ULAT BUKU SEMUA... HARGA HEBAT!!

ULAT BUKU / BOOKWORM / BOOKADDICT SEMUA...
Jom dapatkan BUKU dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj kurier MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Friday, 29 September 2017

Pelukis Jalanan ~ Teme Abdullah

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

"Jika diberi peluang berpatah balik masa, perbetulkan semuanya, mengelak kegagalan berlaku, dan hidup dengan selesa, aku akan memilih untuk tidak lakukannya. Kerana pengalaman inilah anugerah bernilai Allah kepada aku.”
[Teme Abdullah]

Graviti ~ R'ans

(SEM & S/S) RM29.00 > RM25.50

"Selagi jantung aku berdegup, selagi itu cinta aku pada dia tak akan mati"- Jade-

Isaac Newton menemui graviti apabila sebiji epal jatuh di kepalanya. Aku pula menemui cinta apabila jatuh hati pada kau - Shaf-

R'an mula menjadi gelisah dan resah apabila Shaf bagaikan bayang-bayang yang mengejar dirinya. Semakin jauh dia berlari, semakin Shaf menghampiri. Makin ditolak, makin dia mendekat. R’an keliru. Antara cinta Jade dan Shaf, yang manakah perlu dipilih? Mampukah cinta dia bersama Jade bertahan hingga ke akhirnya, atau adakah cinta Shaf yang bakal menjadi peneman hingga akhir hayat? Cinta itu bagaikan graviti, walau jauh mana kita berlari, walau tinggi mana kita terbang, bila tiba waktunya, kita akan tertarik dan jatuh cinta tanpa kita sedari.

Ujian Untuk Bahagia ~ Cik Tet

(SEM & S/S) RM28.00 > RM24.60

Jiwa Haris mati.
Hidup Indah musnah.

Takdir Tuhan menemukan mereka. Jiwa yang mati, hidup yang disangka musnah...kembali bersinar. Harapan dan cinta mula membasahi hati, melakar warna-warna indah, mengetuk pintu hati yang selama ini ketandusan rasa.

Jiwa Haris jadi tak menentu.
Hati Indah jadi resah.

Lantas janji diukir. Haris berjanji menerima segala kekurangan Indah tanpa syarat. Indah berjanji yang kesetiaannya hanya untuk Haris hingga ke akhir hayat.

“Abang janji takkan tinggalkan Indah walau apa pun yang terjadi? Abang janji abang akan terima Indah walau siapa pun Indah?”~ Indah

“Setiap orang ada kisah lalu, Indah. Dan Indah janji akan setia dengan abang hingga maut memisahkan kita?”~Haris

Bersama janji, mereka mengharapkan sinar kebahagiaan. Cinta disemai, bahagia dibina. Namun dengki dan iri hati tetap mengekori mereka. Kepercayaan dan janji lebur dalam sekelip mata. Relai bersama fitnah yang dijaja.

Jadikanlah Dia Jodohku ~ Azieana

(SEM & S/S) RM30.00 > RM26.40

“Awak nak buat report pasal saya. Kenapa? Apa yang saya dah buat kat awak?”- Qilla

“Saya nak buat report pasal awak sebab awak dah curi hati saya.”- Ryan.

Namun detik bahagia Qilla terkubur bila Ryan meninggal dunia tiga hari sebelum mereka diijabkabulkan. Dia perlu reda dengan pemergian Ryan kerana meneruskan kehidupan seperti biasa adalah satu-satunya pilihan yang dia ada.

“Ryan dah rampas Qilla dari Abang. Abang dah lama bersabar. Jadi, lepas dia mati, Abang dah tak ada saingan lagi. Sekiranya selepas ni wujud lelaki lain dalam hidup Qilla, dia kena buat perhitungan dengan Abang.” – Haiqal.

Qilla pening kepala bila abang tirinya tak berhenti menagih perhatiannya. Entah mahu apa lagi abang dan emak tirinya itu pun dia tak tahu. Sudahlah harta abahnya disapu bersih oleh mereka.

“Hello, Cik Minah.” - Dany
“Jangan sesekali awak sebut nama tu. Awak tak ada hak panggil nama tu kat saya. Awak tak ada hak! faham tak!!!!” - Qilla

Cintai Aku Dengan RestuNya ~ Rafina Abdullah

(SEM & S/S) RM30.00 > RM26.40

IRDIANA ~ “I tak bahagia dengan you. Kalau dengan Arash, I dapat rasa kebahagiaan tu.”

IDLAN ~ Ekoran sikap buruk Irdiana, dia mengambil kata putus berpisah sementara. Kampung halaman menjadi destinasi tenangkan diri. Terserempak pula bekas tunang yang selama ini tak dipeduli.

