NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Monday, 14 August 2017

Don't Be Sad ~ Thebingkisanhati

(SEM & S/S) RM18.00 > RM15.80

Kalau dalam ujian ada butang delete, sudah pasti ramai dalam kalangan kita akan pilih button itu. Kerana dalam hidup ini, tiada manusia yang ingin menjalani hidup dalam keadaan duka dan derita. Hidup dalam keresahan hati dan jiwa kerana khuatir memikirkan ujian dunia.

Tetapi sayangnya dalam hidup ini, kita tiada pilihan untuk mendeleteujian tersebut. Kita suka atau tidak, kita mahu atau tidak kita tiada pilihan. Kita harus jalaninya juga. Kita harus melaluinya juga. Walau seberat apa pun ujian tersebut, ingatlah satu perkara bahawa
DIA selalu ada.

"Wahai hati, kuatlah seperti selalu
Walau terkadang kau rasa tak mampu"

Touch Your Heart ~ Hafizzuddin Afif

(SEM & S/S) RM18.00 > RM15.80
Wahai jiwa-jiwa remaja yang dahagakan kasih sayang Allah, tiada siapa yang dapat mengubah diri melainkan diri sendiri.

Kita berhak memilih perjalanan kita untuk menuju ke akhirat.
Hanya dua jalan sahaja dan tiada di pertengahan, sama ada syurga atau neraka.

Mana satu pilihan kita?

Thursday, 10 August 2017

Kembalikan Cinta ~ Mayesa Iman

(SEM & S/S) RM26.00 > RM22.90

Comel! Itu kata Ryan Amsyar. Saat pertama kali melihat Ameena Jasmin. Namun, dalam hatinya telah terukir satu nama, Mellina. Dia lelaki yang setia pada cinta. Akhirnya, dia dan Mellina diijab kabul.

Tetapi, bahagia yang dicari hanya seketika. Hanya lima bulan. Mellina curang kepadanya!

Tiga bulan Ryan menduda, akhirnya dia dijodohkan dengan Ameena. Pilihan tok mi. Dia hanya menganggap Ameena sebagai adik saja. Nak jatuh cinta? Ah, tidak mungkin. Dia takut bercinta lagi. Takut pisang berbuah dua kali!

“Meen tahu kan, kisah abang macam mana? Abang hanya bahagia lima bulan. Hanya lima bulan. Dan, abang nak perkahwinan kita juga hanya lima bulan. Jika abang tak luahkan kata cinta pada Meen, Meen boleh pergi cari kebahagian Meen sendiri. Abang tak mampu untuk mencintai Meen.” – Ryan Amsyar

Tiada cinta, tiada sayang. Tetapi, Ameena Jasmin bukan seorang yang cepat mengalah. Dia perlu kembalikan cinta suaminya itu. Hanya untuknya! Ameena mula menggoda. Mula dapatkan cinta milik suaminya itu. Tetapi, mampukah dia?

Ratib, Wirid & Hizib Termasyhur ~ Ustaz Muhadir Haji Joll

(SEM & S/S) RM5.00 > RM4.40
RATIB, WIRID & HIZIB TERMASYHUR menghimpunkan amalan-amalan yang disusun khas untuk dibaca setiap kali selepas solat fardhu. Setiap amalan adalah bersumberkan daripada al-Quran, hadits dan amalan ulama sejak dahulu.

Amalan yang bersanad dan istimewanya, pembaca boleh mendapatkan ijazah daripada penulis.

Kekasih Encik Dingin ~ Crystal Anabella

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Bila pemuda dingin bersemuka dengan gadis suka menyakat, apa yang bakal berlaku?

Puteri Aurora @ Ice, seorang gadis kampung yang lincah dan ceria. Raizil Nasri pula pemuda dingin dan kurang emosi. Aurora buat perangai gila dengan menyakat pemuda itu saban hari.

“Sir tak perasan ke, sir tertinggal apa? Cuai betul sir ni?” – Aurora
“I tertinggal apa Aurora?” – Raizil
“Sir tertinggal hati saya! Tak nak ambil dan simpan ke?” – Aurora

Kadang-kadang Raizil dingin melayan kerenah Aurora. Kadang-kadang pemuda itu bikin Aurora keliru.

