NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Thursday, 29 December 2016

Aku Tetap Setia ~ Ameera Ameer

(SEM & S/S) RM23.00 > RM20.20

“Kadang Allah sembunyikan matahari, Dia datangkan guruh dan kilat. Kita bersedih dan tertanya ke mana menghilangnya matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi”

Begitulah kisah Ku Ariff dan Dania. Ujian yang telah Allah hadirkan semakin mematangkan mereka dalam melayari bahtera rumahtangga malah telah menguatkan lagi cinta mereka. Malah kebahagiaan itu menjadi lebih indah lagi apabila diserikan pula dengan kehadiran tiga cahaya mata yang sering kali mencuit hati walau kadang kala agak memeningkan kepala. 

“Baby ni sibuk aje!” – Ku Aidil 
“Elehh…baby cakap yang betullah tu. Baby nampak abang main games tembak-tembak dekat computer.” – Ku Amna 
“Dengki, bukannya abang susahkan baby pun.” – Ku Aidil 
“Baby bagitau papa abang ejek-ejek baby macam tu. Biar papa gunting lidah abang. Biar abang tak ada lidah lagi. Biar abang dah tak boleh cakap lagi lepas tu. Ha, padan muka.” – Ku Amna 

Sekuat mana pun cinta tetap akan ada rasa cemburu dan curiga. Kemunculan Qhaiser secara tiba-tiba di dalam kehidupan mereka membuatkan Ku Ariff mula menyimpan rasa. Apatah lagi apabila mengetahui status lelaki itu yang sudah pun bergelar duda beranak dua. 

Mr. Right Untuk Aku ~ Sara Kyoko

(SEM & S/S) RM23.00 > RM20.20

Camellia Hayyani aka sang Kameleon, 30 tahun, pereka fesyen terkenal. Mewangi dalam dunia fesyen tanah air, tapi, membusuk dalam dunia percintaan! Satu senarai yang membariskan puluhan ciri -ciri ‘Mr. Right’nya telah menyebabkan deria rasanya tertutup untuk merasai kehadiran lelaki yang betul-betul tulus menyintainya.

‘Kalau nak jadi suami Camellia Hayyani, kenalah betul-betul jadi the Right Guy! Mr. Right. Hidup bersama bukan untuk sehari dua, kalau boleh mestilah untuk seumur hidup’ 

Taufiq Mizan aka Mr. Wrong, 35 tahun, seorang guru. Tahu apa yang dimahukan di dalam hidupnya, tapi sukar mengekspresikan diri kerana terbelenggu dengan rasa kasih dan hutang budi. Membujang selama ini bukan kerana tidak laku. Menurutnya, membahagiakan ibu tercinta adalah yang paling utama dalam hidup. 

“Pik bukan macam Miji. Tak perlu nak menarik perhatian perempuan dengan pakaian, mak. Kalau pakai macam ni dia ingat Pik ni selebet, sengkek, tu maknanya dia hanya pentingkan penampilan, bukannya apa yang ada dalam hati. Perempuan macam tu pun tak guna nak dijadikan bini jugak.” - Taufiq Mizan 

Pertemuan yang bermula akibat salah faham, akhirnya membuahkan rasa kasih dan sayang. Lebih-lebih lagi setelah kedua-duanya puas diasak dengan rasa cemburu! 

“Mata aku sebenarnya yang terlebih gatal tengok kau orang berdua yang berlagak macam pasangan dah kahwin. Merenyam! Gatal mata aku terus ke tekak. Tu yang aku tersedak tu. Aku rasa nak cari ENT specialist lepas ni. Ehem! Ehem!” – Taufiq Mizan 

My Little Bride ~ Dilla Ahmad

(SEM & S/S) RM26.00 > RM22.90

PERTEMUAN PERTAMA

“Awak nak bayar dengan apa, dik? Awak tu sekolah pun tak habis lagi. We’re talking about a lot of money here, my dear. Walau awak buat dua atau tiga kerja pun, awak tidak akan mampu membayarnya semula even if you sell your body, belum tentu cukup untuk membayarnya. Kecualilah kalau awak nak jadi perempuan simpanan saya.” 

Dia Nurul Hannah Adam Mukriz. Pelajar sekolah menengah yang nekad berjumpa dengan Megat Danial Hakim, CEO Megat Holdings. Hanya kerana satu tujuan dan dia sebagai anak perlu melakukannya. Namun dia malu sendiri apabila mengetahui kebenaran yang menyakitkan dari mulut Megat Danial sendiri. 

Pertama kali berjumpa lelaki berlagak dan cakap sinis ini, hati Hannah dah menyampah. Dia menyesal kerana dia sendiri membuatkan pertemuan pertama menjadi yang kedua.Lagi tidak disangka, pada pertemuan keempat, dirinya dilamar Megat Danial Hakim. 

“Hannah tak mahu kahwin. Abang faham tak ni? Hannah muda lagi. Sekolah pun tak habis lagi. Kalau Abang Danial nak kahwin cepat, abang kahwin ajelah dengan teman wanita abang tu!” - Hannah 
“Apa salahnya Hannah kahwin muda? Umur Hannah memang dah layak tau bernikah,”- Megat Danial 

Sayang I'm Yours ~ Nina Kamal

(SEM & S/S) RM27.00 > RM23.80

“Errr... Saya Najihah, pelajar praktikal. Encik Zainal minta saya lapor diri kepada Encik Imran.” - Najihah
“Saya tahu.”- Imran 

Terpanar! Saat memandang wajah yang berada di depan matanya, Najihah sesak. Terlayar semula peristiwa yang sudah mula dilupakan. Dia tidak pernah lupakan susuk dan wajah itu. Wajah yang memusnahkan hidupnya sekelip mata. Dibuang keluarga. Disisihkan. Dia cukup derita. Dia hanyalah gadis 17 tahun yang mengharungi ujian tanpa mengetahui kenapa dia diperlakukan begitu. 

Adam Imran tidak percaya yang dia akan bertemu semula dengan perempuan yang bertanggungjawab ke atas Haikal. Ikutkan hati, dia ingin terus menghukum Jia. Namun, setelah mengenali Jia dengan lebih dekat, Imran akur yang dia sudah jatuh hati dengan perempuan yang pernah dia benci dan mungkin membenci dirinya atas apa yang dilakukannya dulu. 

 “Macam mana Misya tahu Kak Jia tak suka abang?”- Imran 
“Misya tanya tadi.” – Misya 
“Dia kata dia tak suka abang, ya? Mmm, abang dah agak pun.” –Imran 
“Susah kalau abang nak pikat Kak Jia tu. Misya tengok Kak Jia tu bukan jenis yang sembarangan. Kalau abang yang kacak dan kaya pun dia tak pandang, macam mana nak move forward? Good lucklah abang.” – Misya 

Bahagia Yang Jauh ~ Nuril Bahanudin

(SEM & S/S) RM27.00 > RM23.80

Vee Layla Adib, punya kehidupan yang tidak seindah namanya. Dari kecil diri dia tidak putus-putus diuji. Kasih yang diharapkan dari darah daging sendiri pun terlalu sukar untuk dia raih. Ada emak, emak membenci. Ada ayah, ayah menafikan hak dia sebagai seorang anak hanya kerana kegagalan mengemudi rumah tangga sendiri. Salah dan silap semua dituding ke arah dia kerana kata mereka dia adalah pembawa nasib yang paling malang!