Timbul keinginan menebus kesilapan lalu. Hati lelakinya pula tak boleh menipu saat cinta berputik. Bekas tunang jadi buruan. Pelbagai cara dibuat bagi menambat hati Ika Alia walau terpaksa bertindak nakal dengan berbohong.

“Dalam guni tu ada ular sawa. Abang dan ayah tangkap lepas subuh tadi. Ular tu cuba masuk reban ayam. Petang ni abang nak hantar ke Pejabat Perhilitan. Kalau Ika berani, pergilah duduk belakang.” Idlan buat muka serius. Hilai tawa pecah dalam perut.

IKA ALIA ~ Putus tunang? Dia tak kisah langsung. Jauh sekali nak bersedih. Selama tempoh bertunang, tidak sekalipun Idlan datang menemuinya. Wajahnya pun Ika ingat-ingat lupa. Nak sedih buat apa?

Ketika Idlan muncul semula, Ika menyampah apabila Idlan tunjuk muka. Tapi hati perempuannya lembut memberi maaf. Namun, krisis bermula apabila Idlan menuntut hak dirinya sebagai tunang.

Cerita Cinta Kita ~ Syamnuriezmil

(SEM & S/S) RM18.00 > RM15.80

Semua orang mahu cerita cinta mereka berakhir dengan penamatan yang indah. Begitulah Jay, dia mahu menjadikan cinta pertama adalah cinta terakhirnya, Arief yang merupakan abang angkatnya. Jay tak tahu apa yang dia rasa itu ialah cinta sehinggalah Arief mahu bertunang dengan Que.

Pertunangan itu menyebabkan Kaer, supervisor Jay bertambah sakit hati. Tak dapat untuk menyakitkan hati Arief, Kaer cuba membuli Jay. Jay cuba merungkai masalah Kaer yang sering membuli dia sehinggalah dia dapat tahu Que merupakanbekas kekasih Kaer.

“Tapi itu ex-girlfriend. Bukannya girlfriend.”
“Tapi, Encik Kaer cakap abang perampas. Apa maksud dia?”

Jay tak percaya yang Arief perampas, jadi dia mula siasat hal sebenar. Masalah mula timbul apabila rancangan pertunangan itu sebenarnya dibuat untuk memerangkap Dato' Qais. Tapi, apakah kaitan Dato' Qais dengan cerita cinta mereka?

“Gilalah Jay. Cerita cinta kau, macam cerita dalam channel 724. Cerita cinta ala Fox HD kot!”

Sunday, 24 September 2017

Tak Ada Cinta Sepertimu ~ Anna Milia

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Panas! Meletep Kebabom! Itu yang dirasakan oleh Hazran setiap kali bertemu Athea. Ketika pertemuan pertama, gadis yang disangka janda anak dua itu berebut pek Panadol dengannya. Berlakulah siri pertemuan seterusnya.

“Awak lagi?” – Hazran
“Apa salah anak-anak saya kali ni?” – Athea

Cermin tingkap rumahnya dipecahkan dan kucing kesayangannya dicuri. Semuanya angkara Athea dan anak-anak. Malah, Athea punca dia putus tunang dengan Bella. Namun, siapa sangka jiran yang dipandang jelik sebelum inilah yang mencuri hatinya. Athea mungkin pemilik tulang rusuknya.

“Saya sayangkan awak. Saya nak kita halalkan hubungan kita supaya kita boleh sama-sama jaga ayah dan anak-anak.” – Hazran
“Macam mana dengan ibu awak?” – Athea

Hazran perlukan restu uminya yang terlalu prejudis terhadap Athea. Misi undercover dilaksanakan oleh umi dan ayah untuk mengenali bakal menantu mereka. Warga emas jadi spy? Memang menangislah Hazran.

Melati Untuk Gabriel ~ Norra Hassan

(SEM & S/S) RM26.00 > RM22.90

“Tolong jaga adik aku.”

Sebuah amanat kawan menjadi sebuah janji yang mengikat. Mulanya Gabriel tidak ambil peduli sangat tentang adik Aman yang menjadi amanah untuknya itu. Dia bukannya malaikat. Diri sendiri tidak terjaga, diminta pula menjaga anak orang. Memang satu kerja gila. Tetapi, kemudiannya dia ingin membuktikan yang dirinya masih ada nilai sebagai seorang manusia yang tahu apakah itu tanggungjawab.

