NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Thursday, 13 July 2017

Sedang Suka Kamu ~ Nor Hasnida

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Ryan Mikael. Hatinya umpama batu konkrit. Keras dan sukar ditembusi. Perceraian dengan Zafira membuat dia menutup hatinya untuk mana-mana perempuan. Baginya semua perempuan sama saja. Selfish!

Namun, satu kemalangan kecil yang terjadi antara dia dan Batrisya merubah segalanya. Tiada siapa yang menduga, insiden itu membuat hidup Batrisya terikat dengan lelaki itu buat selama-lamanya.

Menerima Ryan Mikael dalam hidupnya, bukanlah sesuatu yang mudah. Dia masih sedar diri. Siapalah dia jika mahu dibandingkan dengan lelaki hebat itu.

“Encik Mika, hal nikah kahwin ni bukan sesuatu yang boleh dipaksa tau. Saya tak nak kahwin setahun dua, lepas tu menjanda. Saya nak kahwin untuk seumur hidup saya.” - Batrisya
“Ada ke aku cakap lepas setahun dua nanti aku akan ceraikan kau?” - Ryan Mikael.

Kerana kasihkan Medina, anak perempuan Ryan Mikael, Batrisya menerima jua lamaran itu. Janji Ryan Mikael, pernikahan itu hanya untuk menjadikan dia ibu yang sah kepada Medina. Tidak lebih daripada itu.

Lebih Daripada Indah ~ Zara Ryana

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Dia bukanlah ratu cantik, ratu kebaya atau yang seangkatan dengannya. Tetapi, seperti nama yang tertulis pada surat beranak dan kad pengenalan, namanya adalah Ratu Althia.

Tak pernah bercinta. Tetapi, bila berjumpa dengan Edrus yang berjaya mengusik naluri perempuannya, dia mula rasakan hidup huru-hara. Lagi bertambah huru-hara apabila Ratu Althia dapat berita mamanya nak berkahwin lagi.

Nak kahwin pula dengan adik kepada Edrus iaitu Taufiq. Puan Misbah menentang keras. Edrus terdesak untuk menghalang hubungan itu.

“Awak suka ke mama awak kahwin lain?”
“Mestilah tak suka.”
“Kita boleh halang dia orang daripada berkahwin. Tapi, awak kena tolong saya.”

Ratu Althia setuju untuk bercinta dengan Edrus. Namun, ada kebenaran yang mungkin melukakan sekeping hati.

Resipi Cinta Encik Cef ~ Zaza Qry

(SEM & S/S) RM24.00 > RM21.10

Ini memang gila!

Hidda Ayana yang tidak tahu memasak disuruh masuk ke dalam kelas masakan. Tapi, kerana dipaksa dia tetap pergi juga ke kelas tersebut. Bertemu dengan cef yang mengajarnya itu, lagilah dia sakit hati.

Cef muda yang bernama Zaf Ezfan itu amat menyakitkan hatinya. Sakit hati, tapi sebenarnya tidak sesakit hatinya apabila dicurangi oleh kekasih sendiri. Rezad tidak berbaloi untuk ditangisi. Lalu, Hidda Ayana membuat keputusan yang mengejutkan.

“Kalau saya putus cinta, cef nak kahwin dengan saya tak?”
“Ini dikira lamaran atau suka-suka?”
“Ikutlah cef nak ambil yang mana satu. Pilihlah sendiri.”
“Tapi, awak kena ambil hati umi sayalah. Umi saya tu sukakan ‘perempuan tu’. Yang pakaiannya longgar. Bukan baju unifom ketat macam ni.”

Perkahwinan tanpa rasa itu terjadi jua. Hidda Ayana dan Zaf Ezfan melayari perkahwinan seperti orang lain juga. Cinta yang tiada ketika perkahwinan dipupuk oleh Hidda Ayana dan Zaf Ezfan.

Tersontot di Pintu Shorga ~ Afyan Mat Rawi

(SEM & S/S) RM15.00 > RM13.20

Janji-janji manis itu sudah lama berlaku. Janganlah kita terkena lagi. Yang sedihnya, dalam buku ini terbukti jerat memang tak pernah lupakan pelanduk. Tetapi pelanduk pulak yang asyik lupa siapa jerat.

