ULAT BUKU SEMUA... HARGA HEBAT!!

ULAT BUKU / BOOKWORM / BOOKADDICT SEMUA...
Jom dapatkan BUKU dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj kurier MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Monday, 30 December 2013

Variasi Jahitan Labuci & Manik ~ Asfarena

Perincian jahitan manik dan labuci pada pakaian yang bercorak mahu pun polos mampu membeir penampilan yang lebih menyerlah. Seni jahitan ini ringkas tetapi memerlukan daya kreativiti dan ketelitian.

Variasi Jahitan Manik & Labuci menampilkan corak jahitan labuci dan manik yang popular dan digemari ramai. Dipaparkan langkah demi langkah dengan gambar dan penerangan yang jelas dan terang. Tidak ketinggalan disertakan juga contoh-contoh paten jahitan labuci dan manik yang pasti akan menambah molek dan cantik pada pakaian anda. Jadikan buku ini sebagai inspirasi untuk membeir penampilan menonjol lagi menyerlah pada busana anda. Ia juga dijadikan hobi yang boleh menjana pendapatan sampingan yang lumayan.

*****

(SEM) RM18.00 - RM15.80
(S/S) RM21.00 - RM18.50

Thursday, 19 December 2013

Dalam Hati Ada Dia? ~ Illa Shanahila

WANDA NURHANNAH. Seorang yang kalut, lurus dan tak capai apa-apa kejayaan yang membanggakan selain mendapat 5A dalam UPSR. Namun dia punya hati... Dia punya perasaan... Dan dia juga pernah dikecewakan. Akhirnya dia bangkit menjadi Wanda Nurhannah yang baru.

NICK RAYYAN LEE. Dikenali dengan gahnya, disegani dengan kebijaksanaannya dan diidami wanita kerana ketampanannya. Tapi dia juga punya rahsia sendiri. Satu keinginan hati, dia hanya inginkan yang memahami dan yang tulus menghargai.

Dua sifat, dua insan, dua jiwa ditemukan oleh satu peristiwa dan satukan oleh satu ‘Hati’.

“Ada syiling tak?” - NICK
“Kenapa?” - WANDA
“Nak tukar, boleh?” - NICK
“Nah!” - WANDA
Homai! Hati aku! Hati aku dalam beg syiling tadi! Dia dah terambil hati aku.

Dan bermulalah kisah dua hati. Dua insan yang bertemu kerana satu percaturan, satu takdir.

“Nama siapa?” - NICK
“Senah. Saya nak panggil awak apa ni?” - WANDA
“Panggil saya Dollah!” - NICK

Akhirnya pertemuan demi pertemuan membuatkan perasaan Wanda berbunga-bunga dan membuatkan hati wanda memainkan irama kompang setiap kali terpandang wajah Nick... Namun kehadiran FAHIM memulakan kembali segala sejarah hitam kelabu dalam hidupnya. Fahim yang dulu bukanlah yang sekarang... Begitu juga dengan dirinya... Dulu dia ditolak, kini dia disayang...
Benarkah karma akan berlaku?
Dan, benarkah Dollah yang ada dalam hati Wanda?

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Isteriku 19 Tahun ~ Cikgadis

“Aku tak boleh kahwin dengan dia. Aku dengan Akif macam Tom and Jerry, macam Bush dengan Osama Laden, macam Israel dengan Palestin…” ZUYYIN
Jadi isteri pada usia 19 tahun? Zuyyin akan pastikan, ia tidaklah sesukar mana walaupun dia dijodohkan dengan lelaki yang menjadi musuhnya sejak kecil lagi. Semuanya gara-gara permintaan terakhir arwah atuk mereka berdua…
“Abang Akif jahat!” - ZUYYIN
“Ah, sudah! Aku bukan abang kau pun, abang kau dah mati!” – AKIF
Zuyyin yang zero tentang rumah tangga dan Akif yang berhati dingin dan sarkastik setiap masa akhirnya disatukan.
Berhadapan dengan abang kandung sendiri yang mencintai isterinya dalam diam kadang-kadang membuat hati Akif nanar. Lagi-lagi bila ibunya sendiri tidak pernah menerima Zuyyin sebagi menantu akibat dendam pada masa lalu.
“Sekali lagi Zuyyin menangis kerana Akif, aku tak akan teragak-agak membawa Zuyyin pergi.” Aiman.
“Sebab saya benci dia! Saya benci keturunan Islah! Saya benci dengan semua yang berkaitan dengan Islah” - Puan Maria, mama Akif dan Aiman.

Tapi bagi Akif, datanglah sejuta dugaan sekalipun dia akan teguh untuk berdiri mempertahankan Zuyyin. Dan bagi Zuyyin sendiri, sejuta dugaan itu hanyalah sebahagian daripada prosesnya untuk menjadi isteri yang lebih baik untuk Akif.
“Akif?”
“Hurm?”
“Kau pernah bercinta?”
“Tak pernah...”
“Cuma...”
“Cuma?”
“Aku rasa, aku nak bercinta... Sekarang...”

Orang selalu cakap, sayang dan benci itu cuma dipisahkan oleh satu garisan halus, sangat halus hingga kita tak sedar yang orang kita benci itulah sebenarnya orang yang paling kita sayang. Benarkah begitu?

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Tuesday, 17 December 2013

Cintaku Tertinggal Di Korea ~ Ania Malna

“Kenapa? Awak malu jalan dengan saya yang comot?” - SON MIN HYUK

“Bukan macam tu, lah. Saya tak pernah kisah pun awak tu macam mana, comot ke apa ke, saya terima aje.” - AIMIN HAZWANI

Opsss… Adakah itu bermakna Aimin telah menyerahkan hatinya kepada Son Min Hyuk, si mamat Korea mata sepet itu? Pertemuan yang tidak disengajakan itu, akhirnya membenihkan rasa yang indah berbunga-bunga pink. Bak kata orang, dalam hati ada taman.

Namun, Aimin terpaksa akur kerana perbezaan agama dan haluan hidup, mereka tetap tidak boleh bersama. Antara dia dan Son Min Hyuk bagaikan pipit dan geroda. Tambahan pula jodoh Min Hyuk setia menanti.

“Saya minta maaf. Kita tidak sehaluan. Cinta saya pada awak terlalu lemah jika dibandingkan dengan kasih sayang dan cinta saya pada Allah, Nabi Muhammad dan juga ibu dan ayah saya. Hubungan kita dah berakhir dan tak mungkin akan bersatu kembali. - AIMIN HAZWANI

“Tapi… saya sebenarnya dah…” - SON MIN HYUK

“Cukup, Min Hyuk. Kita memang tak boleh bersama. Sampai bila-bila pun.” - AIMIN HAZWANI

Kesengsaraan hidup Aimin makin parah apabila muncul Fariz yang membawa dendam kesumat akhirnya menyebabkan Aimin cedera parah dan koma.

Kehadiran Adam Yusuf yang setia menemani Aimin pada saat dia berperang dengan nyawanya mengubah segala-galanya. Adam Yusuf persis seseorang yang pernah membuatkan hatinya berbunga-bunga.

“Ayah harap adik dapat terima Adam Yusuf.” – AYAH AIMIN.
“Anggaplah Son Min Hyuk dah tiada dan pergi daripada hidup awak.” – ADAM YUSUF
Siapakah Adam Yusuf?

*****

(SEM) RM26.00 - RM22.90
(S/S) RM29.00 - RM25.50

Pabila Romeo VS Juliet ~ E-Man Sufi

Awatif, pengawas sekolah merangkap anak pengetua itu tidak pernah tahu bahawa seorang pelajar tingkatan enam yang sering datang lewat ke sekolah, pernah ditangkap merokok olehnya rupa-rupanya tunangannya sejak kecil.

Ayyad, si romeo yang sudah lama tahu akan hakikat itu pelik dengan Awatif yang tidak pernah tertarik dengan ketampanannya sebagaimana pelajar-pelajar perempuan lain.

“Awatif... Kau kalau syok kat aku cakap ajalah... Tak payah buat-buat cerita aku campak kucing pula... Cakap ajalah terus terang... Abang Ayyad... Sudikah jadi Romeo dalam hati saya… Please! Please! Hari-hari saya terkenangkan Abang Ayyad tau... Makan tak kenyang, mandi tak basah... Dah macam Juliet yang rindukan Romeonya, tolonglah bercinta dengan saya.”-Ayyad Zahari

“Lelaki perasan! Tak kuasa saya nak jadi Juliet awak!” –Awatif Sulaiman

Masa berlalu, mendewasakan kedua-duanya. Ayyad ke Australia, Awatif di Malaysia. Ayyad pulang ke Malaysia, Awatif pula terbang ke Jordan. Namun tidak pernah watak pembulinya itu dilupakan. Balik sahaja ke tanah air...

“Atif sebenarnya dah lama jadi tunang orang...” - Khadijah, umi Awatif.
“Errr… Atif kenal ke? Siapa tunang Atif tu?” – Awatif
“Abang Ayyad kaulah.” – Khadijah, umi Awatif.
“Oh My Allah! Dia ke tunang aku? Tidak!” -Awatif

Ayyad yang pancitkan tayar basikalnya... Ayyad yang pernah baling kucing kepadanya waktu keluar tandas... Ayyad yang letak gam dalam kasut sekolahnya... ialah tunangannya!

Macam mana mereka nak hidup bersama kalau seorang takut kucing, seorang suka kucing? Macam mana nak jadi Romeo dan Juliet kalau seorang pencinta mi kari dan seorang lagi benci mi kari?

Dapatkah serasi dipupuk pabila Romeo VS dengan Juliet?

*****

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Thursday, 12 December 2013

Hadirkan Cinta Buat Aku ~ Tulip Ungu

SYED ZIQRI – Kerana Emma Saffiya perlukan kasih sayang seorang ibu, dia menerima Sara Adelina sebagai isteri. Kasihnya yang menebal terhadap arwah isterinya, Syarifah Sofiya buat dia keliru dengan apa yang dia rasa terhadap Sara sehingga tegar menggores perasaan isterinya itu.

‘Tiada siapa yang boleh gantikan tempat Sofiya di hati abang. Abang tak mungkin boleh berlaku adil pada Sara. Berkahwin dengan Sara tetapi dalam hati abang, hanya ada cinta Sofiya. Tentu tak adil bagi Sara.’

SARA ADELINA – Kerana diburu, dia menerima lamaran Syarifah Raziah untuk Syed Ziqri. Tiada apa yang dia fikir kecuali keselamatan diri dan kasih sayang yang mula hadir untuk si kecil, Emma Saffiya. Namun…

‘Sara tidak mahu semuanya berakhir dengan cara itu, ditinggalkan tanpa sebarang kata. Disisihkan tanpa Sara tahu letak duduk status Sara. Tegarnya abang tinggalkan Sara saat Sara mengandungkan anak abang. Apa salah Sara pada abang? Syed Ziqri! Kenapa buat aku begini?’

LIMA tahun berlalu, Syed Ziqri pulang semata-mata membawa satu misi iaitu berkahwin dengan kekasihnya, Syarifah Letisha merangkap sepupu kepada arwah isterinya, Syarifah Sofiya. Sekali lagi Sara diuji hati dan minda. Mana tidaknya, Syed Ziqri pulang bertujuan lain tetapi tiba-tiba tersangkut dengan dirinya pula.

