ULAT BUKU SEMUA... HARGA HEBAT!!

ULAT BUKU / BOOKWORM / BOOKADDICT SEMUA...
Jom dapatkan BUKU dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj kurier MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Thursday, 31 December 2015

Strategi Jihad Bisnes ~ Muhammad Ali Hashim

“Bisnes wajar dijadikan pilihan utama generasi muda berjihad!”

Sesungguhnya, bisnes sangat wajar dijadikan satu perjuangan jihad. Sumber motivasi paling hebat bagi usahawan yang menjayakan Jihad Bisnes terdapat pada janji Islam bahawa usahawan yang amanah dan jujur akan mendapat ganjaran istimewa di akhirat kelak.

Justeru, buku Strategi Jihad Bisnes ini menggunakan pendekatan yang tegas dan jelas dalam menyatakan prinsip perniagaan yang harus dipraktikkan dalam setiap perniagaan umat Islam. Setiap bab di dalam buku ini menerapkan unsur-unsur yang harus ada dalam setiap jihad usahawan Islam. Malah setiap bab menjelaskan peri penting pengamalan waqaf korporat dan jihad bisnes demi memastikan keunggulan bisnes umat Islam.

MENGAPA ANDA PERLU MEMILIKI BUKU INI?
- Menyuntik kesedaran peri penting berbisnes dengan strategi yang berkiblatkan Islam dan bukannya Barat yang penuh kerakusan.
- Memangkin semangat jihad untuk menjana kekayaan ummah.
- Perkongsian kejayaan seorang tokoh yang banyak melakar kejayaan dalam dunia usahawan.
*****
(SEM & S/S) RM49.00 > RM43.10

Tahniah, Anda Hamil! ~ Muhammad Mawardi Zakaria, Siti Fairuz Zulkefeli, Mohammad Rizalmazli Salim, Muhammad Yusuf A. Kadir

- Sebagai persediaan awal bakal ibu dan bapa menyambut kelahiran anak buat kali pertama.
- Boleh dijadikan panduan sepanjang tempoh kehamilan, kelahiran dan perkembangan anak-anak sehingga 3 tahun.
- Setiap maklumat disampaikan dengan bahasa yang jelas, mudah difahami dan disertakan gambar yang menarik.
- Setiap maklumat diakui oleh pakar bidang yang bertauliah.
- Supaya ibu bapa sentiasa peka dengan perubahan fizikal dan mental anak-anak.
*****
(SEM & S/S) RM69.00 > RM60.70

Baginilah Muslim Berniaga: Meraih Keuntungan Berserta Keberkatan ~ Dr. Mohd Sukki Othman, Mohammad Zaini Yahaya

Islam membawa rahmat ke sekalian alam. Setiap hukum dan peraturan dalam Islam adalah untuk menjamin kesejahteraan kehidupan duniawi dan ukhrawi. Inilah pegangan setiap Muslim yang beriman dan bertakwa. Tindak-tanduk setiap Muslim mesti berasaskan prinsip ini walaupun dalam kegiatan mencari nafkah, antaranya perniagaan.

Beginilah Muslim Berniaga mengetengahkan aspek etika berniaga dalam Islam. Apa yang difahami dengan etika? Berapa ramaikah usahawan yang mementingkan etika dalam aktiviti perniagaan mereka? Berapa ramaikah pula usahawan yang tidak menyedari urusan perniagaan mereka menyalahi etika dalam Islam? Atas kepentingan inilah, buku ini mempunyai signifikannya tersendiri untuk dimiliki oleh pembaca terutamanya yang berkecimpung dalam dunia perniagaan.

Buku ini mengetengahkan etika-etika mulia yang boleh diamalkan dalam perniagaan.
Buku ini menekankan kaedah mengamalkan etika mulia dalam hubungan antara sesama peniaga dan juga antara peniaga dengan pelanggan. 

Buku ini menjelaskan secara terperinci berdasarkan hadis sahih berkaitan hukum-hakam yang perlu dititikberatkan oleh setiap peniaga dan usahawan.
*****
(SEM & S/S) RM20.00 > RM17.60

Aku Betul, Engkau Sesat ~ Dr. Mohammad Nidzam Abdul Kadir

Isu mengenai perbezaan pendapat selalu dibincangkan. Lantas timbul persoalan, apakah perlu isu ini dibincangkan lagi buat kesekian kali.

Penulis punya objektif tersendiri dengan mengajak pembaca berfikir; apakah asas kepada timbulnya perbezaan dan adakah jalan perdamaian untuk meleraikan perbezaan tersebut? Penulis turut cuba mengupas tujuh topik utama, antaranya senario umat Islam hari ini, terpecahnya kelompok sunni dan Syiah, aliran akidah, amalan masyarakat dan pelbagai lagi.

Tatkala perdebatan dalam kalangan masyarakat makin meruncing, buku ini muncul dengan harapan agar kita semua bersikap insaf dalam menekuni apa yang terjadi. Menyedari bahawa usaha kiya hari ini dan selamanya ialah menyatukan umat kepada Tuhan Yang Satu.
*****
(SEM & S/S) RM16.00 > RM14.00

Amalan Murah Rezeki: Agar Hidup Bertambah Berkat ~ Dato' Siti Nor Bahiyah, Dr. Hj. Zahazan Mohamed, Mahfuzah Omar

Kita sering berdoa agar dimurahkan rezeki. Bukan itu sahaja kita tambah lagi dengan bermohon rezeki yang halal. Orang yang murah rezeki sebahagian besar tanggungan kehidupannya telah selesai.

Orang yang sempit rezeki sering berhutang keliling pinggang. Begitu juga orang yang boros berbelanja. Orang yang berhutang, siangnya sentiasa diburu ketakutan.Malamnya membuat tidur tidak lena.

Buku ini memberi petua bagaimana mendapatkan rezeki murah. Perjalanan yang ditempuh sekali gus membawa sifat takwa dalam kehidupan seperti bertaubat, takut kepada Allah, sentiasa mengingati Allah, tawakal, beribadah, membetulkan niat, istiqamah dalam bertugas, mengerjakan haji dan umrah, menjalin silaturahim, bersedekah, berdoa dan bersyukur.
*****
(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Cintaku Made In Berlin! ~ Nuraziazila Latif

Hidup Hannah tidak seperti gadis lain, dia terpaksa bekerja sambilan untuk menampung hidup dan pelajarannya tanpa bantuan sesiapa. Disebabkan projek istimewa yang diuruskannya, Hannah sering berjumpa dengan penyanyi pujaan ramai, Bell. Semakin lama berbicara bersama, akhirnya ada perasaan cinta yang tercipta. Namun hubungan yang mereka bina bukan semudah disangka.

“Ajal maut di tangan Tuhan. Bagaimana kalau ditakdirkan kita terpisah seperti mama dan papa awak? Seperti umi dan abah saya?”

“Saya tak boleh nak berjanji yang hebat-hebat untuk awak. Tetapi saya janji yang kita tak akan membuat kesilapan sepertimana ibu bapa kita lakukan.”

Walaupun banyak janji yang telah sama-sama ditaburkan, entah kenapa, tiba-tiba ada perasaan yang berbeza telah hadir dalam diri Hannah untuk pensyarah kesayangan semua pelajar, Ahmad Zukry.

“Encik Zukry nampak happy sejak dua menjak ni.”
“Saya happy sebab ada orang kata dia sayangkan saya.”