Antara Kandungan:
Detik Awal Melawan Scammer
Bahagian 1: Hikayat Sontot
A. Sontot Confession: Ingat Senang Jadi Penyontot
B. Sontot Penunggang Agama
C. Kategori Penyontot
D. Dua Jenis Sontotan
E. Skim Sontot Akan Gunakan Testimoni Sebegini
F. Modus Operandi Sebuah Skim Sontot

Bahagian 2: Mai Kita Sebut Nama
A. Serba Salah
B. Mecca Fund
C. Tok Belagak Dan Darul Emas Perak Berhad
D. Pengalaman Ngeri Didatangi Bounzer Syarikat Sontot
E. Alfafa
F. Dalam Bidang Kewangan Pun Ada Scammer

Sudah-Sudahlah Tertipu / Menipu ~ Root of Science

(SEM & S/S) RM19.00 > RM16.70

Ada macam benda-benda “ajaib” yang kita dengar dalam hidup. Daripada bumi ini sebenarnya tidak bulat kepada minum kicap boleh buat anak jadi hitam. Benarkah? Buku ini akan menjawab persoalan-persoalan ini dan banyak lagi.

Antara Kandungan:
Root of Science
Tidak Bahaya Beri Anak Wap Air Bawang Putih?
Makan Chia Seed Boleh Kurus?
Mandi Bermula daripada Kepala Penyebab Angin Ahmar?
Ozon Terapi: Bagus atau Tidak?
Garam Buluh dan Kopi Mineral Monosodium Glutamate Penyebab Sakit Kepala, Kanser, dan Kerosakan Saraf: Benar?
Teh Rerama, Durian Belanda, Green Tea: Adakah Benar Boleh Menyembuhkan Kanser?
Madu: Musuh Kuman yang Paling Digeruni
Sebab-Sebab Rumah Kita Panas dan
Bagaimana Mengatasinya (Bahagian 1)
Sebab-Sebab Rumah Kita Panas dan
Bagaimana Mengatasinya (Bahagian 2)
Minum Air Selepas Bangun Tidur Punca
Buah Pinggang Rosak?
Jangan Main Hujan, Nanti Demam!

Vaksin: Antara Babi, Yahudi & Konspirasi ~ Prof. Dr. Azizi Ayob

(SEM & S/S) RM15.00 > RM13.20

Zaman ini, topik vaksin akan sentiasa menimbulkan pertentangan. Ada banyak dakwaan-dakwaan yang timbul. Melalui buku ini, penulis yang pernah terlibat secara langsung dengan pembuatan ubat-ubatan dan vaksin, menjelaskan hakikat sebenarnya.

Antara Kandungan:
Apa itu Vaksin?
Sejarah Vaksin
Proses Pembuatan Vaksin
Kandungan Vaksin: Bahan Asli ataupun Bahan Kimia?
Bahan Utama dalam Penghasilan Vaksin
Vaksin dan Teori Konspirasi
Doktor Dibeli Syarikat Farmaseutikal?
Cacat Akibat Vaksin?
Makanan Sunnah, Tahnik, dan Kaitan Vaksin
Perbezaan Testimoni dan Kajian Saintifik
Kenapa Tidak Semua Penyakit Ada Vaksin?
Vaksin dan Pembangunan Negara
Kumpulan Anti-Vaksin
Kenapa Kita Masih Perlu Vaksin
Vaksin dan Islam

Duhai Hati, Berbahagialah! ~ Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani

(SEM & S/S) RM10.00 > RM8.80

Kumpulan nasihat yang menyentuh dan menyuburkan hati.