“You ni betul-betul perangai macam mafia.” – Gabriel
“Kalau I ni mafia, you dah lama dah kena lapah kepada 18 bahagian tau.” – Melati

Adik Aman memang bengang sangat. Lancang benar pemuda yang tidak dikenalinya itu memanggilnya mafia. Okey, kalau dia mafia, pemuda itu pula mesti seorang yakuza dengan budi bahasa kelas ketiga. Menyakitkan hati sungguh. Malangnya, si yakuza sengal itu yang kerap muncul di hadapan mata. Entah apa malang nasib diri yang yatim piatu.

Abang Romantik Rumah Sebelah ~ Ezdiani Abd Rahman

(SEM & S/S) RM24.00 > RM21.10

Perkenalan si penghantar piza dan seorang cikgu sekolah bermula. Faisha terlantar di hospital selepas dilanggar tanpa sengaja oleh Luth Fahim. Pantang sahaja nampak muka Luth, Faisha akan melenting. Apatah lagi hatinya sudah tanam perasaan benci kepada orang lelaki. Faisha jadi begitu kerana pernah kecewa sebelum ini. Tanpa siapa tahu, Faisha merupakan janda, tapi janda tak terusik. Satu jam berkahwin dia diceraikan. Sebab kisah itulah Faisha berubah kasar dan membenci lelaki.

Luth pula terhibur bila ada bersama dengan Faisha. Garang-garang Faisha buatkan dia tersuka juga. Luth si duda kacak, baru sahaja berpisah dengan isterinya. Setahun berkahwin dirinya dikhianati oleh isterinya sendiri. Kononnya mahu tutup pintu hati buat sementara waktu, tapi bila bertemu Faisha dia jadi tak menentu. Asyik teringat dan terbayang si janda tomboi.

“Hidup awak akan bermakna kalau jatuh cinta pada saya. Tak percaya jom kita bercinta.” – Luth
“Aku benci orang lelaki. Kau nak ajak aku bercinta banyak kali pun jawapan aku tetap sama. Tak nak!” Faisha.

100 Hari Mengenal Cinta ~ Syu Ariani

(SEM & S/S) RM24.00 > RM21.10

Airina Hanissa menjadi tunangan Harris tanpa sebarang rasa cinta. Setelah Harris ketahuan hanya mempergunakan Airina untuk memburu cinta Syida, Airina nekad untuk putuskan pertunangan sekaligus membatalkan majlis perkahwinan mereka. Hazizul Amin, adik sebapa Harris, muncul memberi idea.

“Kita kahwin. Untuk 100 hari. Kalau lepas 100 hari kita masih tak boleh terima satu sama lain, aku janji aku lepaskan kau,” – Hazizul Amin

“Tapi kenapa 100 hari?” – Airina Hanissa
"Aku nak kenal cinta dengan kau dalam masa 100 hari tu,” – Hazizul Amin

Airina akhirnya bersetuju dengan idea Hazizul demi keluarganya. Bermulalah perjalanan mereka dalam mengenali apa itu cinta.

Hari demi hari berlalu dan Airina mula mengenali siapa Hazizul Amin sebenarnya. Ternyata lelaki itu menyimpan kisah sedihnya sendiri. Hati Airina mula terbuka untuk Hazizul dan dia harus akui, dia sudah mengenali cinta. Tetapi bagaimana pula dengan Hazizul?

Dugaan melanda perkahwinan Airina dan Hazizul apabila Syida menggoda Hazizul. Perasaan cinta ditolak ke tepi, hanya prasangka buruk dan rasa dikhianati menguasai diri. Airina menuntut cerai meski 100 hari belum berakhir.

Yang Tertulis Kelmarin ~ Tina Derika

(SEM & S/S) RM22.00 > RM19.40

Harraz jatuh hati kepada Hana ketika gadis itu menjadi pesakitnya,sewaktu itu Hana tidak ingat apa-apa. Yang Hana tahu, Harraz merupakan kawannya dari kecil. Perhatian yang diberikan Harraz menjentik rasa istimewa dalam hati Hana. Tetapi ada satu rahsia yang disembunyikan Harraz dan menghalang mereka untuk bersama.

Kemunculan Rizal membawa separuh hati Hana pergi. Semakin lama Hana semakin menjauh. Harraz reda jika Hana bukan ditakdirkan untuknya.

“Sebenarnya rupa awak seiras muka kekasih lama saya.”- Rizal
“Kekasih lama?” - Hana
“Dia dah tinggalkansaya.” - Rizal

Hubungan Hana dan Rizal mendapat tentangan keluarga Hana. Hana bingung memikirkan kebencian uminya terhadap Rizal. Tak suka. Itu sahaja yang keluar daripada mulutuminya jika Hana bertanyakan sebab kenapa Rizal tidak disukai.