“Lain kali, kalau you teringin sangat nak keluar malam dan pergi tempat merbahaya, you can call me. I temankan you.” – Raizil
“Kenapa pulak sir nak temankan saya?” – Aurora
“So, I can protect you.”- Raizil

Raizil tayang muka benci, tapi senyum dalam hati. Aurora umpama mentari kecil yang menyinari hidupnya sejak dulu lagi. Bila Niki Arman memunculkan diri, Raizil fikir dia hampir mati!

Elak ICU Kewangan ~ Hajah Rohani Datuk Hj. Mohd Shahir

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Apakah maksud kekayaan yang sebenar? Berapa banyak wang yang kita perlukan untuk bahagia? Kenapa kita sentiasa merasa tidak cukup?

Kebiasaannya, berapa banyak pun wang yang kita miliki, pasti kita masih belum puas dengan apa yang kita ada. Itu yang menyebabkan selalu terjadi, setiap kali gaji kita hanya dapat memegangnya sekejap. Duit gaji akan diagihkan untuk membayar hutang dan pada hujung bulan kita kembali menghitung hari untuk menerima gaji semula. Jangan biarkan rutin ini berterusan!

Buku ini membantu kita menguruskan wang dengan bijak dan merancang kewangan untuk mengelakkan pokai hujung bulan. Sesuai untuk rujukan mereka yang baru memulakan kerjaya dan peringatan bagi golongan yang telah berusia.

Aku Isteri Ganti ~ Cheritasis

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Intan Syuhailah. Disebabkan emaknya tak nak dia menjadi anak dara tua, maka Intan diperkenal kepada anak Mak Cik Ani. Yang muda tiga tahun daripadanya dan duda anak satu pula.

Zharul Ariffin. Laju saja terima bila emaknya nak perkenal dengan anak dara lanjut usia itu. Walau bambam tapi hati Zharul terberkenanlah pula. Tak kisahlah dia cik adik dan Intan cik kak.

Masing-masing dah suka. Masing-masing dah main mata. Sesi kenal-kenal dah lama mula. Tapi bila mak masing masing bertanya jawapan mereka adalah, “Kenal-kenallah dulu.”

Selepas itu macam-macam terjadi.
Mak su Intan main cantas. Mak su dan Mak Cik Ani merancang jodohkan Zharul dengan Kamelia pula. Makanya, kenal-kenallah dulu itu habis di situ.
Zharul tarik diri. Intan hancur hati.

Baru Intan nak move-on, tiba-tiba saja mak su buat gila lagi. Kali ini mak su pinangkan dia untuk anak bujang mak su, Khairul. Mak Cik Ani pun tak nak kalah, ikut buat gila pinang Intan untuk Zharul. Yang bestnya, Intan boleh pilih nak kahwin dengan Zharul atau Khairul. Tarikhnya adalah hari yang sama, syaratnya satu pengantin lelaki sahaja.

Keajaiban Bahasa Al-Quran ~ Mohamad Zulkifli Abd Rahman

(SEM & S/S) RM10.00 > RM8.80
Buku ini menampilkan beberapa keajaiban bahasa al-Quran buat pembaca dalam bahasa Melayu agar dapat turut sama menikmati sebahagian kehalusan dan keindahan bentuk serta susunan perkataan wahyu Ilahi ini. Ia amat perlu dibaca oleh semua pencinta al-Quran dalam proses untuk mentaddabbur, yang sangat dituntut ke atas setiap yang bergelar Muslim.

Mudah-mudahan buku ini dapat membantu agar al-Quran bukan sekadar dibaca, malah dapat difahami, dihayati dan diamalkan dalam kehidupan.

Sekalipun Benar Dia Pendosa ~ Muhammad Luqman Makhtar

(SEM & S/S) RM20.00 > RM17.60

Menerusi 37 coretan dengan lebih 300 cuitan buku Sekalipun Benar Dia Pendosa pasti mendidik jiwa pembaca. Betapa empat anggota utama manusia; iaitu mata, mulut, telinga dan hati boleh menghantar tuannya ke syurga atau terhumban ke neraka.