“Ya Allah, sampai bila drama ini berlarutan? Abang, kenapa buat anak-anak macam tu? Nanti-nanti abang pergi lagi tinggalkan mereka.” Sara di dalam bilik air bertambah sebak dan pilu.

MEREKA berbalah dan berperang, namun kerana anak-anak, mereka berusaha cipta bahagia…

“Abang ni nak ke Penang bukan lama pun kan tapi kenapa sedih aje ni? Tu la Sara nak ikut, tak kasi.”
Syed Ziqri terus ceriakan mukanya dengan melemparkan senyuman manis untuk Sara.
“Kalau abang boleh bawa, abang bawa Sara. Sehari pun abang dah rindu, inikan pulak lebih sehari Sara tak ada di sisi abang. Abang cintakan Sara. Sara cintakan abang?”
“Cinta.”
“Kalau abang dah tua esok, cinta lagi tak?”
“Cinta. Dah tua bongkok pun, Sara cinta.”
“Kalau tiba-tiba ada perempuan lain sukakan abang tapi abang tak suka dia, Sara masih cintakan abang tak?”
“Cinta,” jawab Sara bersama gelak kecilnya. Dia berasa hairan dengan sikap Syed Ziqri. Kemudian, dirinya terus dipeluk oleh Syed Ziqri dengan erat.
“Mari sini.” Kedua-dua pipi Sara sudah dilekap oleh tapak tangan Syed Ziqri setelah pelukan Syed Ziqri renggang.
“Abang nak cium Sara lama-lama.” Sekelip mata sehingga tidak sempat Sara berbuat apa, seluruh wajah Sara dikucup oleh Syed Ziqri. Satu-satu anggota di mukanya dikucup hinggalah mata Syed Ziqri merenung bibir Sara.

BETAPA Syed Ziqri resah sendirian tatkala syarikat hampir muflis dan dijangka akan disaman hingga ratusan juta. Betapa Syed Ziqri marah dan sakit hati namun dia terpenjara. Hanya Syarifah Letisha yang ditinggalkan, mampu menjadi penyelamat, namun tegarkah dia menggores hati Sara sekali lagi!

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Tiada Yang Lain ~ Ana Sofiya

Pertama kali bertemu Zharif, hati Atiqah sudah terusik. Lelaki stok ‘semak’ itu memang mulut laser tetapi dalam lasernya, dia pandai ‘membeli jiwa’.

“Tapi Iqa... garang-garang saya ni, saya romantis giler, kan? Tengok betapa beruntungnya awak jadi makwe saya. Hari-hari saya bagi bunga, kan?” ~ Zharif

“Eeii... stop! Stop! Mengada-ngada! Bila entah orang jadi mak we dia? Perasan!” ~ Iqa

Bertemu Atiqah, prinsip yang cuba dipertahankan Zharif untuk bercinta selepas berkahwin hilang entah ke mana. Puas mengelak, ‘rasa itu’ tetap datang menyapa.

Tapi malangnya, ada Afif di antara mereka.

“Awak beruntung dapat Afif. Dia memang sesuai dengan awak. He has everything that I don’t have.” ~ Zharif.

Dia mengalah demi Atiqah. Dia mahu melihat wanita kesayangannya bahagia bersama lelaki pilihan keluarga.

Kerana merasakan cintanya tidak dihargai Zharif, Atiqah bertekad untuk menjadi isteri yang baik kepada Afif. Begitu dia berazam untuk setia, begitu dia berusaha agar hatinya redha. Malangnya Afif bukan lelaki yang layak menerima cinta dan kesetiaannya.

Apakah yang akan terjadi bila Zharif pulang bersama kesalan? Sanggupkah Atiqah bertahan dalam sebuah rumah tangga penuh gelora?

“Kan Iqa dah janji dengan abang. Takkan tinggalkan abang selagi ada nyawa Iqa? Lupa?” ~ Atiqah.

Siapakah yang layak menerima cinta Atiqah? Zharif atau Afif?

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Thursday, 5 December 2013

Jurnal Kesedaran 21 Hari: Mengenal, Membaiki, Menyayangi & Mendidik ~ Prof Dr. Muhaya

Sebuah formula kesedaran yang telah dirumus khas oleh Prof.Dr. Muhaya ini bagi masyarakat yang masih tidak memahami tahap kesedaran mereka daripada reaktif kepada responsif. 

Berdasarkan rumus 6 aspek yang dimuatkan ke dalam jurnal ini sedikit sebanyak dapat memberi panduan dan impak ke dalam diri bagi mengubah diri individu agar lebih memahami konsep kesedaran dalam kehidupan. Semoga manfaatnya dapat dikongsi bersama. Jom audit diri kita!

*****

(SEM) RM10.00 - RM8.80
(S/S) RM12.00 - RM10.60

Monday, 25 November 2013

Kahwin 6 Bulan Aje? ~ Anabella

RANIA IXUNA Seorang gadis comel yang mempunyai pelbagai kelebihan. Kelebihan yang membuatkan semua mata membulat dan rahang hampir terjatuh setiap kali melihatnya.

EMIR ENRIQUE… Seorang pemuda biasa dengan perangai yang biasa-biasa. Tidak menyangka hidupnya akan berubah apabila berkahwin dengan si comel yang digelar ‘raksasa’ oleh sepupunya itu! Si comel yang merupakan cinta pandang pertamanya!

“Sayang, sayang nak pakai baju pengantin warna apa?”
“Hitam.” - Ixuna
“Sayang ingat kita nak berkabung ke pakai pakaian pengantin warna hitam? Warna lain?” - Emir
“Warna kelabu tahi anjing.” - Ixuna
“Grrr… Lain?!” - Emir
“Lut sinar.” - Ixuna
“Dah gila nak pakai baju lut sinar? Nak suruh semua orang nampak badan kau tu ke? Bila dah kahwin nanti, diri kau hanya untuk tatapan aku saja!” - Emir

Itu cerita sebelum Emir menikahi Ixuna, selepas kahwin…

Emir ingin merasa air tangan isterinya, Ixuna malas nak layan…

Emir hadiahkan bunga untuk isteri comelnya, bunga beralih tangan kepada kakak iparnya…

Emir minta kiss, siku makannya! Dan Emir minta pelukan kasih sayang, seterika panas yang Ixuna berikan!

Akankah berterusan ikatan perkahwinan yang diatur oleh kedua-dua belah keluarga itu?

Atau terus terputus setelah tempoh tamatnya enam bulan seperti yang diungkap oleh si gadis comel rupawan lagi kuat makan itu?

*****

(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

Thursday, 14 November 2013

Jurnal Haji Pengubat Rindu ~ Intan Yaacob

“Jurnal Haji Pengubat Rindu” ini mengisahkan pengembaraan tetamu Allah mengerjakan haji di tanah suci. Pengembaraan haji ini bermula pada hari pertama bergerak ke tanah suci dan berakhir sebaik sahaja tiba di tanah air. Pelbagai pengalaman suka duka dan pahit manis diceritakan agar menjadi panduan kepada bakal jemaah haji sekali gus menjadi pengubat rindu bagi mereka yang telah bergelar haji dan hajah. Penyampaian jurnal berbentuk catatan harian diharapkan dapat menimbulkan perasaan seolah-olah pembaca sendiri yang melalui pengalaman haji tersebut.

“Benarlah kata orang, pekerjaan haji ialah kemuncak seorang Islam menghambakan diri kepada Penciptanya. Pekerjaan haji merupakan pengorbanan diri sepenuhnya kepada Tuhan Yang Maha Esa. Andainya pekerjaan haji ini boleh dikategorikan sebagai satu percutian, maka percutianku ini bukan setakat lima bintang sahaja. Sebaliknya ingin kukatakan kepada dunia bahawa percutianku ini bernilai berjuta-juta bintang. Subhanallah....”

*****

(SEM & S/S) RM20.00 - RM17.60

Anakku Seorang Hafiz ~ Mohd Solleh Ab. Razak

Bagaimanakah cara memotivasikan anak untuk menghafaz al-Quran? Bagaimanakah untuk merancang? Apakah formula dan kaedah yang sesuai untuk anak-anak menghafaz al-Quran? Bagaimanakah cara berhadapan dengan permasalahan anak ketika menghafaz al-Quran?

Setiap persoalan ini diperjelaskan dalam buku “Anakku Seorang Hafiz” ini agar dapat membantu dan menyuluh jalan dalam mendidik dan mentarbiah, seterusnya merealisasikan impian kita untuk melihat anak kita berjaya menghafaz al-Quran. Buku “ANAKKU SEORANG HA FIZ” ini sesuai untuk dijadikan salah satu bahan panduan dalam mendidik anak-anak kita menghafaz al-Quran sama ada di rumah atau di sekolah. Panduan yang dibariskan oleh penulis begitu jelas mampu membantu dan memudahkan usaha yang murni ini.

Panduan yang dibentangkan juga, bukan sekadar melalui pengalaman sahaja, malah dikuatkan oleh pengalaman-pengalaman para ulama dan diteguhkan lagi oleh fakta serta formula yang diyakini kemampuannya.

*****

(SEM & S/S) RM20.00 - RM17.60

Solat Emergency ~ Fauzi Abdul Hamid

Wajib bagi kita memelihara ibadat solat dan menjaganya dengan sempurna. Islam telah menunjukkan cara dan kaedah untuk menunaikan solat ketika musafir, peperangan, ketika sakit, tatkala belayar, di dalam kapal terbang, di atas tunggangan dan sebagainya.

Tetapi kerap kali yang berlaku adalah pengabaian solat apabila ditimpa sakit. Pesakit merasakan mereka tidak perlu bersolat kerana sakit dan pelbagai lagi tanggapan yang ternyata salah dan perlu diperbetulkan. Buku “Solat Emergency” sesuai sebagai bahan rujukan masyarakat. Buku ini wajib dimiliki kerana ia menyuntik kesedaran kepada pesakit agar mendirikan solat. Menjelaskan secara teori dan praktikal panduan ibadah pesakit.

Dilengkapi dengan gambar kaedah pelaksanaan ibadah pesakit serta menjelaskan tatacara wuduk dan tayamum mengikut pelbagai situasi dan keadaan pesakit.

*****

(SEM & S/S) RM20.00 - RM17.60

Amanat Cinta Seorang Hamba ~ Thouba Mursyidah



"Aku tidak mahu jatuh lagi. Perjuanganku masih belum selesai. Biarlah Allah SWT menentukan segalanya.” Fidae’i Al Humaidi

“Perhatian yang awak berikan telah meyakinkan saya bahawa wujud satu perasaan lain antara kita.” Iffah Amani

“Kerja Islam masih banyak menunggu. Aku tidak mahu perkara lain membantutkan semuanya.” Yusof Bahij

Perjuangan anak-anak muda. Iman diduga, persahabatan diuji, amanah dicabar. Mampukah mereka mendepani setiap badai yang melanda? Berjayakah mereka menyempurnakan amanah yang terpikul?