“Umi tak restu hubungan kau dengan lelaki tu!” - Puan Ashikin
“Kalau Hana nak teruskan hubungan dengan Rizal, macam mana?” - Hana
“Umi tak restu! Kau teringin nak dicap anak derhaka ke?” - Puan Ashikin

Saturday, 16 September 2017

Ikhlas Memilihmu ~ Anna Dean

(SEM & S/S) RM24.00 > RM 21.10

QISTINA yang kecewa ditipu kekasihnya, Iskandar menjadikan bas sebagai tempat terapi diri. Di situlah dia bertemu dengan Alya. Kecomelan Alya sering kali mencuit hatinya. Namun aktiviti curi-curinya bermain-main dengan Alya tanpa pengetahuan bapa Alya, HARIS; seorang duda, telah menimbulkan ketegangan pada awalnya.

“Cukup! Kau buat apa ni, hah?” – Haris
“Err… saya cuma nak main-main aje dengan dia.” – Qistina
Bagaimanapun selepas itu hubungan mereka semakin akrab sehingga menerbitkan rasa yang sukar diungkap. Haris sedar dia mula mencintai Qistina. Namun, pengalaman lalu membuatkan dia sedar diri.
“Qis… awak seharusnya dapat lelaki yang jauh lebih baik daripada saya. Saya tak sempurna, Qis.” – Haris
Haris tidak mahu pisang berbuah dua kali. Rasa yang bersarang dalam jiwa cuba dipendam dan sering kali dia menidakkannya. Siapalah dia jika dibandingkan dengan Qistina. Baginya Alya adalah segala-galanya. Dia tidak rela membiarkan diri terusan ditohmah dan dihina lagi, asalkan Alya mendapat yang terbaik.

Mahkota Kertas ~ Ayumi Syafiqah

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

“I heard stories. Dah ramai pelajar kat sini yang ternampak hantu tu.” – Maissa
“Hantu apa? Pocong? Toyol? Puntianak?” – Shad
“Saya tak payah cari puntianak, sebab makhluk tu dah ada kat depan mata saya sekarang.” – Maissa

Bermula dengan dialog ringkas itu, hati SHAD FAKHIRI mula dicuri oleh gadis penuh misteri bernama NUR MAISSA. Apa saja dia sanggup buat untuk buktikan yang dia ikhlas untuk berkawan. Tapi ternyata Maissa bukan seperti gadis-gadis lain. Kalau biasanya mereka semua lebih memilih untuk keluar berjanji temu di restoran-restoran mahal, harapkan jambangan bunga ros atau teddy bear besar setiap kali merajuk, Maissa lebih suka memilih untuk melawat bilik mayat, mengunjungi rumah-rumah kosong yang dikaitkan dengan kisah-kisah hantu dan lepak di kawasan perkuburan. Nama gelaran gadis itu, Maissa the ghostbuster.

Pelik, tapi yang pelik itu jugalah yang buatkan Shad semakin jatuh sayang dari hari ke hari.

“Trying to prove that you’re not a damsel in distress?” – Shad
“What if… I’m the damsel who loves her distress?” – Maissa

Friday, 15 September 2017

Keranamu Juani ~ Wawa Taufik

(SEM & S/S) RM30.00 > RM26.40

Dia cantik, pintar...tetapi hidupnya di Taman Utama dan Kafe Indah sahaja. Kakinya 'diikat' atas sebab yang dia sendiri tidak mengerti. Bila cerita pasal kasih sayang, ada Pak Ngah Mad sudah cukup. Tapi, itu kata di mulut, hatinya pula bagaimana?

"Kau tahu tak yang rumah banglo kat hujung taman tu dah ada penghuni?" - Bea
"Rumah yang besar tu ke? Rumah Pak Aryan?" - Juani

Bila 'ikatan' perlahan-lahan dibuka, muncul pula si dia yang mengucar-ngacirkan hati dan perasaan.

"Kenapa, Redza? Apa awak nak sebenarnya dari saya?" - Juani
"Saya nak awak." - Redza

Gila kan? Kenal tidak, tiba-tiba cakap nak dia. Ingat dia ini barang untuk dipilih sesuka hati dan bayar di kaunter bila berkenan ke? Memang sah gila! Harap muka sahaja handsome tapi sewel!

Makin Juani nak nafikan kehadiran Redza yang muncul secara tiba-tiba tapi tahu macam-macam pasal dirinya itu, makin hari hati turut mengiyakan perasaan yang tiba-tiba hadir. Namun, bila rahsia demi rahsia terbongkar, dia rasa lelah untuk menghadamnya. Ingatkan hidupnya selama ini ringkas sahaja. Tapi muncul pula Tok Aki, Ayah Mie dab Warisan Holdings. Nak jadi cerita, kemunculan Redza juga bersebab.