Adib : “Baik... Kalau you nak cerai, cerailah. I akan ceraikan you! Lepaskan you dengan 1 syarat!”
Puan Sharina : “Apa syaratnya?”
Adib : “Bawa budak tu sekali! I tak mahu budak tu.”

Pernah sekali dia jatuh cinta, namun cintanya terlarang.

Ghazi Najmi: “Dari dahulu lagi kalau sesuatu itu sudah menjadi milik aku, maka ia tetap akan jadi milik aku selama-lamanya. Kau faham maksud aku?”

Pernah sekali dia berumah tangga, namun rumah tangganya musnah dek kecurangan.

Fayyad Bakri : “Sepatutnya I tak perlu kahwini you dahulu. Menyusahkan saja!”

Kadang-kadang dia lelah, penat sangat namun hidup tetap perlu diteruskan walaupun ujian yang hadir bertali arus.

Orang Gaji ~ Daisy Zahra

(SEM & S/S) RM24.00 > RM21.10

Segala-galanya berubah apabila isteri Irham sedar dari koma. Kata isterinya, mereka harus membantu orang gaji mereka.

"Sebab tu saya minta tolong dengan Halim sebab malam tu, Liya minta tolong dengan saya."
"Tolong apa?" soal Irham tidak serius. 
"Tolong carikan kepala dia."

 Doktor Fendi yang bertanggungjawab merawat isteri Irham turut diganggu. Beberapa kepala mayat di hospital lesap. Siapa punya angkara? Apa kaitan kejadian yang berlaku dengan orang gaji di rumah Irham? Benarkah apa yang dilihat oleh Sara dan Mak Yam? Ada apa dengan orang gaji itu?

Tuesday, 27 December 2016

Jiwangnya, Mat Rock ~ Akira Dorayaki

(SEM & S/S) RM26.00 > RM22.90

Rambut berketaq bagai penyanyi rock zaman 80-an memang gaya lelaki sejati buat Uwais Qarni a.k.a. Mat Rock. Bertemu pula ‘Ummi Si Mulut Celopar’, lagilah bertambah haru dibuatnya!

“Awak, tolong ikatkan sikit rambut awak tu bagi kemas, boleh tak? Jangan biarkan dia melambai-lambai macam rumpai air. Nanti nak potong rumput susah.” – Ummi Nadzirah.

“Apa kaitan potong rumput dengan rambut saya pulak? Apa Cik Ummi fikir yang rambut saya ni boleh tersangkut dalam mesin rumput ke? Hei, tak terjejaslah mesin rumput Cik Ummi ni!” – Uwais Qarni.

Bukanlah Uwais Qarni namanya jika mudah berputus asa. Walaupun ditolak seribu kali dan terpaksa menyamar sebagai tukang kebun di Taska Harapan Ummi, dia sanggup. Tetap berusaha memenangi hati gadis yang pernah menjadi teman kecilnya dahulu. Alamatnya, bunga ros merah jugalah yang menjadi mangsa.

“Cis, saya pantang betul bila dapat bunga! Inilah teknik mengurat yang paling klise dan yang paling saya menyampah sekali. Sikit-sikit bagi bunga. Sikit-sikit bagi bunga! Bukannya boleh makan pun.” – Ummi Nadzirah.

“Ummi… Ummi… suatu hari nanti kau akan jadi isteri aku jugak.” – Uwais Qarni.

Saturday, 24 December 2016

Pesakit 701 ~ Khairul Zaman Khobin

(SEM & S/S) RM24.00 > RM21.10

Aswad baru sahaja keluar dari Hospital Mental. Namun, dia masih belum sembuh sepenuhnya. Dia berazam untuk mengikut kehendak syaitan untuk menghidupkan ayahnya daripada kematian.

Aina, guru yang sudah memilih jalan gelap sudah jatuh cinta dengan Arja, seorang guru muda. Cinta berbeza umur bukan penghalang. Namun, adakah Aina mampu untuk menyimpan kisah gelapnya daripada sesiapa?

Syaitan tidak pernah berhenti untuk menyesatkan manusia. Dan apa kaitannya Aswad dan Aina? Ini cerita tentang dia!

Kelibat ~ Nurul Omar

(SEM & S/S) RM24.00 > RM21.10

Ditakdirkan Emierda mampu melihat dan mendengar benda-benda ghaib. Lalu dunianya terasa sepi, lantaran kemampuannya itu membuat dirinya begitu terasing.

Sam, pemuda yang senang didampingi akhirnya menjejakkan kaki ke vila yang sering kali muncul dalam mimpi-mimpinya.

Vila Belanda, kediaman separa kolonial bakal menyaksikan sebuah majlis persandingan di mana di vila ini juga Emierda dan Sam bertemu buat pertama kali. Sejarah silam vila itu akan menghubungkan mereka. Satu misteri lama dari dua abad lalu, kini bakal terungkai.


Cairkan Hati Beku Dia ~ Lynn Azami

DISKAUN 5%
(SEM & S/S) RM27.00 > RM25.60

Bekunya seorang Andrea Hanna sehingga tiada siapa yang berjaya menakluki sekeping hati miliknya. Konsep dia, berkawan biar beribu, berkasih dia tidak mahu! Subhan yang tunjuk perihatin pun dia buat tak layan. 

“Mama you amanahkan you pada I” – Subhan 
“Helooo! Tak payah nak amanah sangat lah! Bunyi macam euwww jer.” – Hanna 

Hanna langsung tak faham kenapa tiba-tiba muncul manusia bernama Muhammad Subhan yang selalu sangat mengganggu hidupnya?! 

“Encik Subhan, boleh tak I nak minta tolong you?” – Hanna 
“You nak minta I jangan ganggu hidup you?” – Subhan
 “Tak. I nak minta tolong supaya lenyap terus dari hidup I!” – Hanna 
“I’m sorry dear. But I think, it will be hard.” – Subhan 

Bijaknya Subhan bermain dengan ego Andrea Hanna sehingga wanita itu terpaksa tunduk mengalah. Sampai satu tahap, Hanna sendiri yang meminta mereka disatukan dalam ikatan perkahwinan. Subhan yang sememangnya yakin dengan rasa hati sendiri, terus bersetuju. Tapi, mampukah perkahwina mereka bertahan bila rahsia yang Hanna simpan akhirnya terbongkar? 
“So… I guess this is the reason why we got married?” – Subhan 
“I really wonder… Do you ever love me Hanna?” - Subhan

Thursday, 22 December 2016

Gila! Aku Suka Dia? ~ Fatrim Syah

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

3 sahabat.
3 persamaan.
3 bujang terlajak!

Lalan, Bob dan Joe, umur sudah 30-an tapi payah sangat nak cari jodoh. Usaha tu dah usaha, tapi kalau belum sampai seru, payah juga kan? Apabila terjumpa yang berkenan, tapi mulut pula berat macam besi! Masalahnya bukan tak mencari, bukan juga tak berwajah suci-murni-kacak. Cumanya mulut takut nak cakap... ‘aku suka kau’. Mulanya mereka tak kisah, tapi apabila diterjah dengan soalan kahwin di kiri, kanan, depan dan belakang, siapa yang tahan telinga?