Antara Kandungan:
BAHAGIAN 1: BICARA HATI BUAT SEMUA
• Kuatkan Diri, Usah Mudah Merajuk!
• Putaran Kehidupan
• Penyakit Paling Bahaya
• Nasihat Buat Pemilik Hati
• Indahnya Hidup Bersyariat
• Kuasa Istighfar dan Zikir
• Bersatu Demi Kebaikan
• Akhlak Pengguna Media Sosial I
• Akhlak Pengguna Media Sosial II
• Ucaplah Alhamdulillah!
• Wahai Tuhan, Tetapkanlah Hati Ini!
• Prinsip Islam
• Jangan Kotorkan Fitrah!
• Kita Pendosa
• Tetamu yang Pasti Datang

Tuesday, 11 July 2017

Hijab ~ Aida Adia

(SEM & S/S) RM24.00 > RM21.10

Annisa Faiha seorang gadis yang tegas dan berani. Dia mengambil alih tanggungjawab sebagai ketua keluarga kepada emak dan tiga orang adik perempuannya. Mereka mengharungi pelbagai dugaan. Keluarganya sering dianiaya oleh si pengamal ilmu hitam. Akibat kemurungan yang melampau atas kehilangan emak dan adik bongsunya, Annisa Faiha tidak menyedari jiwanya yang tertekan dan kosong itu memberi peluang kepada makhluk lain mengawal dirinya. Sehinggakan dia alpa kehambaannya kepada TUHAN Yang Esa! 

Lantaran jiwanya telah ditakluki, Annisa Faiha semakin lupa diri dan riak setelah menyedari dirinya dikurniakan kelebihan dibukakan HIJAB pancaindera. Kelebihan yang diperolehinya itu telah disalahgunakan dengan membalas dendam kepada orang yang bertanggungjawab menyebabkan emak dan adik bongsunya terkorban. Setelah dendamnya terbalas, Annisa Faiha pula diculik ke dalam dunia ghaib dan diminta tinggal di situ buat selama-lamanya. 

Betahkah Annisa Faiha tinggal di situ? Apa kaitan Annisa Faiha dengan makhluk dunia ghaib itu? Berjayakah Annisa Faiha keluar dari dunia ghaib itu? Segala persoalan ada di dalam HIJAB!

Takdir Untuk Aku ~ Rehan Makhtar

(SEM & S/S) RM26.00 > RM22.90

Kerana yang beriman itu, wajib percaya akan takdir dan ketentuan.

UJIAN itu hadir dalam pelbagai rupa dan pada Ziyad, ianya hadir dalam bentuk manusia. Teratai Nur menggoncang seluruh tenangnya. Sikap buaya darat itu terhenti angkara ego yang terpenjara bila Teratai Nur menolak. Sangkanya, ini pertemuan pertama mereka biarpun dia yakin, mereka ada sejarah bersama.

“Sejauh mana kisah kita, Nur? Sampaikan Nur lari dari saya? Sejauh mana saya pernah heret Nur dulu? Sampai ke bilik ke?” - Ahmad Ziyad

“Tak… Kita memang tak ada apa-apa. Saya tak pernah kenal awak dan awak juga sama…” - Teratai Nur

Sepintar mana Teratai Nur menafi, kenyataan tak mudah dibohongi. Dialah orang itu. Yang pernah dimaki oleh lelaki segak berunifom putih dulu.

“Aku benci kau dulu sebab kau sampah masyarakat tapi kenapa hari ini kau muncul jadi orang berbeza sedangkan kau adalah yang serupa?” - Ahmad Ziyad

“Maaf kalau saya betulkan kata-kata awak, Encik Ziyad. Saya ni bekas. Bekas!” - Teratai Nur

Monday, 10 July 2017

Setulus Kasih Alif ~ El Medina

(SEM & S/S) RM24.90 > RM21.90

“Ya Allah, kuatkan aku untuk melawan kesakitan ini supaya mereka tidak melihat kesengsaraanku.” Alif mengadu pada yang Satu.

Alif semakin tidak tahan dengan kesakitannya. Penyakit yang ditanggung seakan membunuhnya dari dalam. Hanya Tuhan tempat dia mengadu.

Faruq, Zack dan Nik, sahabat baik yang menjadi tempat dia meluah perasaan. Suka, duka, derita, bahagia semuanya dikongsi bersama.