Tidak kurang juga buku ini akan menjentik minda pembaca sehingga dapat dan membetulkan yang biasanya salah dan membiasakan yang betul.

Syarah Hadis 40 ~ Imam Ibn Al-'Aththar

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Istimewanya Syarah Hadis 40 ini adalah kerana ia dihuraikan oleh murid kanan Imam al-Nawawi sendiri, iaitu Imam Ibn Al-‘Aththar. Beliau menyebut bahawa Imam al-Nawawi pernah berazam untuk mensyarahkan Hadis 40 yang dihimpun oleh beliau, namun belum sempat hajatnya tercapai, ajal menjemput beliau. Maka Imam Ibn al-‘Aththar meneruskan azam gurunya dengan mensyarahkannya berdasarkan ilmu-ilmu yang beliau pelajari daripada Imam al-Nawawi.

Imam Ibn al-‘Aththar berusaha menukilkan sebanyak mungkin kata-kata Imam al-Nawawi dalam syarahannya. Sudah tentu ia menjadi lebih istimewa kerana hurainnya lebih dekat dengan jiwa penulis asal.

Thursday, 3 August 2017

Halalkan Hati Yang Kucuri ~ Mia Kiff

(SEM & S/S) RM29.00 > RM25.50

Faiq dan Delisha, pasangan suami isteri yang satu kepala sukakan kebebasan, kemewahan, dan berseronok tanpa batas. Segala nasihat yang diberi bagai mencurah air ke daun keladi. Merajuk ditegur keluarga, natijahnya mereka lari meninggalkan rumah. Setelah sebulan, mereka pulang tetapi terkejut apabila keluarga mereka menghilang secara tiba-tiba! Banglo dijual dan syarikat keluarga bertukar hak milik kepada orang lain. Puas mereka mencari penyebabnya, namun tiada apa yang diperoleh. Keluarga tak ditemui, duit pula kian habis. Akhirnya, hendak atau tidak mereka terpaksa memulakan kehidupan dari bawah kerana tiada apa lagi yang mampu digadai. Apa sahaja kerja termasuk kerja yang mereka pandang hina suatu ketika dulu rela dilakukan demi sesuap nasi. Tak kesahlah tukang cuci ke, buruh kontrak ke, pekerja kafe hatta pengawal keselamatan sekalipun mereka sanggup.

“You tahu tak, kata Kak Joyah, I cuci tandas berganda bersih daripada cleaner sebelum ni. Bayangkan habis sebotol besar sabun dia I guna, sampai dia kata ni bukan tandas tapi kedai jual perfume.” – Delisha.

Bumi mana yang tidak ditimpa hujan, sama juga dengan hidup Faiq dan Delisha. Ujian itu pasti singgah dalam apa jua keadaan, namun mampukah mereka menempuhi ujian-ujian yang mendatang bersama? Masih ada atau tidak peluang untuk bertemu keluarga mereka yang hilang, dan apa reaksi mereka apabila melihat keadaan Faiq dan Delisha ketika itu?

Bidadari Bermata Jeli ~ Hana Ilhami

(SEM & S/S) RM27.00 > RM23.80

Di The Stanley’s Suite Hotel, Tamara merupakan gadis kelahiran Bosnia yang dipelihara oleh orang Malaysia dan dijadikan anak angkat. Penampilannya ayu mengalahkan gadis Melayu, berbaju kurung, bertudung persis ustazah. Tapi pabila terlanggar eksekutif housekeeper yang garang dan cerewet itu, terkeluar habis loghat Negeri Sembilannya.

“Oh, mak kau kopalo jendol!”

“Hey, you! Stop right there!” Pertemuan dengan Daniel Haidar berlaku pabila secara tak sengaja dia terlanggar jejaka itu. Kerana terlalu takut, Tamara terus melarikan diri tanpa menoleh pun. Punyalah selama ini dia berhati-hati dan mengelak daripada terserempak dengan salah seorang anak CEO The Stanley’s Suite Hotel itu.

