ULAT BUKU SEMUA... HARGA HEBAT!!

ULAT BUKU / BOOKWORM / BOOKADDICT SEMUA...
Jom dapatkan BUKU dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj kurier MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Wednesday, 29 July 2020

Fasiq ~ Daisy Zahra

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.50

“Bilik tu dan bilik ni ada penghuninya!”- NABILA

Zarina ragu-ragu. Masakan tiba-tiba rumah orang tua mereka itu berpuaka? Sehinggalah dia sendiri diganggu dan gangguan tersebut berlarutan sehingga dia pulang dari kampung. Nabila pula beria-ia mengatakan yang emak mereka ada membela saka, sama seperti yang dikatakan oleh orang-orang kampung.

“Lagi teruk gangguan tu bila tuan tu dah meninggal, tapi benda tu tak diwariskan, atau tak sempat diwariskan. Kadang-kadang, tuan tu sendiri pun susah nak meninggal.”- LUTFI

Gangguan yang terjadi semakin serius sehinggakan ahli fisiologi yang dibawa untuk membantu Puan Afiqah, ditemui mati tergantung di tingkat atas rumah itu. Zarina kian tertekan. Hubungannya dengan Nabila kian berantakan, lebih-lebih lagi dia mengesyaki Nabila bagaikan menyembunyikan sesuatu daripada pengetahuannya.

“Apa? Kau nak cakap yang arwah mak tu ada bela saka, kan? Sejak mak sakit, sampailah sekarang mak dah meninggal, kau masih nak fikir yang bukan-bukan pasal mak. Entah-entah kau sendiri yang memang ada sembunyikan apa-apa, betul tak?” – ZARINA

Pembantu Cik Medusa ~ Eyla Hime

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.50

Orangnya tenang tak banyak cakap. Senyumnya juga sesuatu yang jarang sekali dilihat, ala-ala tujuh keajaiban dunia. Namun, dia mampu buat warga Muse meremang bulu roma. Bila perlu berdepan dengan wanita 34 tahun itu, usus masing-masing rasa macam kena pulas.

Sebab itulah ketua editor Muse itu digelar Cik Medusa. Tak perlu buka mulut. Hanya dengan renungannya yang tajam bak mata pedang itu saja, Lisa boleh buat sesiapa saja bertukar keras macam batu tak bernyawa.

Impresi pertama Firdaus terhadap wanita itu adalah negatif. Ah, pendek kata si Medusa itu teruklah. Sebab itulah mulut Firdaus ini rajin menyindir dan menjawab. Firdaus terlupa agaknya yang Lisa adalah bos dia dan dia cumalah Pembantu PA wanita itu.

Bila Adam, muncul dan tiba-tiba buat drama TV pukul 7.00 petang di hadapan pekerja-pekerja Muse, Lisa pun ikut berdrama dengan mengakui bahawa dia sudah jatuh hati pada Firdaus.

Gila! Firdaus rasa Cik Medusa itu gila sebab mahu dia jadi tunangnya.

The Hidden Truth ~ Farhan Aiddin

(SEM & SS) RM28.00 > RM25.20

Adakah mimpi itu nyata atau sekadar fantasi?

Apa yang akan kau lakukan jikalau mimpi yang kau alami adalah sebuah kenyataan? Sama ada cepat atau lambat, kau tahu mimpi itu pasti akan terjadi. Kau bahagia… namun ada sesuatu yang kejam menanti…

Ayyash Furqan, dia mangsa keadaan. Hidupnya sentiasa disulami konflik yang menyakitkan. Hanya dalam mimpi sahaja dia dapat merasai apa itu indah.

Hulya Amaya, si gadis hujan yang sering dipulaukan kerana wajahnya berparut hodoh. Parut kekal yang meninggalkan seribu satu lara yang tak mungkin hilang.

Persamaan? Kedua-dua melalui liku hidup yang kejam. Perbezaan? Seorang loser membiarkan saja diri ditindas manakala seorang lagi brutal melawan apa saja yang menghalang.

Naluri ~ Iman Xara

(SEM & SS) RM23.00 > RM20.70

Kasih sayang yang didambakan... kenapa kebencian yang menjadi dalangnya?
Cahaya yang diharapkan... kenapa kegelapan menyelubungi hidupnya?

Eliza rasa putaran kisahnya memang sudah dicorak penuh hitam tanpa putih, dia terdera fizikal dan mental. Ingin saja dia lenyap dari dunia ini, berlari tanpa berhenti kerana setiap perhentian penuh duri yang membunuh. Namun, mustahil kerana hamparan duka ada di mana-mana. Apatah lagi wanita itulah yang menjaga dirinya selama ini.