Projek Seram: Tanah ~ Syaida Ilmuna, Akma Saidon, Saidee Nor Azam

(SEM & S/S) RM26.00 > RM22.90

Projek Seram Tanah mengetengahkan tentang kepercayaan nenek moyang masyarakat Melayu pada zaman dahulu yang terlalu taksub dengan bantuan makhluk halus sehingga membuat perjanjian dengan syaitan dan jin. Akibatnya ditanggung oleh cucu cicit di zaman kini sehingga menyebabkan kematian. Karya ini juga menyatakan tentang kewujudan alam bunian (jin) di mana golongan jin ini berpotensi melakukan tipu helah dan memperdaya manusia. Pembaca pasti akan lebih mendalami tentang sikap dan kisah kehidupan jin yang dipanggil bunian ini. Selain itu terdapat pelbagai lagi isu yang boleh dijadikan pengajaran oleh pembaca.

GEGAR TANAH – SYAIDA ILMUNA
~Jangan biar kau terperangkap!~


Daniel dan Natasya ditimpa kemalangan teruk ketika melalui lebuh raya untuk ke Sungai Petani. Dalam keadaan nyawa-nyawa ikan, pasangan suami isteri ini didatangi makhluk berlidah panjang yang sedia untuk meragut nyawa. Tanpa diduga, datang seorang lelaki misteri yang membantu dan kemudian membawa mereka ke sebuah kampung yang terselindung dari pandangan orang biasa. Siapa Bidan Sufiah dan Khalif? Apa sengketa mereka dengan Dukun Jamilah? Dan sebenarnya... di mana mereka berada sekarang?

PETAKA – AKMA SAIDON
~Janji ditabur menuntut galang ganti!~


Athira salah seorang ahli kumpulan pementasan teater Persatuan Belia Laksamana Bayu Sutera mencadangkan kumpulannya untuk menggunakan tanah lapang bersebelahan balai raya kampung mereka sebagai tempat latihan pementasan mereka. Uwaish selaku ketua pementasan teater itu bersetuju tanpa berfikir panjang akibat tindakannya itu walaupun ditegah oleh Wirda. Persetujuan daripada ahli yang lain juga melegakan kembali hati Uwaish yang walang. Kata putus dibuat dan sejak itulah tapak tanah itu dijadikan tempat latihan buat mereka. Tanpa mereka sedar, ada mata yang memandang. Tanpa mereka tahu, ada semangat yang telah mereka hidupkan kembali!

Thursday, 14 September 2017

Aku Lelakimu ~ Sara Aisha

(SEM & S/S) RM29.00 > RM25.50

"I'm the only PhD in serial murder." - Ted Bundy
"You could smell the blood." - Richard Ramirez

Membaca pengakuan daripada pembunuh bersiri terkenal dunia sudah cukup menggerunkan. Tetapi, bagaimana kalau anda yang jadi sasaran?

Bekerja sebagai seorang wartawan jenayah membuatkan Tihani Rose sudah terlalu lali dengan mayat dan pembunuhan. Namun satu panggilan pada malam itu, mengubah segala-galanya.

"Tihani Rose, suara kau memang manis."

Dia diselamatkan oleh seorang lelaki yang langsung tidak dijangka-jangka. Lelaki yang pernah menghentak jantungnya dengan pengakuan...

"I am obsessed with serial killers."

Kemunculan Alexander Aryan bukan sekadar itu. Datangnya membawa memori silam dua belas tahun lalu. Katanya, mahu menjaga dan melindungi. Tetapi, benarkah dia sekadar seorang pelindung?

Urusan Cinta Elena & Tuah ~ Hannah Ezaty

(SEM & S/S) RM24.00 > RM21.10

Pertama kali berjumpa, Tuah sudah berani ajak Elena kahwin. Bagi Elena, kepala Tuah tu dah biol. Mana mungkin dia nak terima. Bukannya dia kenal lelaki itu. Tapi, bila Tuah tiba-tiba hilang... Elena pula yang sasau tak tentu hala.

Suamiku Dajjal ~ Aiman Banna

(SEM & S/S) RM30.00 > RM26.40

Sebuah novel yang mengisahkan tentang seorang perempuan yang bernama Safia, yang terlalu inginkan pasangannya seorang ustaz. Hal ini kerana dia terlalu banyak tengok drama-drama dan baca lambakan novel jiwang yang mengisahkan tentang cinta lalu dia pun keawang-awangan untuk ada jalan cerita yang sama.

Tetapi, takdir tetap takdir dan ianya tetap akan hadir. Ditakdirkan dia bernikah dengan seorang lelaki yang berkopiah dan tidak pernah lepas kopiah selama dia kenal dengan lelaki itu 2 bulan lepas. Dia expect perfection daripada lelaki itu.