“Faruq, Allah Maha Adil. Kau tahu, aku juga tahu. Allah tahu kita penat. Allah tahu kita tak larat. Dia takkan bagi ujian yang berat melainkan hamba-Nya mampu menanggungnya sebab Allah lebih tahu segala-galanya.”
“Fiya suka Alif tak?” Soal Fahmi.
“Siapalah Fiya ni bang. Dia enggang Fiya ni pipit. Tak sesuai terbang bersama.”

Safiya Medina, si ‘pipit’ yang cacat penglihatan menaruh hati pada Alif, si ‘enggang’ yang sempurna. Dia gadis sederhana. Alif pula jejaka berada yang memiliki segalanya.

Ombak Duka ~ Areth Ramlan

(SEM & S/S) RM26.90 > RM23.70

Diandra Irdina, tidak mahu terus-terusan dihujani dengan persoalan yang sering kali menyesakkan naluri wanitanya. Lantaran itu dia mengambil keputusan di luar jangkaannya. Tanpa ragu dia menerima lamaran untuk menjadi isteri kepada Amar Redza.

Dugaan, rintangan dan halangan yang perlu ditempuhinya di awal usia perkahwinan mereka benar-benar menuntut kesabaran yang begitu tinggi. Kesungguhan Iqmal Adam yang tidak pernah lelah menagih cinta Diandra Irdina juga membuatkan hati kecil Diandra Irdina mula terusik.

“Kalaulah saya boleh tahan hati saya ni dari mencintai awak, dah lama saya tahan. Dan kalaulah saya boleh ajar hati saya ni untuk berhenti dari menyayangi awak, dah lama saya lakukan semua tu,” luah Iqmal Adam bersungguh-sungguh.

Pelbagai cara yang cuba Diandra Irdina lakukan untuk memenangi hati Amar Redza. Tatkala kebahagiaan mula berputik, Ariana bekas tunang Amar Redza muncul dalam hidup mereka. Dia hadir dengan niat yang tersendiri sehingga berjaya menggugat kepercayaan Amar Redza terhadap isterinya. Diandra Irdina hilang punca. Menggigil seluruh tubuhnya saat mendengar lafaz kata suaminya.

Bukan Encik Sempurna ~ Yumi Hyra

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Ada apa dengan encik sempurna? Bagi Ulya Hana (Uya), dia percaya dan yakin bahawa encik sempurna a.k.a. jodohnya wujud kerana dia tahu Allah telah menetapkan jodoh yang terbaik untuknya. Bak kata mak tok, jodoh akan datang jika dia berusaha untuk mencari dan tidak berputus asa berdoa.

Sebaik sahaja ‘Projek Uya Kena Kahwin Sebelum Hujung Tahun’ bermula, ramai pula calon-calon yang muncul. Kan dah pening kepala nak pilih! Uya boleh pilih sama ada Luth yang sangat pelik, misteri dan merupakan calon pilihan ahli-ahli ‘Projek Uya Kena Kahwin Sebelum Hujung Tahun’ ataupun Hud yang sentiasa bermulut manis.

“Perfect guys only exist in books.” – Luth Hannan

“I takkan senang-senang nak lupakan orang yang buat I tersenyum.” – Tengku Hud Harraz

Saat Uya pening dengan telatah Luth dan Hud, muncul pula seorang lagi lelaki misteri yang sering mengirimkan kad-kad comel kepadanya, seolah-olah lelaki misteri itu sering berada dekat dengannya. Kad-kad comel itu seolah-olah cuba menggembirakannya.

One is loved because one is loved. No reason is needed for loving. ~H~
Misteri, kan?

Suamiku Si Mata Biru ~ Evelyn Rose

(SEM & S/S) RM23.00 > RM20.20

Sampai bila perkahwinan ini perlu menjadi satu rahsia antara kita?

“Kau tetapkanlah Ya Allah agar hati ini hanya akan mencintai seorang lelaki yang sudah Kau tetapkan untuk menjadi suamiku. Janganlah Kau biarkan aku jatuh cinta pada manusia yang salah. Amin, Ya Rabbalalamin... Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui, Ya Allah. Aku serahkan hidup dan matiku di tangan-Mu...”