Lalan bertemu semula dengan Najwa, budak gemuk yang pernah dibulinya semasa kecil, tapi apabila dah besar ni, jadi cantik rupawan pula.
Manakala Joe, menerima pelajar praktikal di firma guaman miliknya. Junior undang-undang yang pernah Joe layan teruk untuk mendapatkan tandatangannya.
Bob? Dia bukanlah memilih. Dari kecil dia memang suka dengan Amani, seorang gadis tomboi di kampungnya.
Tapi!

Semua rancangan kahwin hancur, kemudian buat plan baru. Janji mereka sebelum Hari Raya tahun depan semua mesti kahwin. Ikhtiar dijalankan, semua cara dan strategi memancing jodoh diperkasa. Agensi cari jodoh, mandi bunga bawah jambatan malam Jumaat, jumpa pakar jodoh, tip buku cinta memikat kekasih, waima produk aura jodoh pun berkotak-kotak dibeli!

Semua pun tak menjadi!

Tiga-tiga pasrah, jodoh masih tak tersangkut lagi. Sebenarnya jodoh yang dicari ada dekat mana? Ke sebenarnya jodoh tu terlepas pandang kiri kanan aje?

Oh, Boy! ~ Dekna Lee

(SEM & S/S) RM27.00 > RM23.80

Hero, seperti namanya tentulah dia seorang ‘hero’. Nakalnya tak terampun. Asyik keluar masuk jel. Sedang diangkut trak polis pun dia masih boleh mengurat anak dara orang. Dengan tangan yang masih bergari pula tu!

“Isy! Gatal betul mamat ni. Tak sedar ke yang dia kena angkut dengan trak polis?” - Fatiha

Fatiha rasa tak selesa dengan gangguan psikologi oleh banduan di atas trak polis di hadapannya. Ingatkan di situlah tempat terakhir mereka akan bertemu. Sewaktu hendak mengikat jamin abangnya, mereka bertemu lagi. Kali ini Hero berani ambil kesempatan ke atasnya. Di hadapan ayah tiri lelaki itu pula tu! Memang gila!!!

“Minta maaf sekarang!” – Inspektor Ismail
“Minta maaflah sebab dah tercium kat tempat yang salah. Next time, tepat dekat sini.” - Hero

Fatiha geram. Siapa sangka, rupanya Hero itu rakan abangnya, Izzul yang telah lama terpisah. Apa lagi, semakin keraplah mereka bertemu. Izzul dan Hero membuat keputusan untuk mengubah cara hidup mereka dengan mencari kerja.

Walaupun dilayan acuh tak acuh oleh Fatiha, Hero tetap gigih mendekati gadis idamannya dengan pelbagai cara. Tak kisahlah kalau Fatiha mahu menjelingnya sampai bila-bila. Dia suka jelingan gadis itu.

Projek Seram Kerusi ~ Fitri Hussin, Ebriza Aminuddin, Resmanshah

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Sekali Melangkah, Kau Milikku...

Jasmin ditemui mati ketika Zahurin dan Syahir bertengkar besar. Beberapa bulan kemudian, keluarga Sufian berpindah ke rumah keluarga Syahir itu. Sejak Aliana menyusun semula kerusi di ruang keluarga, satu demi satu kejadian yang pernah berlaku kepada keluarga Syahir dialami pula oleh keluarga Sufian. Apakah sebenarnya yang berlaku?
MEREKA ADA, MEREKA LICIK / BELA

Iman Lutfi telah membawa keluarganya ke sebuah banglo berbentuk istana untuk menilai barang-barang antik yang terdapat di sana. Tanpa diduga, suatu kejadian yang tidak disangka-sangka telah berlaku apabila seorang demi seorang anaknya didapati hilang.
SEKALI MELANGKAH, KAU MILIKKU / ANTIK


Kehidupan Amrun berubah sejak dia membeli sebuah kerusi terpakai berwarna merah darah. Daripada seorang penulis novel seram yang tidak glamor, nama Amrun mendadak menjadi penulis novel seram nombor satu Malaysia. Novelnya mendapat sambutan yang sungguh luar biasa. Namun, hidupnya terganggu apabila dia sering dihantui oleh satu roh lelaki yang mati terbakar. ADAKALANYA, IMPIAN MENGHANCURKAN KEHIDUPAN / KERUSI MERAH BERDARAH

Projek Seram Kem ~ Maria Kajiwa, Zaifuzaman Ahmad, Aida Adia

(SEM & S/S) RM23.00 > RM20.20

Kisah Latifah - Maria Kajiwa

Cerita ini mengisahkan ketabahan watak utamanya, Azim mencari adiknya, Bahiyah yang hilang sewaktu pergi ke sebuah kampung. Pencarian Azim membawa dia dan dua orang rakannya ke sebuah kem tahanan perang dunia ke 2 yang sudah ditinggalkan di atas sebuah bukit.
Di situ, Azim dan kawan-kawannya berhadapan dengan pelbagai rintangan untuk menyelamatkan Bahiyah dari puaka yang mengawal tempat itu. Akhirnya setelah berhempas pulas, mereka berempat berjaya keluar dari situ dengan selamat. Dan akhirnya membongkar misteri yang sudah bertahun-tahun dirahsiakan.

Kisah Malam Jumaat - Zaifuzaman Ahmad

Zamri hanya bekerja di sebuah medan selera. Ketika malam jumaat, tidak ramai pelanggan yang hadir. Di kesempatan itu dia dan dua lagi rakan sekerja menghabiskan masa berbual. Topik yang dipilihnya kisah seram. Hanafi menceritakan empat kisah seram kepada mereka. Gara-gara sundel bolong, misteri kepala anjing, pocong dalam kem dan cubaan melarikan diri dan diganggu Pontianak. Malangnya malam itu Zamri sendiri ketika pulang telah diganggu dengan hantu tanpa kepala. Terus dia pengsan dan sejak itu dia tidak berani lagi untuk bergebang tentang kisah seram.

Kem Rahsia - Aida Adia

Empat rakan baik, Zayeed, Afy, Ryan dan Vijay tidak menyangka bahawa tugas mereka di KEM RAHSIA bukan sekadar melaksanakan latihan ketenteraan dan tugas-tugas rahsia dari unit mereka malah telah mengalami suatu tragedi berdarah hingga membawa impak besar dalam hidup mereka. Atas satu kesilapan tanpa disengajakan kerana mengambil barang yang bukan miliknya serta menganggu ketenteraman si penunggu hutan, Vijay telah diserapi roh pahlawan Melayu lama yang telah bersumpah akan mengakhiri dendamnya walau dengan apa cara sekalipun. “GANGGU KETENANGANKU, PETAKA HIDUPMU!”

Tempur ~ Ahmad Erhan

(SEM & S/S) RM26.00 > RM22.90

CAMELIA - Gadis yang telah berjaya menggemparkan negara dengan siri-siri pembunuhan yang berprofil tinggi. Para mangsanya tidak akan pernah tahu bila dan bagaimana gadis ini akan bertindak. Dia kejam, lincah serta tangkas bermain senjata. Motif tindakannya masih kekal misteri di mata pihak berkuasa. Majunya tidak terhalang. Kejamnya tidak tersangka. Geraknya membawa petaka.