“Does dejavu really happen?”

“Well, according to research, about two thirds of us experience at least one dejavu in our lifetime.” Pertemuan dengan Tamara bagaikan dejavu bagi Daniel Haidar. Terasa Tamara begitu dekat di hati. Sudahlah langgar sampai berterabur fail, stafnya itu melarikan diri pula. Kanta lekap berwarna kelabu yang melekat pada fail, menjadi permulaan episod antara Daniel dan pemilik kanta lekap itu.

Split ~ Nurul Ain Syuhada

(SEM & S/S) RM23.00 > RM20.20

MARYAM, gadis yang umurnya kian lanjut usia dan belum terbuka pintu hatinya buat sang arjuna setelah pernah dikecewakan…Sehinggalah dirinya mula didatangi seseorang yang baik bicaranya, murah dengan senyumannya. Tanpa diduga, mereka berdua menetap di bawah satu kondo yang sama!

“Kenapa saya tak pernah nampak awak?” – MIKAEL
“Resident kat sini mungkin beribu. Probability awak nak terserempak dengan saya macam satu nisbah tujuh ribu. So, memanglah kita tak pernah terserempak.” – MARYAM

Hari demi hari pun berganti sehinggalah karakter yang berbeza dalam tubuh yang sama buat pertama kali muncul di hadapan Maryam! Jejaka penuh misteri itu kadang-kadang boleh berubah menjadi seorang pemarah, kasar, jahat dan semua sikap mazmumahlah senang cakap!

“Hoi? Kau hoikan aku? Aku ada nama okey. Nama aku bukan hoi. Hafez. H-A-F-E-Z. Hafez.” – HAFEZ
“Mikael, tak payah nak main-mainlah! Siang tadi awak tak buat perangai macam ni pun.” – MARYAM

Hati Yang Tersakiti ~ Nuriffa

(SEM & S/S) RM21.00 > RM18.50

Adam…Walau sebaik mana dia melayani seseorang wanita, dia tetap gagal. Gagal dalam percintaan. Dua kali putus cinta membuatkan dia pasrah dan reda. Jika ada jodoh pasti dia akan bertemu dengan wanita yang memang sudah ditakdirkan buatnya.

Farhaini… Hidup sebagai seorang adik angkat membuatkan dia tersedar akan sesuatu. Batas pergaulan antara dia dan Abang Idham terlalu besar jurangnya. Hatinya merintih kerana cinta yang mekar tidak dapat dipupuk. Kesudahannya dia hanya memendam perasaan sehinggalah dia bertemu lelaki itu. Lelaki yang membuatkan hidupnya berubah warna.

“Habis tu encik nak bawa saya pergi mana?” - Farhaini

“My house.” - Adam Pertemuan yang tidak disangka itu membuahkan satu perasaan indah dalam hati Adam. Dia berusaha untuk mengenali dan mengambil hati Farhaini. Jarak umur 10 tahun tidak membataskan Adam untuk jujur dengan isi hatinya.

“Sebenarnya saya nak minta tolong awak untuk berlakon jadi kekasih olok-olok saya. Untuk satu hari aje.” - Farhaini

“Saya setuju. Tapi dengan satu syarat.” - Adam

Cip: Evolusi Sistem Eksploitasi Manusia ~ Fitri Hussin, Arifful Baqi, Sufi Abqari

(SEM & S/S) RM28.00 > RM24.60

1. GODAM – Fitri Hussin
SINOPSIS :
Sekumpulan saintis melayu, Lokman, Saifullah dan Amran berjaya mencipta satu cip canggih yang dapat memulihkan memori pesakit-pesakit alzheimer, trauma otak, trauma perang dan sebagainya.

Kejayaan mereka itu mendapat liputan luas media tempatan dan luar negara. Mereka menjadi kebangaan melayu, Islam dan Malaysia. Tetapi kejayaan itu dimusnahkan oleh satu artikel yang disiarkan di sebuah blog konspirasi tempatan yang mendedahkan bahawa dana penyelidikan untuk mencipta cip itu adalah dari Nathan Rotchield, pindar kepada 13 keluarga yang menguasai dunia.

