ULAT BUKU SEMUA... HARGA HEBAT!!

ULAT BUKU / BOOKWORM / BOOKADDICT SEMUA...
Jom dapatkan BUKU dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj kurier MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Monday, 30 December 2013

Variasi Aksesori Kerongsang ~ Amrah Harun

Variasi Aksesori Kerongsang memaparkan lebih 50 reka bentuk kerongsang yang sesuai dipakai dengan hijab, selendang, kebaya dan sut. Ditunjukkan dalam langkah demi langkah yang jelas dan terang. Reka bentuk kerongsang yang baru dan eksklusif menonjolkan lagi kecantikan kerongsang tersebut.

*****

(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.90 - RM25.50

Variasi Seni Tanaman Gantung ~ Abu Bakar Mat Daud

Variasi Seni Tanaman Gantung memaparkan cara untuk menanam dan menghias tanaman gantung untuk kediaman. Pelbagai kaedah langkah demi langkah yang mudah diikuti. Sesuai untuk penggemar yang baru berjinak-jinak dengan seni tanaman gantung.

*****

(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

Variasi Jahitan Langsir ~ Azlinda Debab

Sebuah buku rujukan yang memuatkan kaedah menjahit langsir dengan mudah. Anda akan diajar cara ringkas untuk mengira fabrik, melukis pola dan langkah demi langkah membuat langsir. Turut dimuatkan adalah cara menjahit pelbagai jenis langsir yang menarik untuk dicuba.

JAHITAN LANGSIR sesuai dijadikan teks pembelajaran bagi penuntut dan pereka yang berminat dalam seni menjahit langsir. Malah, ia juga sesuai bagi mereka yang tidak mempunyai asas dalam jahitan langsir. Asalkan anda minat dan rajin, insha ALLAH anda pasti dapat menghasilkan langsir sendiri. Skil yang diperoleh juga boleh dijadikan sumber pendapatan diri dan keluarga.

*****

(SEM) RM35.00 - RM30.80
(S/S) RM38.00 - RM33.40

Variasi Jahitan Labuci & Manik ~ Asfarena

Perincian jahitan manik dan labuci pada pakaian yang bercorak mahu pun polos mampu membeir penampilan yang lebih menyerlah. Seni jahitan ini ringkas tetapi memerlukan daya kreativiti dan ketelitian.

Variasi Jahitan Manik & Labuci menampilkan corak jahitan labuci dan manik yang popular dan digemari ramai. Dipaparkan langkah demi langkah dengan gambar dan penerangan yang jelas dan terang. Tidak ketinggalan disertakan juga contoh-contoh paten jahitan labuci dan manik yang pasti akan menambah molek dan cantik pada pakaian anda. Jadikan buku ini sebagai inspirasi untuk membeir penampilan menonjol lagi menyerlah pada busana anda. Ia juga dijadikan hobi yang boleh menjana pendapatan sampingan yang lumayan.

*****

(SEM) RM18.00 - RM15.80
(S/S) RM21.00 - RM18.50

Thursday, 19 December 2013

Dalam Hati Ada Dia? ~ Illa Shanahila

WANDA NURHANNAH. Seorang yang kalut, lurus dan tak capai apa-apa kejayaan yang membanggakan selain mendapat 5A dalam UPSR. Namun dia punya hati... Dia punya perasaan... Dan dia juga pernah dikecewakan. Akhirnya dia bangkit menjadi Wanda Nurhannah yang baru.

NICK RAYYAN LEE. Dikenali dengan gahnya, disegani dengan kebijaksanaannya dan diidami wanita kerana ketampanannya. Tapi dia juga punya rahsia sendiri. Satu keinginan hati, dia hanya inginkan yang memahami dan yang tulus menghargai.

Dua sifat, dua insan, dua jiwa ditemukan oleh satu peristiwa dan satukan oleh satu ‘Hati’.

“Ada syiling tak?” - NICK
“Kenapa?” - WANDA
“Nak tukar, boleh?” - NICK
“Nah!” - WANDA
Homai! Hati aku! Hati aku dalam beg syiling tadi! Dia dah terambil hati aku.

Dan bermulalah kisah dua hati. Dua insan yang bertemu kerana satu percaturan, satu takdir.

“Nama siapa?” - NICK
“Senah. Saya nak panggil awak apa ni?” - WANDA
“Panggil saya Dollah!” - NICK

Akhirnya pertemuan demi pertemuan membuatkan perasaan Wanda berbunga-bunga dan membuatkan hati wanda memainkan irama kompang setiap kali terpandang wajah Nick... Namun kehadiran FAHIM memulakan kembali segala sejarah hitam kelabu dalam hidupnya. Fahim yang dulu bukanlah yang sekarang... Begitu juga dengan dirinya... Dulu dia ditolak, kini dia disayang...
Benarkah karma akan berlaku?
Dan, benarkah Dollah yang ada dalam hati Wanda?

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Isteriku 19 Tahun ~ Cikgadis

“Aku tak boleh kahwin dengan dia. Aku dengan Akif macam Tom and Jerry, macam Bush dengan Osama Laden, macam Israel dengan Palestin…” ZUYYIN
Jadi isteri pada usia 19 tahun? Zuyyin akan pastikan, ia tidaklah sesukar mana walaupun dia dijodohkan dengan lelaki yang menjadi musuhnya sejak kecil lagi. Semuanya gara-gara permintaan terakhir arwah atuk mereka berdua…
“Abang Akif jahat!” - ZUYYIN
“Ah, sudah! Aku bukan abang kau pun, abang kau dah mati!” – AKIF
Zuyyin yang zero tentang rumah tangga dan Akif yang berhati dingin dan sarkastik setiap masa akhirnya disatukan.
Berhadapan dengan abang kandung sendiri yang mencintai isterinya dalam diam kadang-kadang membuat hati Akif nanar. Lagi-lagi bila ibunya sendiri tidak pernah menerima Zuyyin sebagi menantu akibat dendam pada masa lalu.
“Sekali lagi Zuyyin menangis kerana Akif, aku tak akan teragak-agak membawa Zuyyin pergi.” Aiman.
“Sebab saya benci dia! Saya benci keturunan Islah! Saya benci dengan semua yang berkaitan dengan Islah” - Puan Maria, mama Akif dan Aiman.

Tapi bagi Akif, datanglah sejuta dugaan sekalipun dia akan teguh untuk berdiri mempertahankan Zuyyin. Dan bagi Zuyyin sendiri, sejuta dugaan itu hanyalah sebahagian daripada prosesnya untuk menjadi isteri yang lebih baik untuk Akif.
“Akif?”
“Hurm?”
“Kau pernah bercinta?”
“Tak pernah...”
“Cuma...”
“Cuma?”
“Aku rasa, aku nak bercinta... Sekarang...”

Orang selalu cakap, sayang dan benci itu cuma dipisahkan oleh satu garisan halus, sangat halus hingga kita tak sedar yang orang kita benci itulah sebenarnya orang yang paling kita sayang. Benarkah begitu?

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Tuesday, 17 December 2013

Cintaku Tertinggal Di Korea ~ Ania Malna

“Kenapa? Awak malu jalan dengan saya yang comot?” - SON MIN HYUK

“Bukan macam tu, lah. Saya tak pernah kisah pun awak tu macam mana, comot ke apa ke, saya terima aje.” - AIMIN HAZWANI

Opsss… Adakah itu bermakna Aimin telah menyerahkan hatinya kepada Son Min Hyuk, si mamat Korea mata sepet itu? Pertemuan yang tidak disengajakan itu, akhirnya membenihkan rasa yang indah berbunga-bunga pink. Bak kata orang, dalam hati ada taman.

Namun, Aimin terpaksa akur kerana perbezaan agama dan haluan hidup, mereka tetap tidak boleh bersama. Antara dia dan Son Min Hyuk bagaikan pipit dan geroda. Tambahan pula jodoh Min Hyuk setia menanti.

“Saya minta maaf. Kita tidak sehaluan. Cinta saya pada awak terlalu lemah jika dibandingkan dengan kasih sayang dan cinta saya pada Allah, Nabi Muhammad dan juga ibu dan ayah saya. Hubungan kita dah berakhir dan tak mungkin akan bersatu kembali. - AIMIN HAZWANI

“Tapi… saya sebenarnya dah…” - SON MIN HYUK

“Cukup, Min Hyuk. Kita memang tak boleh bersama. Sampai bila-bila pun.” - AIMIN HAZWANI

Kesengsaraan hidup Aimin makin parah apabila muncul Fariz yang membawa dendam kesumat akhirnya menyebabkan Aimin cedera parah dan koma.

Kehadiran Adam Yusuf yang setia menemani Aimin pada saat dia berperang dengan nyawanya mengubah segala-galanya. Adam Yusuf persis seseorang yang pernah membuatkan hatinya berbunga-bunga.

“Ayah harap adik dapat terima Adam Yusuf.” – AYAH AIMIN.
“Anggaplah Son Min Hyuk dah tiada dan pergi daripada hidup awak.” – ADAM YUSUF
Siapakah Adam Yusuf?

*****

(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

Pabila Romeo VS Juliet ~ E-Man Sufi

Awatif, pengawas sekolah merangkap anak pengetua itu tidak pernah tahu bahawa seorang pelajar tingkatan enam yang sering datang lewat ke sekolah, pernah ditangkap merokok olehnya rupa-rupanya tunangannya sejak kecil.

Ayyad, si romeo yang sudah lama tahu akan hakikat itu pelik dengan Awatif yang tidak pernah tertarik dengan ketampanannya sebagaimana pelajar-pelajar perempuan lain.

“Awatif... Kau kalau syok kat aku cakap ajalah... Tak payah buat-buat cerita aku campak kucing pula... Cakap ajalah terus terang... Abang Ayyad... Sudikah jadi Romeo dalam hati saya… Please! Please! Hari-hari saya terkenangkan Abang Ayyad tau... Makan tak kenyang, mandi tak basah... Dah macam Juliet yang rindukan Romeonya, tolonglah bercinta dengan saya.”-Ayyad Zahari

“Lelaki perasan! Tak kuasa saya nak jadi Juliet awak!” –Awatif Sulaiman

Masa berlalu, mendewasakan kedua-duanya. Ayyad ke Australia, Awatif di Malaysia. Ayyad pulang ke Malaysia, Awatif pula terbang ke Jordan. Namun tidak pernah watak pembulinya itu dilupakan. Balik sahaja ke tanah air...