Monday, 28 December 2015

Resipi Roti: Himpunan 30 Resipi Roti ~ Zura Miranda

Variasi 30 resipi roti yang diolah menjadi pelbagai hidangan menarik. Menggunakan bahan asas iaitu roti sandwic, buku ini memberikan idea kepada pembaca bagi menghasilkan pelbagai hidangan

Tunggu apa lagi, dapatkan buku ini bagi mengetahui 30 resipi roti yang mudah dan menarik.

ANTARA ISI KANDUNGAN
1. Roti Jala
2. Roti Canai
3. Roti John
4. Puding Roti
5. Karipap Roti
6. Roti Gulung Sandwic
7. Lempeng Roti
8. Bebola Roti Goreng
9. Aiskrim Roti Goreng
10. Roti Kukus Kurma Bersantan
11. Biskut jejari Coklat
12. Puding Roti Crackers
13. Agar-Agar Roti Milo
14. Roti Goreng Rangup
15. Mufin Telur
16. Salad Roti
17. Lasagna Roti
18. Piza Roti
19. Puding Roti Marble
*****
(SEM & S/S) RM6.50 > RM5.70

Resipi Keju: Himpunan 30 Resipi Berasaskan Keju ~ Chomie

Variasi 30 resipi keju dari pelbagai bahan. Dari hidangan pembuka selera, hidangan utama sehingga pencuci mulut. Semua resipi berasaskan keju boleh diperoleh dari buku ini.

Tunggu apa lagi, dapatkan buku ini bagi mengetahui 30 resipi mudah dan menarik.

ANTARA ISI KANDUNGAN
1. Kuih Cara Tuna Keju
2. Jagung Bersalut Keju
3. Kentang Goreng Keju & Daging
4. Ice cream blueberry cheese
5. Baked Nasi Goreng Cheese
6. Sup Brokoli Berkeju
7. Pisang Goreng Berkeju
8.. Popia Berkeju
9. Twice Baked Potato
10. Popia Pisang Berkeju
11. Cheesy Chicken
12. Cendawan Goreng Keju
13. Fetucini Sos Tomato
14. Spiral Cheese
15. Oreo Truffle
16. Friuty Cheesy
17. Kek Keju Meleleh Kukus
18. Udang Goreng Berkeju
19. Apam Cheese
20. Pai Rigatoni
*****
(SEM & S/S) RM6.50 > RM5.70

Sunday, 20 December 2015

Misi Menantu Mr. Bad Guy ~ Ailah Diela

(SEM & S/S) RM27.00 > RM23.80

Hanya Kamu Johanna ~ Dilla Ahmad

"Nak ke mana tu?" - Syed Harraz
"Nk sambung kerja gualah, bro!" - Johanna
"Aik? Layanlah aku makan dulu. Aku sorang-sorang aje makan ni." - Syed Harraz
"Lu tu bukan suami gua, bro... Nak kena layan bagai!" - Johanna

Bagaimana kesudahan kusah gadis gothic ini?
*****
(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Thursday, 17 December 2015

Kau Dalam Hatiku ~ Qaseh Farina

“Iskandar, anak lelaki Haji Mahadi dan Hajah Kamariah tu berkenan sangat dengan Zizah. Jadi, dia dan keluarganya nak datang hari ini merisik Zizah.”

Dalam banyak-banyak benda, itulah perkara yang paling Azizah tidak gemar. Dia tak suka jodohnya diatur. Selama ini, bukannya dia memilih. Kerana kesilapan lampau, dia tak berani hendak terima mana-mana lelaki dalam hidupnya.

“Dah lama saya berdiri dekat luar rumah awak ni. Dari tadi saya fikir, nak jumpa awak ke tidak. Hati saya ni, rindu. Dia nak juga jumpa awak.”
“Hah?! Awak gila ke apa? Datang rumah anak dara malam-malam buta.”
“Awak kalau merungut, nampak seksi mulut awak tu pada mata saya. Nampak saja garang, tapi manja sebenarnya.”

Azizah tunjuk sikap sarkastik. Supaya Iskandar menyampah kepadanya. Namun, sikap Iskandar yang gemar mengusik itulah menjadi penyeri hidupnya. Hingga dia terlupa segala derita. Aneh sungguh jiwa ini. Memang sukar ditebak. Pada awalnya, dia begitu membenci Iskandar. Mahu menolak Iskandar. Tetapi kini, hanya sesaat Allah SWT palingkan hatinya. Tanpa dipaksa, Iskandar mula diterima sebagai sebahagian dari hidupnya.

Erti Sebuah Janji ~ Alisya Syafina

Peristiwa lalu menyebabkan sehelai sapu tangan menjadi saksi sekaligus menjadi janji kepada hati Auni. Dan tanpa Auni ketahui, ia juga menjadi sebuah janji kepada diri empunya sapu tangan itu.

Namun Auni kecewa apabila mengetahui pemilik sapu tangan itu sudah berpunya lalu membawa hati yang lara dengan meninggalkan Malaysia.

“Auni dapat bunga lagi?”
“Auni takut. Yalah, Auni tak tahu siapa yang hadiahkan bunga ni.”

Auni runsing. Sejak pulang dari luar negara, dia sering menerima tiga kuntum bunga ros berserta kad ucapan. Namun tiada pula nama pengirim yang tertulis pada kad tersebut. Dia tidak dapat mengagak gerangan yang selalu mengirimkan bunga-bunga itu kerana hatinya tidak pernah terbuka untuk mana-mana lelaki selain ‘dia’ yang kekal bertakhta dalam hati.

“Awak??? Apa awak buat kat sini?”
“Cantik kan baju ni, saya nak belilah.”
“Tapi saya yang tengok dulu baju ni.”

Friday, 11 December 2015

My Sweet Tom Girl ~ Zulfati Hanis

'Kusandarkan hati ini untukmu buat selamanya.'

Menyamar dengan tujuan untuk mendekati seseorang adalah misi utama kepulangan Fatimah Dhaniyah ke tanah air setelah lama berada di Boston. Untuk menjayakan penyamaran ini, dia sanggup bekerja sebagai pemandu peribadi kepada Ahmad Uwais, seorang bos yang hanya membenarkan kereta dipandu tidak melebihi kelajuan 80km/j.

Bekerja dengan Ahmad Uwais bukan sesuatu yang mudah. Perkenalan mereka pada mulanya tidak berjalan lancar. Mereka saling mengenakan antara satu sama lain. Namun, tanpa disedari mereka, dalam hati masing-masing mula bercambah bibit-bibit cinta.

Namun, saat Ahmad Uwais melafazkan rasa cintanya, Fatimah Dhaniyah tekad menolaknya walaupun hatinya turut mengakui mencintai lelaki itu. Tetapi kenapa dia menolak cinta lelaki yang dicintainya? Apakah misi penyamarannya berjaya dan siapa yang ingin didekati sebenarnya? Dapatkah Ahmad Uwais menerima keputusan Fatimah Dhaniyah itu?

Jadi Isteri Aku ~ Haura Amyra

‘Antara amanah & cinta, mungkinkah ada peluang kedua?’

Kepulangan Fareed Izwan usai peperiksaan akhir di perantauan membawa berita gembira untuk seisi keluarga. Namun, hajat untuk memperisterikan Rebecca yang berjaya mengetuk pintu hatinya berkecai di tengah jalan. Rajuk Puan Dahlia menyebabkan Fareed Izwan terperangkap untuk menerima Zahra Umairah, amanah yang dititipkan untuknya.

Diikat atas dasar perkahwinan, Zahrah Umairah hidup bagaikan tunggul. Entah sampai bila dia harus bertahan, dia sendiri tidak tahu. Lebih pedih, apabila Amri Khaleed yang dalam diam disukainya tiba-tiba membawa wanita lain kepadanya, seolah-olah hendak memberitahu kepadanya yang dia sudah berpunya.