*****

(SEM & S/S) RM20.00 - RM17.60

Monday, 11 November 2013

Isteri Untuk Disewa ~ Syamnuriezmil

Anda mempunyai masalah dalam perhubungan?
Anda perlu seseorang untuk menyelesaikan masalah anda?
Anda perlu seseorang memutuskan hubungan anda dengan si dia?
Atau... Anda perlu seseorang untuk menyamar menyelamatkan hubungan anda dengan si dia? Saya ada penyelesaiannya...
Orang untuk disewa!
Sila telefon saya, Nur Adreiana, 012-3459876.
Anytime, Anywhere... I’ll be there.
Dia bukan seorang perempuan yang menjual maruahnya tapi dia ialah Nur Adreiana, minah merah jambu. Akibat perniagaan perkhidmatan sewanya itu, tiba-tiba saja hatinya itu dituntut untuk dimiliki empat jejaka. Namun, Nur bukan lelaki yang boleh berkahwin empat.

“Nur pulangkan cincin ini apabila Nur bersedia untuk tidak menjadi isteri abang ya, sayang...” – Noah Ryzal, pelanggan.

“Ini cincin pilihan saya, untuk awak. Tak apa... Kalau tak suka, banyak lagi boleh pilih! Cubalah untuk terima saya, Cik Nur!” – Putera Raiyan, CEO.

“Cincin ini untuk Nur, dan akan hanya jadi milik Nur. Bukan Isabella, bukan sesiapa. Titik.” – Imtiyaz Irdad, kawan baik.

“Ini cincin daripada ayah kepada ibu saya. Nanti, kalau parents awak setuju, kita kecilkan sikit.” – Suffi Naufal, Remy Ishak celup.

Antara pelanggan, CEO, kawan baik dan Remy Ishak celup, mana satu yang dapat menyewa hati Nur dengan ringgit cinta? Dalam hidup, hanya ada dua pilihan, tanpa dia, kita boleh hidup atau, tanpa dia, kita tak boleh hidup. Yang mana satu... pilihan Nur?

*****

(SEM) RM29.00 - RM25.50
(S/S) RM32.00 - RM28.20

Aduh! Bergetar Jantungku ~ Cenderawasih

AMIRA / Ayang - Pertemuan kita yang pertama kakiku kau cantas, sehingga mulutku terbabas. Pertemuan kita yang kedua, kau kenakan aku hingga sesak nafas di dalam kelas. Izuan, Lagakmu sentiasa membuatkan aku sakit jiwa. Membuatkan mulut ini sentiasa bersenam setiap pagi dan setiap ketika. Banyak betul akal kau, hingga aku benci setiap kali kita bertentang mata. Tidak puas kau pancitkan tayar, akhirnya kau kerjakan basikalku sehingga tinggal kerangka. Pertemuan kita bukan seindah musim sakura. Tapi usikanmu membuatkan hati aku berentak getar memukul jantung!

IZUAN - Mulutnya sentiasa berbunyi. Muka cantik, bulu mata lentik, cuma perangai saja sedikit pelik. Pantang tersilap sikit, pasti dibalas hingga puas hati. Berdesing telinga dibuatnya mendengar gadis itu berleter. Namun dia juga yang melekat di hati. Entah kenapa, aku suka sangat gadis itu diusik. Walaupun suaranya memanah seperti halilintar, walau lagak lakunya kasar, tetapi akhirnya dia pilihan hati aku!

PERTUNANGAN terjalin antara kedua-duanya ketika Amira di tahun akhir pembelajarannya. Alan menjadi tunangan Amira tanpa menduga Alan Izuan adalah nama penuh milik Izuan.

“Nama tunang Ayang?”
“Jebon.” Amira masih selamba.
“Jebon?”
Amira gelak apabila kakaknya beriak terkejut. Mana tidaknya, rasa terkejut Kak Zita berkongsi pula dengan muka tak ‘kacak’ Abang Amirul. Abang Amirul melopong memandangnya. Itu yang jadi tidak kacak!
“Ala, Jebon tu nama gelaran dia. Saja-saja Ayang bagi nama tu kat dia. Nama dia Alan.”
“Alan je?” tanya Amirul. Dia memandang Suzita. Ada sesuatu yang difikirkan oleh mereka.
Amira angkat bahu. Dia memang malas mahu tahu tentang Alan. Maklum hati kurang ikhlas menerima pertunangan. Dulu-dulu pula asyik bercekau saja.
“Baik kita makan daripada memikir tentang budak Jebon tu. Ayang dah lapar ni.”

SETELAH lama diikatan pertunangan, Izuan mahu mengakhiri dengan mengahwini Amira yang baru bergelar guru. Penolakan Amira buat hati Izuan penasaran. Natrah, rakan sekerjanya selalu datang menggoda...

“Mira dah fikir masak-masak tentang perkara ini? Mak tuk tak mahu Mira buat keputusan secara tergesa-gesa.”
Langkah Amira terhenti apabila suara mak tuk tegas di muka pintu. Bukannya ada mak tuk saja tetapi semua ada. Emak, Kak Ayu, tuk ayah dan Nek Melah.
“Kamu berdua berbincang di luar ni tapi kami juga berbincang di dalam. Perkahwinan kamu berdua asyik ditangguh saja dan kami juga buat keputusan untuk menangguh memutuskan tali pertunangan kamu berdua.”
“Mak tuk...”
“Mira cuma fikir tentang kesalahan Alan tapi Mira langsung tidak memikirkan kesalahan Mira.”
“Tuk ayah nak kata Mira salah? Mira salah apa?” Amira bengang pula.
Dilihatnya seperti semua orang mahu menyalahkannya pula. Luluhnya hati dan perasaannya ini. Amira melihat Izuan sudahpun berada di sisinya.
Sakitnya hati melihat Izuan sudah tersenyum kemenangan. Argh!

*****

(SEM) RM25.00 - RM22.00
(S/S) RM28.00 - RM24.60

Thursday, 31 October 2013

Aku Mahu Kamu ~ Alfa Syamimi

Siapa kata junior mesti cinta dengan senior walaupun meminatinya? Itu yang berlaku antara Widya Solehah dan juga Izzat Amir. Widya Solehah, pelajar junior yang suka menyendiri dan pasif tetapi suka curi-curi pandang melihat Izzat Amir. Hanya meminatinya dalam diam, Solehah menerima kata-kata pedas daripada senior pujaannya.

“Okey. Aku just nak nasihat. Cuma secebis nasihat. Hubungan kat alam sekolah ni jarang yang kekal lama. Yang clash tanpa sebab pun ada…”

“So?”

“So, jangan berangan la nak couple ke, apa ke dengan aku.”

“Abang Izzat… Saya tak pernah pasang angan nak bercintan-cintun dengan orang macam abang ni. Not my taste.

Sejak itu, daripada mengintai dalam diam, dia hanya menjeling apabila bersua muka. Tapi kata orang, kalau sudah jodoh, lari ke hujung dunia pun tak ada gunanya, kan? Mereka ditemukan semula ketika Solehah berada di menara ganding. Namun, kali ini Izzat Amir yang menghulurkan perkenalan semula

Sejauh mana Solehah cuba mengelak, Izzat Amir sentiasa ada di sisinya. Izzat Amir juga telah menjadi penyelamat kepada dirinya yang hampir-hampir membuatkan dunianya gelap. Akhirnya hubungan mereka menjadi akrab dan bunga-bunga cinta mula berkembang dalam taman hati.

Tapi ternyata, hubungan Widya Solehah dan Izzat Amir tak semudah yang disangka. Kerana kesilapan Izzat Amir yang sukar mengawal nafsu... Kerana kesilapan lampau along... Kerana hubungan kawan baik yang disalah tafsir... Pelbagai konflik yang mendatang. Dan apakah takdir mereka?

“Memang kita tak tahu apa takdir kita pada masa depan. But I dare to say that I’m the Adam. The Adam in your mind once. That Adam yang pimpin tangan Hawanya melalui sepanjang liku hidup ni...” – IZZAT AMIR

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Monday, 28 October 2013

Sticker Papan Hitam yang mudah ditanggal dan ditampal di mana sahaja


Assalammualaikum saudara/ri,

Kami di Booksville mula menjual "STICKER PAPAN HITAM" yang menarik, mudah dan pelbagai guna untuk anda semua.

Sticker Papan Hitam yang MUDAH DITANGGAL DAN DILEKATKAN di mana sahaja...
Sesuai untuk anak-anak, mereka yang bekerjaya, suri rumah, peniaga makanan, untuk majlis perkahwinan dan sesiapa sahaja...

Dan...
INGIN mengajar anak anda sendiri?
INGIN belikan papan hitam atau white board tapi takut dinding berlubang akibat paku?
INGIN anak anda seronok melukis di dinding tanpa anda perlu risau?
INGINKAN pelekat yang mudah dipotong sesuka hati saiznya dan boleh ditanggal kembali dan lekat di tempat lain?

Sticker Papan Hitam ini BOLEH:
1. Pasang Sticker Papan Hitam ini di dinding rumah.
2. Pemasang sangat senang, cuma lekat saja sticker ini.
3. Senang di cuci selepas bermain / belajar.
4. Hanya menggunakan kapur tulis.
5. Mudah ditanggal dan ditampal di tempal lain pula

Sticker BOLEH DIPOTONG MENGIKUT PELBAGAI SAIZ yang dikehendaki.
Nak potong jadi 2 atau 3 atau 4 bahagian pun boleh.

Size : 45cm x 200cm untuk 1 roll.
Material : high quality vinyl.
5 batang kapur pelbagai warna
Harga 1 Roll RM69 Sahaja Termasuk Pos ke Seluruh Malaysia.
Beli 2 Roll = RM120 Termasuk Pos.


BOLEH DITAMPAL DI:
1. Dinding rumah (pastikan licin, jgn yang kasar)
2. Kaca Sliding Door.
3. Dinding dapur (ceramic)
4. Pintu rumah (boleh buat notis board)
5. Jika potong kecil2 boleh buat label tempat simpan barang.
6. Lekat di pintu almari (boleh lukiis2 buat decoration)
7. Gunting ikut kreativit

Potong ikut kegunaan masing2 (pakai cutter atau gunting aje).
Boleh emel kami di belidiskaun@gmail.com atau layari FB Belidiskaun untuk info lanjut.

Terima kasih & ceria selalu.

Booksville Ent.
www.facebook.com/Belidiskaun
http://belidiskaun.blogspot.com

Ulu Yam di Liverpool ~ Nazali Noor

Dalam hidup ini, manusia yang berjiwa besar akan mengatur satu per satu impian yang mereka inginkan. Bukan mudah untuk mengejar setiap impian. Terlalu banyak rintangan dan dugaan yang menunggu di luar sana. Salah satunya adalah ‘pencuri impian’. Kata mereka, “Aku dah selalu sangat tengok orang ada impian yang diorang kata luar kotak macam kau ni ha. Apa yang kau nak capai ni bukan fikir luar kotak, tapi langsung tak pakai otak!”

Pencuri-pencuri impian ini akan sentiasa memandang sebelah mata akan kebolehan anda. Sering menyindir dan memandang sinis setiap usaha baik anda. Tujuannya supaya anda terus jatuh dan tidak bangkit-bangkit lagi.