“Atif sebenarnya dah lama jadi tunang orang...” - Khadijah, umi Awatif.
“Errr… Atif kenal ke? Siapa tunang Atif tu?” – Awatif
“Abang Ayyad kaulah.” – Khadijah, umi Awatif.
“Oh My Allah! Dia ke tunang aku? Tidak!” -Awatif

Ayyad yang pancitkan tayar basikalnya... Ayyad yang pernah baling kucing kepadanya waktu keluar tandas... Ayyad yang letak gam dalam kasut sekolahnya... ialah tunangannya!

Macam mana mereka nak hidup bersama kalau seorang takut kucing, seorang suka kucing? Macam mana nak jadi Romeo dan Juliet kalau seorang pencinta mi kari dan seorang lagi benci mi kari?

Dapatkah serasi dipupuk pabila Romeo VS dengan Juliet?

*****

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Thursday, 12 December 2013

Betul, Suami Aku Pelakon!~ Ateen Khalid

Perkataan ‘sesat’ telah menemukan Irfan Danish, seorang pelakon yang sombong dengan Aliya Marissa, seorang gadis yang cantik rupa parasnya namun garangnya,
mengalahkan singa. Insiden pada malam itu telah menyebabkan mereka bertengkar hebat.

“Kau, kan semalam?” Irfan membulatkan matanya.

“Haah! Aku. Apesal? Kau ingat kau sorang aje pandai buat mata bulat? Aku pun bolehlah!” Aliya bercekak pinggang sambil membesarkan matanya.

Akibat gosip yang melanda Irfan Danish, Datuk Arman memaksanya berkahwin namun Irfan enggan. Oleh sebab itu, Datin Dahlia telah menggunakan kelebihan Irfan sebagai pelakon untuk memaksa Irfan agar dia berumah tangga.

Tanpa pengetahuan Irfan, gadis pilihan Datuk Arman adalah anak kepada sahabatnya Haji Mahfuz, Aliya Marissa!

Aliya tidak mahu sesiapa pun tahu yang dia sudah berkahwin dan yang paling penting, siapa suaminya! Kecoh satu universiti nanti. Apatah lagi rakan-rakannya begitu meminati Irfan.

Banyak perkara yang terjadi setelah mereka berkahwin. Bertengkar, usik mengusik. Masing-masing cuba menyembunyikan rasa cinta yang sudah menjentik hati
mereka.

“Pelakon tak famous, ‘mulut longkang’… muka ‘jambu batu’, ‘jambu air’… penakut pulak tu!”

“Siapa pelakon tak famous? Mulut longkang? Muka jambu batu, jambu air? Penakut? Awak maksudkan diri awak tu ke?”

*****

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM23.00 - RM20.20

Luka Di Hati Diya ~ Hasliza Ismail

Diya Mirza hidup dalam ketakutan tak kira di mana beliau berada. Oleh kerana sikap peliknya itu membuatkan dia sering dipulaukan dan dibuli oleh rakan sekerja yang
mencari kesempatan atas kelemahannya. Sehinggalah Remmy (staf baru yang bekerja sebagai despatch) muncul di syarikat tersebut.

Sikap naif dan pelik Diya menarik hati Remmy untuk terus mendalami hati wanita itu dan sekali gus memusnahkan benteng yang selama ini melindunginya. Apabila hati masing-masing sudah terpaut, mimpi hitam mula menjadi kenyataan setelah kebenaran mula terjawab.

Diya Mirza menyimpan kisah hitam dalam diari hidupnya dan dia kini dalam pelarian bersama ibunya. Apabila ayah tirinya muncul kembali mengganggu hidup mereka, Remmy terpaksa berkorban dan sebagai balasan, Remmy harus kembali ke pangkuan keluarga dan memikul tanggungjawab yang selama ini diabaikan.

Apakah kesudahan kisah Diya dan Remmy? Adakah hati Diya akan selamanya terluka?

“Bisakah cinta mengubat hati yang luka berdarah akibat kepercayaan yang pernah dinodai?”

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Hadirkan Cinta Buat Aku ~ Tulip Ungu

SYED ZIQRI – Kerana Emma Saffiya perlukan kasih sayang seorang ibu, dia menerima Sara Adelina sebagai isteri. Kasihnya yang menebal terhadap arwah isterinya, Syarifah Sofiya buat dia keliru dengan apa yang dia rasa terhadap Sara sehingga tegar menggores perasaan isterinya itu.

‘Tiada siapa yang boleh gantikan tempat Sofiya di hati abang. Abang tak mungkin boleh berlaku adil pada Sara. Berkahwin dengan Sara tetapi dalam hati abang, hanya ada cinta Sofiya. Tentu tak adil bagi Sara.’

SARA ADELINA – Kerana diburu, dia menerima lamaran Syarifah Raziah untuk Syed Ziqri. Tiada apa yang dia fikir kecuali keselamatan diri dan kasih sayang yang mula hadir untuk si kecil, Emma Saffiya. Namun…

‘Sara tidak mahu semuanya berakhir dengan cara itu, ditinggalkan tanpa sebarang kata. Disisihkan tanpa Sara tahu letak duduk status Sara. Tegarnya abang tinggalkan Sara saat Sara mengandungkan anak abang. Apa salah Sara pada abang? Syed Ziqri! Kenapa buat aku begini?’

LIMA tahun berlalu, Syed Ziqri pulang semata-mata membawa satu misi iaitu berkahwin dengan kekasihnya, Syarifah Letisha merangkap sepupu kepada arwah isterinya, Syarifah Sofiya. Sekali lagi Sara diuji hati dan minda. Mana tidaknya, Syed Ziqri pulang bertujuan lain tetapi tiba-tiba tersangkut dengan dirinya pula.

“Ya Allah, sampai bila drama ini berlarutan? Abang, kenapa buat anak-anak macam tu? Nanti-nanti abang pergi lagi tinggalkan mereka.” Sara di dalam bilik air bertambah sebak dan pilu.

MEREKA berbalah dan berperang, namun kerana anak-anak, mereka berusaha cipta bahagia…

“Abang ni nak ke Penang bukan lama pun kan tapi kenapa sedih aje ni? Tu la Sara nak ikut, tak kasi.”
Syed Ziqri terus ceriakan mukanya dengan melemparkan senyuman manis untuk Sara.
“Kalau abang boleh bawa, abang bawa Sara. Sehari pun abang dah rindu, inikan pulak lebih sehari Sara tak ada di sisi abang. Abang cintakan Sara. Sara cintakan abang?”
“Cinta.”
“Kalau abang dah tua esok, cinta lagi tak?”
“Cinta. Dah tua bongkok pun, Sara cinta.”
“Kalau tiba-tiba ada perempuan lain sukakan abang tapi abang tak suka dia, Sara masih cintakan abang tak?”
“Cinta,” jawab Sara bersama gelak kecilnya. Dia berasa hairan dengan sikap Syed Ziqri. Kemudian, dirinya terus dipeluk oleh Syed Ziqri dengan erat.
“Mari sini.” Kedua-dua pipi Sara sudah dilekap oleh tapak tangan Syed Ziqri setelah pelukan Syed Ziqri renggang.
“Abang nak cium Sara lama-lama.” Sekelip mata sehingga tidak sempat Sara berbuat apa, seluruh wajah Sara dikucup oleh Syed Ziqri. Satu-satu anggota di mukanya dikucup hinggalah mata Syed Ziqri merenung bibir Sara.

BETAPA Syed Ziqri resah sendirian tatkala syarikat hampir muflis dan dijangka akan disaman hingga ratusan juta. Betapa Syed Ziqri marah dan sakit hati namun dia terpenjara. Hanya Syarifah Letisha yang ditinggalkan, mampu menjadi penyelamat, namun tegarkah dia menggores hati Sara sekali lagi!

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Tiada Yang Lain ~ Ana Sofiya

Pertama kali bertemu Zharif, hati Atiqah sudah terusik. Lelaki stok ‘semak’ itu memang mulut laser tetapi dalam lasernya, dia pandai ‘membeli jiwa’.

“Tapi Iqa... garang-garang saya ni, saya romantis giler, kan? Tengok betapa beruntungnya awak jadi makwe saya. Hari-hari saya bagi bunga, kan?” ~ Zharif

“Eeii... stop! Stop! Mengada-ngada! Bila entah orang jadi mak we dia? Perasan!” ~ Iqa

Bertemu Atiqah, prinsip yang cuba dipertahankan Zharif untuk bercinta selepas berkahwin hilang entah ke mana. Puas mengelak, ‘rasa itu’ tetap datang menyapa.

Tapi malangnya, ada Afif di antara mereka.

“Awak beruntung dapat Afif. Dia memang sesuai dengan awak. He has everything that I don’t have.” ~ Zharif.

Dia mengalah demi Atiqah. Dia mahu melihat wanita kesayangannya bahagia bersama lelaki pilihan keluarga.

Kerana merasakan cintanya tidak dihargai Zharif, Atiqah bertekad untuk menjadi isteri yang baik kepada Afif. Begitu dia berazam untuk setia, begitu dia berusaha agar hatinya redha. Malangnya Afif bukan lelaki yang layak menerima cinta dan kesetiaannya.

Apakah yang akan terjadi bila Zharif pulang bersama kesalan? Sanggupkah Atiqah bertahan dalam sebuah rumah tangga penuh gelora?

“Kan Iqa dah janji dengan abang. Takkan tinggalkan abang selagi ada nyawa Iqa? Lupa?” ~ Atiqah.

Siapakah yang layak menerima cinta Atiqah? Zharif atau Afif?

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Friday, 6 December 2013

Sekaki Payung Merah Jambu ~ Orked V

Aim dan Jaja bertemu dalam keadaan salah sangka dan penuh prasangka. Lantas timbul rasa kurang senang sesama mereka. Sejak itu, takdir sering menemukan mereka dalam keadaan yang serba tidak kena.

“Awak sengaja kenakan saya, kan?”
“Apa you cakap ni?”
“Awak memang sengaja bawa kucing tu, kan?”
“Eh, mana ada. Mana I tahu you tak suka kucing.”
“Awak intip saya, kan?”
“Eh, tolonglah I tak ada masa nak intip you. Lebih baik I intip Bujang daripada I intip you.”
“Bujang? Jadi awak memang mengintip oranglah, ya?”