Ujian yang menimpa di pertengahan jalan membuatkan Fareed bagaikan tersedar daripada lena yang panjang. Mampukah dia mempertahankan cinta Zahra Umairah dan amanah uminya atau memperkukuh cintanya terhadap Rebecca? Mungkinkah ada peluang kedua untuk dia kembali membetulkan keadaan?

Atuk ~ Ebriza Aminnudin

"Temankan atuk, nak!"

Mereka bukan pemburu hantu. Jauh sekali penjejak hantu. Mereka adalah penyiasat paranormal yang memenuhi undangan pelanggan untuk menyiasat sesuatu tempat sama ada benar-benar berhantu ataupun tidak. Namun ketika sedang menjalan tugas yang terpikul di bahu masing-masing, sesuatu yang tidak terduga telah berlaku kepada mereka. Sesuatu yang tidak pernah berlaku selama mereka menjadi penyiasat paranormal. Dapatkah mereka melepaskan diri dari cengkaman roh-roh atuk yang berkeliaran di dalam sebuah bangunan usang yang sedang disiasat oleh mereka?

“ALLAH, kenapa pintu tak boleh buka? Aku tak mahu terperangkap di sini. Aku kena keluar dari sini seberapa segera. Kami kena tinggalkan tempat ni.” Nurhirmawaty
“Hir ... ma ... mu ... lut a.... ku han... cur.” Murazean

“Hirma, tolong aku. Mereka tak nak lepaskan aku. Puas aku merayu suruh mereka berhenti tapi mereka tak mahu. Tolong aku, Hirma. Aku dah tak berdaya lagi.” Azidi

“Tolong! Jangan seksa aku begini lagi. Aku sakit. Kenapa kamu seksa aku?” Aisy Yumni
“Tidak!!! Ini semua mainan ilusi. Aku tak mungkin berada di lembah berapi.” Sazrin
“Jangan takut nak, atuk datang untuk menamatkan penderitaan anak.” Roh atuk
“Saya tak menderita atuk. Jangan buat saya macam ni!” Edinur.
*****
(SEM & S/S) RM28.00 > RM24.60

Mr. & Miss Troublemaker ~ Ayuma Umairah

RAYYAN Yusof, gayanya ala-ala playboy. Hidupnya makin mewah apabila semua harta neneknya akan diwasiatkan kepadanya. Apa sahaja kata neneknya, pasti akan diturutinya. Tetapi hajat neneknya yang satu ini memang sukar dan tidak akan diturutinya. Nurul Fatia menerima pinangan itu dengan rasa lega. Tetapi rupa-rupanya dia bertepuk sebelah tangan. Kali pertama berjumpa sudah dihadiahkan dengan maki hamun dan kata-kata kesat..

Haikal mula menjadi perhatian nenek. Sejak mereka dipertemukan, nenek menerimanya dengan hati terbuka. Tidak pernah terdetik pun untuk mengambil apa sahaja hak Rayyan Yusof, sepupunya itu namun gadis yang sering menjadi perhatian rupanya milik sepupunya. Dia mula resah.

Rayyan Yusof mula melaksanakan rancangannya. Pertunangan perlu diputuskan tetapi dia yang akan berlakon sebagai mangsa. Nurul Fatia reda. Lelaki macam itu hendak dijadikan suami? Tidak layak langsung! Haikal mula menghidu sesuatu. Jika Rayyan Yusof menolak Nurul Fatia, tidak salah kalau dia mengganti tempat itu. Rayyan Yusof mula panas. Sepupunya itu memang ingin merampas haknya. Harta nenek mahupun Fatia, kedua-duanya tidak mungkin dapat dirampas daripadanya.

"Aku bukannya marah sebab dia nak putuskan pertunangan, tapi aku marah sebab dia tu berlagak dan perasan bagus. Macam dia aje yang betul. Semua orang kena ikut cakap dia." – Nurul Fatia

"Tapi nampaknya saya yang tak boleh hidup kalau tak tengok awak sehari. Saya rindu sangat." – Rayyan Yusof.

"Kau jangan tamak, Rayyan. Nanti semua kau tak dapat. Kalau kau nak sangat dengan harta nenek, kau boleh ambil semua. Aku tak ingin pun. Tapi aku nak Tia." - Haikal
*****
(SEM & S/S) RM27.00 > RM23.80

Tuesday, 8 December 2015

Khairizal: A Love Story ~ Nuraqilah Syuhaida

“Abang, mana abang pergi selama ni? Rina rindu abang... Rindu sangat-sangat...”

Selepas kehilangan insan yang tersayang, Khai berubah menjadi dirinya yang dulu, iaitu seorang tomboi. Baginya, lebih baik dia mencari punca kehilangan suaminya meskipun terpaksa bertindak sendirian! Ya, Khai berani melakukannya. Demi menuntut kebenaran yang tiada siapa dapat merungkaikannya.

Namun, tak mungkin Khairul dan Azman akan membiarkan Khai bertindak sendirian. Dengan bantuan mereka, Khai semakin menghampiri kepada kebenaran. Sehinggalah, mereka terjumpa ‘seseorang’ yang menyebabkan agenda mereka terkendala. Kehadiran Alif menyebabkan mereka musykil. Agenda mereka terutamanya Khai jadi terpesong semenjak hadirnya lelaki itu.

“Aku perasan sesuatulah, Khai.”
“Apa dia?”
“Muka kau macam perempuan. Kalau rambut kau panjang sikit mesti kau dah jadi perempuan.”

Kehadiran Alif membuatkan hati Khai yang sedang berduka, terubat sedikit rasa kerinduan terhadap suaminya. Adakah Alif mampu menggantikan Rizal dalam hatinya? Atau kehadiran Alif harus disembunyikan daripada pengetahuan sesiapapun agar lelaki itu tidak menjadi mangsa sepertimana Rizal menjadi mangsa?

“Aku cintakan kau! Hati aku jadi tak keruan sejak pertama kali aku pandang kau dekat kampung. Walaupun masa tu aku belum tahu kau perempuan. Aku tak pernah ada perasaan macam ni pada sesiapa pun.”
*****
(SEM & S/S) RM22.00 > RM19.40

Wednesday, 2 December 2015

Magisnya Cinta ~ Syamnuriezmil

Cinta itu seperti magis. Sihirnya boleh membuat seseorang yang waras boleh jadi gila, hilang boleh cari, hati boleh diganti dan benci... boleh tinggal seinci. Ya, cinta itu magis. Hebat kuasa yang ada pada cinta, yang hanya bermula daripada rasa.

Kerana cinta, Adib Haiman sanggup melepaskan orang yang dicintai. Kerana cinta, Rose Khadeeja mengikut kata hati. Kerana cinta, Natasha Erynna sanggup berdendam. Kerana cinta, Megat Razeen sanggup mengambil kesempatan. Kerana cinta, Megat Waiz Yafiq sanggup pasrah dan reda. Kerana cinta, Cinta Alana sanggup mengikut kehendak orang tua. Kerana cinta, semuanya sanggup berbuat apa saja.

Namun...

Adakah semua kesanggupan itu ada nilainya? Akankah mereka bertemu dengan cinta sejati?

Semuanya bermula pada satu rancangan yang dibuat oleh Rose. Kononnya mahu menegakkan keadilan ke atas percintaan kawan baiknya, Natasha yang kecundang dengan Adib. Namun akhirnya, hati Rose pula yang tersangkut. Itulah, magisnya cinta buat benci bertukar sayang. Rupa-rupanya, Adib turut mempunyai perasaan yang sama terhadap Rose.