Jadi, kenapa cepat mengalah? Positifkan diri, dan pandang terus ke hadapan.
“Untuk menjadi insan luar biasa, kita kena fikir cara luar biasa. Kita kena buat perkara luar biasa, perkara yang orang biasa tak buat.” - Nazali Noor.

Buku ULU YAM DI LIVERPOOL – membuktikan bahawa impian mampu menjadi kenyataan, bukan sekadar angan-angan Mat Jenin. Dulu anak Melayu ini di Ulu Yam, sekarang mencipta nama di Liverpool. Bacalah dari hati kerana ini cerita kita. Cerita saya, cerita anda, anda dan anda. Cerita untuk dikongsi bersama.

*****

(SEM) RM19.90 - RM17.50
(S/S) RM22.90 - RM20.20

Thursday, 24 October 2013

Berikan Aku Bahagia ~ Damya Hanna

Bagai tidak terhitung penderitaan yang membelenggu hidup Najma Naqiah. Namun, dia terpaksa mengharunginya sendiri sejak ibu dan ayahnya pergi menghadap ILAHI. Kekosongan dan kesepian menjadi bayang-bayang hitam yang mengekori bila abangnya pula hilang bersama misteri.

Selama ini, soal cinta bukan perkara utama dalam kamus hidupnya. Namun, kehadiran Arsyad mencoret sejarah baru. Insiden tertumpah air kopi menjadi detik pertemuan mereka. Malah, turut menjadi punca mereka bertingkah. Pantang bersua muka, ada saja yang tidak kena. Ditambah dengan sikap loyar buruk Arsyad, selalu menimbulkan perasaan jengkel di hatinya.

Naqiah menganggap pertemuan mereka sebagai malang! Tetapi bagi Arsyad, pertemuan itu ibarat petunjuk untuknya merungkai satu perkara. Rahsia yang selama ini Naqiah tidak tahu. Dahulu, mereka pernah makan sepinggan, tidur setilam dan berkejar-kejaran di bawah langit biru. Kini, Naqiah langsung tidak ingat wajahnya. Dia bukan sengaja menyembunyikan identiti diri, tetapi dia tidak punya kekuatan untuk berterus terang.

Akhirnya, rahsia bukan lagi rahsia. Perkara yang Arsyad sembunyikan, terbongkar jua. Hati Naqiah terluka kerana dibohongi. Berita tentang abangnya turut menambah duka. Mengapa sukar benar untuknya mengecapi bahagia?

*****

(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

Thursday, 17 October 2013

Dicintai Atau Mencintai ~ Myra Ameer

Kata orang, cinta itu manis macam madu tapi baginya cinta itu lebih manis daripada itu… Kata orang, terluka itu pahit tapi baginya terluka itu perit…

Sengal, mental dan gila. Itu gelaran untuk lelaki yang bernama Mohd Zariq Asyraf. Bagi Qyra, pertemuan dengan lelaki itu sangat menjengkelkan dan menyampahnya kepada lelaki itu tidak terluah dengan kata. Perasaan itu semakin menjadi-jadi apabila mereka mula bekerjasama.

“I cakap dengan you tadi you tak dengar ke?” – ZARIQ

“You cakap dengan I ke?” – QYRA

“Ada orang lain lagi ke dalam kereta ni?” – ZARIQ

“Your driver tu bukan orang ke?” – QYRA

Bagi Zariq, gadis yang bernama Qyrana Najwa itu pula seorang yang perasan bagus. Perangai tak semenggah dengan rupa. Mulut pula ya ampun, bukan main berbisa apabila berbicara. Satu yang disoal tapi sepuluh yang dijawabnya. Kalau disuruh memilih, gadis seperti itu memang tidak akan tersenarai langsung sebagai calon pilihan. Titik!

Namun perancangan Allah, tiada siapa yang dapat menduga. Akhirnya dalam asyik bergaduh, rupa-rupanya ada sayang dalam hati masing-masing…

“Love you like crazy.” - ZARIQ

“Tak apa. You gilalah sorang-sorang, nanti I cari boy-friend lain.” – QYRA

*****

(SEM) RM32.00 - RM28.20
(S/S) RM35.00 - RM30.80

Masih Aku Sayang ~ Umi Kalsom

FARAH FIRDAUS terus membiarkan kenangan lama memenjara jiwanya. Dia tidak sanggup hendak melepaskan sayang itu. Namun dia harus pergi meninggalkan cintanya hanya kerana sebuah rasa.

Aturan takdir, tiada siapa yang dapat ingkari. Farah dan Fattah disatukan menjadi suami isteri dan Farah benar-benar mengecapi bahagia. Namun sekali lagi takdir menguji menjadikan Farah sendiri tanpa Fattah di sisi sebagai suami.

Dan kehadiran Kamal mula menyesakkan minda dan hatinya.

“Aku masih sayangkan kau.” – KAMAL

Hendak dilayan rasa cinta yang pernah wujud dalam hati, Farah tidak betah. Tambahan pula dengan kebencian Lela, adik iparnya, menambahkan luka dalam jiwa. Tidak cukup dituduh sebagai perampas kekasih, dikatakan diri Farah berskandal dengan duda pula!

“Aku ni tak dikira curang dengan Fattah ke?” – FARAH FIRDAUS

Itu juga yang menghantui minda Farah apabila semua orang mendesaknya untuk berkahwin semula. Farah buntu tetapi dia tahu, dia harus memilih dan siapakah pilihannya itu?

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Dinda Cinta Kanda ~ Nur Insyirah

Kahwin terpaksa! Tengku Faiq memperisterikan Hadif Aufiah hanya kerana si comel Tengku Auni Ufairah. Sebenarnya dia buntu kerana tiba-tiba menjadi suami kepada wanita yang baru dikenali. Dia cuba menyayangi, tapi tak boleh. Di sisinya jasad Hadif, tapi rohnya terbang ke langit mencari bayangan Sara.

Dia tahu hati Adif terluka. Dia sedar wanita itu menderita kerana penolakannya. Tapi... dia tidak dapat berpura-pura. Antara mereka mungkin tidak serasi. Baginya, Adif dan Sara terlalu banyak beza.

Bagi Hadif Aufiah, hidupnya ibarat peperangan. Berjuang dan berjuang untuk menang. Dia tahu cinta Tengku Faiq pada Sara tidak pernah kurang. Tapi dia tidak akan sesekali mengalah demi Tengku Auni Ufairah, anak saudaranya sendiri.

Kesabaran Adif akhirnya membuka pintu kasih Tengku Faiq. Tapi kehadiran Nadhirah menyingkap cerita lama yang kelam. Tengku Faiq membuangnya tanpa belas. Saat hatinya dicarik-carik sesuka hati, ALLAH kurniakannya zuriat sebagai kekuatan. Fikirannya berbolak-balik. Haruskah suaminya tahu tentang ini? Atau... dia akan dibuang lagi? Sememangnya kenyataan itu pahit untuk ditelan.

*****

(SEM) RM22.00 - RM19.40
(S/S) RM25.00 - RM22.00

Monday, 14 October 2013

Andai Dia Jodohku ~ Mya Aryssa

“She’s really like her…”
“But she’s not her. They are different person.”

Muhd Zarul Zikuan dan Nur Airisya Balqiss, pertemuan yang sering membawa pergaduhan. Tapi bagi Zarul Zikuan, Balqiss mengingatkannya pada masa lalu. Dan bagi Balqiss, Zarul Zikuan pembawa malang. Inilah jadinya bila singa betina jumpa orang gila dari planet aneh! Bumi yang jadi mangsa pergaduhan.

Mamat sengal, singa lapar atau macam-macam lagi gelaran diberi. Pergaduhan demi pergaduhan berlaku antara Zarul Zikuan dengan Balqiss, membuatkan kepala sahabat-sahabat mereka sendiri jadi pening.

Satu kejadian membuatkan mereka diikat. Membuatkan Zarul Zikuan jadi suami. Membuatkan Balqiss dibuang keluarga. Ikut membawa banyak perubahan dalam diri mereka. Adakah ikatan mereka diterima oleh orang-orang di sekeliling? Macam mana pula dengan perangai playboy Zarul Zikuan? Siapa pula Akma di masa lalu Zarul Zikuan? Dan bagaimana perasaan Balqiss apabila mendapat tahu dia hanyalah pengganti Akma dalam hati Zarul Zikuan kerana dia iras sekali dengan gadis itu?

“Awak kena sedar, Zarul. Saya yang kat depan awak ni Nur Airisya Balqiss bt Halim. Bukan masa lalu awak dan saya tak ada kena-mengena dengan masa lalu awak tu.”

Andai Dia Jodohku... Adakah mereka memang sudah dijodohkan? Kuatkah berhadapan dengan insan-insan yang berdendam dan tidak henti-henti menggoyahkan hati mereka? Mampukah Balqiss memenangi hati suami, mertua dan memenangi kembali hati kedua-dua orang tuanya? Atau, mungkinkah Balqiss akan kalah dengan bayang-bayang Akma yang selalu ada antara dia dengan Zarul Zikuan?

*****

(SEM) RM24.00 - RM21.10
(S/S) RM27.00 - RM23.80

Saturday, 12 October 2013

Travelog Haji Mengusik Jiwa ~ Muhd Kamil Ibrahim, Roza Roslan

Masya Allah, Subhanallah, Allahuakbar.

Sungguh, saya rasa teruja apabila dikhabarkan ketiga-tiga buku, iaitu Travelog Haji: Mengubah Sempadan Iman (THMSI), Travelog Dakwah: Meniti Hari Esok (TDMHE), dan 50 Tip Motivasi Haji
(50TMH) hasil karya bersama PTS akan diterbitkan semula sebagai buku tunggal. Ia memberi makna mendalam kepada perjalanan kehidupan saya bersama pembaca.

Tentu sekali saya masih terkenang bagaimana teragak-agaknya hati dan perasaan ketika menghulurkan manuskrip THMSI kepada Puan Ainon Mohamad (Pengerusi PTS) pada Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2007. Sepatah komen beliau, “Buku ini akan memberi kesan motivasi besar kepada khalayak pembaca.” Beliau menolak rasa tidak yakin kepada keperluan menerbitkan buku ini.

THMSI adalah sejarah. Proses penulisannya melalui pelbagai tahap dalaman yang tidak mampu saya catatkan secara terperinci. Ada ketikanya air mata menitis tanpa paksaan. Ada ketikanya saya tersenyum sendirian. Namun, rasa tunduk dan patuh kepada-Nya melingkari hari-hari bersama rasa hati yang sentiasa bersyukur dengan pengalaman yang membuka sempadan iman.

TDMHE adalah catatan pasca haji. Ia ditulis ketika hati masih terawang-awang dengan keinginan mahu menjadi manusia terbaik di sisi-Nya. Ia ditulis sejurus pulang dari Makkah dan Madinah. Saya mempunyai keinginan yang jelas, seperti mahu sentiasa menunaikan solat berjemaah di masjid, bangun malam, berpuasa sunat, membaca Al-Quran dan terjemahan, serta membersihkan hati. Ia permintaan dan permohonan kepada-Nya terlangsung bermula ketika hati resah gelisah mengenangi kisah-kisah lampau. Ini sebagaimana catatan dalam THMSI.