HAKIM - Egonya sebagai pengawal peribadi berpengalaman telah dicabar. Dendam akibat diperdaya Camelia menjadi motivasi untuknya memburu gadis itu sehingga ke lubang cacing sekalipun. Sekali gus menamatkan riwayat hidup Camelia. Baginya, tiada sekelumit ruang kemaafan yang boleh dibuka untuk gadis itu. Darah hutangnya darah.

DATO’ SYUKOR - Mantan pengarah sebuah perkhidmatan rahsia kerajaan. Si tua yang masih berbisa. Kemahirannya dalam selok-belok penyiasatan ditagih pihak berkuasa untuk membantu mereka menghalang petaka yang dibawa Camelia. Dia ialah sang tua yang berbahaya. Apabila matlamatnya sudah ditetapkan, kemaraannya bagaikan helang yang tidak terhalang.

Perhitungan antara mereka akan pasti memakan korban. Dengan ini, setiap daripada mereka akan mengeluarkan segala yang ada untuk memenangi pertempuran ini. Kalah mati. Menang hidup!

Adat VS Ibadat ~ Dr. Mohammad Nidzam Abdul Kadir

(SEM & S/S) RM18.00 > RM15.80

Masyarakat Melayu Islam mempunyai amalan keagamaan yang tersendiri. Amalan-amalan ini diwarisi daripada generasi sebelum mereka. Hari ini, kedengaran suara dan tulisan yang mempertikaikan amalan- amalan yang dilakukan oleh masyarakat tersebut. Kritikan dan pertikaian terhadap amalan ini disandarkan kepada sebuah hadis Nabi SAW. Akibatnya, timbul pergaduhan dan perbalahan dalam kalangan masyarakat Melayu Islam.

Oleh itu, milikilah buku ini bagi mengetahui jawapan kepada beberapa persoalan mengenai amalan masyarakat Islam di Nusantara.

Supermama ~ Khairunnisa Hamzah

(SEM & S/S) RM18.00 > RM15.80
Menjadi suri rumah bukanlah perkara mudah dan segalanya perlu dipelajari. Bagaimana mahu mengurus rumah agar selesa dan kemas dalam masa yang singkat? Apakah aktiviti kekeluargaan yang sesuai dilakukan pada hujung minggu? Bagaimana untuk mengajar dan mendidik anak-anak agar berperibadi mulia? Apa yang perlu dilakukan untuk menarik minat ahli keluarga untuk turut membantu melakukan kerja rumah?

Segala persoalan ini dan banyak lagi persoalan dijawab dalam buku yang amat bernilai ini. Perkara yang dikongsi adalah tentang tip dan panduan untuk seorang suri yang menjalani kehidupan sepenuh masa di rumah agar menjadi seorang suri yang profesional. Yakni tidak kalut, mudah dan mahir tentang pengurusan rumah, masa, wang dan anak-anak, demi menjaga kepentingan rumah tangga dan kebahagiaan keluarga.

Al-Quran Al-Karim Al-Mubarak With English Translation And Guide on Waqaf & Ibtida' ~ Telaga Biru

(SEM & S/S) RM50.00 > RM44.00

Terdapat 3 kod warna sebagai panduan bagi waqaf & Ibtida untuk memudahkan para pembaca memberhentikan dan memulakan bacaan. Menggunakan khat baru (Madinah) lebih halus dan jelas perkataannya. Dilengkapi nota kaki untuk menjelaskan sesuatu perkataan.


Al-Quran ini menggunakan bahasa terjemahan dari United Kingdom (UK). Di setiap halaman sebelah kiri dan di bawah adanya rujukan ayat untuk muka surat seterusnya. Saiz al-Quran sesuai untuk dibawa ke mana-mana.



Tuesday, 20 December 2016

Dia Lelaki Tak Dijangka ~ Mynfamieza

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Tiada angin, tiada ribut tiba-tiba tunang Iman Andrea mahu membatalkan perkahwinan mereka yang akan berlangsung lagi seminggu. Dek maruah dan ingin menutup malu, Qays Qayyum datang sebagai hero, menggantikan kekosongan yang ditinggalkan.

Bagi Iman Andrea, Qays Qayyum memang lelaki yang tidak dijangka akan menjadi suaminya. Qays Qayyum pula merasakan inilah peluang terbaik untuk dia memiliki gadis itu. Walaupun sedikit kekok pada awalnya, namun semua itu tidak menghalang mereka berjanji untuk cuba saling mencintai antara satu sama lain.

“Insya-Allah, Iman akan cuba untuk bahagiakan abang. Jangan takut untuk sayang Iman tau sebab Iman pun tengah cuba untuk sayang abang sepenuh hati Iman.”- Iman Andrea

Sedang mereka meniti bahagia, bekas tunang Iman tiba-tiba datang membongkarkan rahsia. Qays Qayyum rupanya dalang di sebalik cerita apa yang terjadi dulu. Rahsia itu sedikit pun tidak menjejaskan kebahagiaan mereka.

Namun, bahagia tidak lama. Semuanya mula gawat apabila Iman Andrea merancang untuk menyatukan kembali Qays Qayyum dengan ayah kandungnya yang dibenci. Qays Qayyum sudah memberi amaran, tapi langsung tidak diendahkan oleh Iman Andrea.

“Aku dah kata aku tak suka kau masuk campur urusan aku! Kenapa kau degil sangat? Kau tahu tak dia tu siapa? Dia tu pembunuh. Dia dah bunuh mama aku.” - Qays Qayyum

Namaku Bedah ~ Mohd Shahremy Ikmal

(SEM & S/S) RM23.00 > RM20.20

Namaku Bedah binti Bedul. Nama indah pemberian ibu dan arwah bapa adalah hasil gabungan nama mereka berdua iaitu Bedul dan Hamidah.

Berkali-kali aku meminta daripada ibu supaya dia benarkan penukaran nama. Namun, katanya namaku itu tanda cinta dia dan arwah bapa. Oleh itu, aku tidak dibenarkan sama sekali menukarnya. Boleh ke aku lalui kehidupan aku dengan nama Bedah? Aduh, malunya…Hanya Tuhan saja yang tahu.

“Saya nak gunakan nama Puteri Anis!”
“Puteri Anis? Awak bukannya keturunan raja. Kenapa nak letak perkataan Puteri di pangkal nama awak?”
“Saya ingin gunakan nama Puteri Anis. Keputusan saya muktamad!”

Boleh tak aku nak tukar nama…nama yang glamor lagi? Bolehlah…Bolehlah…

“Terima kasih juga kerana berurusan dengan pihak kami. Semoga Cik Puteri Anis akan gembira nanti.”

#DudaJanda ~ Nurfaza Alisya, Qhayra Qhayriesa, Zaza Qry, Nia Qurratun'aini, Aunie Ayunie

(SEM & S/S) RM23.00 > RM20.20
#AdamWarda – Nurfaza Alisya
Duda Pujaan Hati
“Dah berapa lama abang tak senyum macam ni dengan perempuan? Atau dengan perempuan lain pun abang senyum macam ni?”
“Kalau abang senyum macam ni pada semua perempuan, habislah semua perempuan dalam dunia ni nak kahwin dengan abang. Kalau tak, Warda pun takkan nak teropong abang hari-hari, kan?”