Saya cintakan awak kerana Allah S.W.T. Saya lepaskan awak, juga kerana Allah S.W.T. Kalau awak kembali kepada saya kerana Allah S.W.T, saya akan terima awak kerana Allah S.W.T. – Adib Haiman

Terima Kasih Sayang ~ Fariha Aisya

Farihatul Aisya Hanna, si gadis yang sanggup berkorban demi jejaka yang dicintainya meski nyawa jadi taruhan. Setelah bertahun menunggu, akhirnya takdir cinta berpihak kepadanya. Dia dan Ezwan disatukan dalam satu ikatan yang suci.

“Hanna buat jantung abang berdegup kencang. Pastikan kecantikan Hanna tu hanya untuk abang dan bukan orang lain, ya?” - Ezwan

Kala hidupnya menjamah bahagia, ada insan lain yang terluka lewat kebahagiaan Hanna. Hampir sepuluh tahun menanti cinta daripada gadis itu, Darwin akhirnya mengalah dan reda dengan ketentuan. Hanna hanya menganggap Darwin sebagai abangnya.

“Tolong jaga Hanna baik-baik. Sayangi dan cintailah dia sepenuh hati sama seperti awak jaga dan sayangkan nyawa awak. Jangan sia-siakan hidup dia.” - Darwin

Dalam asyik terbuai dengan cinta Ezwan, rupa-rupanya Hanna salah menilai. Cinta Ezwan ibarat sekadar menanam tebu di pinggir bibir. Saat muncul Melissa si penggoda, dengan mudah cinta Ezwan beralih pergi.

“Hei, perempuan. Kalau kau nak tahu, selama ni aku tak pernah ikhlas cintakan kau.”
“Tolonglah, abang. Tolonglah cintakan Hanna. Hanna sanggup tunggu walaupun seumur hidup.”

Tika Itu... Inai Masih Merah ~ April Snow

Hannan Zahirah Lee Louver. Betapa besarnya cinta dia kepada Haniff Mirza sehingga dia sanggup berkorban segalanya. Tapi, cinta mereka menjadi racun dalam hati Tengku Kamalia, bonda Haniff. Rancangan diatur lalu tersingkirlah Hannan daripada ikatan perkahwinan dengan cara paling keji tika inai masih merah di jari.

Pertemuan semula Haniif dengan Hannan meyakinkan Haniff yang dia punyai peluang kedua untuk bersatu semula dengan Hannan. Namun kini, hidup Hannan sudah ada Izz Arman Khair. Cinta mereka makin menuju ke puncak bahagia. Mahligai perkahwinan makin nyata. Lelaki ini separuh daripada nyawanya. Tidak mungkin dia berpaling biar apa pun yang terjadi.

“Dendam itu hanya bara yang membakar dalam diam. Percayalah, Hannan. Jika you parah terluka... I sudah lama lumat dicencang rasa sakitnya. Kita sama-sama terseksa. Berilah diri kita peluang untuk sama-sama kembali membina bahagia yang suatu waktu dahulu milik kita. Milik you dan I.” - Haniff Mirza

Namun, Hannan tidak sesekali lupa apa yang pernah terjadi. Tidak sama sekali!

“Jangan mengharap titis hujan di gurun, Haniff. Jangan menunggu kerdip cahaya mentari di kala pekat malam. Hati yang mati takkan bangkit biar dipuja mentera terhebat. Jangan mengharap sesuatu yang takkan berlaku. Hati seorang Hannan Zahirah sudah lama mati buat you.” - Hannan Zahirah.

Cinta Hati Sayang ~ Hairynn Salehuddin

CARL ZARIF… Hatinya begitu terusik setiap kali melihat penderitaan adiknya, Carl Naim. Dia perlu menuntut bela atas penderitaan adiknya. Mana mungkin dia akan biarkan darah dagingnya merana tanpa pembelaan. Dia pasti akan lunaskan dendamnya itu. Pasti!

LARA ALINA… Tiada apa yang lebih penting dalam hidupnya selain Sofea Yasmin. Anak kecil yang dijaga sejak kecil lagi sehingga terpaksa mengorbankan pengajiannya. Tiada perasaan benci kepada Hana Kamila kerana meninggalkan anak kecil ini. Dan hidupnya penuh dengan kasih sayang.

Tanpa diduga, ada kisah di sebalik kematian Hana Kamila. Ada hubungan yang masih terjalin dan belum terputus. Atas sebab itu Lara Alina akur dan berkongsi kasih membesarkan Sofea bersama insan yang masih menyayangi dan sanggup menerimanya.

“Papa dan mama mahu mereka jadi sebahagian daripada keluarga kita.” - Tan Sri Roslan

Permintaan Tan Sri Roslan itu tidak dapat diterima oleh Carl Zarif. Biarpun seluruh keluarganya dapat menerima kehadiran mereka berdua, tetapi tidak bagi Zarif. Walaupun Hana Kamila sudah tiada, perasaan dendam tersebut kini beralih pula kepada Lara Alina.

Melodi Cinta Edisi 2 ~ Penulisan2u

1. Cinta Yang Pergi - Mardihah
“Kau tak sembahyang ke? Aku tengok kau macam tak ikut Aleeya sembahyang aje. Eh, Asmidar. Kau kena solat, baru hati kau tenang dan aman tau.”

2. Daim – Aliesha Kirana
“Nama saya, Daim.”
“Hah, Daim? Macam coklat Daim tu?”
“Ya. Daim. Macam coklat Daim.”

3. Surat Untuk Bakal Isteri- Hanan Az-Zahra
Salam perkenalanku hulurkan buat bakal isteriku, Nur Qaisara Irdina. Aku hanya ingin memperkenalkan diriku yang aku bakal suamimu, dan kau bakal isteriku.

4. Topeng – Hannah Ezaty
Kau boleh menyakitiku dengan kebenaran tetapi jangan pernah membahagiakan aku dengan kebohongan.

5. Dan Dia Jodohku – Nurul Ain Syuhada
“Nak atau tak nak, kau akan jadi milik aku suatu hari nanti!”
“Dan kalau saya jadi milik awak, saya yakin... Saya ialah gadis yang paling malang sekali!”

6. Bukan Tak Mahu- Ilmar Imia
Belum pun sampai pukul tujuh malam, sekali lagi isterinya mengadu lapar dan nak makan piza pula. Isterinya ada bela apa-apa ke? Mana tahu kalau yang makan tu bukan isterinya, tapi belaannya?

Fiqah Kecantikan ~ Dr. Mohd Izhar Ariff, Dr. Ahmad Dahlan Salleh

Buku “Fiqah Kecantikan” ini bertujuan menyuntik kefahaman dan keyakinan pembaca dalam menentukan imej wanita solehah yang benar-benar mendamaikan hati. Buku ini juga untuk menarik wanita bagi memilih prinsip imej dan penampilan Muslimah yang bertepatan dengan syariat Islam

Mengapa buku ini perlu dimiliki?
– Perbincangan yang santai dan berfakta.
– Hujah dan dalil yang dikemukakan ringkas dan padat serta memudahkan pemahaman.
– Ilustrasi dan grafik yang berwarna penuh mampu menarik perhatian pembaca.
– Sesuai dijadikan bahan usrah. sebagai rujukan dan hadiah buat teman serta ahli keluarga.
*****
(SEM & S/S) RM20.00 > RM17.60

Kahwin Muda ~ Aizuddin Hamid

Buku ini mengupas kesemua persoalan kahwin muda melalui huraian yang mudah dan ringkas untuk memudahkan pemahaman pembaca. Hal ini demikian kerana perkahwinan yang diredai Allah perlu bermula daripada asas yang kukuh. Justeru, perkahwinan memerlukan persediaan daripada segala segi meliputi material mahupun rohani.

