Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Wednesday 5 August 2020

Dia Lelaki Milik Sarah ~ Qhayra Qhayriesa

(SEM & SS) RM20.00 > RM18.00

Lima tahun berumahtangga, kehidupan Sarah dan Tengku Ishaan bahagia sebagaimana pasangan lain. Segala masalah bermula bila Tengku Ishan tiba-tiba berubah tingkah. Lelaki itu sentiasa pulang pada lewat malam. Malah ada rahsia yang disimpannya daripada pengetahuan si isteri. Sekaligus menimbulkan rasa curiga pada Sarah.

Sakit hati, marah, kesal. Semua itu dirasai Sarah bila dia melihat dengan mata kepala sendiri kegiatan gelap yang dilakukan si suami. Apatah lagi bila Tengku Ishaan masih cuba menegakkan benang basah biarpun semuanya sudah terbongkar di depan mata. Hingga menimbulkan pertengkaran antara mereka.
“Sampai hati abang tipu saya. Abang kata abang dah tinggalkan dunia gengster. Kalaulah saya tak ekori abang tadi, sampai mati pun saya sangka abang dah berubah.”- Sarah
“Sayang jangan nak biadab dengan abang, ya? Jangan fikir abang boleh terima semua tuduhan sayang tu. Jangan sampai angin abang betul-betul berputar. Sayang takkan boleh jangka apa yang abang mampu buat pada sayang nanti.” – Tengku Ishaan
Konflik bertambah bila Tengku Ishaan tidak lagi pulang ke vila mereka. Sakit hati dengan tingkah suaminya, Sarah mengambil keputusan membawa keluar anak-anak dari vila. Hati yang sakit harus diubati.
Menyedari kesilapan sendiri, Tengku Ishaan tidak berdiam diri. Kepercayaan si isteri kembali diraih. Kasih sayang anak-anak kembali dicari. Namun dapatkah Sarah menerima apabila si suami berterus terang tentang hakikat sebenar perubahan dirinya? Dan apa pula yang sedang menanti Sarah bersebelahan dengan vila mereka?