#HayatAlia – Qhayra Qhayriesa
Dudaku Ajak Kahwin Lagi
“Jom kita kahwin sekali lagi Alia?”
“Betul awak nak kahwin semula dengan saya?”
“Yalah. Kalau tidak buat apa saya nak tunggu awak bertahun-tahun ni?”
Alia tersenyum.

#ShirazAqina – Zaza Qry
Duda Terlajak Jauh
Aku dah cakap jangan asyik tengok muka Mr. Frost tu.
Aqina Malisa. Meliarkan pandangannya.
Huh! Kau pakai bomoh ke?
Instinct. Kau kan dah nak jadi bini aku. Aku tahulah. Kau kalau duduk dalam bilik tu mesti tengah tengok Mr. Frost.

Makmum Yang Paling Aku Cinta ~ Aii Fariza

(SEM & S/S) RM27.00 > RM23.80

Dalam Tahajud Nailufar merintih hiba. Sesungguhnya dia keliru menghadapi lamaran Dato’ Syed Qassim. Seorang lelaki yang telah beristeri lebih daripada seorang. Malah lelaki berumur itu sudi melunaskan hutang keluarganya dengan syarat dia menerima pinangan tersebut.

Nailufar tersepit. Bibirnya berat mengungkap persetujuan tetapi ringan untuk berdoa. Lantas sekudus doa bergema pada sepertiga malam. Memohon Tuhan Yang Esa melorongkan sebatang jalan agar dia mampu berlari ke arah itu.

Kerana manusia bernafsu binatang, satu tragedi berlaku. Mujur tindakan pantas seorang pemuda misteri berjaya menyelamatkannya. Hanya sekejap rasa syukur dirasakan sebelum Nailufar terpalit fitnah lebih dahsyat.

Sekali lagi pemuda misteri itu menyelamatkan keadaan. Melamar demi memayungi maruahnya. Begitu mudah lelaki bernama Syed Amru menyatakan hasrat, apatah lagi menerima dirinya yang banyak kekurangan.

Nailufar panar. Namun dia melihat lamaran itu sebagai jalan keluar. Tepatkah tindakannya berlari ke sisi Syed Amru? Adakah itu jawapan Tuhan dalam tahajudnya? Jika menolak bermakna dia harus mendepani lamaran Dato’ Syed Qassim!

“Voiceless or not, it doesn’t matter. My feelings for you won’t ever change. Please have faith in me, little one.” ~ Kata salah seorang Syed!

Jangan Cintai Aku ~ Eyla Hime

(SEM & S/S) RM29.00 > RM25.50

Mendepani dosa silamnya bukan sesuatu yang mudah untuk Durrah lakukan.

Empat tahun lamanya wanita yang kini berusia 34 tahun itu mengambil masa untuk keluar dari balik tirai dan mendekati Tariq. Hasratnya ketika itu tidak lain tidak bukan cuma satu, untuk membantu Tariq mengejar cita-citanya, dan mengakui kesalahan diri serta memohon keampunan daripada pemuda berusia 22 tahun itu, sebaik dia benar-benar bersedia. Namun, lain jadinya.

“Macam mana kalau Tariq cakap Tariq dah jatuh hati pada Kak Durrah?” - Tariq

Tariq tiba-tiba meluahkan rasa, tatkala hubungan mereka menjadi semakin rapat.

“Kalaupun Tariq berdegil untuk terus sukakan Kak Durrah, Kak Durrah tetap takkan mampu untuk membalas semula perasaan tu sampai bila-bila.” - Durrah

Mana mungkin untuk Durrah membalas rasa itu tatkala dia melihat Tariq sebagai satu tanggungjawab yang perlu dia pikul atas dosa silamnya. Dan mana mungkin juga untuk dia menyambut huluran kasih yang diberikan, sedangkan usia mereka begitu jauh berbeza.

H.I.M ~ Fazlyn Ridz

(SEM & S/S) RM29.00 > RM25.50

NURUL AFYRA... Bercinta dengan orang lain, kahwin dengan orang lain.

Takdir mendatang apabila tunangnya Naquib memutuskan ikatan pertunangan sehari sebelum nikah. Tidak cukup itu, penghinaan diberikan kepada keluarganya.Dihantar seorang lelaki asing sebagai galang ganti.

Dalam keadaan genting, Afyra bersetuju demi maruah diri dan keluarganya. Permulaan hidup bersama itu memang aneh. Lelaki itu tidak dikenali. Namun sedikit rasa dalam hati mengesan, ada kelainan pada keperibadian lelaki itu walaupun si suami berahsia entah kenapa.

AHMAD FAKHRI RIZAL... Adik kepada Naquib. Fakhri rela menikahi Afyra demi beribu sebab. Cantik, datang dari keluarga kaya dan alim, itu antara sebabnya. Siapa kata hidup mereka tidak dilanda masalah pada permulaannya, namun ujian kecil itu tidak mampu menjadi kudis kepada mereka. Mereka semakin teguh membina ikatan cinta bersama.

Sebaliknya, abang kandung dan ibu tiri, teman-teman yang disangka sahabat... mereka semua itulah yang menjadi barah dalam kehidupan Fakhri dan Afyra. Fakhri hampir terjatuh dalam hidupnya, namun ada seorang wanita yang setia di sisi. Itulah isterinya. Memberi semangat, menjadi penawar dan penglipur lara Fakhri.
Fakri tidak pernah berputus asa. Dia seorang lelaki yang cekal. Dia dikurniakan Allah kepandaian. Kebijakan Fakhri mula mendapat perhatian. Dia mula bangkit semula sehingga membuka mata setiap orang yang merendah-rendahkannya.

Couple 3 Suku ~ Sharina Elisa

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Suraya Insyirah bukanlah gadis perfect idaman jejaka Malaysia tapi perangai tiga sukunya dah menambat hati mamat putus fius tercabut wayar.

Luaran memang dialah manusia paling ceria sebab ada je masalah menimpa, dia berlagak tak ada apa-apa. Biarkanlah berlalu begitu sahaja padahal jalan yang dilalui masih belum habis bercerita.

Aril Izwan dah kemaruk sakan nak kahwin. Sampai habis diheboh semua orang, Suraya bakal miliknya seorang. Kononnya, mereka sudah bertunang.

Nak dijadikan cerita. Suraya terima aje lamaran Aril. Dalam tempoh 100 hari mereka bertunang. Bintang-bintang kecil menjadi saksi bilangan. Aril ni akal tak adalah panjang mana walau pegang jawatan besar dalam syarikat papanya. Boleh pula apabila digoda subuh-subuh buta, dia nak menyamar laki bini pula dengan Suraya. Raba perut Suraya sampai gadis itu mengamuk sakan. Kononnya, ada baby mereka di dalam.

Aril ni memang dah gila agaknya? Suraya pula masam mencuka. Difikirkan kembali lamaran menjadi isteri Aril. Hah, baru padan muka! Muka aje hensem tapi otak tak boleh jalan.