Rupa-rupanya; si kopiah itu ada masa silam yang sangat teruk sehinggakan bila Safia tahu tentangnya, dia kata; “KAU DAJJAL! KAU JANGAN HADIR DALAM HIDUP AKU LAGI!”

Adam; dia tahu dia Adam yang ada banyak jahiliah. Kerana apa yang Safia baru terima daripada whatsapp yang entah daripada siapa itu hanyalah 1 per 100000 dosa & jahiliah yang dia pernah buat. Isterinya terus marah dan mahu lari dari rumah.

Kutemu Hijrah di Eropah ~ Sabatini Dzue

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00
Siapa sangka, seorang gadis yang awalnya berseluar ketat, berambut karat, bahkan nakal... kini telah berubah 360 darjah kepada seorang gadis yang begitu luar biasa ketaatannya kepada Tuhan.

Hijrahnya bermula apabila seorang paderi, datang lalu menegur dan menceritakan perihal Jesus padanya. Dia pun tersentap... hingga dalam tak sedar, teguran itu sebenarnya perlahan-lahan telah membuka mata hatinya untuk melihat kebenaran yang selama ini terhijab oleh zulmat kejahilan. Dan ketika itu, cahaya hijrah jua tampil menyapa. Hatinya mula tersentuh.

Maka benarlah... hidayah itu milik mutlak Allah dan Dia berhak memberikan ia kepada sesiapa sahaja bahkan dengan apa cara sekalipun bertepatan dengan kehendak dan kemahuanNya meskipun dalam keadaan hambaNya masih belum bersedia sepenuhnya.

Dan sebenarnya, bukanlah perkara yang mudah baginya untuk berubah dalam keadaan keluarga yang muallaf. Hinggakan dia harus berdiri dalam nafasnya sendiri untuk mencari agama yang pernah hilang dalam hidupannya disaat dia terasing jauh dari keluarga.

Semusim Di Mahsyar: Ratap Dari Pembaringan Lahad ~ Hadi Fayyadh

(SEM & S/S) RM29.90 > RM26.30
Karya tinta cerita yang diceduk dari relung prasasti hati, seorang anak gadis yang pernah di matikan Allah seketika, "Mati Suri". Dia dikebumikan selama 5 hari berturut-turut dengan satu jasad misteri. Kematiannya berpunca dari kegagalan proses pembedahan jantung berlubang yang dihidapinya. Doktor mengesahkan kematiannya, lalu jenazahnya melalui proses pengembumian seperti biasa.

Naluri kuat hati seorang ayah, dititipkan Allah melalui mimpi aneh. Anak gadisnya dilihat berjalan pulang kerumah dengan balutan kain kapan yang dipenuhi darah, nanah dan tanah. Hanya satu perkataan yang disebutnya' " Ayah, iqlima tak mati lagi... selamatkan saya ayah". Dengan raut wajah yang sangat mengerikan dia mengulang ayat yang sama sehingga Ayahnya mulai gusar tentang mimpinya. Dengan kudrat sebagai lelaki yang lumpuh seluruh badan, dia mengesot berjalan beberapa kilometer untuk menyakinkan orang kampung tentang apa yang dialami oleh mimpinya.

Ketika Azazil Berputus Asa ~ Hadi Fayyadh

(SEM & S/S) RM29.90 > RM26.30
KETIKA AZAZIL BERPUTUS ASA : Rungkai Misteri Dunia yang disembunyikan.

Kisahnya dibongkar di dalam kitab kuno lampau. Kebangkitannya disebut ribuan tahun lalu. Makhluk Purba yang hidup di dalam sangkar tahanan Tuhan.

Dia menggelarkan dirinya sebagai “Tuhan Abadi” lantas di dahinya terukir KA Fa Ra. Berita kemunculannya jadi amaran setiap Ummat. ‘The Power of God' bakal dinobat. Penakluk Jendela Timur dan Barat.

Tujuh Penjuru Pintu Dunia, bakal tertutup rapat. Dimensi MASA dan USIA terus berlari. Rotasinya berputar pantas, bagai bukan lagi sehari. Paksi, dan medan magnerik Bumi tidak selari. Matahari terbenam, terbit dari ufuk misteri.

Disana, ada cahaya dari Ufuk Timur. Sinarannya mencetus ledakkan pertembungan. Al-Mahadi dan Isa Ibn Maryam, pemusnah dogengan kehebatan. Di belakangnya gah tentera pembawa panji destini ketauhidan dan keamanan.

Misi dominasi empayar Iblis bakal dihancurkan. Kembara ini, menembusi era dan zaman, jawaban kepada umat penutup peradaban kehidupan.