Rasa ini yang melahirkan 50TMH. Ia adalah THMSI yang dipermudahkan. Khalayak pembaca mungkin bersama-sama merasai travelog haji dengan melihat bagaimana seorang profesor yang tidak pandai membaca Al-Quran mengenal huruf dan menamatkan bacaan selepas sebulan lebih berada di Makkah. Malah, ramai yang teruja membaca bagaimana saya menghabiskan bacaan terjemahan Al-Quran dalam tempoh enam hari semasa berada di Madinah. Namun, catatan yang dipersembahkan kepada khalayak bukan soal emosi semata-mata. Ia mengandungi pelbagai falsafah yang mampu dipertimbangkan oleh bakal jemaah haji.

Akhirnya, ketiga-tiga buku ini, iaitu THMSI, TDMHE, dan 50TMH bersifat kesalingan. Mengumpulnya dalam buku tunggal membawa manfaat kepada khalayak pembaca, terutamanya mereka yang mengenali saya selepas tujuh tahun penghasilan buku THMSI. Kesukaran mencari ketiga-tiga buku serentak menjadikan penghasilan buku ini menjadi relevan.

*****

(SEM) RM50.00 - RM44.00
(S/S) RM53.00 - RM46.60

Sunday, 6 October 2013

Jangan Pandang Sebelah Mata Bro! ~ Syima Syawal

“Happy birthday to you… Happy birthday to you… Happy birthday to you...”

Andai lagu itu selalu dinyanyikan ketika majlis ulang tahunnya sebelum ini… namun berbeza tatkala irama dan lagunya bertukar menjadi…

“Aku terima nikah Mira Maira binti Amir…”

Ketika dia menginjak usia 19 tahun, MIRA MAIRA rasa bingung, keliru dan pasrah. Dengan rasminya dia telah menjadi isteri kepada lelaki yang bernama ALIF HAZRIQ BIN DATO MUSTAFFA HARUN, CEO sebuah syarikat produk kecantikan.

Adakah gadis sepertinya yang bertubuh kurus, berkulit hitam manis, hidungnya pula tidak mancung sepertimana model iklan syarikat suaminya akan dapat memiliki suami yang begitu sempurna? Mampukah mereka melayari bahtera yang tiada arah tujuannya? Dan jika itu takdir mereka… berjayakah Alif Hazriq membuang rasa egonya lalu menerima Mira Maira seadanya?

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Kerana Mahalnya Syurga ~ Imi Hafimi

Alex, seorang lelaki yang terlalu sayangkan keluarganya serta sanggup berkorban apa saja demi mereka.

Abangnya Raymond pula merupakan seorang lelaki yang liar. Namun siapa sangka pada satu malam kejadian yang menginsafkan, Raymond boleh terdetik untuk memeluk Islam hanya kerana seorang perempuan misteri yang muncul tiba-tiba dalam hidupnya. Perempuan itu adalah Umi Zafwa!
Gara-gara tindakan nekad Raymond berhijrah memeluk agama Islam, ayah mereka jatuh sakit dan menemui ajalnya tidak lama selepas itu. Nasib yang sama juga menimpa ibu mereka. Semua itu cukup untuk membuatkan Alex membenci abang kandungnya sendiri lebih-lebih lagi Umi Zafwa!

Sejak itu, Alex berubah menjadi seorang lelaki yang zalim. Dia mula menaruh dendam terhadap Umi Zafwa kerana baginya, Umi Zafwa lah yang menjadi punca keluarganya porak-peranda. Dalam keadaan yang memerangkap, Umi Zafwa akhirnya terpaksa menjadi isteri Alex kerana memang itu rancangan Alex yang mahu menyeksa hidupnya!
Dugaan datang bertimpa-timpa apabila Umi Zafwa yang baru selamat melahirkan, dengan rela hati menghumban dirinya sendiri ke dalam penjara atas nama pengorbanan seorang yang bergelar ibu. Dengan berat hati, Umi Zafwa terpaksa melepaskan anaknya di bawah jagaan suaminya yang kejam!

“Abang... Umi harap abang dapat jaga anak kita dengan baik. Suapkanlah dia dengan ilmu agama supaya hidupnya terjamin. Paling penting, jangan biarkan masa depan anak kita ni hancur sebagaimana hancurnya hidup saya bang. Abang janji ya, bang. Janji pada saya untuk jaga anak kita baik-baik. Janji ya, bang. Inilah satu-satunya permintaan saya. Permintaan terakhir saya sebelum nyawa dan badan saya terpisah di tali gantung...” –Umi Zafwa

“Soal anak kau ni, kau tak payahlah nak ingatkan aku. Aku tahu lah nak ajar anak kesayangan kau ni dengan cara aku sendiri! Sebagaimana kau hancurkan kehidupan aku dan keluarga aku tak lama dulu, macam tu jugalah aku akan hancurkan hidup anak kesayangan kau ni!” -Alex

Apakah Alex akan mengotakan janjinya? Bagaimana pula dengan nasib Umi Zafwa sendiri? Sampai bilakah dia perlu terkurung di dalam penjara sempit itu?

*****

(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

Wednesday, 2 October 2013

Melukis Syurga ~ A. Ubaidillah Alias

Abdul Khair telah dididik oleh Puan Kalthom dengan kehidupan beragama semenjak bapanya meninggal dunia. Dia seorang yang taat dan warak. Namun sebagai anak muda, Khair juga menyemai harapan untuk menikahi gadis idamannya. Gadis yang dimaksudkan ialah Raihan, seorang kawan karib semenjak kecil dan juga merupakan anak kepada Ustaz Solahuddin. Hampir sahaja Khair dan Raihan ditunangkan, namun kerana Raihan perlu melanjutkan pengajian ke Timur Tengah maka pertunangan mereka ditangguhkan.

Tanpa diduga, sebaik Raihan ke Timur Tengah, Khair terpaksa menerima sepupunya Sabariah sebagai isteri atas perintah ibunya. Khair akur dengan takdir dan berusaha menjadi seorang suami yang baik. Sejurus Raihan pulang, dia tidak mengerti kenapa Khair menolak cintanya? Dia berusaha mencari jawapan. Dia masih berharap cintanya akan kembali bertaut. Ketika itu, Daniel seorang anak orang kaya cuba melamarnya. Raihan semakin keliru. Wajarkah dia melepaskan Khair dan menerima Daniel, sedangkan hatinya masih kuat berharap kepada Khair?

*****

(SEM & S/S) RM20.00 - RM17.60

Agar Kubur Menjadi Taman Syurga ~ Fauwaz Fadzil Noor

Bolehkah kita berdoa di kubur? Adakah kita dibenarkan mengambil berkat di kubur? Benarkah amalan kita membaca talkin di kubur? Semua persoalan ini seperti kita sudah ketahui jawapannya tetapi adakah kita pasti dengan jawapan tersebut? Maka setiap inti pati dalam buku “AgarKubur Menjadi Taman Syurga” dapat memberi jawapan kepada setiap persoalan di atas.

Buku ini dapat menyelesaikan masalah-masalah berkaitan hukum-hukum kubur yang mungkin dihadapi oleh umat Islam kini. Setiap hujah dinukilkan berdasarkan persepakatan para ulama terhadap perkara tersebut dengan bersandarkan kepada al-Quran dan sunnah yang sedikit pun tidak meninggalkan sebarang keraguan dan syak kepada para pembaca yang peka. Insya-Allah.

*****

(SEM & S/S) RM10.00 - RM8.80

Indahnya Kenegaraan Islam: Bagaimanakah Memahaminya ~ Mohammad Nidzam Abdul Kadir

Buku “INDAHNYA kenegaraan Islam” ini adalah berkenaan dengan hukum dan akhlak. Buku ini mengupas beberapa perkara berkaitan isu politik, pentadbiran dan sistem negara. Maka penulis cuba mengolah semula pendapat dan pemikiran ulama dalam buku ini. Buku ini menjadi kemestian kepada masyarakat untuk memilikinya kerana mengupas secara ilmiah berkaitan tunjang asas dalam sesebuah negara.

Menyingkap pendekatan Islam dalam pemerintahan dan kenegaraan. Memberikan garis panduan kepada rakyat dan pemerintah dalam etika bernegara dan mengharmonikan sistem yang sedia ada agar selari dengan panduan Islam. Diharapkan dengan memiliki buku ini, masyarakat bijak berpolitik dengan matang tanpa meruntuhkan asas keharmonian, persaudaraan dan kenegaraan.

*****

(SEM & S/S) RM22.00 - RM19.40

Al-Quran Dengan Waqaf & Ibtida' Bertajwid ~ Prof Madya Dr Hj Abdul Raof Tan Sri Hassan

Al-Quran Al-Karim dengan Panduan Wakaf & Ibtida’ beserta hukum tajwid yang menggabungkan 2 elemen penting iaitu hukum tajwid dan wakf ibtida’(memberhentikan dan memulakan bacaan).

Keistimewaan Al-Quran ini adalah ia menggunakan sistem warna yang jelas dan menarik bagi memudahkan pembaca Al-Quran memberhentikan bacaan dan memulakan bacaan dengan sempurna. Memudahkan para pembaca untuk mengenalpasti hukum hakam bacaan Al-Quran, malah ia juga dapat meminimumkan kesilapan bacaan hukum tajwid serta kesilapan dalam memberhentikan dan memulakan bacaan pada pertengahan ayat yang panjang.

Al-Quran ini juga sesuai untuk dijadikan permulaan untuk mengenali dan mempelajari hukum tajwid. Didatangkan dengan 4 warna untuk pilihan pengguna iaitu ungu, kuning, hijau dan turquoise.

*****

(SEM & S/S) RM95.00 - RM83.60

Monday, 23 September 2013

Titian Cinta ~ Ridhya Iman

Dulu, dia pernah dihalau bagai kucing kurap oleh suami sendiri. Kini, setelah empat tahun membawa diri di bumi asing, ‘Aisy pulang dengan nekad mahu menuntut janji yang pernah dilafazkan oleh sang suami. Namun, tatkala bertemu, lain pula yang terjadi.

“Tak baik seorang isteri menipu suaminya sendiri. Berdosa..” –Harris

“Minta maaf Encik Umayr Harris Tan Sri Hakim. Saya bukan lagi isteri sesiapa.” –‘Aisy

“Dan untuk pengetahuan Puan Rahadatul ‘Aisy Hilmi, talak berada di tangan suami. Seingat akal abang yang masih waras ini, abang tak pernah ceraikan ‘Aisy.” – Harris

Kepulangan ‘Aisy memang dinanti Harris. Dia ingin menebus khilafnya. Kerana cemburu, dia sanggup menghina isteri sendiri. Kerana gagal mengawal baran, dia tegar menyakiti tubuh isteri dengan tangan sendiri. Kini, dia mahu menebus semuanya.

“Saya tak cukup baik nak maafkan awak, Harris. Kembali hidup dengan awak, that’s the last thing I will do.” – Aisy

Pun begitu, kesungguhan dan kesabaran Harris meladeni setiap onar yang sengaja diciptanya membuatkan tekad ‘Aisy semakin goyah. Penerimaan Harris terhadap kekurangan dirinya buatkan ‘Aisy akur pada jodoh dan ketentuan Ilahi.