Pendedahan itu menyebabkan Saifullah dan Amran dibunuh secara langsung di Facebook Live. Kes itu disiasat dan polis mendapati Lokman adalah suspek utama berdasarkan bukti-bukti yang diperolehi.

Sejak itu Lokman menjadi buruan pihak berkuasa. Apa sebenarnya yang berlaku? Benarkah Lokman adalah pengganas seperti yang dituduh? Siapakah dalang di sebalik semua itu? Apakah tujuan dalang tersebut?

2. PANDORA – Sufi Abqari
SINOPSIS :
Ted telah menyelamatkan seorang pemuda daripada mati akibat dikebumikan. Pemuda itu telah ditusuk oleh sebuah chip yang terevolusi dengan virus merbahaya. Ekoran dari itu Ted dan Adam telah pergi ke Malaysia mencari seorang lelaki bernama Ungku Azizi. Disamping menjejak kembali chip paling merbahaya yang dipanggil Pandora. Pandora telah dicuri sebaik Ted kembali semula ke Amerika. Ekoran itu dia telah dituduh sebagai pengkhianat. Dalam masa yang sama untuk menyelamatkan nyawa Adam yang terancam akibat chip di dalam tubuhnya.

Pemangsa ~ Muhammad Fatrim

(SEM & S/S) RM23.00 > RM20.20

Pertemuan AISHA dan AMSYAR bagaikan romeo dan juliet. Tapi hidup Aisha derita selepas berkahwin dan bukan itu sahaja! Perkahwinan itu bertukar tragis apabila Amsyar sanggup berkomplot membunuh Aisha. Bermula detik itu Amsyar mula diganggu oleh kelibat seorang wanita dan menganggap itu adalah jelmaan Aisha yang mahu membalas dendam kepadanya. Kelibat itu muncul di mana-mana! 

4 tahun berlalu, Aisha yang terselamat dan mengetahui kebenaran kembali sebagai Indah dan memulakan misi untuk bangkit dan bagaikan magnet dia terikat kembali dengan keluarga Amsyar. 

"Apa maksud awak? Apa yang awak tahu Fattah? Apa yang awak sembunyikan daripada saya?!" - AISHA 
"Aisha, suami awak mungkin cuba nak bunuh awak." – FATTAH 

Aisha cuba berhati-hati dalam setiap langkahnya sebagai Indah tapi umpama ada mata-mata yang selalu memerhatikan setiap langkahnya! Dan dia juga didatangi kelibat entah siapa-siapa yang mahu meminta bantuannya. Adakah Aisha akan kekal sebagai Indah? Apa akan terjadi apabila semuanya terbongkar? Siapa pula kelibat yang sebenarnya? AWAS! Berhati-hati dengan PEMANGSA kerana dia ada di mana-mana!

Bulan Cinta ~ Mimie Afinie

(SEM & S/S) RM29.00 > RM25.50

Rania sudah jatuh hati dengan Razlan. Keakraban Razlan dan ayah selepas itu membuatkan Rania percaya, lelaki itu turut menyukai dia. Tapi malangnya, dia tersilap tafsir, dia salah menduga. “Dari awal saya tau, awak tu sebenarnya suka saya. Sebab itulah awak sengaja berbaik dengan ayah saya kan?” - RANIA 
“Saya berbaik dengan ayah awak sebab ayah awak sendiri, tak ada kena mengena dengan awak pun. Saya kalau nak cari pasangan, saya tak cari yang macam awaklah.”- RAZLAN 

Ya Allah, pedihnya hati. Teruk sangatkah dia, hina sangatkah dia sampai Razlan tergamak menyebut begitu? Okey, dia boleh terima bila Razlan tolak cinta dia, tapi bila Razlan tolak ‘lamaran’ ayah, dia sangat berkecil hati. Boleh dia bayangkan hati ayah yang kecewa dan terluka. Rizman, lelaki yang ada segala-galanya. Tapi dalam ramai-ramai gadis, dia yang tidak punya apa-apa ini juga yang Rizman nampak. Dia juga yang Rizman hendak. Sungguh, dia terharu. 