Mengapa buku ini perlu dimiliki?
– Memberi inspirasi kepada golongan muda supaya menyalurkan fitrah cinta melalui jalan yang betul iaitu melalui perkahwinan.
– Mengemukkan panduan yang berlandaskan syariat bagi mereka yang belum bernikah untuk mempersiapkan diri sebelum melayari alam rumah tangga.
– Memaparkan pengalaman penulis yang bernikah pada usia muda.
– Huraian yang padat, mudah difahami dan ringkas disertai ilustrasi yang menarik.
*****
(SEM & S/S) RM20.00 > RM17.60

Pemburu Kesepian di Bumi Geordy ~ Dr. Maszlee Malik

Buku ini merupakan catatan ala travelog mengenai pelbagai corak kehidupan yang berjaya dikutip oleh penulis dari tahun 2007 sehingga 2009, hasil sebahagian daripada permukimannya di Durham, England. Bukanlah tujuannya untuk menunjuk-nunjuk ataupun membuka kisah peribadi sebagai tatapan umum, tetapi lebih kepada satu catatan sejarah untuk diambil ibrah atau pengajaran daripadanya jika terdapat apa yang bermanfaat.

Pengisahan pengalaman dalam buku ini dipersembahkan dengan kepelbagaian fakta, pengalaman peribadi, humor, anekdot-anekdot dan juga pelbagai nasihat untuk dijadikan renungan bagi para pembaca. Penulis percaya bahawa perjalanan hidup setiap individu lebih lengkap dan seimbang dengan memberi makna kepada kehidupan individu lain.

Hal demikian kerana setiap daripada kita adalah pelengkap kepada yang lain. Antara kisah dan pengalaman yang mencuit rasa dan mampu menjentik minda bawah sedar para pembaca ialah kisah-kisah perjuangan umat Islam untuk survive di bumi yang majoritinya non-Muslim. Ada juga kisah teladan tokoh-tokoh non-Muslim yang perjuangannya melebihi perjuangan Muslim itu sendiri.

Step-by Step Solat Lelaki & Perempuan ~ Fauzi Abdul Hamid

Buku ini ditujukan khas untuk umat Islam yang mula belajar solat dan ibadat berkaitan dengannya. Selain itu, buku ini sebagai rujukan dan panduan untuk ibu bapa yang mendidik anak tentang solat di rumah. Seterusnya sesuai bagi guru-guru yang mendidik asas solat dan memperkenalkan solat kepada ank muridnya.

Oleh itu, “Step-by-Step Solat” ini memberikan panduan dan tip bagaimana mendirikan solat secara teratur dan sempurna. Penyampaian yang mudah dan jelas berserta sisipan fotografi dan ilustrasi yang menarik. Terdapat penjelasan teori serta praktikal panduan mengerjakan ibadat khusus. Buku ini praktikal untuk dipelajari di rumah dan sekolah. Turut sesuai menjadi bahan bantuan pengajaran. Info dan cara beribadat yang diterangkan jelas dan terperinci mudah difahami oleh para pembaca.
****
(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Kewangan Peribadi Soal Jawab Bersama Anuar Haniff ~ Anuar Haniff

Perancangan kewangan saban hari menjadi semakin kritikal. Demi menangani cabaran-cabaran kewangan yang terus memberikan tekanan kepada kehidupan seharian kita, buku ini penuh dengan persoalan kewangan harian diikuti dengan resolusi kewangan yang relevan lagi praktikal. Antara perbahasan yang bakal anda pelajari daripada membaca buku ini adalah seperti cara memaksimumkan sumber pendapatan dan membuat wang bekerja untuk anda melalui pelaburan strategic.

Selain itu, terdapat juga cara mengurus serta mengurangkan hutang piutang dengan efektif. Di samping itu, buku ini berkongsi cara untuk membina asas kewangan peribadi yang kukuh serta cara melabur dalam Amanh Saham Akhirat buat bekalan/amalan selepas kematian.
*****
(SEM & S/S) RM12.00 > RM10.60

Monday, 30 November 2015

Kek Batik: Himpunan 30 Resipi Kek Batik ~ Natasha Effyzal

Variasi 30 resipi kek batik dari pelbagai bahan. Kek Batik bukan sahaja terdapat dalam rasa manis. Jangan terkejut, kek batik boleh juga diolah bagi mendapatkan rasa pedas.

Tunggu apa lagi, dapatkan buku ini bagi mengetahui 30 resipi kek batik yang mudah dan menarik.

ISI KANDUNGAN
1. Kek Batik Coklat
2. Kek Batik Aiskrim
3. Kek Batik Bluberi
4. Kek Batik Oreo
5. Kek Batik Nestum
6. Kek Batik Kurma bersama Sos
7. Kek Batik Cherry Clayfoutis
8. Kek Batik Badam
9. Kek Batik Salami
10. Kek Batik Agar-agar
11. Kek Batik Kopi
12. Kek Batik Panna Cotta
13. Kek Batik Rice Krispies
14. Kek Batik Horlick
15. Kek Batik Cream Cheese
16. Kek Batik Cheese Blueberry
*****
(SEM & S/S) RM6.50 > RM5.70

Ayahku ~ HAMKA

Cuma saya harus menjaga satu perkara yang amat penting, iaitu kecintaan anak kepada ayah, sekali-sekali jangan hendaknya saya lupa akan keadilannya, sehingga saya menulis tentang kebaikannya dengan berlebih-lebihan - HAMKA.

Inilah riwayat hidup Dr. H. Abdul Karim Amrullah, perjuangan dan pengorbanannya menegakkan syiar Islam di Sumatera.
*****
(SEM & S/S) RM26.00 > RM22.90

Enziklopedia Solat: A-Z Tentang Solat ~ Dr. Nik Yusri Musa

Membahaskan serba-serbi tentang solat. Direka dalam bentuk dalamannya yang mesra pembaca dan mudah difahami. Disertakan dengan ilustrasi, foto, gambar rajah, peta minda, dan jadual. Gaya bahasa yang mudah, ringkas dan santai. Menggunakan kitab rujukan yang muktabar. Antara kandungan menarik:

• Falsafah Solat
•Tip Khusyuk Solat
• Wudhuk dan Tayamum
• Praktikal Solat Lelaki dan Perempuan
• Solat Berjemaah
• Solat Rukhsah
• Solat Sunat
• Soal Jawab Solat
• Solat Khauf
• Solat Jenazah, dan banyak lagi.
*****
(SEM & S/S) RM60.00 > RM52.80

Kun Anta Muaddaban: Rasulullah ajar... Jadilah Orang yang Beradab ~ Ustaz Zulkarnain Dollah

RASULULLAH AJAR...JADILAH ORANG BERADAB

Menghuraikan 31 ADAB seorang Muslim yang mudah dan praktikal. Dihuraikan berdasarkan al-Quran dan hadis dan pandangan ulama. Berbentuk isi-isi penting yang ringkas dan padat. Antara adab yang dimuatkan:
Cara tidur dan bagun yang betul mengikut sunnah.
Adab makan dan minum.
Adab berguru.
Adab dengan haiwan
Adab dengan tumbuhan
Adab dengan buku.
Adab menggunakan telefon.
Adab melancong.
Adab bersahabat... dan banyak lagi.
*****
(SEM & S/S) RM10.00 > RM8.80

Fiqh Medic ~ Fauwaz Fadzil Noor

KELEBIHAN-KELEBIHAN YANG DAPAT DIMANFAATKAN DARIPADA BUKU INI :

*Selari dengan perkembangan teknologi yang telah menemukan pelbagai kaedah dan metodperubatannya,penulis cuba menampilkan kebersamaan fiqh dalam setiap permasalahan yang diutarakan.