Wanita Terindah ~ Ezza Mysara

(SEM & S/S) RM30.00 > RM26.40

“You rasa, marah yang selalu you bawa tu marah terkeji atau marah terpuji?” – Nuryn Nafeesa.

Yang suka marah itu ialah Fahim Aiman. Yang sangat beku itu juga Fahim Aiman. Dan yang mulut tidak ada insurans itu juga Fahim Aiman. Nuryn yang sederhana, tapi sangat istimewa di mata semua. Cuma Fahim yang tidak pernah mahu mengakuinya. Cuma Fahim yang cuba menidakkannya. Namun, bila tiba detik di mana dia perlukan pertolongan, Nuryn lah orangnya yang dicari dan Nuryn lah orangnya yang hulurkan tangan.

“Kita nikah. Let’s do it for Fikri.” – Nuryn

Mengahwini Nuryn demi orang lain? Kalau ditanya hati, dia tidak sanggup. Tapi demi menyambung rantaian kasih yang ibu tinggalkan, Fahim akur.

“Esok I uruskan borang. Kita nikah.” - Fahim

Sunday, 10 September 2017

My Secret Husband ~ Siti Nur Dhuha

(SEM & S/S) RM28.00 > RM24.60

ATAS dasar simpati, Aifa Asyikin sanggup berkahwin dengan Ryan Danish walaupun penampilan Ryan sangat ‘klasik’. Disebabkan itu, Aifa terpaksa menyembunyikan status perkahwinannya dari pengetahuan orang.

Aifa memberi syarat kepada Ryan. Jika Ryan mahu diiktiraf sebagai suaminya, dia harus membuat perubahan ke atas dirinya yang tidak ubah seperti ketua pengemis itu. Namun tidak semudah itu untuk Ryan mengubah cara kehidupannya. Dia selesa dengan gaya ‘purbakala’nya itu.

Dalam melayari bahtera perkahwinan bersama suami rahsianya itu, Aifa saban hari pening kepala melayani setiap sikap aneh dan ‘jakun’ Ryan. Dia hanya mahu makan roti sahaja dan mempunyai tabiat mengikat straw pada rambutnya. Malah, Ryan lebih selesa tidur di bawah katil sedangkan isterinya tidur di atas katil.

Namun Aifa langsung tidak menyangka bahawa suami misterinya itu adalah pewaris harta pusaka ayahnya, Zaid yang berjuta ringgit. Datin Syerina, peguam ayahnya itu telah pecah amanah dan menukar segala harta milik Zaid kepada namanya. Sampai sanggup mengkurung Ryan di bilik rahsia bawah tanah hingga 23 tahun. Begitu kejam tindakan Datin Syerina.

Dapatkah Ryan merampas kembali harta milik Zaid kembali? Bagaimana pula dengan Datin Syerina, dapatkah dia mempertahankannya? Apa pula tindakan Aifa setelah mengetahui suaminya itu seorang jutawan.

Dear Ustaz, Will You Marry Me? ~ Ameera Ameer

(SEM & S/S) RM28.00 > RM24.60

Benarkah dengan bersemuka dan bertentang mata sahaja kita boleh jatuh cinta?

Nay! Itu semua karut dan bagi Hazel, ianya langsung tidak relevan dengan dirinya. Lebih-lebih lagi apabila hati sudah mula terjatuh suka kepada seseorang dengan hanya mendengar suara.

Ya suara!
Siti kata dia gila tapi dia peduli apa yang penting hatinya sudah betul-betul suka. Siapa pun orangnya dia langsung tak ambil kira biar berlainan bangsa dan agama. Dan kerana suka juga, dia sanggup melakukan apa sahaja walaupun terpaksa tebalkan muka sehingga Siti geleng kepala.

“Rumah ustaz handsome tu dekat mana?” – Hazel

“Amboi, sampai rumah ustaz kau tanya. Takkan kau nak pergi terjah ke rumah ustaz pulak?” – Siti

Bagi Ustaz Anas, kehadiran Hazel begitu menduga imannya. Apa tidaknya, sikap berani Hazel sering membuat dia pening kepala dan selalu merah muka. Degupan jantungnya semakin tidak sekata apabila dilamar secara tiba-tiba. Fikirnya, Hazel memang dah gila!

“Saya sukakan ustaz. Sukakan agama ustaz dan cara hidup ustaz. Ajar saya tentang islam. Bimbing saya menjadi seorang muslim. Saya nak kahwin dengan ustaz dan jadi isteri ustaz.”– Hazel

Yang difikirkan senang rupanya tidak semudah yang disangkakan. Ustaz yang disangka mudah dijinakkan rupanya begitu kaku dan teguh pendiriannya. Huluran cintanya ditolak dan dengan hati yang kecewa, Hazel mengundur diri dan terus kembali ke ibu kota.