"Saya nak minta izin pak cik untuk mengambil Rara sebagai isteri saya. Saya sayang Rara dan saya benar-benar ikhlas.”- RIZMAN 

Hanya ada dua jawapan untuk lamaran Rizman itu, sama ada sudi atau tidak. Sangat mudah. Tetapi kenapa Rania rasa sukar untuk menjawabnya? Ketika hati mahu menerima, kenapa perlu ada rasa serba salah? Sedangkan pantai lagi berubah, ini pula hati manusia. Itulah yang terjadi kepada Razlan. Hatinya tiba-tiba terusik. Tiba-tiba pandai merindu. Siapa sangka kan?

Tuesday, 1 August 2017

Diakah Cinta? ~ Gee Muszisya

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Tiba-tiba lelaki itu muncul kembali setelah hati AYUNI AISYA digores luka. Pertemuan yang tidak disengajakan dengan DANIAL HAIKAL telah menggamit kembali kenangan lama. Mengapa begitu payah untuk dia melupakannya? Lagi haru-biru apabila dia terpaksa menjadi pembantu peribadi lelaki itu.

“Tapi aku sangat tak suka dia! Tak suka! Tak suka! Tak suka!” – Ayuni
“Orang kata; kita jangan tak suka sangat kat seseorang tu. Sebab perasaan tak suka tu boleh jadi suka. Hang jangan tak suka sangat kat dia. Kut tak suka, sat gi jadi sayang sangat kat dia kut… Masa tu baru hang nak menjerit. Aku cinta! Cinta! Cinta dia!!!” – Shafiqa
Kata-kata itu seakan sumpahan. Lelaki itu seperti ada aura yang buat dirinya kalah melawan perasaan sendiri. Danial telah berubah 100%. Bicara lelaki itu seakan ais yang menyirami hatinya. Pelik! Walau dilukai, hati masih mampu menyayangi.
Bagi Danial, pertemuan kembali dengan Ayuni membuatkannya kembali ‘hidup’. Sejak dulu cintanya untuk Ayuni. Kerana kesilapan diri, gadis itu membencinya. Dia nekad! Cinta gadis itu akan kembali ditakluki.

Dia, Cinta Hatiku? ~ Azieana

(SEM & S/S) RM28.00 > RM24.60

“Awak nak saya tolong hantar awak ke hospital atau klinik ke?” – Sufi.
“Tak perlu. Saya okey je ni.” – Zahim

Itulah detik pertama pertemuan antara NUR AISYAH SUFIYA atau lebih dikenali sebagai Sufi dengan MOHD ZAHIM FITRI. Sufi telah menolong lelaki itu yang cedera akibat dibelasah. Itulah Sufi yang brutal dan bermulut laser tetapi sangat penyayang terhadap anak angkatnya, Risya.
Siapa sangka Zahim itu CEO Zamrud Holdings tempat kerja baru Sufi. Sikap dan keperibadian Sufi dalam diam berjaya menarik minat Zahim. Suatu hari, Zahim meminta pertolongan Sufi menyamar sebagai kekasihnya untuk ditunjukkan kepada orang tuanya bagi mengelakkan dirinya dijodohkan dengan Dania. Dia cuba berterus terang akan hasrat hatinya untuk memiliki Sufi, tapi ditolak dengan alasan Sufi sudah pun bertunang dengan Wan Jazlan dan bakal berkahwin tidak lama lagi. Zahim kecewa!
Namun, impian Sufi untuk membina rumah tangga bersama tunangnya tidak kesampaian kerana perkahwinan mereka terganggu dengan kehadiran Zetty yang mengaku dia ialah isteri Wan Jazlan. Majlis perkahwinan tidak jadi itu akhirnya bertukar menjadi majlis pertunangan antara Sufi dengan Zahim.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...