Lalu takdir pun terlukis indah…

James Howards. Senyumannya manis, wajahnya kacak dengan anak mata biru muda. Ramah dan selalu tersenyum, bicaranya penuh ilmu.

Suziliana Irina – Gadis Melayu yang cantik dan pintar, sedang melanjutkan pelajaran di peringkat PhD di Newcastle. Orangnya tegas dan hatinya keras. Disangkakan dirinya sapiosexual, tapi saat bertemu James Howards, dia jadi Zulaikha yang terkejarkan Yusuf.

I want this guy.

Itu kata hati Suziliana Irina tatkala dia bertemu James Howards. Tapi mampukah mereka bersatu dengan seribu satu perbezaan di antara mereka ?

Sunday, 9 July 2017

'Dia' My Love ~ Zan Zarida

(SEM & S/S) RM26.00 > RM22.90

Bertunang dengan orang lain, tetapi hati menyukai jejaka lain pula. Jangan buat main, Rus Ashiya! Hati mengingatkan, namun takdir TUHAN tiada siapa dapat menduganya.

Kehadiran putera kayangan dan harimau bintang Parsi sama-sama menggugat hatinya. Seorang suka main sembunyi-sembunyi, seorang lagi muncul sekali-sekala dan tidak pernah berdating.

Bertunang tidak semestinya berakhir dengan perkahwinan. Bercinta, tidak semestinya berjodoh. Beberapa hari lagi majlis pernikahan Rus, sesuatu yang tidak terduga berlaku. Dia baru hendak melompat kegembiraan, tetapi sudah jatuh terduduk.

“Dia…” panggil Rus.
“Yes, honey...” Suaminya menyahut dengan senyuman.
“D.I.A la, bukan D.E.A.R!”
“Kalau dah kahwin, bukan kena panggil dinda kanda ke?”
“Itu panggilan zaman nenek moyang!”
“Hmm… dia pun dialah! Janji Rus dah jadi darling saya.”

Benarlah kata pujangga, andai berjodoh, si dia pasti datang bersama cinta. Tetapi tetap bersama kejutan yang tidak terjangka. Pabila Dia Bertukar Dear, hati pun jatuh tergolek-golek!

Bahagia Kasihmu ~ Fatin Nabila

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

DIBURU masa silam, Tasnim sentiasa kegelisahan. Kepahitan semalam mendera perasaan. Terus, dia tidak berani mencintai. Jauh sekali membiarkan dirinya dicintai. Dia sentiasa sedar di mana dia berpijak. Di penjuru mana dia berdiri.

Kemunculan Zarul, memang tidak diduga. Tanpa sedar, lelaki itu menjadi watak penting dalam hari-harinya. Dia seolah terikat dengan Zarul. Ingin menjauh, tetapi makin dekat pula jadinya. Dalam diam, sedetik rasa mula bertunas dalam jiwanya.

"Awak adalah perempuan yang berjaya membuka pintu hati saya. Siapa pun awak sebelum ini, saya tak kisah. Izinkan saya bahagiakan awak.”

Tasnim terkedu. Pertemuan mereka tidak pernah dirancang. Perkenalan mereka tanpa salam. Lalu, semudah itukah dia melafazkan kata cinta?

Kata pujangga, apabila hati disimbahi cahaya cinta, sinarnya akan dapat dibaca pada seri wajah. Begitulah hebatnya kuasa cinta. Jadi, wajarkah dia menolak hakikat sebuah kehidupan?
Hakikatnya, cinta itu permulaan sebuah derita. Dibayar dengan air mata sekalipun belum tentu mendatangkan bahagia sekelip mata.

Saturday, 8 July 2017

Cikgu Kampung ~ Shahidan Shuib

(SEM & S/S) RM21.00 > RM18.50

"Tulisan yang ditulis dengan cermat tentang kehidupan seorang guru. Catatan pengalaman bersama murid yang menarik dan memberi inspirasi kepada pembaca. Kisah sebegini perlu dibaca oleh semua golongan masyarakat. Kisah yang selama ini hanya guru sejati yang megalaminya, kini dikongsikan untuk semua. Dan benarlah seperti kata penulis, seorang guru banyak belajar daripada muridnya sendiri," - Cikgu Fadli Salleh, penulis buku Cikgu Kelas Sebelah.

