meronta-ronta hatinya mahu menjadikan gadis itu suri di hati. Tetapi… sudah tentulah Anom tidak sudi. Yalah… umur Anom baru 19 tahun sedangkan dia sudah 33 tahun.

“Abang rasa abang dah jumpa jodoh abang. Sufilah orangnya yang bakal jadi tulang rusuk kiri abang. Kita kahwin ya, Sufi?"
Terkedu Anom dengan lamaran Habib. Mana mungkin dia terima lamaran lelaki itu? Dia masih muda belia, sedangkan Habib sudah tua. Bermacam-macam alasan direka Anom.
"Saya ni masih belajar, Datuk. Mana boleh suka-suka hati nak kahwin?" 

Habib pula tidak kenal erti putus asa sehinggalah Anom bersuara… Dia menerima lamaran itu.

Namun, kebahagiaan yang didambakan Anom punah sekelip mata dengan kemunculan ‘Baby’. Bila Habib melebihkan ‘Baby’ dalam segala hal, Anom jadi sedar diri. Baru dia tahu, di mana letaknya dia di hati Habib. Jika Habib mahukan ‘Baby’, dia sedia undur diri. Biarlah dia pergi. Dia pun enggan selama-lamanya terlindung di balik bayangan ‘Baby’.
*****
(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

Keagungan Cinta Murobbi ~ Mejar (B) Mohammad Qayyum

Dunia menangisi pemergian seorang tokoh agama dan pemimpin unggul yang amat di senangi kawan dan disegani lawan. Setiap detik perjalanan hidup dan perjuangan beliau penuh dengan tarbiyah yang boleh dicontohi.

Seorang Murabbi yang menginfakkan seleuruh hidupnya pada agama dan perjuangan. Seorang manusia yang punya rasa cinta mendalam pada agama dan membawa agama dalam kehidupannya. Beliau Mengagamakan politik bukan mempolitikkan agama. Keagungan Cinta Seorang murabbi yang merasakan perjuangan terlalu manis dan punya matlamat yang jelas iaitu sebagai persiapan bagi kehidupan yang satu lagi. Walaupun beliau boleh memilih untuk hidup mewah sepanjang menjadi Menteri Besar, namum Tuan Guru Nik Abdul Aziz meletakkan dunia di tangan dan akhirat di hati.

Biodata YAB Dato’ Bentara Setia Tuan Guru Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat
Nama : Nik Abdul Aziz bin Nik Mat
Tarikh Lahir: 1931
Tempat lahir : Kampung Pulau Melaka,Kelantan.
Pengajian :
1-Pondok Tuan Guru Hj Abbas, Besut
2-Universiti Deoband India
3-Universiti Lahore Pakistan
4-Universiti Al Azhar
5-Sarjana Muda bahasa Arab
6-Sarjana Perundangan Islam
*****
(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Gurauan Asmara ~ Izma Qahiera

Kalau bukan sebab nak melunaskan hutang PTPTN, tak ingin aku bekerja di bawah arahan Tengku Haizal. Perangainya sangat menjengkelkan, tidak melambangkan ciri-ciri seorang bos langsung. Benci semakin menebal apabila kaum kerabat dialah yang menyebabkan kaki aku lumpuh.

"Alah, dia bukannya ikhlas nak tolong kita, abah. Dia nak tutup rasa bersalah sebenarnya. Apa dia ingat bila dia tabur duit Dayang nak maafkan kakak dia? Tidak. Sampai mati pun Dayang takkan maafkan kakak dia. Dayang nak kaki Dayang balik!” - Dayang Shareena

Nama dia Tengku Haizal. Apa saja yang dia mahu pasti akan direalisasikan walaupun terpaksa meletakkan martabatnya di hujung tapak kaki Dayang. Hancur hatinya melihat gadis pujaan hati terduduk kaku di kerusi roda.

“Seminggu saya kehilangan awak. Saya tak akan benarkan awak hilang lagi dari pandangan saya. Awak marahlah macam mana sekali pun, saya berjanji saya akan pastikan awak berjalan semula.” - Tengku Haizal

Tak mungkin aku akan berjalan kembali. Namun kenapa setiap
kali dia tiada, telinga sentiasa terngiang-ngiang akan gurauan-
gurauannya? Adakah ini yang dikatakan gurauan asmara?

"Saya tak sukalah duduk sebelah Natrah ni. Kita tukar tempat duduk nak tak?" - Tengku Haizal
"Okeylah tu.Tengku kan memang suka spesies macam tu." - Dayang Shareena
"Spesies macam mana pulak?" - Tengku Haizal
"Spesies suka meraba-raba. Macam Tengku juga kan?" - Dayang
Shareena
"Saya tak suka dia. Saya suka kat awak. Takkan itu pun tak faham lagi? Awak ni spesies bengap ke bongok?" - Tengku Haizal
*****
(SEM) RM27.00 - RM23.80
(S/S) RM30.00 - RM26.40

Wednesday, 1 April 2015

#Diari Seorang Mujahidah Kembara Syria ~ Heliza Helmi, Roziyah Mahamad

Manusia ini ada dua jenis. Satu seperti telur dan satu lagi seperti bola tenis. Bayangkan telur dibaling pada batu. Apa yang akan jadi? Ya, telur akan pecah dan isinya akan melekat pada batu. Sekarang, bayangkan pula bola tenis dibaling pada batu. Apa akan jadi? Bola tenis itu akan melantun, betul? Apabila dibaling lagi kuat, bola itu akan melantun lebih tinggi.

Begitulah seperti hidup kita. Batu diumpamakan seperti ujian. Sekiranya jadi seperti telur, apabila diberikan ujian kita akan bersedih, kecewa, ataupun putus asa bersama dengan ujian itu. Namun, sekiranya kita memilih bagi menjadi bola tenis, apabila mendapat satu ujian, kita akan bangkit lagi tinggi. Dan ujian itu adalah bagi menaikkan darjat kita, menjadikan diri kita lebih baik, dan mengampunkan dosa kita sekiranya kita sabar, redha, dan bersangka baik pada Allah s.w.t.

Hayati setiap bait cerita #Diari Seorang Mujahidah Kembara Syria. Rasai seolah-olah kita berada di bumi Syam dan turut sama berjuang menjadi mujahid dan mujahidah!
*****
(SEM) RM19.00 > RM16.70
(S/S) RM21.00 > RM18.50

Penawar Bagi Hati ~ Syeikh Abdul Qadir bin Abdul Muthalib Al-Mandili

"Ketahuilah, pada jasad itu terdapat segumpal daging. Sekiranya ia baik, maka baiklah seluruh jasadnya. Namun, sekiranya ia buruk, maka buruklah seluruh jasadnya. Ketahuilah, itu adalah hati." - Shahih Bukhari
*****
(SEM) RM50.00 > RM44.00
(S/S) RM53.00 > RM46.60

Resipi Daun Limau Purut ~ Chef Hanieliza

Himpunan 30 Resipi menggunakan daun limau purut yang pasti memikat selera pembaca. Setiap resipi disertakan gambar langkah demi langkah bagi memudahkan pembaca menyediakan hidangan untuk keluarga tercinta.
*****
(SEM) RM6.50 > RM5.70
(S/S) RM7.50 > RM6.60
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...