Thursday, 8 December 2016

Minyak Dagu ~ Ida Anuar

Cintanya cinta mati, hatinya untuk si jelita,
Tapi dia ditolak, tanpa simpati.
Menyeru raga si minyak neraka, menyerah jiwa menjadi hamba,
Asalkan dapat yang dihajati,
Dosa tidak diendahkan lagi,
Maka bersoraklah syaitan ikut menari.
***
(SEM & S/S) RM21.00 > RM18.50

Tuesday, 6 December 2016

Manuskrip Cinta ~ Syamnuriezmil

(SEM & S/S) RM26.00 > RM22.90

Aku, Dian Aryani binti Aryan, berusia 30 tahun dan merupakan penulis sepenuh masa. Aku suka bereksperimen dengan manuskrip aku. Aku cuba untuk mencari kelainan dalam setiap manuskrip yang aku tulis.

Termasuklah manuskrip keempat ini. Tapi... Kak Adibah, editor aku tak suka pula. Dia kata, manuskrip aku yang terbaru tu rasa cinta antara watak protagonis tak sampai!

“Nak tulis, kena tulis betul-betul. Kalau rasa tak boleh tulis cerita macam ni, jangan pandai-pandai tulis. Kalau nak cabar diri kau untuk tulis cerita macam ni... Kau kena cabar diri kau untuk jatuh cinta.” – KAK ADIBAH

Gara-gara Kak Adibah suruh aku bercinta, aku terpaksa cari boyfriend tikus putih untuk aku eksperimenkan cinta dalam manuskrip aku. Terpaksalah aku suruh kawan baik aku, Gee carikan. Tak sangka, lelaki yang bermulut loji yang aku jumpa dulu, adalah kawan baik kekasih Gee, Effan yang merupakan tikus putih itu. Jodoh atau bodoh?

“What a small world... Minah badan pendek!” – DR. IZAK ASHAAL

Dia, Dr. Izak Ashaal bin Dato Dr. Izam, berusia 36 tahun dan merupakan doktor pakar tulang,orthopedist. Masalah mula timbul setelah aku dapat tahu yang Izak ada agendanya tersendiri dengan Effan dan dia bukan seperti yang aku sangkakan. Kesilapan dia, membuatkan aku berpaling kepada watak asal yang aku ambil sebagai watak utama dalam manuskrip aku. Dia, Dr. Rian Akasyah bin Tan Sri Dr. Rasyid, berusia 36 tahun dan merupakan doktor pakar jantung, cardiologist. Dia telah dikecewakan oleh tunangnya sendiri dan aku menolongnyamembersihkan namanya.Dia baik, dia sweet dan dia selalu ada bila aku memerlukan dia.

“It’s okay. You can always talk to me about whatever you want to. And you can do it as long as you like.” – DR. RIAN AKASYAH

Tiada Arah Jodoh Kita ~ Ezza Mysara

(SEM & S/S) RM27.00 > RM23.80

Bila ‘orang tersayang’ belajar overseas lepas tu curang. Itu klise sangat. Tapi bila ‘orang tersayang’ balik dari overseas lepas tu tiba-tiba pinangkan kita untuk orang lain, itu kategori apa ya?

“Pia... Kalau betul kau sayangkan aku dan percayakan aku, tolong terima untuk jadi isteri Wakeel. I’m begging you.” Fayyad Syakir.

“Lulz… Kau ingat hati ni macam duit dalam bank boleh buat transaksi ikut suka hati kau?” Afia Awliya

“Dia sakit. Hidup dia tak lama...” Fayyad Syakir

“Kenapa? Bila lelaki tu kahwin dengan aku, dia akan hidup selamanya ke?” Afia Awliya

Namun bila mengenali Wakeel sendiri, prinsip Afia berubah. Marahnya lentur. Entah apa yang membuatkan dia bersetuju dengan perkahwinan ini. Tapi kena berhadapan pula dengan abang Wakeel yang dingin, beku, laser lagi menyakitkan hati.

“Awak tahu dia sakit? Awak tetap nak kahwin dengan dia? Ke awak rancang nak bolot semua harta dia selepas awak bergelar ‘janda’ nanti?” Megat Aathif.

“Hah, baguslah kalau awak dah tahu. So, jagalah harta tu elok-elok sebab nanti kurang pula duit nak beli tiket ke syurga, kan?” Afia Awliya

Mengahwini Wakeel tak termasuk dalam list acuan hidupnya. Tapi jodoh, maut, ketentuan sungguh di tangan Tuhan. Selama bergelar isteri Wakeel, tak pernah sehari pun dia tak dihujani bahagia. Tapi takdir yang menyatukan mereka dan takdir jugalah yang memisahkan mereka.

Calon Pengantin Untuk Dipilih ~ Hannah Ezaty

(SEM & S/S) RM27.00 > RM23.80

“Lil, kau tahu tak kat mana nak cari perempuan serba sempurna yang menepati piawaian aku?” – Carl
“Tahu.” - Akalil
“Kat mana?” - Carl
“Dekat dalam mimpi!” - Akalil

Benarkah perempuan serba sempurna itu hanya wujud di dalam mimpi? Carl tidak percaya malah dia yakin yang cik serba sempurna itu benar-benar wujud dan dia akan meminang gadis tersebut sebaik mereka bertemu. Tetapi bila dia bertemu dengan Rara, hidupnya yang bagai berada di alam fantasi mula huru-hara. Mimpi indah serta lenanya yang panjang terganggu-gugat hanya kerana seorang Rara!

“Ceritakan pada aku siapa kau yang sebenarnya. Kenapa kau ekori aku selama beberapa minggu ni dan apa yang kau mahukan daripada aku?” – Carl

“Sia-sia saja kau buat macam ni. Kau tak akan dapat jawapan apa-apa pun daripada aku. Lepaskan aku. Itu saja yang kau perlu buat.” - Rara

Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga. Rahsia yang selama ini disorokkan oleh Rara pecah. Kerana sebuah janji, Rara terjerat dalam permainan yang dicipta oleh Carl. Kerana sebuah budi, dia terperangkap dalam kemahuan gila Carl.

Lakaran Bahagia ~ Silencer

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Untuk seorang anak yatim piatu sepertinya, kehadiran Wardina merupakan rahmat terbesar yang dia ada. Bagi Ruzain, itulah syurganya di dunia mahupun akhirat. Sungguh! Dia sayang gadis itu.

“Isteri adalah anugerah buat suami. Saya ada. Tulang empat kerat saya masih lagi boleh bekerja. Boleh berjasa pada orang yang saya cinta.” - Muhamad Ruzain

Wardina tahu, dia adalah perempuan teruk. Akhlaknya kosong. Mudah melengking, ego melangit juga kuat melawan. Namun, Ruzain masih tetap teguh bersamanya. Cuma, bila sentiasa diuji mampukah Wardina?

“Ambil cincin buruk kau ni! Aku tak hadap dengan benda alah ni. Kau boleh berambus dengan benda tak guna tu. Bawa jauh-jauh. Jangan bawa balik benda tu. Aku benci!” - Wardina Aisyah

Ya, benar. Tiada manusia yang sempurna di atas muka bumi ini. Kerana itu, Ruzain terima apa takdirNya. Lalu kaki itu mula mengorak langkah. Mencoret kisah untuk memadamkan luka.