Saat bahagia menjelma, mendung datang lagi. Kemunculan Rayyan, lelaki tampan bermata hazel membuatkan Harris dihambat rasa cemburu yang tak bertepi.

Siapakah Rayyan sebenarnya di hati ‘Aisy? Akankah bahagia menjadi milik mereka nanti? Mampukah titian cinta mereka yang sudah retak menanti belah itu dicantum kembali? Atau, mungkinkah Rayyan layak menjadi pengganti?

*****

(SEM) RM30.00 - RM26.40
(S/S) RM33.00 - RM29.00

Thursday, 19 September 2013

Muridku Suami Aku? ~ Cahaya Ainn

Bermula dengan misteri kewujudan bilik muzik di Sekolah Tinggi Swasta yang dikatakan sebagai kawasan larangan itu, Ariana dengan Akmal ditemukan. Ariana, guru muda yang baru sahaja melapor diri di sekolah swasta tersebut sentiasa ingin tahu kenapa bilik muzik yang dibina di dalam kawasan sekolah itu boleh jadi ‘kawasan larangan’ bagi pelajar-pelajar dan guru-guru. Perasaan ingin tahu yang membuak-buak itu telah merubah nasib Arinana selamanya.

Akmal, pelajar tingkatan enam atas yang digelar sebagai ketua enam jahanam itu begitu ditakuti dan digeruni oleh bukan sahaja pelajar sekolah, malah segelintir guru juga. Pertemuan yang tidak pernah dirancang antara Arianan dan Akmal di bilik muzik itu membawa perubahan yang besar dalam hidup mereka berdua. 

Orang kata jangan kita terlalu membenci seseorang, kelak akan jatuh sayang pula. Begitulah yang berlaku antara Akmal dan Ariana. Sejak pertemuan di bilik muzik itu, mereka bagaikan anjing dan kucing. Kadangkala Arinan takut dan gerun pada Akmal yang macam samseng itu, kadangkala timbul rasa menyampah dalam hati Ariana. 

Namun, bolehkah seorang guru mencintai anak murid sendiri?

*****

(SEM) RM30.00 - RM26.40
(S/S) RM33.00 - RM29.00

Cinta 11 Syarat ~ Muna Mahira

RASYA – Pelajar tahun akhir yang bijak. Dia tidak pernah berkasih lagikan bercinta. Itu syarat ayahnya selagi dirinya bergelar pelajar. Tapi kenapa dirinya yang karam dibadai cinta pasangan lain? Tidak semena-mena kesuciannya diragut orang yang cukup dipercayainya. Kelam terus masa depan dek insiden hitam itu. Bertambah berat beban yang terpaksa dipikul kala diri dikhabarkan berbadan dua. Mana mahu diletakkan muka kala ceritanya sebagai perempuan sundal dicanang sekampung? Orang lain yang kecewa bercinta, dia pula yang terpaksa merana! Hidupnya yang tenang dan indah selama ini berputar 360 darjah...

HAZIQ aka KOMENG – Seboleh mungkin dia mengelak daripada perempuan-perempuan bebas di kota lantaran kerjanya yang sentiasa dihimpit perempuan sebegitu. Dahulunya sentiasa berbuat dajal namun tiba-tiba dia melamar Rasya biar nama itu sudah busuk sekampung. Lalu motifnya dipersoalkan. Manakan tidak, dia satu-satunya orang yang hampir membunuh Rasya. Bukan sekali tetapi dua kali!

BERSATULAH Rasya dan Haziq dengan meriah untuk mengelak salah faham orang kampung. Biarpun tidak dipersetujui oleh umi Haziq, dia tetap meneruskan rancangannya. Rasya pula akur setelah segala syarat untuk menidakkan lamaran Komeng dengan mudah dilaksanakan. Bencinya berkahwin dengan lelaki yang hampir menyebabkan dia mati! Antara takut, sakit hati dan budi Haziq, membuatkannya berada di persimpangan. Mahu marah sungguh-sungguh tetapi kata-katanya terikat pula. Namun, mahu melanjutkan satu semester yang tinggal, dia perlu akur 10 syarat Haziq yang nampak remeh tetapi menyesak dadanya. Bermulalah hidupnya kucar-kacir kerana syarat-syarat Haziq... Tetapi, tidak kepada Haziq kerana syarat-syarat itu menambah ceriakan rumah tangganya dengan keletah Rasya yang sekejap manja, sekejap keras hati...

“Kalau Sya nak minta kebenaran peluk abang tiap-tiap malam... abang setuju sangat. Abang lagi suka.” Sengaja dia menyakat isterinya.
Rasya merengus geram. Lelaki ini memang suka menguji kesabarannya. “Hesy! Bukan fasal tulah. Tolong sikit. Erm... Sya...”
“Abang perasan yang isteri abang manja sangat semalam,” usik Haziq lagi.
“Abang... boleh tak jangan sebut fasal semalam lagi?”
“Tapi Sya nak cakap fasal semalam jugak, kan?” duga Haziq bersahaja.
“Ini hal lainlah. Fasal semalam tu...”
“Kenapa?” potong Haziq.
“Errr... semalam tu... jangan fikir sebab semalam kononnya kita dah okey. Sya tetap tak suka abang,” luah Rasya berani.
“Abang tahu.” Dia sudah dapat mengagak itu. Dan dia tidak mengharapkan apa-apa.
“But thanks for last night,” ucap Rasya ikhlas sebelum berlari anak masuk ke dalam rumah.

PENERIMAAN Rasya terhadap Haziq aka Komeng menyebabkan Syahrie tidak keruan kerana dia yakin Komeng berniat jahat. Dia tambah tidak ketahuan rasa apabila naluri kebapaannya menular laju di ruang hati setelah mengetahui Rasya hamilkan anaknya atas kesilapan yang tidak disengajakan. Dia tekad mahu kejar Rasya...

“Patutnya Rie yang sentuh perut Sya, mak. Kesalahan Rie terlalu besar. Rie takut samseng tu berpura-pura, mak. Rie takut dia buang anak tu nanti dan dideranya Sya. Rie nampak tadi mata dia mak. Dia pandang sinis pada Rie. Dia...dia macam sengaja nak tunjuk dia hebat. Nak bagitahu Rie yang anak tu anak dia. Tu, anak Rie, mak.” – Syahrie

*****

(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

Tuesday, 17 September 2013

Kembara Cinta Kahakea ~ Fatimah Saidin

Mengisahkan perjuangan Jihad Nuruddin Abdul Rahman dalam menyebarkan dakwah Islam di Pulau Kahakea, sebuah pulau kecil di Kepulauan Mikronesia. Ternyata apa yang dipelajari tidak sama dengan apa yang ditempuhi dalam realiti kehidupan. Iman dan ilmu Jihad teruji apabila Jihad perlu berhadapan dengan penduduk tempatan yang masih berpegang pada agama nenek moyang mereka.

Di sinilah Jihad bertemu dengan Elima Tino Aroha, seorang gadis tempatan yang berjaya mencuri hatinya. Suka, duka, pahit, manis pengalaman yang dilalui oleh para sukarelawan Yayasan Dalquds dalam berjihad di jalan Allah memberi pengajaran bermakna kepada kita. Kisah cinta bermotivasi ini bukan hanya berkisar pada cinta sesama manusia, namun merangkumi cinta dan kasih sayang terhadap pencipta cinta, Allah SWT.

*****

(SEM & S/S) RM20.00 - RM17.60

Surah Yasin dengan Panduan Waqaf & Ibtida' Berserta Hukum Tajwid ~ Fauzi Abdul Hamid

Surah Yasin merupakan salah satu surah lazim yang sering diamalkan oleh masyarakat Islam bagi memohon hajat atau perlindungan daripada Allah SWT. Surah ini sentiasa meniti di bibir dan terpahat di hati masyarakat Islam sama ada dalam kalangan anak-anak kecil ataupun dewasa berbanding surah-surah yang lain. Surah Yasin juga sering dibaca dalam majlis-majlis kesyukuran, doa selamat, qiamullail, mahupun ketika ditimpa musibah seperti keuzuran atau kematian. Rasulullah SAW bersabda: Sesiapa yang membaca surah Yasin pada suatu malam kerana menuntut keredhaan Allah Taala, nescaya dosanya diampunkan. Surah Yasin ini dipersembahkan dengan tujuan untuk menggalakkan lebih ramai masyarakat Islam mengamalkannya.

Antara elemen menarik yang disuntik dalam bahan ini ialah panduan tajwid berwarna, panduan waqaf dan ibtida’ berwarna, terjemahan dalam bahasa Melayu dan Inggeris serta panduan transliterasi Arab Melayu. Oleh itu, pihak Telaga Biru Sdn. Bhd. mengharapkan surah Yasin ini bukan sahaja untuk memudahkan pembacaan, malah ia juga dapat meminimumkan kesilapan tajwid serta kesilapan dalam memberhentikan dan memulakan bacaan pada ayat yang panjang. Selain itu, ia juga relevan dan sesuai bagi saudara baru dalam Islam, golongan kurang atau tidak mahir dalam bahasa Arab, anak-anak dan semua peringkat masyarakat Islam. Semoga usaha kecil ini membawa manfaat yang besar kepada masyarakat dan dinilai sebagai amalan soleh di sisi Allah SWT.

*****

(SEM & S/S) RM6.00 - RM5.30

300 Hadis Bimbingan ~ Dr. Hj. Zahazan Mohamed, Ahmad Hasan Mohd. Nazam

Al-Quran menjadi panduan hidup manusia. Panduan ini banyak dalam bentuk falsafah, konsep dan umum. Hadis Rasulullah s.a.w pula memberi contoh dan panduan yang lebih praktikal. Soalnya hadis ratusan ribu banyaknya dikategorikan kepada beberapa taraf yang terdiri daripada hadis sahih, hasan, daif hingga yang palsu.

Buku ini telah mengumpulkan 300 hadis sahih yang paling utama yang mencakupi bidang kehidupan harian dan disusun mengikut keutamaan tajuk seperti ilmu, beramal, berjemaah, hal ehwal Rasulullah s.a.w., para sahabat, rukun Islam, rukun iman, solat, Al-Quran, puasa, kesihatan, zakat, haji, jihad, doa, zikir, persaudaraan, akhlak, sedekah, komunikasi, pengurusan, pesanan nabi dan sebagainya.

Hadis disampaikan melalui teks yang mudah dibaca dengan terjemahan yang jelas. Pembaca dapat membuat rujukan terus untuk kegunaan dalam menghafal hadis, ceramah, usrah, tarbiah, tazkirah dan taklim. Turut disertakan biodata 72 orang perawi hadis yang masyhur.

*****

(SEM & S/S) RM26.00 - RM22.90

Al-Quran Al-Karim dengan Waqaf & Ibtida' (Lebih Nipis) ~ Prof Madya Dr. Hj. Abdul. Raof Hassan, Tan Sri Hassan Azahari

Al-Quran Al-Karim dengan Panduan Wakaf & Ibtida’ merupakan satu panduan wakaf (memberhentikan bacaan) dan ibtida’ (memulakan bacaan) yang pertama di Malaysia dan juga yang pertama seumpamanya di dunia. Keistimewaan Al-Quaran ini adalah menggunakan system warna yang jelas dan menarik bagi memudahkan pembaca Al-Quran memberhentikan bacaan dan memulakan bacaan dengan sempurna.