Nabi Lut Melawan LGBT, Nabi Syuib Melawan Kapitalis ~ Syed Azharul Asriq

(SEM & S/S) RM18.00 > RM15.80
- Apa kaitan kaum Nabi Nuh dengan berhala Kim-Il-Sung di Korea utara?
- Di manakan Atlantis kota Kaum 'Ad?
- Tinggalan kaum yang dilaknat Allah menjadi tapak warisan UNESCO?
- LGBT penyakit warisan kaum Nabi Lut?
- Sudah wujud golongan kapitalis ribuan tahun dahulu?
- Kisah orang kaya angkuh 3300 tahun silam?

Roda sejarah itu berputar. Apa yang berlaku pada zaman para Nabi dan Rasul, juga berlaku pada zaman kita. Masalah moral, masalah politik dan masalah akidah itu berulang-ulang setiap zaman. Para Nabi dan Rasul adalah hero di zaman silam yang cuba memperbaiki kaum mereka. Ada nabi yang berjaya, ada juga yang syahid. Semangat perjuangan para nabi, perlulah diteruskan kita. Patah tumbuh hilang berganti.

Kiamat Hampir Tiba ~ Syeikh Ahmad Fahmi Zamzam

(SEM & S/S) RM20.00 > RM17.60

Buku ini terbahagi kepada dua bahagian: Bahagian pertamamembawakan lebih 40 hadis yang menyebut tentang tanda-tanda kecil kiamat yang sudah banyak kelihatan dan berlaku pada akhir zaman ini.Pembukuan 40 hadis akhir zaman ini bukanlah untuk menakutkan bahkan ia bertujuan untuk menambahkan keyakinan dan sebagai panduan juga harapan agar kita berada di jalan yang benar.

Antara isu yang dibincangkan ialah: Golongan anti hadis, Bahaya kemewahan, Budaya rasuah berleluasa, Peperangan demi peperangan dan bermegah-megah dengan bangunan masjid.

Manakala Bahagian kedua pula memaparkan kronologi kejadian hari kiamat daripada sebelum kemunculan Dajjal sehingga ia muncul dan dibunuh. Juga huraian peristiwa-peritiwa lain yang akan berlaku setelah kematiannya sehingga berlakunya hari kiamat.

Throwback: Pujuklah Hati 5 ~ Bonda Nor

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00
Sesekali menoleh ke belakang seharusnya menjadikan kau lebih matang.

Kata orang …“Jangan pandang belakang.” Betul tu. Saya setuju! What past is past.
Yelah … Buat apa nak fikirtentang perkara yang sudah lepas. Jalan terus! Fokus masa depan lagi bagus!

Tapi kemudian saya sedar satu perkara. Jika diibaratkan hidup ini seperti memandu kereta, kita tetap memerlukan back mirror dan side mirrors.Untuk apa?

Untuk pandang belakang. Untuk kita jeling sesekali. Kadang untuk mengawasi situasi. Kadang sekadar untuk menyedapkan hati.Demikian hidup ini. Setiap perkara yang berlaku dalam hidup kita tidak pernah sia-sia. Tetap adagunanya. Ya … sekalipun perkara itu pernah melukakan hati kita.

Sekalipun ia pernah menjebakkan kita dengan dosa. Masih ada yang boleh kita belajar daripadanya!

Misalnya bagi saya sendiri. Mengingati perkara yang pernah terjadi, buat saya lebih mudah memahami situasi hari ini. Lebih mudah mengendalikan hati agar lebih matang dan bertenang-tenang dengan pelbagai kerenah orang.

Saat terimbas kenangan, jadilah si pintar yang mahu belajar. Jadilah si akur yang tahu bersyukur.
BICARA MASA DEPAN
Sabda Rasulullah SAW:
1) Orang yang lebih baik daripada semalam, adalah orang yang beruntung.
2) Orang yang sama saja macam semalam, adalah orang yang rugi.
3) Orang yang lebih buruk daripada semalam, adalah orang yang celaka. Baik, sekali lagi ... mari kita tanya sama hati. 'Apa khabar semalam kita? Lebih baik, lebih buruk atau sama sahaja?'

Al-Adab Al-Mufrad dan Terjemahan Himpunan Hadis Mengenai Adab ~ Al-Imam Al-Bukhari

(SEM & S/S) RM22.00 > RM19.40
AL-ADAB AL-MUFRAD (Jilid Kedua) menghimpunkan hadits-hadits Rasulullah dan atsar para Sahabat berkenaan adab dan akhlak Islam yang mesti ada pada setiap umat Islam.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...