Namun, sekaki payung merah jambu telah mengubah rasa hati Jaja pada Aim.

“Kenapa... saya yang awak cari?”
“Kerana awak adalah Jaja. Tempat saya mencari teduh.”

Tetapi, kata abah mengikat Jaja daripada menurut kata hati. Mungkin takdirnya bukan dengan laksamana hatinya tapi dengan putera pilihan abah?

Takdir takkan pernah tertukar, percayalah pada-Nya

*****

(SEM) RM20.00 - RM17.60
(S/S) RM23.00 - RM20.20

VEHAEN: Satu Cerita ~ Ainul Farihah

Rif’at, anak kelahiran Palestin yang dibawa ke Malaysia dan dijadikan anak angkat. Dia mengimpikan sebuah tali persahabatan yang terbina dengan reda Allah. Impiannya tercapai apabila dia mengenali Imran.

“Ukhuwah, kadang-kadang bagi motivasi untuk kita lakukan sesuatu yang dapat membawa kita ke syurga. Supaya kita dapat bertemu di sana.”

Imran, pelajar yang bermasalah dan dianggap ketua taiko di sekolahnya. Dia mula insaf dan berubah ke arah kebaikan setelah mengenali Rif’at.

“Peluang paling besar yang aku rasa Allah pernah bagi pada aku, adalah peluang untuk kenal seorang sahabat bernama Aamir Rif’at.”

Amrullah, pengalaman menjadikannya lebih matang. Ketabahannya melayan kerenah Imran lama-kelamaan membuatkan ukhuwah mereka semakin rapat.

“Kalau dulu aku doakan kau tak jejak syurga, sekarang Allah kasi peluang untuk kita atur langkah sama-sama ke syurga. Indah kan aturan Ilahi?”

Ikatan persahabatan yang dibina di Vehaen University sangat berharga bagi Rif’at, Imran dan Amrullah. Namun, ukhuwah mereka diuji dengan pelbagai dugaan, seorang demi seorang. Mampukah mereka bertahan dengan ujian-ujian ini?

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Thursday, 5 December 2013

Jurnal Kesedaran 21 Hari: Mengenal, Membaiki, Menyayangi & Mendidik ~ Prof Dr. Muhaya

Sebuah formula kesedaran yang telah dirumus khas oleh Prof.Dr. Muhaya ini bagi masyarakat yang masih tidak memahami tahap kesedaran mereka daripada reaktif kepada responsif. 

Berdasarkan rumus 6 aspek yang dimuatkan ke dalam jurnal ini sedikit sebanyak dapat memberi panduan dan impak ke dalam diri bagi mengubah diri individu agar lebih memahami konsep kesedaran dalam kehidupan. Semoga manfaatnya dapat dikongsi bersama. Jom audit diri kita!

*****

(SEM) RM10.00 - RM8.80
(S/S) RM12.00 - RM10.60

Monday, 25 November 2013

Alamak! Arziril ke Ariel? ~ Waniey Zakaria

Dania dan Ariel merupakan sahabat baik yang membesar dan menjalani hidup susah senang bersama. Sepanjang persahabatan mereka, Ariel telah menyimpan perasaan kepada Dania namun, tidak pernah sekali pun dia mengungkap kata sayang kepada gadis itu.

Disebabkan satu kemalangan, hubungan Dania dan Ariel semakin renggang. Dania membenci dan memulaukan Ariel bertahun lamanya. Walau bagaimanapun, kehadiran Arziril dalam hidup mereka kembali menyatukan persahabatan mereka. Dalam masa yang sama, perasaan sayang kembali berputik di hati Dania untuk Ariel. Cuma dia keliru dengan perasaan itu.

Siapakah Arziril Ryan yang sebenarnya? Apakah kaitan antara Ariel dengan Arziril? Adakah orang yang sama ataupun berbeza? Mampukah Ariel memikat hati Dania? Atau Dania masih mengejar bayang-bayang Arziril yang tiada kesudahannya?

“Awak Arziril ke Ariel?”
“Errr… Ariel.”
“What?!”
“Eh, tak! Saya Arziril. Kenapa? Tak percaya?”

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Kahwin 6 Bulan Aje? ~ Anabella

RANIA IXUNA Seorang gadis comel yang mempunyai pelbagai kelebihan. Kelebihan yang membuatkan semua mata membulat dan rahang hampir terjatuh setiap kali melihatnya.

EMIR ENRIQUE… Seorang pemuda biasa dengan perangai yang biasa-biasa. Tidak menyangka hidupnya akan berubah apabila berkahwin dengan si comel yang digelar ‘raksasa’ oleh sepupunya itu! Si comel yang merupakan cinta pandang pertamanya!

“Sayang, sayang nak pakai baju pengantin warna apa?”
“Hitam.” - Ixuna
“Sayang ingat kita nak berkabung ke pakai pakaian pengantin warna hitam? Warna lain?” - Emir
“Warna kelabu tahi anjing.” - Ixuna
“Grrr… Lain?!” - Emir
“Lut sinar.” - Ixuna
“Dah gila nak pakai baju lut sinar? Nak suruh semua orang nampak badan kau tu ke? Bila dah kahwin nanti, diri kau hanya untuk tatapan aku saja!” - Emir

Itu cerita sebelum Emir menikahi Ixuna, selepas kahwin…

Emir ingin merasa air tangan isterinya, Ixuna malas nak layan…

Emir hadiahkan bunga untuk isteri comelnya, bunga beralih tangan kepada kakak iparnya…

Emir minta kiss, siku makannya! Dan Emir minta pelukan kasih sayang, seterika panas yang Ixuna berikan!

Akankah berterusan ikatan perkahwinan yang diatur oleh kedua-dua belah keluarga itu?

Atau terus terputus setelah tempoh tamatnya enam bulan seperti yang diungkap oleh si gadis comel rupawan lagi kuat makan itu?

*****

(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

Wednesday, 20 November 2013

Benci Itu Rindu ~ Angela Engkuan

Mariah gadis kampung yang tabah dan cekal menghadapi liku-liku kehidupan. Dia ditakdirkan lahir dalam keluarga yang serba kekurangan. Demi kasihnya terhadap keluarga, Mariah sanggup berkorban waima terpaksa melupakan cita-citanya. Sesungguhnya, takdir itu tidak pernah teramal. Nasib hidup Mariah berubah tanpa terduga apabila ditakdirkan bertemu jodoh dengan Azizan.

Sangkanya panas hingga ke petang, rupa-rupanya hujan di tengah hari. Tatkala mengetahui Azizan berkahwin dengannya atas dasar ingin membalas dendam, hancur lebur sekeping hati Mariah. Parah luka hatinya bila harga diri jadi sendaan. Mahligai indah impiannya bergoncang, retak seribu ditiup ribut kekecewaan.

Dendam Azizan akhirnya bertukar cinta. Dilupakan kisah masa lalu setelah menyedari hatinya sudah terpaut. Mariah cinta pertamanya. Sungguh hati lelakinya diburu kekesalan berpanjangan. Sukarnya meleburkan sekeping hati Mariah yang sudah membeku. Mampukah dia merawat kelukaan Mariah? Dapatkah Azizan mencantumkan semula keretakan mahligai cinta mereka?

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Cinta MOU ~ Nurassyi Rashid

“Bila aku kahwin nanti, aku nak pakai gaun kembang yang meleret sampai ke lantai. Aku nak pegang bunga tangan yang sangat cantik. Kemudian, aku lambung bunga tu ke udara. Siapa yang dapat sambut, orang tu akan bertemu jodoh.” Itulah angan-angan gadis bernama Chitra. Ketika itu, wajah Reza Irfan terbayang di ruang matanya.

Ketika angan-angan hampir menjadi kenyataan, Chitra dipaksa berkahwin dengan orang lain. Jika lelaki itu masih muda, tidak mengapa. Tuan Firdaus itu sudah hendak habis tarikh luputnya.

Hatinya ingin menolak, tapi mulut berkata jangan. Disebabkan hutang lama ayahnya, Chitra rela dalam terpaksa. Ayah menarik nafas lega sebab hutangnya dikira selesai. Emak tirinya paling gembira sebab tanggungjawabnya terlepas. Tapi, mengapa dia tak boleh tersenyum? Saban hari dia menangis menyesali takdir yang menimpa diri.

Ah, kalau lelaki itu boleh bermain politik, dia juga tidak mahu menjadi isteri yang dicucuk hidung! Dalam diam, Chitra merangka satu MOU. MOU yang diharap boleh merubah masa depannya.

*****

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Gadisku Rabbita ~ Nina Rose

ILA NADIRAH, gadis remaja yang masih tercari-cari makna kehidupan. Perkenalan dengan dua lelaki membuatkan jiwa mudanya bergoyang. Pandang kanan Hakimi, pandang kiri Andrew. Tetapi orang kata jalan lurus itu lebih baik daripada belok kanan atau kiri.

Ila garu kepala... Dia terjebak dalam cinta tiga segi ke? Wah, hebat! Baru kali pertama bercinta, hatinya disapa dua orang lelaki sekali gus. Yang mana satu harus dipilih?

“Dia comel. Suka melompat sana sini macam arnab. Eeii... geram!”
Hakimi tidak peduli! Dia tetap mahukan Ila. Apa nak jadi, jadilah! Bersama Ila, cinta bukan lagi bagaikan biskut, tapi oksigen. Tapi bagaimana mahu membuat Ila menerimanya? Gadis arnab tu degil!

“Saya tak main-main. Saya sayang awak, tapi tak boleh nak bagi lebih.”
Andrew tidak berani berhadapan risiko meskipun tahu hati Ila dalam genggamannya. Dia tidak mahu kehilangan Ila, tapi masalah yang satu itu menyukarkan hubungan mereka.

Sudahnya, Ila terjebak dalam mainan perasaan yang maha aneh bernama cinta!

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Bukan Dia Tapi Aku ~ Eka Fahara

Pernikahan Zariq Fahri dan Lisa Erina terjadi tanpa dirancang. Disebabkan satu kemalangan kereta, Zariq menikahi Lisa tanpa kerelaan hati gadis itu. Hakikatnya Zariq lupa bahawa Lisa merupakan kekasih Iqbal, sahabatnya. Namun disebabkan cintanya pada gadis itu sudah tidak dapat ditahan, inilah peluang yang perlu diambil. Dia mahu bertanggungjawab atas kemalangan itu.