*Bertunjangkan dalil dan hujah daripada al-Quran,hadis serta koleksi fatwa daripada para ulama dan badan fatwa,ia dengan sendirinya meningkatkan lagi kualiti buku ini.

*Penulis mendatangkan kesimpulan dan pandangan yang amat baik setelah memnbentangkan setiap permasalahan dengan penuh tertib dan tersusun,selain cuba meraikan setiap permasalahan berdasarkan konteks atau situasi yang biasanya berlaku dalam masyarakat di Malaysia.

*Fakta kemas,padat.ringkas dan sangat memadai untuk memberi kefahaman kepada orang awam.
*****
(SEM & S/S) RM18.00 > RM15.80

Himpunan Tazkirah Canteek! ~ Ustaz Hj. Kamil Hj. Sidek

Buku Himpunan Tazkirah Canteek (HTC) Mengemukakan pendekatan dakwah secara santai atau lebih kepada catatan travelog dakwah yang menjadi trend masa kini. Fresh, catchy, trendy dan terkini.

Buku ini dihasilkan untuk memberikan kemudahan kepada para pendakwah, pentazkirah, pengkuliah, penceramah agama, asatizah, guru-guru, ibubapa dan individu untuk menjadi bahan mudah guna, mudah baca, mudah faham dan mudah kongsi bagi maksud dan tujuan menyampaikan sesuatu ilmu kepada mad'u (golongan sasaran). Tajuk yang pelbagai, rencam (related by issue) meliputi bab akidah, ibadah, akhlak, muamalah dan sebagainya menjadi pilihan (alternative) untuk pembaca sama ada untuk manfaat diri sendiri atau untuk perkongsian manfaat ilmu dengan orang lain.
*****
(SEM & S/S) RM19.00 > RM16.70

Indahnya Pemakanan & Perubatan Islam ~ Dr. Faszly Rahim, Dr. Wan Nasurudin Wan Abdullah, Prof. Dr. Aminah Abdullah

Makanan ialah bahan yang digunakan bagi menyediakan sokongan nutrisi untuk tubuh badan manusia. Biasanya ia terdiri daripada tumbuhan dan haiwan, dan mengandungi nutrien penting seperti lemak, protein, vitamin dan mineral. Bahan ini dimakan oleh organisma dan diserap oleh sel-sel badannya untuk ditukarkan kepada tenaga, mengekalkan kehidupan dan merangsang peetumbuhan.


Bagi mencapai natijah optimum daripada sumber makanan yang diambil, Islam mengajar umatnya tentang pemakanan yang baik. Ia boleh diertikan sebagai gizi yang halal dan mendatangkan manfaat kesihatan kepada tubuh badan manusia. Alangkah indahnya agama ini, bukan sahaja menunjukkan jalan supaya memilih makanan yang baik kepada jasmani bahkan menyuruh agar memastikan ia benar-benar halal demi menjaga aspek rohani.



MENGAPAKAH ANDA PERLU MEMILIKI BUKU "INDAHNYA PEMAKANAN & PERUBATAN ISLAM"
*Dapat menghayati kebesaran Allah SWT menerusi ayat al-Quran dan hadis Nabi SAW tentang tumbuhan dan makanan.
*Memperkenalkan maklumat baharu tentang dunia tumbuhan yang berada disekeliling kita.
*Boleh dijadikan rujukan kepada para pelajar dalam menghasilkan kajian dalam bidang berkaitan.
*Menyediakan panduan kepada para pengamal perubatan alternatif.
*Perkongsian maklumat bersama seisi keluarga dan rakan-rakan.
*****
(SEM & S/S) RM70.00 > RM61.60

Al-Quran Al-Karim & Terjemahan Al-Ghufran Dengan Panduan Waqaf & Ibtida' ~ Telaga Biru

Al-Quran Al-Karim & Terjemahan Al-Ghufran Dengan Panduan Wakaf & Ibtida'.
Terjemahan Terkini Berserta Asbabun Nuzul & Hadith.
*****
(SEM & S/S) RM80.00 > RM70.40

Friday, 27 November 2015

Isteri Untuk Diiktiraf ~ Nurfaza Alisya

“Awak ni dah gila ke apa? Saya pun tak inginlah nak kahwin dengan awak ni. Sudahlah perangai macam harimau, muka macam burung belatuk. Memang malang betul!” – Safiyya

“Eh, sekali aku petik jari, berduyun perempuan yang datang tahu. Tak adalah aku nak kahwin dengan perempuan macam kau ni.” - Tengku Wildan

Siapa sangka lelaki yang mahu dijodohkan dengannya adalah lelaki yang pernah memerangkapnya sewaktu dia bekerja di Hotel Mahkota Royal. Safiyya terpaksa menerima lamaran Tan Sri Tengku Hairie demi Tok Aki yang mahu melihatnya berkahwin sebelum datuknya menutup mata.

Di awal perkahwinan mereka, Tengku Wildan sudah menetapkan beberapa syarat kepada Safiyya untuk diikuti. Safiyya yang suka melawan kata-kata Tengku Wildan akhirnya terpaksa menurut kata-kata lelaki itu yang pandai mematahkan setiap kata-katanya. Sikap Tengku Wildan yang menjengkelkan membuatkan Safiyya benar-benar sakit hati. Tetapi, bila lelaki itu meroyan tiba-tiba, dia mula pening kepala.

“Aku baru nak tag nama kau untuk share kata-kata daripada Ustaz Nazmi Abdul Karim ni. Nabi sebut dalam hadis, makruh seorang suami tidur keseorangan tanpa isterinya. Nak pahala senang aje. Peluk bini pun satu pahala. Mulai malam ni, nak tidur malam aku nak peluk kau.”

Dia Putera Mahkota ~ Cahaya Ainn

“Awak ni serius sangatlah. Macam nak angkat sumpah untuk ditabalkan sebagai sultan Indera Mahkota pulak.”

“Kalau betul saya jadi sultan Indera Mahkota, awak nak tak jadi permaisurinya?”

“Awak jadi putera mahkota dulu, baru saya fikirkan.”

Pertemuan tanpa sengaja antara Dahlia Sophia dan Shah aka Tengku Shah Putra di Kota Paris telah mengubah hidup mereka. Dahlia ke Paris setelah kematian tunang tercinta manakala Tengku Shah Putra pula ‘lari’ ke Paris kerana rimas dengan desakan bondanya tentang bakal permaisuri Kerajaan Indera Mahkota. Di Paris, Tengku Shah Putra yang menyamar sebagai rakyat biasa mula menyedari yang dia sudah jatuh cinta kepada Dahlia, gadis misteri yang dia temui di kota Paris. Namun, hati Tengku Shah Putra hancur berkecai apabila Dahlia mengaku yang dia tunangan orang.

“I found you. At last.” ~ Tengku Shah Putra.

Berbulan lamanya Tengku Shah Putra menanggung rindu kepada Dahlia, mereka akhirnya bertemu tanpa sengaja di majlis pertunangan Suria, sepupu Dahlia. Di saat hati Dahlia sudah hampir terbuka mahu menerima Tengku Shah Putra, rahsia identiti lelaki yang hanya dikenali sebagai Shah itu akhirnya terbongkar. Shah sebenarnya putera mahkota Kerajaan Indera Mahkota!