" Buku ini mungkin tidak setinggi maqam La Tahzan, namun insyaAllah ia boleh merawat hati kita yang kesepian. Sepi, daripada sebarang perjuangan...Buku ini mugkin tidak setebal dan sepadat Laskar Pelangi Andrea Hirata. Namun, jika ia dibaca saat hati terluka, insya-Allah, muncul satu kekuatan baru... Buku ini mungkin tidak semewah Chicken Soup for Soul, yang bersiaran beri motivasi ke suluruh dunia, namun bagi sebuah dunia kecil murid-murid di sekolah dan perkampungan hulu, buku inilah segalanya."

40 Hadis Tentang Alam Barzakh ~ Zulkarnain Dollah

(SEM & S/S) RM12.00 > RM10.60

Buku ini menghimpunkan 40 buah hadis yang menceritakan tentang alam barzakh, kepastian, serta kewujudannya sebagaimana yang dijelaskan oleh Rasulullah SAW melalui hadis-hadis baginda.

Suri Hati Mr. Husband ~ Nur Solihah Ibrahim

(SEM & S/S) RM17.00 > RM15.00

Letakkan sepenuh kebergantungan kepada Tuhan, insya Allah Dia akan permudahkan.

Pada asalnya buku ini kelihatan tidak mustahak. Nmaun apabila membaca dengan tekun dan teliti, ia memberi satu pilihan besa kepada wanita akhir zaman. - Prof. Muhd Kamil Ibrahim

Why So Serious, Parents? ~ Adlil Rajiah

(SEM & S/S) RM39.00 > RM34.30

Anak tertumpahkan air,marah.
Anak conteng dinding, marah.
Anak lambat membaca, marah.
Semua benda pun nak marah.
Cuba tarik nafas, hembusss....

Kita ibu bapa ni, kadang-kadang terlalu mementingkan diri, tak pandai kawal emosi, tak pandai berlembut dalam mendidik, dan lebih cepat melenting daripada membimbing.
Kita jarang selami jiwa anak-anak. Walaupun dulu semasa bergelar anak, kita juga impikan ibu bapa yang memahami. Kan?

Why so serious, parents?

Jom pasang matlamat untuk sentiasa jadi nombor satu dalam hati anak-anak. Jadi orang pertama yang anak-anak dambakan dalam apa jua situasi.

Sementara mereka masih mahu memandang wajah kita.
Sementara masih kedengaran suara-suara comel mereka memanggil-manggil kita.
Sementara mereka masih sudi peluk cium kita seikhlasnya.
Dan sementara semuanya masih belum terlambat.

Why so serious, parents?
Let's try to put a smile on our face everyday, and be the funniest, the happiest and the proudest parents to our children.

Monday, 3 July 2017

Cinta Tahap Dewa ~ Nana Fiqree

(SEM & S/S) RM22.00 > RM19.40

Bila hati sudah suka, semuanya indah saja. Indah pada Jiji, tak seindah mana pada Jack. Macam mana nak indah kalau sudah berkorban jiwa raga, hati Jiji boleh jatuh bergolek-golek pada Danny yang punya pesona tahap dewa.

Orang kata, jangan derhaka dengan mak. Kesannya sampai Jiji jadi hilang jiwa bila Cik Zaiton ‘ronggeng’ yang garangnya macam askar ‘kalah perang’ dijemput Ilahi. “Mak aku dah tak ada... aku dah tak ada sesiapa lagi.” - Jiji.

Kutuklah apa saja. Jack tak peduli. Walau Jill, sepupu yang dah jadi adik tiri berbulu sampai langit ketujuh sekalipun, hati dia tetap sama. Tak berganjak walau seinci pun. Lisa pula, sepupu terbaik yang Jiji ada tetap setia menunggu Jack walaupun Jack tak pernah pandang dia dengan sebelah mata pun.

“Jangan paksa aku memilih. Walau seribu kali pun kau tanya, aku akan tetap pilih dia.” - Lisa.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...