Lisa pula terpaksa menerima lelaki itu sebagai suami kerana desakan ibu bapanya. Dia cuba menyambut huluran kasih Zariq namun dia tidak mampu. Jiwanya sering dibelenggu rasa bersalah kerana Nadira, kawan baiknya sendiri menyukai lelaki itu. Dia takut dituduh perampas!

Hatinya pula tidak tenang bila wajah Iqbal yang jauh di perantauan sering bermain di matanya. Bayangan Nadira pula muncul dalam igauan ngerinya. Sampai bila dia harus menyembunyikan status mereka daripada Nadira dan Iqbal?

Apabila keikhlasan hati dan jodoh tidak bertemu di garisan takdir, wajarkah taat dan setia dijadikan pilihan? Lisa dalam dilema.

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Thursday, 14 November 2013

Jurnal Haji Pengubat Rindu ~ Intan Yaacob

“Jurnal Haji Pengubat Rindu” ini mengisahkan pengembaraan tetamu Allah mengerjakan haji di tanah suci. Pengembaraan haji ini bermula pada hari pertama bergerak ke tanah suci dan berakhir sebaik sahaja tiba di tanah air. Pelbagai pengalaman suka duka dan pahit manis diceritakan agar menjadi panduan kepada bakal jemaah haji sekali gus menjadi pengubat rindu bagi mereka yang telah bergelar haji dan hajah. Penyampaian jurnal berbentuk catatan harian diharapkan dapat menimbulkan perasaan seolah-olah pembaca sendiri yang melalui pengalaman haji tersebut.

“Benarlah kata orang, pekerjaan haji ialah kemuncak seorang Islam menghambakan diri kepada Penciptanya. Pekerjaan haji merupakan pengorbanan diri sepenuhnya kepada Tuhan Yang Maha Esa. Andainya pekerjaan haji ini boleh dikategorikan sebagai satu percutian, maka percutianku ini bukan setakat lima bintang sahaja. Sebaliknya ingin kukatakan kepada dunia bahawa percutianku ini bernilai berjuta-juta bintang. Subhanallah....”

*****

(SEM & S/S) RM20.00 - RM17.60

Anakku Seorang Hafiz ~ Mohd Solleh Ab. Razak

Bagaimanakah cara memotivasikan anak untuk menghafaz al-Quran? Bagaimanakah untuk merancang? Apakah formula dan kaedah yang sesuai untuk anak-anak menghafaz al-Quran? Bagaimanakah cara berhadapan dengan permasalahan anak ketika menghafaz al-Quran?

Setiap persoalan ini diperjelaskan dalam buku “Anakku Seorang Hafiz” ini agar dapat membantu dan menyuluh jalan dalam mendidik dan mentarbiah, seterusnya merealisasikan impian kita untuk melihat anak kita berjaya menghafaz al-Quran. Buku “ANAKKU SEORANG HA FIZ” ini sesuai untuk dijadikan salah satu bahan panduan dalam mendidik anak-anak kita menghafaz al-Quran sama ada di rumah atau di sekolah. Panduan yang dibariskan oleh penulis begitu jelas mampu membantu dan memudahkan usaha yang murni ini.

Panduan yang dibentangkan juga, bukan sekadar melalui pengalaman sahaja, malah dikuatkan oleh pengalaman-pengalaman para ulama dan diteguhkan lagi oleh fakta serta formula yang diyakini kemampuannya.

*****

(SEM & S/S) RM20.00 - RM17.60

Solat Emergency ~ Fauzi Abdul Hamid

Wajib bagi kita memelihara ibadat solat dan menjaganya dengan sempurna. Islam telah menunjukkan cara dan kaedah untuk menunaikan solat ketika musafir, peperangan, ketika sakit, tatkala belayar, di dalam kapal terbang, di atas tunggangan dan sebagainya.

Tetapi kerap kali yang berlaku adalah pengabaian solat apabila ditimpa sakit. Pesakit merasakan mereka tidak perlu bersolat kerana sakit dan pelbagai lagi tanggapan yang ternyata salah dan perlu diperbetulkan. Buku “Solat Emergency” sesuai sebagai bahan rujukan masyarakat. Buku ini wajib dimiliki kerana ia menyuntik kesedaran kepada pesakit agar mendirikan solat. Menjelaskan secara teori dan praktikal panduan ibadah pesakit.

Dilengkapi dengan gambar kaedah pelaksanaan ibadah pesakit serta menjelaskan tatacara wuduk dan tayamum mengikut pelbagai situasi dan keadaan pesakit.

*****

(SEM & S/S) RM20.00 - RM17.60

Amanat Cinta Seorang Hamba ~ Thouba Mursyidah



"Aku tidak mahu jatuh lagi. Perjuanganku masih belum selesai. Biarlah Allah SWT menentukan segalanya.” Fidae’i Al Humaidi

“Perhatian yang awak berikan telah meyakinkan saya bahawa wujud satu perasaan lain antara kita.” Iffah Amani

“Kerja Islam masih banyak menunggu. Aku tidak mahu perkara lain membantutkan semuanya.” Yusof Bahij

Perjuangan anak-anak muda. Iman diduga, persahabatan diuji, amanah dicabar. Mampukah mereka mendepani setiap badai yang melanda? Berjayakah mereka menyempurnakan amanah yang terpikul?

*****

(SEM & S/S) RM20.00 - RM17.60

Monday, 11 November 2013

Isteri Untuk Disewa ~ Syamnuriezmil

Anda mempunyai masalah dalam perhubungan?
Anda perlu seseorang untuk menyelesaikan masalah anda?
Anda perlu seseorang memutuskan hubungan anda dengan si dia?
Atau... Anda perlu seseorang untuk menyamar menyelamatkan hubungan anda dengan si dia? Saya ada penyelesaiannya...
Orang untuk disewa!
Sila telefon saya, Nur Adreiana, 012-3459876.
Anytime, Anywhere... I’ll be there.
Dia bukan seorang perempuan yang menjual maruahnya tapi dia ialah Nur Adreiana, minah merah jambu. Akibat perniagaan perkhidmatan sewanya itu, tiba-tiba saja hatinya itu dituntut untuk dimiliki empat jejaka. Namun, Nur bukan lelaki yang boleh berkahwin empat.

“Nur pulangkan cincin ini apabila Nur bersedia untuk tidak menjadi isteri abang ya, sayang...” – Noah Ryzal, pelanggan.

“Ini cincin pilihan saya, untuk awak. Tak apa... Kalau tak suka, banyak lagi boleh pilih! Cubalah untuk terima saya, Cik Nur!” – Putera Raiyan, CEO.

“Cincin ini untuk Nur, dan akan hanya jadi milik Nur. Bukan Isabella, bukan sesiapa. Titik.” – Imtiyaz Irdad, kawan baik.

“Ini cincin daripada ayah kepada ibu saya. Nanti, kalau parents awak setuju, kita kecilkan sikit.” – Suffi Naufal, Remy Ishak celup.

Antara pelanggan, CEO, kawan baik dan Remy Ishak celup, mana satu yang dapat menyewa hati Nur dengan ringgit cinta? Dalam hidup, hanya ada dua pilihan, tanpa dia, kita boleh hidup atau, tanpa dia, kita tak boleh hidup. Yang mana satu... pilihan Nur?

*****

(SEM) RM29.00 - RM25.50
(S/S) RM32.00 - RM28.20

Aduh! Bergetar Jantungku ~ Cenderawasih

AMIRA / Ayang - Pertemuan kita yang pertama kakiku kau cantas, sehingga mulutku terbabas. Pertemuan kita yang kedua, kau kenakan aku hingga sesak nafas di dalam kelas. Izuan, Lagakmu sentiasa membuatkan aku sakit jiwa. Membuatkan mulut ini sentiasa bersenam setiap pagi dan setiap ketika. Banyak betul akal kau, hingga aku benci setiap kali kita bertentang mata. Tidak puas kau pancitkan tayar, akhirnya kau kerjakan basikalku sehingga tinggal kerangka. Pertemuan kita bukan seindah musim sakura. Tapi usikanmu membuatkan hati aku berentak getar memukul jantung!

IZUAN - Mulutnya sentiasa berbunyi. Muka cantik, bulu mata lentik, cuma perangai saja sedikit pelik. Pantang tersilap sikit, pasti dibalas hingga puas hati. Berdesing telinga dibuatnya mendengar gadis itu berleter. Namun dia juga yang melekat di hati. Entah kenapa, aku suka sangat gadis itu diusik. Walaupun suaranya memanah seperti halilintar, walau lagak lakunya kasar, tetapi akhirnya dia pilihan hati aku!

PERTUNANGAN terjalin antara kedua-duanya ketika Amira di tahun akhir pembelajarannya. Alan menjadi tunangan Amira tanpa menduga Alan Izuan adalah nama penuh milik Izuan.

“Nama tunang Ayang?”
“Jebon.” Amira masih selamba.
“Jebon?”
Amira gelak apabila kakaknya beriak terkejut. Mana tidaknya, rasa terkejut Kak Zita berkongsi pula dengan muka tak ‘kacak’ Abang Amirul. Abang Amirul melopong memandangnya. Itu yang jadi tidak kacak!
“Ala, Jebon tu nama gelaran dia. Saja-saja Ayang bagi nama tu kat dia. Nama dia Alan.”
“Alan je?” tanya Amirul. Dia memandang Suzita. Ada sesuatu yang difikirkan oleh mereka.
Amira angkat bahu. Dia memang malas mahu tahu tentang Alan. Maklum hati kurang ikhlas menerima pertunangan. Dulu-dulu pula asyik bercekau saja.
“Baik kita makan daripada memikir tentang budak Jebon tu. Ayang dah lapar ni.”

SETELAH lama diikatan pertunangan, Izuan mahu mengakhiri dengan mengahwini Amira yang baru bergelar guru. Penolakan Amira buat hati Izuan penasaran. Natrah, rakan sekerjanya selalu datang menggoda...