Thursday, 26 November 2015

Fotografi Mukmin: Panduan Fikah Seni Foto ~ Ustaz Azhar Idrus, Imran Burhanuddin

Buku ini menceritkan tentang bagaimana menjadi juru foto yang beribadah kepada Allah s.w.t. Kebiasaannya masyarakat hanya tahu juru foto hanya mengambil semata-mata sekeping gambar.

Namun, buku ini merungkai bagaimana sekeping gambar yang diambil oleh juru foto boleh mendekatkan seseorang dengan Tuhannya. Fokus pada penulisan ini bukanlah tentang teknikal dalam bidang fotografi. Ia menjurus ke arah perbincangan fikah tentang fotografi dan hukum-hukum bidang ini yang menjadi kemusykilan terhadap segelintir jurufoto-jurufoto Muslim."

Antara topik menarik buku ini:
Betulkah pencipta kamera pertama adalah Muslim?
Bolehkah saya berkhidmat sebagai jurufoto perkahwinan?
Bagaimana sekiranya model itu tidak menutup aurat?
Apakah jenis gambar yang terbaik dalam Islam?
Kenapa perlu menjaga adab ketika mengambil gambar?
"Doh kalu nak nak tahu lebih, kena beli bace la..."


ANTARA ISI KANDUNGAN
Fakta / Tahukah anda
Sejarah Optik / Lensa / Kanta
BAB 1: ISLAM DAN FOTOGRAFI
Hadith
Al-Quran
BAB 2: FIKAH DALAM FOTOGRAFI
a. Pengenalan Asas Usul Fikah
Sumber Penetapan Hukum Fikah & Usul Fikah
*****
(SEM & S/S) RM17.00 > RM15.00

The 7 Habits of Highly Effective People (Edisi Bahasa Melayu) ~ Stephen R. Covey

Hidup kita ini bukan sekadar “berlaku”. Secara sedar ataupun tidak, jalan hidup kita ini sebenarnya diatur oleh kita sendiri. Kita memilih untuk gembira, bertegas mahupun bertahan. Kita jugalah yang memilih untuk gagal, takut, dan bersedih. Pilihan di tangan kita. Masalah kita adalah apabila kita silap membuat pilihan, kita berputus asa dan memilih untuk membiarkan kesilapan itu mencorak masa depan kita.

Dinobatkan sebagai salah satu karya yang penuh impak dan berpengaruh, Buku The 7 Habits of Highly Effective People ini sudah berjaya menambat hati pembacanya sejak 25 tahun yang lalu. Buku ini bukan hanya berjaya mengubah presiden sebuah negara ataupun CEO syarikat-syarikat Fortune 500, malah turut memberi kesan kepada individu-individu biasa seperti ibu bapa, guru, serta pelajar.

Hidup kita ini bukan sekadar “berlaku”. Secara sedar ataupun tidak, jalan hidup kita ini sebenarnya diatur oleh kita sendiri. Kita memilih untuk gembira, bertegas mahupun bertahan. Kita jugalah yang memilih untuk gagal, takut, dan bersedih. Pilihan di tangan kita. Masalah kita adalah apabila kita silap membuat pilihan, kita berputus asa dan memilih untuk membiarkan kesilapan itu mencorak masa depan kita.

Wednesday, 25 November 2015

Beduk Diketuk Lagi Vol 2: ~ Pahrol Mohd Juoi, Nik Wafdi

Buku ini merupakan susulan buku Beduk Diketuk yang telah empat tahun berada di pasaran. Walaupun konsep dikemukakan masih sama namum mesej dan persoalan yang dikemukakan lebih luas dan menyeluruh.

Cerita-cerita dan huraian dalam buku ini disampaikan secara penuh hikmah: berkisah dalam tarbiah, mengejutkan bersulam kiasan dan membuat teguran bersalut gurauan. Agar segala yang berat mudah difahami dan diaplikasi serta mesej-mesej sarat tarbiah mampu dihadam secara santai oleh pembaca.

Beduk perlu diketuk untuk meneydarkan dan memberi peringatan kepada umat manusia. Beduk Diketuk Lagi pastinya bukan untuk menyakitkan, tetapi untuk menyedarkan. Semoga buku ini mampu memberi peringatan selaras firman Allah

"Berilah peringatan kerana orang Mukmin akan mendapat manfaat dari peringatan"

Mudah-mudahan beduk diketuk akan mampu untuk didengar oleh hati, akal dan perasaan kita agar kita mampu berubah ke arah lebih baik.
*****
(SEM & S/S) RM26.00 - RM22.90

Tanyalah Pakar Tentang Fiqh Dental ~ Dr. Wan Noorina, Dr Nik Salida Suhaila, Dr. Wan Abdul Fattah

Dengan rasa syukur kepada Allah, buku Tanyalah Pakar Tentang Fiqh Dental ini kami dapat sempurnakan serta terbitkan buat bacaan para pembaca yang dikasihi. Buku ini sudah tentu sangat bernilai bagi mereka yang sedang mencari-cari informasi berkaitan penjagaan kesihatan gigi. Tidak terhenti setakat itu, buku ini turut disertakan amalan sunah serta saranan Rasulullah SAW dalam menjaga kebersihan gigi, seterusnya dilengkapkan dengan beberapa hukum hakam berkenaan rawatan moden yang menjadi persoalan ramai.

Para penulis cuba menyentuh soal merancang rawatan pergigian, seterusnya diakhiri dengan soal jawab fiqh pergigian yang diselitkan dengan sunah Rasulullah SAW dalam menjaga kesihatan gigi. Justeru, para pembaca bukan sahaja dapat menjaga kesihatan diri semata-mata bahkan dapat memelihara kebersihan diri mengikut hukum syarak yang telah ditetapkan supaya bersih diri dan iman.

Buku ini sudah tentu sesuai dijadikan antara bahan bacaan utama, bukan sahaja disebabkan ditulis oleh golongan profesional yang berpengetahuan dalam bidang berkaitan, bahkan penulisan berkaitan kesihatan gigi ini sangat jarang beredar dalam bacaan masyarakat kita, biarpun tidak dinafikan kepentingannya dalam tradisi ilmu Islam

MENGAPAKAH ANDA PERLU MEMILIKI BUKU INI
Dilengkapkan dengan beberapa hukum-hakam berkenaan kaedah rawatan moden yang menjadi persoalan ramai
Menggunakan laras bahasa yang mudah difahami meskipun kadang kala diselitkan dengan istilah sains dan fiqah
Kompilasi lebih 50 soal jawab persoalan pergigian yang sering menjadi tanda tanya
*****
(SEM & S/S) RM20.40 > RM18.00

Nota Jutawan Nota Perniagaan Online ~ Irfan Khairi

*Mengemukan maklumat dan huraian menarik mengenai perniagaan Internet yang perlu diketahui dan dikuasai oleh mereka yang berhasrat menjalankan perniaggan Internet.

*Memberikan panduan dan tip berguna bagaimana untuk menguruskan perniagaan Internet secara berkesan.