Wardina mulai nanar saat itu. Dia menyesal. Belajar dari detik itu, akal mula menerima, mulut mula ringan berbicara, dahi pun bersujud dan tangan juga mula menadah. Tapi bila sesuatu yang dinamakan penghijrahan itu, tidakkan sentiasa indah jalannya.
Masih kuatkah Wardina?

Diskaun 12% + Free Postage


Assalammualaikum & Salam Sejahtera,

Jom dapatkan 2 naskhah buku terbitan Galeri Ilmu pada harga DISKAUN 12% + FREE POSTAGE seluruh Malaysia sehingga akhir 31/12/2016.

Buku-buku terpilih untuk Promosi Diskaun + Free Postage:
1. Perca: Roza Roslan = RM40.00 > RM35.20
2. Hari Tanpa Tarikh: Ustaz Roslan Mohamed = RM22 > RM19.40
3. Bahagia Berganda: Mohd Zaini Ariff, Muhd Kamil Ibrahim = RM25 > RM22
4. Rumah Sakit: Muhd Kamil Ibrahim = RM25 > RM22
5. Talaqqi: Anwar Majdi = RM20 > RM17.60
6. Kelahiran Teragung: Junjungan Mulia Nabi Muhammad s.a.w. = RM60 > RM52.80
7. Q&A Muamalat: Dr. Asmadi Mohamed Naim =RM20 > RM17.60
8. Akhirat First: Ustaz Roslan Mohamed = RM18 > RM15.80
9. Heart App: Ustaz iqbal Zain Al-Jauhari = RM18 > RM15.80
10. Mau'izhah Hasanah: Malam Pertama di Barzakh = RM28 > RM24.60
11. Q&A Hadits: Pencerahan 41 Hadiths Yang Masyhur Dalam Masyarakat: Ustaz Mohd Khofidz Soroni = RM20 > RM17.60
12. Hwaiting: Syafiq Nasri = RM20 > RM17.60


Untuk Pertanyaan/ Order / Follow, boleh:
E: diskaunbukuislamik@gmail.com
WA / Telegram: 013-6786571
Instagram: books_belidiskaun
FB: Belidiskaun

Monday, 5 December 2016

Lelaki Khas Untuk Hanis ~ Aimy Haniya

(SEM & S/S) RM30.00 > RM26.40

Bagi Hanis Aaliyah, kerja sebagai jurugambar untuk surat khabar yang tidak sepopular mana bukan satu masalah. Dia gemarkan cabaran. Tak gentar langsung sekiranya kerja miliknya itu terpaksa berdepan dengan kemalangan ngeri atau kena tengok darah sebaldi. Nak hairan apa? Itulah pekerjaan yang Hanis pilih… Mohd Qarin, seorang lelaki yang aneh dan misteri. Matanya, unik! Boleh nampak apa yang orang lain tak nampak. Roh dan sesuatu…

Namun, kerana kelebihan yang ada pada Qarin, hidupnya semakin tidak tenang apabila Hanis mula menjadi rakannya. Setiap kali Hanis menjalankan tugas, setiap kali itu akan ada roh yang mengekorinya. Tiba pada satu kes… Kematian beberapa orang gadis yang mati dibunuh, mula membuatkan hidup Hanis dan Qarin kucar-kacir. Dan dalam diam, kerana keakraban mereka, Hanis merasakan yang dia sudah jatuh cinta. Tetapi, Qarin tidak mahu memilih Hanis. Cinta Hanis ditolak.

“Aku suka dekat kau.” - Hanis Aaliyah
“Aku tak suka dekat kau.” - Mohd Qarin
“Itu pun aku tahu. Jangan risau, aku tak paksa kau. Perkara macam ni memang ambil masa.” - Hanis Aaliyah

Kerana penolakan Qarin, Hanis kecewa. Tiba-tiba muncul seorang lelaki misteri yang sebenarnya telah lama menyimpan perasaan terhadap Hanis. Lelaki yang mampu membuatkan hidup Hanis berubah.

Si Baju Kurung Kasut Kanvas ~ Umie Nadzimah

(SEM & S/S) RM23.00 > RM20.20

Kata emaknya, Cik Pah, Suria Rihana tak pandai melawa, sebab itu tak ada lelaki mahu mendekat. Dia cuma tahu pakai baju kurung, baju kurung dan baju kurung. Mahu runtuh langit kalau dapat tengok dia pakai skirt labuh macam anak-anak dara zaman sekarang. Lagi satu,dia tak reti pakai kasut gegirl, yang dia tahu hanyalah kasut kanvas tapak rata tu. Pergilah mana pun, fesyen dia itu, itulah juga. Buruk sangatkah berpenampilan begitu? Emak dia dan sepupunya, merangkap anak saudara kesayangan Cik Pah a.k.a musuh ketatnya selalu menghina pemakaiannya. Emak mentua dan bakal suami tak jadinya pun sama. Malah calon-calon menantu pilihan emaknya juga memandang dia sebelah mata. Sebab itulah emak dia sering menyalahkan Suria.

Emak susah dapat menantu sebab Suria tak pandai bergaya. Tiada lelaki yang berkenan! Pada suatu petang yang sedih, dia telah ditakdirkan berjumpa dengan seorang pak cik sado yang tinggi kualitinya. Zaman sekarang susah nak jumpa mamat-mamat yang boleh bergantung harap. Yang dia jumpa sebelum ini semuanya hampas-hampas belaka. Persoalannya, nak ke pak cik berkualiti tu pada dia?Ada ke lelaki yang tidak pandang rupa paras si bakal isteri? Dia tidak cantik, pakai pun sempoi giler...

“Nak buat apa lawa?” - Gary Rahman

Suria membulatkan mata. Lelaki ini lagi mau tanya nak buat apa lawa? Bukankah dia sendiri pun nak cari isteri yang cantik, bergaya, vouge?

Sunday, 4 December 2016

Mimpi Yang Sempurna ~ Aiza Qriselda (AQ)

Dia bukan putera raja impian. Juga bukan jenis Prince Charming idaman semua. Malah, bukan calon untuk dijadikan suami. Pendek kata, dia bukan pilihan akal. Tapi... akal kata jangan, hati tetap teruja. Akal kata tak usah, hati kata tak apa. Bila akal mahu menyebelahi rasa, hati pula ingatkan jangan main api bara. Hakikatnya, soal hati sukar ditelah. Lalu dibiarlah takdir menentukan hala mereka.

Mohd. Haiman dan Wardah Umayra. Duda... Gadis... Beza umur 14 tahun.

Mendapat bos yang sukar untuk dikawal bukanlah satu perkara yang mudah. Namun bagi Wardah, lelaki yang bernama Haiman itu juga harus tahu yang dirinya bukanlah semudah yang disangka. Lalu dia menjalankan misi gila.

‘Huh, tak nak mengaku aku ni assistant kau ya? Kau tunggu, lepas setahun aku akan pastikan yang kau tak nak lepaskan aku sebagai assistant kau!’ - Wardah

Tapi Wardah lupa, percaturan Allah tiada siapa yang tahu. Bila saat itu tiba, kenapa dia perlu rasa sakit? Bertahun-tahun dia cuba melupakan dan pada saat dia percaya diri pulih sepenuhnya, dia bertemu semula dengan lelaki itu.