“Mira dah fikir masak-masak tentang perkara ini? Mak tuk tak mahu Mira buat keputusan secara tergesa-gesa.”
Langkah Amira terhenti apabila suara mak tuk tegas di muka pintu. Bukannya ada mak tuk saja tetapi semua ada. Emak, Kak Ayu, tuk ayah dan Nek Melah.
“Kamu berdua berbincang di luar ni tapi kami juga berbincang di dalam. Perkahwinan kamu berdua asyik ditangguh saja dan kami juga buat keputusan untuk menangguh memutuskan tali pertunangan kamu berdua.”
“Mak tuk...”
“Mira cuma fikir tentang kesalahan Alan tapi Mira langsung tidak memikirkan kesalahan Mira.”
“Tuk ayah nak kata Mira salah? Mira salah apa?” Amira bengang pula.
Dilihatnya seperti semua orang mahu menyalahkannya pula. Luluhnya hati dan perasaannya ini. Amira melihat Izuan sudahpun berada di sisinya.
Sakitnya hati melihat Izuan sudah tersenyum kemenangan. Argh!

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Thursday, 31 October 2013

Aku Mahu Kamu ~ Alfa Syamimi

Siapa kata junior mesti cinta dengan senior walaupun meminatinya? Itu yang berlaku antara Widya Solehah dan juga Izzat Amir. Widya Solehah, pelajar junior yang suka menyendiri dan pasif tetapi suka curi-curi pandang melihat Izzat Amir. Hanya meminatinya dalam diam, Solehah menerima kata-kata pedas daripada senior pujaannya.

“Okey. Aku just nak nasihat. Cuma secebis nasihat. Hubungan kat alam sekolah ni jarang yang kekal lama. Yang clash tanpa sebab pun ada…”

“So?”

“So, jangan berangan la nak couple ke, apa ke dengan aku.”

“Abang Izzat… Saya tak pernah pasang angan nak bercintan-cintun dengan orang macam abang ni. Not my taste.

Sejak itu, daripada mengintai dalam diam, dia hanya menjeling apabila bersua muka. Tapi kata orang, kalau sudah jodoh, lari ke hujung dunia pun tak ada gunanya, kan? Mereka ditemukan semula ketika Solehah berada di menara ganding. Namun, kali ini Izzat Amir yang menghulurkan perkenalan semula

Sejauh mana Solehah cuba mengelak, Izzat Amir sentiasa ada di sisinya. Izzat Amir juga telah menjadi penyelamat kepada dirinya yang hampir-hampir membuatkan dunianya gelap. Akhirnya hubungan mereka menjadi akrab dan bunga-bunga cinta mula berkembang dalam taman hati.

Tapi ternyata, hubungan Widya Solehah dan Izzat Amir tak semudah yang disangka. Kerana kesilapan Izzat Amir yang sukar mengawal nafsu... Kerana kesilapan lampau along... Kerana hubungan kawan baik yang disalah tafsir... Pelbagai konflik yang mendatang. Dan apakah takdir mereka?

“Memang kita tak tahu apa takdir kita pada masa depan. But I dare to say that I’m the Adam. The Adam in your mind once. That Adam yang pimpin tangan Hawanya melalui sepanjang liku hidup ni...” – IZZAT AMIR

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Setiaku Untukmu ~ Sue Isma

Demi cinta, manusia sanggup melakukan apa sahaja. Kerana cinta, kesetiaan dilafazkan dan kerana cinta juga perpisahan terjadi antara mereka.Aimuni hilang ingatan apabila terlibat dengan kemalangan bersama Ariel setelah beberapa jam sah menjadi isteri lelaki itu. Mereka terpisah jauh dan Ariel hampir kehilangan pedoman hidup kerana kehilangan isteri tercinta.Addi pula cuba menyalurkan semangat buat sahabatnya. Ariel bangkit demi untuk hidupnya dan Aimuni. Dia perlu mencari isteri kesayangannya itu dan ternyata jodoh mereka sangat kuat. Baru sahaja mereka mahu mengecap bahagia, rumah tangga mereka diuji dengankehadiran orang ketiga. Ariel tersepit di antara sebuah cinta dan permintaan. Jika diberi pilihan, dia hanya mahu setia kepadaAimuni. Jika dia diberi umur yang panjang, dia memilih untuk mati bersama Aimuni. Namun dia sedar, pilihan itu memerlukan sebuah pengorbanan.

*****

(SEM) RM19.00 - RM16.70
(S/S) RM22.00 - RM19.40

Monday, 28 October 2013

Sticker Papan Hitam yang mudah ditanggal dan ditampal di mana sahaja


Assalammualaikum saudara/ri,

Kami di Booksville mula menjual "STICKER PAPAN HITAM" yang menarik, mudah dan pelbagai guna untuk anda semua.

Sticker Papan Hitam yang MUDAH DITANGGAL DAN DILEKATKAN di mana sahaja...
Sesuai untuk anak-anak, mereka yang bekerjaya, suri rumah, peniaga makanan, untuk majlis perkahwinan dan sesiapa sahaja...

Dan...
INGIN mengajar anak anda sendiri?
INGIN belikan papan hitam atau white board tapi takut dinding berlubang akibat paku?
INGIN anak anda seronok melukis di dinding tanpa anda perlu risau?
INGINKAN pelekat yang mudah dipotong sesuka hati saiznya dan boleh ditanggal kembali dan lekat di tempat lain?

Sticker Papan Hitam ini BOLEH:
1. Pasang Sticker Papan Hitam ini di dinding rumah.
2. Pemasang sangat senang, cuma lekat saja sticker ini.
3. Senang di cuci selepas bermain / belajar.
4. Hanya menggunakan kapur tulis.
5. Mudah ditanggal dan ditampal di tempal lain pula

Sticker BOLEH DIPOTONG MENGIKUT PELBAGAI SAIZ yang dikehendaki.
Nak potong jadi 2 atau 3 atau 4 bahagian pun boleh.

Size : 45cm x 200cm untuk 1 roll.
Material : high quality vinyl.
5 batang kapur pelbagai warna
Harga 1 Roll RM69 Sahaja Termasuk Pos ke Seluruh Malaysia.
Beli 2 Roll = RM120 Termasuk Pos.


BOLEH DITAMPAL DI:
1. Dinding rumah (pastikan licin, jgn yang kasar)
2. Kaca Sliding Door.
3. Dinding dapur (ceramic)
4. Pintu rumah (boleh buat notis board)
5. Jika potong kecil2 boleh buat label tempat simpan barang.
6. Lekat di pintu almari (boleh lukiis2 buat decoration)
7. Gunting ikut kreativit

Potong ikut kegunaan masing2 (pakai cutter atau gunting aje).
Boleh emel kami di belidiskaun@gmail.com atau layari FB Belidiskaun untuk info lanjut.

Terima kasih & ceria selalu.

Booksville Ent.
www.facebook.com/Belidiskaun
http://belidiskaun.blogspot.com

Ulu Yam di Liverpool ~ Nazali Noor

Dalam hidup ini, manusia yang berjiwa besar akan mengatur satu per satu impian yang mereka inginkan. Bukan mudah untuk mengejar setiap impian. Terlalu banyak rintangan dan dugaan yang menunggu di luar sana. Salah satunya adalah ‘pencuri impian’. Kata mereka, “Aku dah selalu sangat tengok orang ada impian yang diorang kata luar kotak macam kau ni ha. Apa yang kau nak capai ni bukan fikir luar kotak, tapi langsung tak pakai otak!”

Pencuri-pencuri impian ini akan sentiasa memandang sebelah mata akan kebolehan anda. Sering menyindir dan memandang sinis setiap usaha baik anda. Tujuannya supaya anda terus jatuh dan tidak bangkit-bangkit lagi.

Jadi, kenapa cepat mengalah? Positifkan diri, dan pandang terus ke hadapan.
“Untuk menjadi insan luar biasa, kita kena fikir cara luar biasa. Kita kena buat perkara luar biasa, perkara yang orang biasa tak buat.” - Nazali Noor.

Buku ULU YAM DI LIVERPOOL – membuktikan bahawa impian mampu menjadi kenyataan, bukan sekadar angan-angan Mat Jenin. Dulu anak Melayu ini di Ulu Yam, sekarang mencipta nama di Liverpool. Bacalah dari hati kerana ini cerita kita. Cerita saya, cerita anda, anda dan anda. Cerita untuk dikongsi bersama.

*****

(SEM) RM19.90 - RM17.50
(S/S) RM22.90 - RM20.20

Thursday, 24 October 2013

Berikan Aku Bahagia ~ Damya Hanna

Bagai tidak terhitung penderitaan yang membelenggu hidup Najma Naqiah. Namun, dia terpaksa mengharunginya sendiri sejak ibu dan ayahnya pergi menghadap ILAHI. Kekosongan dan kesepian menjadi bayang-bayang hitam yang mengekori bila abangnya pula hilang bersama misteri.

Selama ini, soal cinta bukan perkara utama dalam kamus hidupnya. Namun, kehadiran Arsyad mencoret sejarah baru. Insiden tertumpah air kopi menjadi detik pertemuan mereka. Malah, turut menjadi punca mereka bertingkah. Pantang bersua muka, ada saja yang tidak kena. Ditambah dengan sikap loyar buruk Arsyad, selalu menimbulkan perasaan jengkel di hatinya.

Naqiah menganggap pertemuan mereka sebagai malang! Tetapi bagi Arsyad, pertemuan itu ibarat petunjuk untuknya merungkai satu perkara. Rahsia yang selama ini Naqiah tidak tahu. Dahulu, mereka pernah makan sepinggan, tidur setilam dan berkejar-kejaran di bawah langit biru. Kini, Naqiah langsung tidak ingat wajahnya. Dia bukan sengaja menyembunyikan identiti diri, tetapi dia tidak punya kekuatan untuk berterus terang.

Akhirnya, rahsia bukan lagi rahsia. Perkara yang Arsyad sembunyikan, terbongkar jua. Hati Naqiah terluka kerana dibohongi. Berita tentang abangnya turut menambah duka. Mengapa sukar benar untuknya mengecapi bahagia?

*****

(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

Cinta Pencuri Mimpi ~ Lynn Dayana

Pertama mereka bersua, Airis jatuh dari pokok. Yang lebam punggungnya, tetapi yang jatuh hati pula Zahier. Jatuh tahap gaban kononnya. Kali kedua terserempak, Zahier tertolak Airis ke dalam lopak air. Airis yang basah lencun tapi Zahier pula yang kelemasan dan mahu Airis menyelamatkannya. Mengada-ngada.