Siapa sangka, akhirnya keberanian itu muncul juga apabila dia mahu dijodohkan dengan seorang lelaki seusia arwah datuknya. Eliza nekad meninggalkan kehidupannya yang penuh penyeksaan.

Kehidupannya berubah 180 darjah selepas hari itu. Hanya kerana wajahnya dikatakan seiras dengan seorang gadis bernama Aliya, dia dipergunakan untuk menggantikan tempat gadis itu. Sejuta penipuan mula dilakukan, namun kenapa keraguan menghantui setiap gerak gerinya, lebih-lebih lagi pertemuan singkat dengan Khairil membuat Eliza dalam dilema.

"Macam mana awak boleh sampai di sini?” – KHAIRIL
“Saya... saya...” – ELIZA
“Liza... awak okey ke ni?” – KHAIRIL
“Saya sebenarnya dah buat salah, Khairil.” - ELIZA

Ya Allah, Kepada-Mu Aku Kembali ~ Ustazah Asma Harun, Dwi Suwiknyo

(SEM & SS) RM27.00 > RM24.30

Inilah adalah buku terbaru Ustazah Asma Harun bersama seorang penulis terkenal di Indonesia iaitu Dwi Suwiknyo. Beliau seorang puitis dan mendalam tulisannya. Buku ini mengandungi monolog-monolog hati, kisah-kisah yang menjadi iktibar, bingkisan firman Allah s.w.t. & hadis Rasulullah s.a.w. Buku Ya Allah Kepada-Mu Aku Kembali, dipakejkan secara bersiri, dan ia adalah buku yang keempat daripada 4 buah buku dalam siri ini.

Ya Allah Kepada-Mu Aku Kembali, mengumpulkan 13 topik berkenaan keperluan meminta Husnul Khatimah yang dikupas dengan santai oleh Ustazah Asma Harun dan Ustaz Dwi Suwiknyo. Diselitkan juga dengan ‘Ustazah nak cerita’ daripada Ustazah Asma Harun yang membongkar kisah-kisah benar dan memberikan impak luar biasa kepada pembaca.

“Ya Allah, jika bukan kepada-Mu aku kembali, kepada siapa lagi? Bukankah aku berasal daripada-Mu dan kepada-Mu jua aku kembali?”

Ya Allah, Bersamu-Mu Aku Bahagia ~ Ustazah Asma Harun, Dwi Suwiknyo

(SEM & SS) RM27.00 > RM24.30
Inilah adalah buku terbaru Ustazah Asma Harun bersama seorang penulis terkenal di Indonesia iaitu Dwi Suwiknyo. Beliau seorang puitis dan mendalam tulisannya. Buku ini mengandungi monolog-monolog hati, kisah-kisah yang menjadi iktibar, bingkisan firman Allah s.w.t. & hadis Rasulullah s.a.w. Buku Ya Allah Bersama-Mu Aku Bahagia, dipakejkan secara bersiri, dan ia adalah buku yang ketiga daripada 4 buah buku dalam siri ini.

Ya Allah Bersama-Mu Aku Bahagia, mengumpulkan 14 topik berkenaan sifat pergantungan dan tawakal yang perlu disemai dalam jiwa setiap hamba Allah yang dikupas dengan santai oleh Ustazah Asma Harun dan Ustaz Dwi Suwiknyo. Diselitkan juga dengan ‘Ustazah nak cerita’ daripada Ustazah Asma Harun yang membongkar kisah-kisah benar dan memberikan impak luar biasa kepada pembaca.

“Ya Allah, tiada yang mampu membahagiakan diriku kecuali Engkau. Pada saat aku bersedih dan cemas, pada saat aku menderita dan lemah, hanya kasih sayang-Mu yang dapat mengubatiku.”

Ya Allah, Jangan Biarkan Aku Sendiri ~ Ustazah Asma Harun, Dwi Suwiknyo

(SEM & SS) RM27.00 > RM23.40

Inilah adalah buku terbaru Ustazah Asma Harun bersama seorang penulis terkenal di Indonesia iaitu Dwi Suwiknyo. Beliau seorang puitis dan mendalam tulisannya. Buku ini mengandungi monolog-monolog hati, kisah-kisah yang menjadi iktibar, bingkisan firman Allah s.w.t. & hadis Rasulullah s.a.w. Buku Ya Allah Jangan Biarkan Aku Sendiri dipakejkan secara bersiri, dan ia adalah buku yang kedua daripada 4 buah buku dalam siri ini.