*****

(SEM & S/S) RM70.00 - RM61.60

Monday, 16 September 2013

Mr London Ms Langkawi ~ Herna Diana

Aidid Mukhlis - Berpelajaran tinggi dan mempunyai kerjaya yang bagus. Dari kecil sudah menetap di luar negara membuatkan jiwanya seakan hilang rasa cinta pada kampung halaman. Akhirnya kerana dipaksa, dia pulang juga tanpa rela.

Nurul Liyana - Dia hanya gadis biasa. SPM pun setakat cukup makan. Memang dia dalam kategori bukan pelajar cerdik tapi jiwanya besar. Cintanya pada tanah air cukup menebal. Bila bertemu, mereka sentiasa berlaga angin. Seorang serius bukan main. Yang seorang lagi, nakalnya… Nauzubillah.

"Macamlah bagus sangat Kota London dia tu," ejek Liyana penuh jengkel.
"Memang bagus pun," jawab Aidid dengan nada yang menyakitkan hati.
"Apa yang bagus sangat? Apa yang London ada, Malaysia tak ada? Cer cite… cer cite." Liyana melawan kata-kata Aidid.
"Yang bagusnya, kat London tu tak ada mulut mak nenek macam kau!"

Hmm... asyik bertekak sahaja Mr. London dan Ms. Langkawi ini. Kata orang, perbezaan akan mewujudkan keserasian. Tetapi adakah keserasian akan wujud dalam jiwa Aidid Mukhlis dan Nurul Liyana?

*****

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Antologi Orang Berdosa: Islamku Sekadar Pada IC

Menangislah...
Menangislah tatkala mengenang dosa-dosa silam. Sebutir air mata yang jatuh kerana keinsafan lebih baik daripada sejuta mutiara di lautan.

1. Air Mata Di Putrajaya – Asnidar Shafie
2. Air Mata Mariam – Azalea Eshal
3. Anak Syurga – Lily Kamarruddin
4. Ceritera Cinta Ramadhan – Wazrul Shah
5. Cinta Tak Terlihat – Sauriani
6. Dalam Bingkai Mahabbah – Isha Idiaz
7. Damba Bunga Syurga – Qisha Nur’ain
8. Ferris Wheel – Pistachio
9. Gemulah Papa – Mardihah
10. Gula-gula Kapas – Mia Kaftiya
11. Hadiah Yang Terindah – Kusyi
12. Haruman Setanggi Syurga – Syafeza Sauli
13. Islamku Sekadar Di IC – Natrah Leeya Imani
14. Isteri Untuk Suamiku – Domi Nisa
15. Kerana Dia – Hanis Hasni
16. Kerana Dosa Itu – Ezdiani A. Rahman
17. Kerana Kau Isteriku – Syafeza Sauli
18. Kuusir Debu-debu Noda – Aulia Iman
19. Mahabbah Rindu – Wan Mazuan
20. Mak, Maafkan Indah – Lily Kamarruddin
21. Mampukah Aku Mencintainya? – Domi Nisa
22. Permata Yang Dicari – Nur Faiza
23. Puasa Itu Jihad – Domi Nisa
24. Salahkah Aku Mencintainya? – Isha Idiaz
25. Satu-satunya Cinta – Isha Idiaz

*****

(SEM) RM19.90 - RM17.50
(S/S) RM22.90 - RM20.20

Tuesday, 10 September 2013

Magis ~ Ramlee Awang Murshid

Fenomena Halo telah mengheret lima manusia yang berlainan tempat dan berbeza tahun ke sebuah dunia magis. Sebuah dunia di hujung waktu ketika tamadun serta peradaban manusia mulai terhakis. Mereka yang terpilih adalah Saifudin, Tombiruo, Mikhail, Ryu-Watanabe dan Carlos. Terjebak ke lokasi yang berbeza-beza.

Saifudin bertemu Syeikh Thauban – satu-satunya manusia penjaga masjid. Dipercayai masjid terakhir yang terselamat.

Tombiruo yang kini berwajah manusia dan tampan, jatuh cinta pada seorang perempuan Tur-Kus yang rupawan bernama Juvia.

Ryu-Watanabe diselamatkan orang-orang Memalik yang menghuni underground city di Derinkuyu.

Mikhail pula bergaul hidup dalam gerombolan dubuk yang pandai berkata-kata.

Manakala Carlos menjadi tawanan perang di Buyuk Bulsinatur. Dia dijagai perempuan pendamping bernama Cinnie.

Masa secara perlahan-lahan telah mempertemukan mereka. Namun di kalangan mereka ada yang berpihak kepada kejahatan yang diterajui seekor makhluk gagah dipanggil Tuan Turak – pemimpin boneka di sebalik satu kuasa yang lebih kejam lagi dahsyat.

Apabila dunia semakin dihampiri Dukhan (asap tebal,) maka peperangan tidak mampu dielakkan lagi. Mereka bertempur sampai mati!

*****

(SEM) RM21.00 - RM18.50
(S/S) RM24.00 - RM21.10

Monday, 9 September 2013

Rasa Yang Tertinggal ~ Siti Khadijah

“Aku tak suka campur adukkan antara cinta dan persahabatan. Biarlah cinta dengan cinta dan sahabat dengan sahabat. Itu pendirian aku yang takkan aku padam.”

Kerana prinsip tersebut, TUAN RYAN ZHARIFF memendamkan perasaannya yang sebenar terhadap gadis tersebut. Gadis itu sukar untuk didekati menyebabkan gadis itu amat berlainan pada pandangan matanya. Ryan mula mendekati UMMU BALQIS melalui hubungan persahabatan tapi pada masa yang sama dia memberikan janji kepada gadis lain.

Namun, takdir berkehendak lain apabila mereka terperangkap dengan jerat yang mereka ciptakan sendiri.

“Qis, macam mana kau boleh ada dekat sini? Dan kenapa kau pakai cantik-cantik ni?”

“Aku rasa kau salah rumah, Ryan. Yang sepatutnya datang sini suami aku, Zhariff. Bukan kau.”

Dalam kepayahan mencari erti sebuah perasaan, mereka akhirnya memilih jalan kehidupan yang sukar. Balqis pergi meninggalkan Ryan Zhariff demi cinta lelaki itu kepada gadis lain. Tetapi pada Ryan Zhariff, rasa yang tertinggal tidak mungkin akan terpadam. Adakah benar kata orang, antara lelaki dan wanita tidak akan wujud istilah kawan baik?

*****

(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

Pemegang Watak Cinta ~ Nurrul Shuada

“Hah!!! Ya Allah, aku dah langgar orang! Ibu! Tolong Wafa, bu! Wafa dah jadi pembunuh.”

Dan dari situ segalanya bermula...

WAFA AMANI. Gara-gara rasa cuaknya, dia mula mencipta pembohongan. Identiti Tengku Aakif Nawfal ditukarnya menjadi Ali, seorang lelaki biasa.

TENKU AAKIF NAWFAL. Seorang pewaris syarikat hartanah yang hilang identiti diri angkara musuh dalam selimut. Dunia barunya hanya bersama keluarga kecil Wafa Amani. Tanpa disangka, berlaku suatu peristiwa yang memaksa dia dan Wafa Amani bersatu.

Apabila seorang cikgu Matematik yang garang, kedekut dan digelar harimau jadian tapi comel persis Heliza terpaksa menjadi pemegang cinta buat Tengku Aakif Nawfal, seorang lelaki hilang ingatan, apa yang akan jadi?

“Awak, keluarlah cepat. Bilik air ni bukan untuk awak mandi seorang aje tau.” – WAFA AMANI

“Kalau bilik air kat dalam rumah ni tak boleh mandi seorang, maksudnya kena mandi berdua ke?” – TENKU AAKIF NAWFAL

“Eee, geram betul aku dengan mamat ni! Yang famili dia pun tak reti-reti nak datang kutip ahli keluarga dia yang sesat di dalam rumah ni ke?” – WAFA AMANI

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Friday, 30 August 2013

Calon Menantu Mama ~ Amiza Anaz

Puan Rafeah pening kepala. Anak terunanya hanya Ikmal, tetapi calon menantunya ada dua orang. Cempaka dan Alisa. Satu pilihan hatinya dan satu lagi pilihan Ikmal. Istikharah sudah dibuat, pertandingan ala-ala masterchef juga sudah dirancang, namun masih belum nampak calon menantu yang sesuai untuk dipinang.

Desakan Ikmal supaya memilih Alisa membuahkan simpati di jiwanya. Namun, pujukan Mak Su Endah agar dia segera meminang Cempaka menambahkan serabut di kepala. Takkan kedua-duanya sanggup bermadu! Bila Cempaka dan Alisa sedar mereka sedang diuji, masing-masing tersentak. Alisa yang menjadi pilihan kedua mula merajuk dan membawa diri. Cempaka pula tidak mahu dicop sebagai perigi mencari timba, mengambil keputusan menjauhkan diri.

Ikmal buntu. Puan Rafeah, ibunya... Alisa pula kekasih hatinya. Jika dia memilih Alisa, banyak hati yang terluka. Tetapi, jika Cempaka jadi suri hidupnya... dia dan Alisa pasti merana. Argh, terasa sukar hidup ini! Hendak ditelan mati emak, hendak diluah mati ayah.

*****

(SEM) RM23.00 - RM20.20
(S/S) RM26.00 - RM22.90

Monday, 26 August 2013

Penghujung Cintaku ~ Admatiza

Pertemuan yang singkat antara Qistina dan Fairil telah membuahkan rasa cinta yang tak terperi di hati masing-masing. Namun, hanya tinta-tinta hati yang berkata, sedangkan masing-masing memendam sejuta rasa. Pada Qistina, Fairil adalah lelaki yang begitu sempurna untuk disemai cinta bersama. Lelaki yang membuatkan akal fikiran perempuannya goyah. Goyah…Segoyah perasaannya. Namun, jika hanya mainan mata Fairil yang dilayangkan untuk melafazkan getar rasa, sememangnya ia sekadar menambahkan kekeliruan di kotak fikiran Qistina. Mengapa cinta jika hanya bermain mata? Mengapa suka jika hanya tersenyum? Mengapa rindu jika hanya termangu? Dalam kebingungan memahami getaran hati, Fairil pergi meninggalkan Qistina tanpa sepatah kata. Sungguh Qistina termangu sendirian.

“Andai kau pergi meninggalkan aku kerana perempuan itu, aku redha Fairil. Sungguh aku redha. Aku tahu aku bukan selayaknya untuk bergandingan denganmu. Andai cinta ini terus milikmu aku akan pelihara sebaik mungkin. Akan aku cinta kamu di setiap nafasku ini. Namun, andai aku bukan untukmu, akan aku pupuskan cinta ini untuk aku meneruskan hidup dengan yang selayaknya.”