Perca ~ Roza Roslan

Keseluruhan kehidupan umpama cebisan perca dengan pelbagai corak dan warna. Ada warna ceria, gemilang, kabur, terang, muram dan pudar lagi hambar.

Perca-perca ini kisah yang melekat di hati sanubari. Keseluruhan kehidupan umpama cebisan perca dengan pelbagai corak dan warna. Ada warna ceria, gemilang, kabur, terang, muram dan pudar lagi hambar. Cebisan kecil itu kelihatan tidak berguna. Namun jika dikumpulkan, dijahit lalu dicantumkan cebisan demi cebisan ... ia menjadi selembar hamparan bermanfaat. Sehelai gebar memanaskan tubuh kedinginan pada malam hari. Adakalanya ia menjadi bidai atau tabir pembahagi ruang. Hasilnya menakjubkan. Sebesar mana ukuran bergantung kepada jumlah cantuman perca-perca. Ada bersaiz besar, sederhana malah ada yang hanya sebesar alas kaki sahaja.

Allahu Akbar! Lembaran itulah nanti bakal dibentangkan di hadapan Mahkamah Allah – Al-‘Adil – Yang Maha Adil bagi menilai setiap inci hasil kerja. Marilah kita terus berfikir, sekecil mana peristiwa kehidupan yang dihadapi oleh manusia, ia tetap milik Allah SWT. Kita hanyalah insan kerdil yang pasti menghadap-Nya lalu kekal selamanya di negeri abadi.

Bagaimanapun, terdapat satu sebab yang menguatkan hati penulis untuk meneruskan.
***
(SEM & S/S) RM40.00 > RM35.20

Hari Tanpa Tarikh ~ Ustaz Roslan Mohamed

Kiamat sudah dekat. Tanda-tandanya juga sudah banyak yang dapat kita lihat. Apa yang berlaku pada bumi ini menunjukkan ia sudah semakin hampir ke penghujungnya. Percaya kepada hari kiamat adalah rukun Iman kelima. Namun apakah kita sedia untuk menghadapinya? Cukupkah bekal amalan kita untuk dibawa ke sana? Atau masih leka dengan mainan dan perhiasan dunia? Penulis menyampaikan apa yang perlu setiap Muslim tahu tentang kiamat sebagai suatu peringatan kepada kita bahawa kengerian dan kedahsyatan hari kiamat itu melebihi jangkauan dan bayangan manusia. Antara topik yang dikupas:

* Ngerinya Hari Kiamat
* Mati: Permulaan Alam Akhirat
* Persiapan untuk Mati
* Mati dalam Husnul Khatimah
* Gambaran Seksa Kubur
* Ketuk Hati dengan Kiamat
* Hari Akhirat: Terbongkar Segala Dosa
* Berhakkah Kita Melalui Titian Sirat Allah?
* Empat Karakter Ahli Syurga
* Nama-nama Neraka dan Azabnya.
***
(SEM & S/S) RM22.00 > RM19.40

Friday, 2 December 2016

Isteriku Si Kalut ~ Arin Arida

Ammar Adwan, duda hot yang menjadi kegilaan ramai itu sebenarnya seorang ‘ayah ekspres’ tanpa perkahwinan! Dia rela menelan segala tuduhan dan cemuhan masyarakat demi sebuah amanah. Nasha Athierah, gadis manis yang naif dan cemerkap. Naifnya Nasha Athierah sering menggugat kesabaran Ammar Adwan. Tetapi kerana naif dan polosnya Nasha Athierah, hati Ammar Adwan terpaut dengan cinta.

Kemunculan Megat Adney yang berkawan rapat dengan Nasha Athierah, menggugat hati Ammar Adwan. Apa yang Ammar Adwan tidak tahu, Megat Adney sebenarnya pengintip upahan! Apakah status sebenar Erina Casandra, anak si duda hot itu? Mampukah Megat Adney melupakan kasih yang telah bertunas untuk Nasha Athierah setelah misinya sebagai pengintip upahan selesai? Berjayakah Ammar Adwan memiliki Nasha Athierah, si naif dan cemerkap itu? “Si dia yang kucari untuk melengkapi diri, rupa-rupanya ada di depan mata!”
***
(SEM & S/S) RM22.00 > RM19.40

Aku Bukan Cipan ~ Harith Hakeem

AKU BUKAN CIPAN memaparkan kisah hidup Amit yang penuh dengan dugaan dan cabaran. Berlatarbelakangkan era lapan puluhan dan muzik rock masih bermaharajalela di bumi Malaysia. Dilahirkan sebagai anak kepada seorang yang dituduh sebagai penagih dadah, hidupnya dipulaukan setelah kematian ibu, dan ‘hilangnya’ seorang ayah. Amit terpaksa berdikari dan hidup sendiri seawal umurnya lima belas tahun.

Sepanjang hidupnya, pelbagai ragam manusia yang dijumpainya. Daripada sejahat-jahat Parjo dan Cikgu Hamidon, sehinggalah sesengal Jimi and the gang yang sentiasa membuatnya tidak kering gusi. Kisah cintanya dengan Shima juga penuh dramatik. Daripada kekecewaan akibat Shima dinikahkan dengan lelaki lain, mereka bertemu dalam situasi yang tak disangkasangka. Satu per satu rahsia hidup Amit terungkai selepas pertemuannya dengan Papa Rock. Apakah rahsia hidup Amit itu? Apa kaitan Papa Rock dengan Amit?

“Weh, aku ni siapa?!”.”

*P/S : Kalau nak rasa sakit perut gelak bergolek-golek, cubalah baca AKU BUKAN CIPAN. Kelakar habis tau!
***
(SEM & S/S) RM20.00 > RM17.60

Banglo Seksyen 12 ~ Hasrudi Jawawi

Dia datang bila cahaya menghilang...

Tragedi pembunuhan enam orang remaja di sebuah banglo terbengkalai itu 15 tahun lalu menyebabkan banglo itu digelar banglo angker. Ada yang mengatakan roh enam orang remaja yang mati dibunuh di banglo itu masih bergentayangan dan tidak aman sehingga sekarang.

Hal itu membuatkan Fazlie, Amir dan Farina yang telah menubuhkan kumpulan penerjah aktiviti paranormal dengan nama Ghost To Ghost bersama tiga lagi ahli jemputan khas mereka telah memilih banglo itu sebagai lokasi mereka yang seterusnya untuk merakam aktiviti paranormal yang ada di sana.

Namun, ketika mereka cuba merakam aktiviti paranormal yang ada di banglo lama dan terbengkalai itu, satu tragedi yang hampir sama seperti tragedi pembunuhan 15 tahun lalu kembali berulang! Apakah sebenarnya telah berlaku? Adakah banglo itu benar-benar angker seperti yang dihebohkan di internet? Siapakah dalang yang sebenarnya di antara mereka berenam? Mampukan Inspektor Hairy dan Saleha menyelesaikan kes misteri ini.

“Saya tak tahu. Keadaan gelap-gelita, kami tak nampak apa yang berlaku. Saya cuma dengar suara aje. Perkara tu berlaku bila semua lampu tiba-tiba terpadam.” ~ Fahmi
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...