Keliru. Itu yang Airis rasakan. Lelaki ini peguam atau pencuci pinggan? Puas dia mengelak tetapi Zahier pula seperti magnet yang merosakkan koordinat hatinya. Siang teringat, malam terbayang dan di antaranya ada bisa rindu yang berdenyut-denyut.

“Zahier, awak kaki buli yang baik hati.”

“Airis... awak gadis yang terlalu naif.”

Bagi Airis : Saya bukan naif. Saya cuma gadis biasa yang boleh jatuh, jatuh dan jatuh kalau awak terus senyum dan mengusik ritma jantung saya yang sudah tidak normal.
Sedangkan Zahier : Saya bukan lelaki yang baik untuk awak Airis. Kalaulah awak tahu, usahkan ke hujung dunia, selangkah pun pasti awak tak mahu mendekati saya.

Lalu di kategori manakah cerita cinta mereka? Kisah manis kategori terlebih dos dan bahagia hingga ke akhir hayat. Atau kisah masam payau kategori sakit jantung dan hidup berantakan kerana janji ALLAH, ujian itu sentiasa ada untuk hamba-NYA yang terpilih.

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Thursday, 17 October 2013

Dicintai Atau Mencintai ~ Myra Ameer

Kata orang, cinta itu manis macam madu tapi baginya cinta itu lebih manis daripada itu… Kata orang, terluka itu pahit tapi baginya terluka itu perit…

Sengal, mental dan gila. Itu gelaran untuk lelaki yang bernama Mohd Zariq Asyraf. Bagi Qyra, pertemuan dengan lelaki itu sangat menjengkelkan dan menyampahnya kepada lelaki itu tidak terluah dengan kata. Perasaan itu semakin menjadi-jadi apabila mereka mula bekerjasama.

“I cakap dengan you tadi you tak dengar ke?” – ZARIQ

“You cakap dengan I ke?” – QYRA

“Ada orang lain lagi ke dalam kereta ni?” – ZARIQ

“Your driver tu bukan orang ke?” – QYRA

Bagi Zariq, gadis yang bernama Qyrana Najwa itu pula seorang yang perasan bagus. Perangai tak semenggah dengan rupa. Mulut pula ya ampun, bukan main berbisa apabila berbicara. Satu yang disoal tapi sepuluh yang dijawabnya. Kalau disuruh memilih, gadis seperti itu memang tidak akan tersenarai langsung sebagai calon pilihan. Titik!

Namun perancangan Allah, tiada siapa yang dapat menduga. Akhirnya dalam asyik bergaduh, rupa-rupanya ada sayang dalam hati masing-masing…

“Love you like crazy.” - ZARIQ

“Tak apa. You gilalah sorang-sorang, nanti I cari boy-friend lain.” – QYRA

*****

(SEM) RM32.00 - RM28.20
(S/S) RM35.00 - RM30.80

Masih Aku Sayang ~ Umi Kalsom

FARAH FIRDAUS terus membiarkan kenangan lama memenjara jiwanya. Dia tidak sanggup hendak melepaskan sayang itu. Namun dia harus pergi meninggalkan cintanya hanya kerana sebuah rasa.

Aturan takdir, tiada siapa yang dapat ingkari. Farah dan Fattah disatukan menjadi suami isteri dan Farah benar-benar mengecapi bahagia. Namun sekali lagi takdir menguji menjadikan Farah sendiri tanpa Fattah di sisi sebagai suami.

Dan kehadiran Kamal mula menyesakkan minda dan hatinya.

“Aku masih sayangkan kau.” – KAMAL

Hendak dilayan rasa cinta yang pernah wujud dalam hati, Farah tidak betah. Tambahan pula dengan kebencian Lela, adik iparnya, menambahkan luka dalam jiwa. Tidak cukup dituduh sebagai perampas kekasih, dikatakan diri Farah berskandal dengan duda pula!

“Aku ni tak dikira curang dengan Fattah ke?” – FARAH FIRDAUS

Itu juga yang menghantui minda Farah apabila semua orang mendesaknya untuk berkahwin semula. Farah buntu tetapi dia tahu, dia harus memilih dan siapakah pilihannya itu?

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Dinda Cinta Kanda ~ Nur Insyirah

Kahwin terpaksa! Tengku Faiq memperisterikan Hadif Aufiah hanya kerana si comel Tengku Auni Ufairah. Sebenarnya dia buntu kerana tiba-tiba menjadi suami kepada wanita yang baru dikenali. Dia cuba menyayangi, tapi tak boleh. Di sisinya jasad Hadif, tapi rohnya terbang ke langit mencari bayangan Sara.

Dia tahu hati Adif terluka. Dia sedar wanita itu menderita kerana penolakannya. Tapi... dia tidak dapat berpura-pura. Antara mereka mungkin tidak serasi. Baginya, Adif dan Sara terlalu banyak beza.

Bagi Hadif Aufiah, hidupnya ibarat peperangan. Berjuang dan berjuang untuk menang. Dia tahu cinta Tengku Faiq pada Sara tidak pernah kurang. Tapi dia tidak akan sesekali mengalah demi Tengku Auni Ufairah, anak saudaranya sendiri.

Kesabaran Adif akhirnya membuka pintu kasih Tengku Faiq. Tapi kehadiran Nadhirah menyingkap cerita lama yang kelam. Tengku Faiq membuangnya tanpa belas. Saat hatinya dicarik-carik sesuka hati, ALLAH kurniakannya zuriat sebagai kekuatan. Fikirannya berbolak-balik. Haruskah suaminya tahu tentang ini? Atau... dia akan dibuang lagi? Sememangnya kenyataan itu pahit untuk ditelan.

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Monday, 14 October 2013

Awek Abang Poyo ~ Ummu Wafa

Kasdina Alya - Seorang gadis cun, cekal dan bersemangat waja. Bersendirian mengharungi suka-duka kehidupan di kota London.

Anas Irfan - Jejaka handsome yang poyo giler. Buat part-time di tempat yang sama dengan tempat Kasdina bekerja. Walaupun munculnya cuma dua hari dalam seminggu, namun kewujudannya sudah cukup membuatkan Kasdina sesak nafas dan huru-hara.

Suatu hari, Anas menyelamatkan Kasdina daripada dilanggar kereta. Pertolongan tersebut diwartanya sebagai hutang, dan Kasdina perlu membayar dengan dipaksa menyamar menjadi kekasihnya. Tujuannya adalah untuk ditunjukkan pada ibu bapanya yang sedang bercuti di UK, yang dia ada awek lawa yang boleh dijadikan menantu.

Takdir berlaku tidak seperti yang dirancang. Ibu bapa Anas terus tertarik dengan Kasdina sebaik saja mereka melihat keperibadiannya. Masalah sedia ada bertambah rumit, bila mama Anas menyarungkan cincin bertunang ke jari manis Kasdina. Tidak semena-mena, dia telah menjadi tunang brader poyo itu dalam sekelip mata. Kacau, memang jiwanya bertambah kacau. Hatinya bertambah sakit bila mat poyo tu selamba saja setuju dengan pertunangan ‘mee segera’ itu.

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Strictly In Love ~ Kynn Latif

Damia Huda – Dia memiliki segala-galanya. Apa sahaja yang dia inginkan bisa dia kecapi. Namun, cinta yang cuba digapai tidak pernah menjadi miliknya. Dia hanya memiliki jasad lelaki itu sahaja. Tetapi tidak hati dan cinta lelaki itu. Walaupun dia berusaha sedaya upaya untuk menggapainya, dia tetap kecundang.

“Walau datang sehebat mana sekalipun lelaki itu dalam hidup saya, cinta saya pada awak tidak berubah. Tak pernah, tak akan dan tak mungkin akan berubah sedikit pun.”

Darwisy Malik – Pemuda kampung yang begitu taat kepada kedua-dua ibu bapanya. Dia tersepit antara cinta dan budi yang telah ditaburkan. Berkahwin dengan wanita yang tidak dicintainya itu seakan-akan menjerut perasaannya. Perlukah dia korbankan perasaannya demi insan yang dipanggil bapa?

“Saya tak cintakan awak. Sedikit pun tidak. Saya tak punya apa-apa perasaan pada awak. Tapi saya tak tahu kenapa saya buat kerja bodoh ini.”

Adlan – Dia jatuh cinta buat kali kedua dengan wanita itu hanya kerana wanita itu seiras seseorang yang pernah hadir dalam hidupnya suatu masa dahulu. Dia tidak tahu sama ada dia cintakan wanita itu hanya kerana apa yang wanita itu miliki atau kerana dia sememangnya mencintai wanita itu dengan setulus hati.

“Bila aku lihat dia, aku ingatkan yang aku pandang itu adalah arwah isteri aku…”

Mereka bertemu tanpa dirancang. Dan tanpa dirancang juga mereka bertiga saling berkait. Dapatkah Damia merebut hati dan cinta milik Darwisy yang dicintainya setelah cintanya melalui pelbagai halangan dan rintangan? Dapatkah Darwisy menerima Damia yang telah menjadi isterinya saat hati mula berbelah bahagi antara keluarga, Damia dan cinta lama? Adakah Adlan akan jatuh cinta kepada Damia yang seiras isterinya? Dan, cinta siapakah yang akan terjerumus dalam Strictly In Love?

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Andai Dia Jodohku ~ Mya Aryssa

“She’s really like her…”
“But she’s not her. They are different person.”

Muhd Zarul Zikuan dan Nur Airisya Balqiss, pertemuan yang sering membawa pergaduhan. Tapi bagi Zarul Zikuan, Balqiss mengingatkannya pada masa lalu. Dan bagi Balqiss, Zarul Zikuan pembawa malang. Inilah jadinya bila singa betina jumpa orang gila dari planet aneh! Bumi yang jadi mangsa pergaduhan.

Mamat sengal, singa lapar atau macam-macam lagi gelaran diberi. Pergaduhan demi pergaduhan berlaku antara Zarul Zikuan dengan Balqiss, membuatkan kepala sahabat-sahabat mereka sendiri jadi pening.