Hati yang lara membawa Qistina, jauh ke perantauan. Di Jerman dia mengubat hati yang luka. Kehadiran Fariz membuka semula lembaran baru dalam hatinya. Dalam gelodak menyemai perasaan cinta, sekali lagi Qistina teruji. Fairil kembali untuk merebut cinta Qistina semula. Tidak! Qistina tidak tega untuk merobek hati Fariz, walau hakikat cintanya hanya milik Fairil selamanya. 

“Sungguh aku tak sangka betapa bodohnya aku meninggalkan dirimu, sayangku. Aku cinta padamu. Cinta setengah mati. Betapa deritanya aku untuk menelan takdir ini. Namun, aku tak sangka hatimu bukan milikku lagi. Ya Tuhanku! Aku mohon padamu, kembalikanlah Qistina semula ke dalam hidupku. Aku tak tega hidup seperti bangkai bernyawa lagi!!!

Cinta Fariz begitu utuh, cintanya begitu suci. Dalam kemelut cinta tiga segi, Qistina bagaikan di persimpangan dilema. 

“Aku amat mencintaimu dan cinta ini akan aku titipkan sehingga ke nafasku yang terakhir. Aku tahu aku hanya orang ketiga tapi aku tak mampu untuk beralah. Aku tak mampu, sayang. Biarlah ajal maut yang memisahkan kita. Jika aku pergi dulu sebelum memilikimu, aku pasrah. Kerana aku tahu pasrah itu berserah. Berserah kepada TUHAN. Kerana hanya DIA yang akan mengadili cinta ini.”

Qistina akur, biarlah takdir yang menentukannya. Takdir yang akan membawa kepada penghujung cintanya.
“Jika kau yang menjadi PENGHUJUNG CINTAKU, aku akan terima. Tetapi, jika orang itu adalah sebaliknya aku redha kerana mungkin dialah pemilik kunci hati di PENGHUJUNG CINTAKU ini…..”

*****

(SEM) RM26.90 - RM23.70
(S/S) RM29.90 - RM26.30

Thursday, 22 August 2013

Tabung 'Beli Sambil Menderma'


Assalammualaikum & Salam Sejahtera Pelanggan Semua...

Melihat kepada konflik dunia Islam yang seakan tidak terkawal, kami di Booksville Ent. (BV) dengan ini melancarkan tabung 'Beli Sambil Menderma' kepada anda semua.

Setiap 50 sen daripada jumlah belian anda kepada BV akan disalurkan ke dalam tabung ini. InsyaAllah, setiap hujung bulan atau jumlah wang telah mencapai jumlah tertentu, kami akan menyalurkan jumlah wang derma ini kepada badan-badan amal atau NGO tertentu seperti Aman Palestine, Tabung Syria, Tabung Rohingya dan lain-lain. Bergantung kepada keadaan semasa dunia.

Terima kasih atas kesudian anda membeli buku dan cenderahati dengan kami. Moga usaha kecil kita ini bukan sahaja meringankan beban saudara lain tetapi juga menjadi saham akhirat buat kita.

Daripada Said bin Zaid r.a., Nabi Muhammad s.a.w bersabda: 

“Siapa yang dibunuh kerana mempertahankan hartanya, ia adalah syahid. Siapa yang dibunuh kerana mempertahankan agamanya, ia adalah syahid. Siapa yang dibunuh kerana mempertahankan darahnya, ia adalah syahid. Siapa yang dibunuh kerana mempertahankan ahli keluarganya, ia adalah syahid.”
(Riwayat al-Tirmizi & al-Nasa’i)


Terima kasih

Booksville Enterprise.

Wednesday, 14 August 2013

13 Jam A380 ~ Evelyn Rose

13 jam di dalam penerbangan ke London menaiki MAS A380, takdir menemukan HANA SOFEA dan Syed HAYDAR, jejaka idamannya. Mencipta kenangan terindah di langit biru.

Mereka bergelar kekasih kayangan untuk empat jam, menari tango bersama, menjelajah seluruh pesawat bersama, merasai enaknya Caramel Latte bersama... Tap i tatkala MAS A380 mencecah lantai bumi,, segalanya pergi bagai wap di udara.

"Hana, thank you for last night... but i can't have cocaine all the time."- SYED HAYDAR

Melihatkan sendiri kemesraan SYED HAYDAR dan kekasih realitinya, si model jelita membangkitkan HANA SOFEA daripada mimpi indah.

Di kota London, A380 juga akhirnya menerbangkan HANA SOFEA kepada FAWWAZ HUSSAINI, jutawan kacukan Melayu-Inggeris-Arab. Tanpa sebarang sebab, Emmel, anak angkat Fawwaz menyangkakan Hana Sofea sebagai ibunya.

"My daughter likes you. If you're willing to let her call you mommy... i will pay you fifty buck per hour..."-FAWWAZ HUSSAINI

"Dapat hadiah tak?" -HANA SOFEA

"A pink Audi TT, is that okay?"-FAWWAZ HUSSAINI

"Saya nak Audi TT yang latest version aje. yang lain saya tak nak."-HANA SOFEA

Hadirnya HANA SOFEA menghiasi kehidupan mereka sekeluarga bagaikan indahnya bunga popi mekar, munculnya sang jutawan bermata ambar yang kuat pegangan agamanya itu dalam hidup Hana Sofea pula bagai menyedarkan HANA SOFEA tentang kasih sayang Tuhan. Dan saat semuanya bagaikan baru bermula, SYED HAYDAR datang menuntut sebuah cinta...

“Saya rindu awak, Hana… Jangan cakap awak dah kahwin dan budak ni anak tiri awak, Hana.” – SYED HAYDAR

Adakah mimpi akan kekal sebagai mimpi setelah waktu berlalu dan hari berganti?

*****

(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

Akankah Bahagia Itu Milik Kita? ~ Farisha Imani

Bagi Nurul Iman… Fariz Minhat hanya menjadikan dirinya sebagai peneman setiap kali lelaki itu memerlukan.

Bagi Fariz Minhat… Mustahil impiannya selama ini akan menjadi kenyataan kerana dia tahu, Iman tidak mempunyai rasa yang sama sepertinya. Lantas, cukuplah sekadar memerhatikan dan memuja gadis itu dari jauh, di sebalik gambar-gambar yang selama ini diambilnya secara curi-curi.

Disebabkan rasa waswas itu, mereka akhirnya membawa haluan masing-masing. Fariz Minhat cuba memilih untuk hidup bersama seorang gadis tanpa rasa cinta gara-gara rasa yang cuba dinafikannya terhadap Iman.

Iman cuba memilih jalan seperti Fariz, tetapi mengapa setiap kali dia cuba mewujudkan rasa cinta untuk si dia yang lain, ada saja alasan yang menyebabkan dia harus bersama dengan lelaki itu?

“Aku takkan pernah rela dengan apa yang dah terjadi antara kita. Kau faham maksud aku, kan? Kau berhak memilih, Iman. Jangan tunggu aku. Sebab aku juga takkan tunggu kau.” – Fariz

Semenjak perjanjian yang tak boleh dimungkiri itu diletakkan ke atas bahu mereka berdua, Iman semakin yakin, lelaki itu akan terus membenci dirinya. Fariz pula semakin yakin, hubungan yang dibina tidak akan menuju kebahagiaan.

Mampukah perasaan yang telah disemai dalam hati sedari dulu, dapat membawa mereka kepada impian yang sama? Hanya dengan keyakinan dengan rasa cinta yang ada dapat menemukan mereka berdua dengan jawapan yang membahagiakan selama-lamanya.

“Apa yang abang suka tentang Iman? Iman rasa, Iman tak ada apa-apa kelebihan. Banyak kekurangannya...”

“Bagi abang, kelebihan Iman terlalu banyak. Nak abang senaraikan satu persatu ke, sayang? Mungkin sampai ke malam nanti belum tentu habis abang senaraikan. Haha...”

*****

(SEM) RM29.00 - RM25.50
(S/S) RM32.00 - RM28.20

Monday, 29 July 2013

Ya Maulana ~ Hana Ilhami

Maulana Iqbal. Dunianya hanya Darul Ulum At-Taufiqiyah. Al-Quran yang penuh di dalam dada menjadi modal buat pembimbing bakal-bakal hafiz. Hasil tarbiah madrasah, maka lahirlah seorang maulana di Kampung Pulau Sayak.

Adra liyana, maksudnya si perawan cantik yang lemah lembut. Tetapi sayang, watak tidak secantik namanya. Si anak Tan Sri berambut karat, bermini skrit masuk kampung dengan sebuah agenda, untuk memindahkan Darul Ulum dan membina hotel resort di atasnya. Baginya, Maulana Iqbal tidak ubah seperti seorang ustaz Gothic yang poyo! Dengan berjubah dan berserban bagai.

“Cik Rariru nak jumpa saya?” – maulana Iqbal

“Ustaz! Kut ya pun tak suka I pakai macam ni, tak perlulah ejek nama I, okey? Nama I Rara, bukan Rariru!” – Adra liyana

“Cik Adra tolong pakai pakaian yang sopan dan menutup aurat. Maklumlah, sini tempat budak-budak menghafal Quran. Dan cik kena pakai tudung sekali.” – maulana Iqbal

Setelah rencana untuk memindahkan Darul Ulum tidak berhasil, Adra nekad untuk mengugut Si Maulana. Rencana jahat mula diatur…

“Tolong I! Dia... dia... cuba buat benda tak baik kepada I...” – Adra liyana

“Allahuakbar! Demi Allah! Saya tak buat kerja terkutuk ni.” – maulana iqbal

“Sama ada Iqbal tinggalkan kampung ni atau dia bertanggungjawab atas apa yang dia dah buat. Iqbal kena kahwin dengan perempuan ni.” – Imam Hussin

*****

(SEM) RM35.00 - RM30.80
(S/S) RM38.00 - RM33.40

Eksperimen Cinta ~ Anjell

Kali pertama mereka bertentang mata. Masing-masing dah ada pandangan sendiri. Dan tak sangka pula Tengku Aaron ini memang gila orangnya. Sangat-sangat tak terduga sikapnya. Kalau tak gila, apa perkataan paling sesuai nak digambarkan kepada orang yang tiba-tiba ajak kahwin padahal kenal tak sampai dua jam?

Demi syarikatnya, Damia buat keputusan gila juga! Tak ada jalan keluar melainkan cakap, “saya setuju!” Damialetakkan syarat dengan harapan Tengku Aaron batalkan niatnya.

“Awak jangan menyesal pula kahwin dengan saya. Sebab saya ni pisau cukur...”

“Oh, ya?! Kalau cap Gillete Mach3 Turbo, aku lagi suka. Kikislah banyak mana harta aku. Aku tak kisah. Harta aku bertimbun-timbun…”

Gagal dan gagal. Akhirnya bersatu juga! Bagi Tengku Aaron semuanya tak lebih daripada sebuah eksperimen saja. Dan bagi Damia, selagi belum lafaz talak terucap, selagi itulah maruah Tengku Aaron akan dijaga. Berjayakah Tengku Aaron Shah meneruskan eksperimen cintanya?

*****

(SEM) RM30.00 - RM26.40
(S/S) RM33.00 - RM29.00
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...