*Dipersembahkan secara padat,ringkas dan santai serta mampu menarik minat pembaca.
*****
(SEM & S/S) RM18.00 - RM15.80

Stres? Islam Ada Penawarnya ~ Mohammad Zaini Yahaya, Dr. Mohd Sukki Othman

Buku ini mesti dimiliki kerana:
  • Memberi panduan dan tip-tip berguna kepada individu supaya dapat mengawal tekanan perasaan yang dialami dengan bijak dan secara positif. 
  • Menghurai cara mengatasi stres yang berkesan secara islam.
  • Menyertakan doa-doa yang boleh diamalkan oleh individu untuk mengelakkan stres 
*****
(SEM & S/S) RM15.00 - RM13.20

Dalam Hati Ada Syurga ~ Umar Muhammad Noor

Rasulullah bersabda yang bermaksud, “Ingatlah, dalam jasad manusia terdapat seketul daging. Apabila daging itu baik, maka seluruh badan akan menjadi baik. Apabila daging itu tidak baik, maka seluruh badan akan rosak. Ingatlah, daging itu ialah hati.” (Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Oleh itu, demi menjaga, memelihara dan sentiasa memulihara hati kita, buku “Dalam Hati Ada Syurga” ini wajar dimiliki oleh pembaca kerana:
- Dakwah santai yang disampaikan mudah diserap dalam hati dan insya-Allah menjadi penggerak kepada transformasi diri dan gaya pemikiran;
- Disertakan dengan nasihat sebagai pedoman untuk melakukan perubahan diri;
- Boleh dijadikan motivasi kepada semua peringkat pembaca untuk sentiasa mencontohi keperibadian para ulama terdahulu.

Buku ini juga sesuai digunakan sebagai bahan bacaan tambahan buat semua peringkat pembaca, dalam sesi pembelajaran dan pengajaran kelas serta ketika sesi usrah keluarga. Semoga buku ini mampu menjadi kesinambungan dakwah yang berterusan dalam usaha menggalakkan seluruh masyarakat mengamalkan budaya membaca. Kongsikanlah kebaikan buku ini kepada sesiapa sahaja agar usaha dakwah kita tidak berhenti pada satu tahap sahaja.
*****
(SEM & S/S) RM22.00 > RM19.40

Monday, 23 November 2015

Cinta Awek Despatch ~ Kynn Latif

“Bos ingat saya nak percaya ke yang bos sukakan saya? Saya belum gila lagilah nak percaya kalau ada lelaki yang jatuh cinta pada saya.”

Iwana Kyrana aka Key, nama yang tidak seindah personalitinya. Dia seorang gadis kasar yang bekerja sebagai despatch bagi menampung kehidupannya. Namun, takdir hidupnya mula berubah apabila terjebak dengan dua orang lelaki yang tidak pernah termimpi oleh akalnya yang waras.

“Iwana, saya sayangkan awak. Saya cintakan awak lebih daripada dia cintakan awak. Percayalah...”

Irfan, tidak pernah sekali dia terfikir untuk jatuh cinta dengan gadis kasar itu. Dalam suka membuli gadis tersebut, tanpa sedar perasaan suci itu mula bercambah sedikit demi sedikit. Sehinggakan dia tidak boleh menafikannya lagi.

“Jadi girlfriend saya.”

Muaz Hakimi, pertemuan antara dia dan Key bukanlah dirancang. Mereka bertemu tanpa disangka. Daripada seorang kawan akhirnya dia mula menyayangi gadis itu melebihi yang sepatutnya.

Di saat janji antara mereka mula terpateri, datang fitnah yang melanda sehingga membawa Key pergi meninggalkan kedua-duanya. Masa berlalu, Key kembali semula dengan wajah yang baru. Irfan dan Muaz Hakimi kembali merebut cinta gadis despatch itu. Siapakah yang bakal memenangi hati si gadis? Irfan? Muaz?
*****
(SEM & S/S) RM26.00 > RM22.90

Thursday, 19 November 2015

Baju Kelawar, Bedak Sejuk ~ Izawati Eni

Eh, Apa sangat kisah hidup suri rumah sepenuh masa! Duduk di rumah, jaga anak, setakat buat kerja sikit-sikit, nak stres apa? itu persepsi masayrakat kita kepada mereka yang bergelar suri rumah sepenuh masa.Namun kita tak tahu, mereka ini yang bangun palingawal tapi tidur paling lewat, buat kerja tak habis-habis. tak ada slip gaji, tak ada cuti. Disindir dan diperli sampai rendah diri, aduh pedih nya hati!

Buat para suri rumah diluar sana, baju kelawar, bedak sejuk dinukil khas buat kalian yang memegang jawatan paling istimewa didunia. Daripada konflik dan masalah kehidupan harian seorang suri rumah sepenuh masa, sehiggalah pelbagai tip dan panduan yang memudahkan kerja. Semua ada.
*****
(SEM & S/S) RM22.00 > RM19.40

Aurat di Bawah Bumbung ~ Waled, Aishun Rafiq, Shah Othman

Kita sering kali terlepas pandang batas aurat dalam kalangan keluarga , sedangkan ia amat penting demi menjaga maruah diri dan keluar.Penjagaan aura bukan sehaja bermula apabila kita melangkah keluar dari rumah, malah ia bermula dari dalam rumah. Semak kembali pergaulan kita sesama ahli keluarga.

Adakah kita bole bersalaman dengan sepupu? dua pupu? atau bapak saudara?

Antara topik menarik dalam buku ini:
Siapa mahram saya?
Boleh Kita bersalaman?
Lesen bertunang\Ketahui pergaulan lelaki dengan wanita ajnabi\kisah viral menantu tidak mahu tidur di rumah mak mertua!
*****
(SEM & S/S) RM18.00 > RM15.80

Check-In Iman ~ Khadijah Khalilah

Tak boleh cepat tak boleh lambat....

Adakala kita rasa macam tak sempat sahaja nak kejar urusan dunia dan tugasan kerja serta belajar. Macam masa 24 jam itu memang tak cukup-cukup. Kenapa itu berlaku?

Sebab itu, kita perlu check-in iman kita.

Masa 24 jam sehari aku, banyak dibazirkan untuk apa?

Sepanjang hidup aku, apa bekalan yang aku dah cari untuk dibawa ke akhirat nanti?

Apa kebaikan yang aku lakukan dalam sehari?

Apa ilmu yang aku dapat hari ini?
*****
(SEM & S/S) RM21.00 > RM18.50

Jejak Sahabat: Kisah Agung 31 Sahabat Rasulullah s.a.w Pembuka Mesir ~ Mohd Nasuha Ismail Al-Azhariy

Kisah para Sahabat Rasulullah SAW yang membuka Kota Mesir (Negara Mesir). Padat dengan kajian yang mendalam tentang permulaan sejarah Mesir dan kegemilangannya. Antara nama para Sahabat yang terdapat dalam buku ini:

Umar al-Khattab al-Farruq.
Amru bin al-As.
Abdullah bin Hudzafah as-Sahmi.
Abu Basrah al-Ghifari
Ubadah bin as-Somit.
Al-Qa'qa' bin Amru at-Tamimi
Sariah al-Jabal
Al-Miqdad bin al-Aswad.
Abu Darda', dan ramai lagi.

Disertakan koleksi gambar istimewa tempat bersejarah para Sahabat dan barang-barang peninggalan RASULULLAH SAW yang berada di Mesir.
*****
(SEM & S/S) RM33.00 > RM29.00

Perjalanan Bersama Al-Quran ~ Dr. Mohd Shafie Md Amin

“Bagaimana untuk mengingati 30 juzuk?”

Tanpa saya sedari, Allah mengajar saya perlahan-lahan. Allah mahu saya melalui onak dan duri ketika menghafaz agar saya dapat menghargai kurniaan-Nya itu. Semangat saya untuk meneruskan perjuangan (menghabiskan 30 juzuk) semakin kuat. Saya tetap berpegang kepada prinsip saya sewaktu di universiti dahulu, kalau orang lain boleh buat, kenapa saya tidak?
*****
(SEM & S/S) RM40.00 > RM35.20
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...