Satu kejadian membuatkan mereka diikat. Membuatkan Zarul Zikuan jadi suami. Membuatkan Balqiss dibuang keluarga. Ikut membawa banyak perubahan dalam diri mereka. Adakah ikatan mereka diterima oleh orang-orang di sekeliling? Macam mana pula dengan perangai playboy Zarul Zikuan? Siapa pula Akma di masa lalu Zarul Zikuan? Dan bagaimana perasaan Balqiss apabila mendapat tahu dia hanyalah pengganti Akma dalam hati Zarul Zikuan kerana dia iras sekali dengan gadis itu?

“Awak kena sedar, Zarul. Saya yang kat depan awak ni Nur Airisya Balqiss bt Halim. Bukan masa lalu awak dan saya tak ada kena-mengena dengan masa lalu awak tu.”

Andai Dia Jodohku... Adakah mereka memang sudah dijodohkan? Kuatkah berhadapan dengan insan-insan yang berdendam dan tidak henti-henti menggoyahkan hati mereka? Mampukah Balqiss memenangi hati suami, mertua dan memenangi kembali hati kedua-dua orang tuanya? Atau, mungkinkah Balqiss akan kalah dengan bayang-bayang Akma yang selalu ada antara dia dengan Zarul Zikuan?

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Intai Hati Dia ~ Emma Mariam

Di saat meniti hari bahagia bersama tunang tersayang, Nur Syifa akur bila impian cintanya musnah dan disatukan bersama lelaki yang mendendami keluarganya dalam diam. Takdir telah tertulis. Jodoh telah ditetapkan. Mahu dengan tidak, Nur Syifa terpaksa reda.

“Boleh kan abang izinkan Syifa panggil abang dengan panggilan yang sepatutnya?”

Namun, rumah tangga yang dibina tak seindah seperti yang diharapkan. Syed Azmie tega melukai sekeping hati bernama isteri bila menidakkan hak Nur Syifa ke atas dirinya. Demi melunaskan dendam yang tak berkesudahan, sebuah perkahwinan diperjudikan.

Di saat api cinta sedang membara, Saiful kembali hadir untuk memaknakan kehadirannya di sisi Nur Syifa. Satu per satu rahsia yang tersimpan teguh kini terungkai dan kebenarannya menyebabkan Syed Azmie jatuh terkulai di atas khilafnya dalam membuat perhitungan.

“Masih adakah harapan dan peluang kedua untuk abang memebetulkan segala kekurangan ini?”

Atas dendam apakah, Syed Azmie sanggup mempermainkan hati dan perasaan Nur Syifa? Atas alasan apa Saiful kembali muncul? Dapatkah hubungan yang sudah bergolak antara Syed Azmie dan Nur Syifa diselamatkan? Akan teguhkan rumah tangga yang dibina? Saat hati diintai, mampukah sebuah dendam bertukar sayang? Saat hati diintai, mampukah rasa kecewa berubah kasih?

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Sungguh, Aku Jatuh Hati ~ Zarra Zuyyin

Dalam hidup Nuradelia Hanani, berkali-kali dia jatuh hati. Cuma hatinya yang jatuh belum sempat dikutip balik, dah kena lenyek. Dek terlanggar hukum bercinta sebelum nikah, dia merana dicuit sengsara. Betulkah cinta sebelum halal itu adalah tragedi semata-mata? Atau tiga lelaki ini yang membuatkan hatinya diagah rasa?

Hafez Nubhan, bekas tunang Nani muncul kembali dengan status duda dan menagih cinta selepas beberapa tahun menghilang. Antara sayang dan simpati, dia harus lebih memerhati.
“Yeop sayangkan Yang. Yeop akan masuk meminang Yang!”

“Berkicau riuh seluruh alam, burung merpati si burung nuri, jenuh menunggu Cik Nani masih berdiam, bolehkah saya jadi calon suami?”
Sesekali tuan doktor berpantun seloka, mahu tergolek dia menghadamkan kata. Dr. Naufal Ikram berusaha untuk merebut cinta Nani dan merawat hatinya yang sekian lama terluka.

“Andai bulan mampu bersuara, ingin saya bertanya pada bulan, kenapa harus dia yang saya rindukan?”
Apabila jurutera tersampuk badai sastera, dia rasa bagai mahu gila! Izz Harriz datang mengetuk pintu hati Nani dengan selamba. Inche bos dah jadi pemuja bahagia!

Dia perlu memilih antara tiga. Dalam mencari jawapan, satu rahsia terbongkar. Nani terkedu. Takdir atau kebetulan? Dia harus juga memilih, kerana bagi seorang Nuradelia Hanani:
“Sekali Nani jatuh cinta, selamanya Nani akan setia.”

*****

(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

Jurutera Hati Saya ~ Normaslina Masri

Melissa seorang gadis yang periang dan unik. Saat setiap gadis mengimpikan 1001 keistimewaan pada lelaki idaman, dia hanya inginkan seorang jurutera. Ya, seorang jurutera. Itu sahaja kelayakan yang perlu ada untuk memiliki hatinya.Bahagiakah Melissa setelah bertemu dengan impiannya?

Jurutera A
i) Kacak bergaya;
ii) Keretanya pula warna jingga;
iii) Perangainya elok-elok sahaja;
iv) Ada Puan Besar yang ‘mengawal-selia’ hidupnya.

Jurutera B
i) Yang ini pun kacak juga;
ii) Keretanya warna perak, berkilat sepanjang masa;
iii) Perangainya? Susah nak ceritakan, bagaimana!
iv) Di sini pula ada Menteri Jodoh yang menguruskan segala-galanya.

Namun Melissa lupa tentang sesuatu. Dia terlupa bahawa jurutera juga seorang manusia biasa. Dan mereka bukannya sebuah ‘jentera’. Lalu, tentunya mereka boleh bikin Melissa sakit dada dan sakit kepala!

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM23.00

Saturday, 12 October 2013

Travelog Haji Mengusik Jiwa ~ Muhd Kamil Ibrahim, Roza Roslan

Masya Allah, Subhanallah, Allahuakbar.

Sungguh, saya rasa teruja apabila dikhabarkan ketiga-tiga buku, iaitu Travelog Haji: Mengubah Sempadan Iman (THMSI), Travelog Dakwah: Meniti Hari Esok (TDMHE), dan 50 Tip Motivasi Haji
(50TMH) hasil karya bersama PTS akan diterbitkan semula sebagai buku tunggal. Ia memberi makna mendalam kepada perjalanan kehidupan saya bersama pembaca.

Tentu sekali saya masih terkenang bagaimana teragak-agaknya hati dan perasaan ketika menghulurkan manuskrip THMSI kepada Puan Ainon Mohamad (Pengerusi PTS) pada Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2007. Sepatah komen beliau, “Buku ini akan memberi kesan motivasi besar kepada khalayak pembaca.” Beliau menolak rasa tidak yakin kepada keperluan menerbitkan buku ini.

THMSI adalah sejarah. Proses penulisannya melalui pelbagai tahap dalaman yang tidak mampu saya catatkan secara terperinci. Ada ketikanya air mata menitis tanpa paksaan. Ada ketikanya saya tersenyum sendirian. Namun, rasa tunduk dan patuh kepada-Nya melingkari hari-hari bersama rasa hati yang sentiasa bersyukur dengan pengalaman yang membuka sempadan iman.

TDMHE adalah catatan pasca haji. Ia ditulis ketika hati masih terawang-awang dengan keinginan mahu menjadi manusia terbaik di sisi-Nya. Ia ditulis sejurus pulang dari Makkah dan Madinah. Saya mempunyai keinginan yang jelas, seperti mahu sentiasa menunaikan solat berjemaah di masjid, bangun malam, berpuasa sunat, membaca Al-Quran dan terjemahan, serta membersihkan hati. Ia permintaan dan permohonan kepada-Nya terlangsung bermula ketika hati resah gelisah mengenangi kisah-kisah lampau. Ini sebagaimana catatan dalam THMSI.

Rasa ini yang melahirkan 50TMH. Ia adalah THMSI yang dipermudahkan. Khalayak pembaca mungkin bersama-sama merasai travelog haji dengan melihat bagaimana seorang profesor yang tidak pandai membaca Al-Quran mengenal huruf dan menamatkan bacaan selepas sebulan lebih berada di Makkah. Malah, ramai yang teruja membaca bagaimana saya menghabiskan bacaan terjemahan Al-Quran dalam tempoh enam hari semasa berada di Madinah. Namun, catatan yang dipersembahkan kepada khalayak bukan soal emosi semata-mata. Ia mengandungi pelbagai falsafah yang mampu dipertimbangkan oleh bakal jemaah haji.

Akhirnya, ketiga-tiga buku ini, iaitu THMSI, TDMHE, dan 50TMH bersifat kesalingan. Mengumpulnya dalam buku tunggal membawa manfaat kepada khalayak pembaca, terutamanya mereka yang mengenali saya selepas tujuh tahun penghasilan buku THMSI. Kesukaran mencari ketiga-tiga buku serentak menjadikan penghasilan buku ini menjadi relevan.

*****

(SEM) RM50.00 - RM44.00
(S/S) RM53.00 - RM46.60

Monday, 7 October 2013

Selagi Aku Masih Ada ~ Mya Effa

Demi mengisi kekosongan hati, Khairul Azween menerima Shazzy sebagai kekasih. Namun kemunculan Azhari, membuatkan jiwa Azween kacau-bilau. Lelaki itu tidak pernah jemu merayu kasihnya yang telah lama hilang.

Cinta itu duka, cinta itu lara. Pengakuan Shazzy mengatakan yang dia telah berkahwin dengan cara ‘paksa’ telah merobek semula luka lamanya. Akibat terlalu kecewa, akhirnya Azween menerima Azhari sebagai teman hidup. Melihat kesungguhan Azhari membuatkan dia yakinyang lelaki itu mampu membahagiakannya. Namun tiada sesiapa yang mampu menahan ujian ILAHI apabila Azween disahkan menghidap kanser pangkal rahim. Sedaya upaya dia merahsiakan penyakitnya daripada pengetahuan si suami.

Krisis rumah tangga Azween dan Azhari terjadi dengan kehadiran Hardija, gadis yang pernah merampas Azhari daripadanya suatu ketika dahulu. Keadaan bertambah parah apabila Azhari mulai mengesyaki isterinya mengadakan hubungan sulit dengan Doktor Hazim.

Azhari lalu membawa diri meninggalkan Azween bersendirian. Shazzy pula mulai mengambil kesempatan mengganggu hidup Azween saat dia ditinggalkan keseorangan. Di kala itu, tiada apa yang difikirkan Azween melainkan maut. Andai ditakdirkan umurnya tidak panjang, masih adakah hari esok untuknya agar dia berpeluang untuk mengecapi kebahagiaan yang dinikmatinya semalam?

*****

(SEM) RM27.90 - RM24.60
(S/S) RM30.90 - RM27.20

Ops! Dia Buah Hatiku ~ Hanani Bahadin

Muhammad Akif Raihan, seorang pemuda yang tidak pernah mengenali Rana Fathiah a.k.a Thia. Namun, dia sering menjadi mangsa keganasan gadis berlesung pipit itu. Sesungguhnya dia berasa aneh dengan sikap Thia yang begitu sukar untuk diduga.

Rana Fathiah, seorang gadis belasan tahun yang hidup tanpa adik-beradik dan dibesarkan oleh ibunya seorang diri. Sepanjang hayatnya, Thia tidak pernah berkawan dengan hamba ALLAH yang berlainan jantina daripadanya. Hal ini menjadikan Thia begitu sensitif apabila berbicara tentang isu lelaki, cinta atau apa saja isu yang sama waktu dengannya.

Kemunculan Rizqi, Hafiz dan Yaya membuat hidup Thia semakin kusut. Satu per satu musibah menimpanya. Dan dia tertanya-tanya, adakah Raihan menyimpan perasaan terhadapnya juga? Jika benarlah mereka saling menyimpan dan menyulam perasaan cinta dan kasih, mengapa begitu sukar untuk mereka mengecap bahagia?

*****

(SEM) RM27.90 - RM24.60
(S/S) RM30.90 - RM27.20

Sunday, 6 October 2013

Jangan Pandang Sebelah Mata Bro! ~ Syima Syawal

“Happy birthday to you… Happy birthday to you… Happy birthday to you...”

Andai lagu itu selalu dinyanyikan ketika majlis ulang tahunnya sebelum ini… namun berbeza tatkala irama dan lagunya bertukar menjadi…

“Aku terima nikah Mira Maira binti Amir…”

Ketika dia menginjak usia 19 tahun, MIRA MAIRA rasa bingung, keliru dan pasrah. Dengan rasminya dia telah menjadi isteri kepada lelaki yang bernama ALIF HAZRIQ BIN DATO MUSTAFFA HARUN, CEO sebuah syarikat produk kecantikan.

Adakah gadis sepertinya yang bertubuh kurus, berkulit hitam manis, hidungnya pula tidak mancung sepertimana model iklan syarikat suaminya akan dapat memiliki suami yang begitu sempurna? Mampukah mereka melayari bahtera yang tiada arah tujuannya? Dan jika itu takdir mereka… berjayakah Alif Hazriq membuang rasa egonya lalu menerima Mira Maira seadanya?

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Kerana Mahalnya Syurga ~ Imi Hafimi

Alex, seorang lelaki yang terlalu sayangkan keluarganya serta sanggup berkorban apa saja demi mereka.

Abangnya Raymond pula merupakan seorang lelaki yang liar. Namun siapa sangka pada satu malam kejadian yang menginsafkan, Raymond boleh terdetik untuk memeluk Islam hanya kerana seorang perempuan misteri yang muncul tiba-tiba dalam hidupnya. Perempuan itu adalah Umi Zafwa!
Gara-gara tindakan nekad Raymond berhijrah memeluk agama Islam, ayah mereka jatuh sakit dan menemui ajalnya tidak lama selepas itu. Nasib yang sama juga menimpa ibu mereka. Semua itu cukup untuk membuatkan Alex membenci abang kandungnya sendiri lebih-lebih lagi Umi Zafwa!

Sejak itu, Alex berubah menjadi seorang lelaki yang zalim. Dia mula menaruh dendam terhadap Umi Zafwa kerana baginya, Umi Zafwa lah yang menjadi punca keluarganya porak-peranda. Dalam keadaan yang memerangkap, Umi Zafwa akhirnya terpaksa menjadi isteri Alex kerana memang itu rancangan Alex yang mahu menyeksa hidupnya!
Dugaan datang bertimpa-timpa apabila Umi Zafwa yang baru selamat melahirkan, dengan rela hati menghumban dirinya sendiri ke dalam penjara atas nama pengorbanan seorang yang bergelar ibu. Dengan berat hati, Umi Zafwa terpaksa melepaskan anaknya di bawah jagaan suaminya yang kejam!

“Abang... Umi harap abang dapat jaga anak kita dengan baik. Suapkanlah dia dengan ilmu agama supaya hidupnya terjamin. Paling penting, jangan biarkan masa depan anak kita ni hancur sebagaimana hancurnya hidup saya bang. Abang janji ya, bang. Janji pada saya untuk jaga anak kita baik-baik. Janji ya, bang. Inilah satu-satunya permintaan saya. Permintaan terakhir saya sebelum nyawa dan badan saya terpisah di tali gantung...” –Umi Zafwa

“Soal anak kau ni, kau tak payahlah nak ingatkan aku. Aku tahu lah nak ajar anak kesayangan kau ni dengan cara aku sendiri! Sebagaimana kau hancurkan kehidupan aku dan keluarga aku tak lama dulu, macam tu jugalah aku akan hancurkan hidup anak kesayangan kau ni!” -Alex

Apakah Alex akan mengotakan janjinya? Bagaimana pula dengan nasib Umi Zafwa sendiri? Sampai bilakah dia perlu terkurung di dalam penjara sempit itu?

*****

(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

Thursday, 3 October 2013

Jah & Odd_Soulmate Selamanya ~ Ainin Naufal

Hud Nuqman, atau Od, memang rapat dengan Khadeeja, atau Jah, jiran sekampungnya sejak kanak-kanak. Rapat... hingga orang selalu salah sangka hubungan mereka. Rapat... sampai mereka pun tak tahu bezakan antara sayang sesama sahabat dengan cinta sesama tersayang.

* * *

"Jah?"
"Tapi kau nampak sepadan dengan dia."
"Isy, tak adalah. Jah tu luar dalam aku kenal. Dah macam saudara sendiri."
"Tu dia! Luar dalam kau kenal."
"Ke situ pula."
"Haaa... dah kenal luar dalam lagilah senang. Tak perlu ambil masa nak kenal-kenal."

* * *

Tapi Od ada Julie, model, pelakon dan pengkritik filem sambilan yang serba-serbi menawan, dan Jah pula bertunang dengan Ikmal sepupu Od, seorang jurutera petroleum yang cukup semua syarat untuk jadi suami mithali.

* * *

Tapi Ikmal, jangan kahwin dengan Jah!

Kata Od:
“Jah tu, masa kecil comot. Hari-hari main selut kat bendang. Habis kakinya ‘berbintang-bintang’. Entah-entah, sekarang pun masih ada.”

Jawab Ikmal:
“Tak apa, sekarang ada banyak produk yang boleh hilangkan parut.”

Kata Od:
“Jah tu kasar orangnya, mana tahu bersopan-santun.”

Bantah Ikmal:
“Aku perhatikan elok aje dia. Bersopan dan tertib.”

Kata Od:
“Dia pernah paksa aku makan nasi goreng dia. Perghhh! Seminggu lidah aku kebas. Bibir ni rasa tebal, pijar nak meletup. Entah berapa kilo cabai burung dia bubuh.”

Balas Ikmal:
“Err... sekarang mesti dia dah pandai masak.”

Tapi aku suka Jah lebih daripada kau suka, kata Od dalam hati.

*****

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Wednesday, 2 October 2013

Drama Queen VS Kutu Buku ~ Hana Efryna

Apabila Farish, si ulat buku bertemu dengan si drama queen,Fidya, dunia sekeliling akan jadi huru-hara. Semenjak hari pertama mereka bertemu, ‘perang’ pun meletus.

Namun, satu wasiat merubah segala-galanya. Mereka berdua harus berkahwin. Khabar tersebut menggembirakan Fidya. Rupa-rupanya dalam diam, gadis itu sebenarnya mencintai Farish. Manakala si lelaki pula terpaksa menurut kata walau dalam hati betapa hebatnya dia memberontak.

***

Alam rumah tangga yang dilalui mereka tidak seindah seperti pasangan lain. Kehadiran Daryan yang dilihat bagai menaruh hati dalam diam menimbulkan pula rasa cemburu di hati Farish. Lebih parah, kemunculan Julia secara tiba-tiba membawa seribu satu dugaan dalam perkahwinan mereka. Tapi, Fidya sudah berazam satu perkara sejak hari pertama dia menjadi isteri Farish,

“Aku akan tawan cinta si ulat buku!”

Membaca kisah Farish dan Fidya ibarat menaiki roller coaster! Penuh drama dan konflik yang bakal membuat anda teruja untuk menghabiskan naskhah ini.

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Melukis Syurga ~ A. Ubaidillah Alias

Abdul Khair telah dididik oleh Puan Kalthom dengan kehidupan beragama semenjak bapanya meninggal dunia. Dia seorang yang taat dan warak. Namun sebagai anak muda, Khair juga menyemai harapan untuk menikahi gadis idamannya. Gadis yang dimaksudkan ialah Raihan, seorang kawan karib semenjak kecil dan juga merupakan anak kepada Ustaz Solahuddin. Hampir sahaja Khair dan Raihan ditunangkan, namun kerana Raihan perlu melanjutkan pengajian ke Timur Tengah maka pertunangan mereka ditangguhkan.

Tanpa diduga, sebaik Raihan ke Timur Tengah, Khair terpaksa menerima sepupunya Sabariah sebagai isteri atas perintah ibunya. Khair akur dengan takdir dan berusaha menjadi seorang suami yang baik. Sejurus Raihan pulang, dia tidak mengerti kenapa Khair menolak cintanya? Dia berusaha mencari jawapan. Dia masih berharap cintanya akan kembali bertaut. Ketika itu, Daniel seorang anak orang kaya cuba melamarnya. Raihan semakin keliru. Wajarkah dia melepaskan Khair dan menerima Daniel, sedangkan hatinya masih kuat berharap kepada Khair?

*****

(SEM & S/S) RM20.00 - RM17.60
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...