Ya Allah Jangan Biarkan AKu Sendiri, mengumpulkan 14 topik berkenaan sifat yakin bahawa Allah adalah sebaik-baik pelindung yang dikupas dengan santai oleh Ustazah Asma Harun dan Ustaz Dwi Suwiknyo. Diselitkan juga dengan ‘Ustazah nak cerita’ daripada Ustazah Asma Harun yang membongkar kisah-kisah benar dan memberikan impak luar biasa kepada pembaca.

“Ya Allah, jika bukan Engkau yang memberikan aku keselamatan, kesihatan, nikmat, kebahagiaan dan kemudahan untuk aku menempuhi segala ranjau dunia ini, maka akan gundah gulana kehidupanku.”

Ya Allah, Aku Rindu Pada-Mu ~ Ustazah Asma Harun, Dwi Suwiknyo

(SEM & SS) RM27.00 > RM24.30

Inilah adalah buku terbaru Ustazah Asma Harun bersama seorang penulis terkenal di Indonesia iaitu Dwi Suwiknyo. Beliau seorang puitis dan mendalam tulisannya. Buku ini mengandungi monolog-monolog hati, kisah-kisah yang menjadi iktibar, bingkisan firman Allah s.w.t. & hadis Rasulullah s.a.w. Buku Ya Allah Aku Rindu Pada-Mu dipakejkan secara bersiri, dan ia adalah buku yang pertama daripada 4 buah buku dalam siri ini.

Ya Allah Aku Rindu pada-Mu, mengumpulkan 13 topik berkenaan sifat syukur yang perlu direvisi semula oleh setiap hamba Allah dan dikupas dengan santai oleh Ustazah Asma Harun dan Ustaz Dwi Suwiknyo. Diselitkan juga dengan ‘Ustazah Nak Cerita’ daripada Ustazah Asma Harun yang membongkar kisah-kisah benar dan memberikan impak luar biasa kepada pembaca.

“Ya Allah, semakin jauh daripada-Mu, jiwaku semakin hampa, hatiku semakin gelisah dan tidak ada lagi nikmat dalam ibadah.”

12 Perkara Untuk Sihat


Jom sihat.

Sempena masih ada lagi PKPP ni, jom kita cuba perkara yang disarankan oleh kajian terdahulu & juga para alim ulama. Ada sebahagiannya daripada Sunnah Nabi s.a.w. Moga kita diberikan kesihatan yang baik oleh Allah sepanjang masa Covid-19 ni & selepasnya.

Pengantin Satu Malam ~ Sophilea

(SEM & SS) RM27.00 > RM24.30

ZAHRED HADRI yang membenci wanita dan ZULAIKHA NASREEN yang terdesak…

Zahred ketawa sinis.
“Tolak? Berapa? Seribu sebulan? Kemudian sehingga seratus bulan. Seratus bulan baru selesai? Berapa lama tu? Lapan tahun tiga bulan. Apa awak yakin selama itu awak akan terus bekerja di sini?” Sinis suara Zahred bertanya.

Zulaikha yang masih berdiri sedikit menggeletar. Dia harus kuat. Dia kena cuba dapatkan. Ini saja jalan yang dia ada.
“Saya janji tuan, atau tuan boleh potong lima puluh peratus daripada gaji saya setiap bulan. Saya akan cuba langsaikan secepat mungkin.” Dia masih mengharapkan agar Zahred setuju. Ini sahaja jalan yang dia ada dan dia sudah kesuntukan masa.

Kerana Aku Tidak Sempurna ~ Aini Unyz

(SEM & SS) RM32.90 > RM29.60

Nur Alina seorang gadis biasa yang serba serbi kekurangan. Kekurangan yang ada pada dirinya menjadi bahan ejekan teman-teman sekolahnya. Hati yang pada mulanya tabah menepis segala ejekan daripada orang sekeliling akhirnya rapuh juga apabila dia sendiri telah jatuh cinta dengan pembuli itu. .

"Kau nak apa Thaqif?" Nur Alina bersuara. .

Thaqif Safwan menekup mulutnya dengan tangan. Gayanya seolah-olah terkejut. .

" Mak aih, suara dah macam mak cik - mak cik aku dengar. Hahaha... " Ketawanya meletus di situ juga.
" Kurang asam. Apa masalah kau? Aku sakit tekaklah. Bila sakit tekak, biasalah suara aku jadi macam ni."

Muka Nur Alina merah menahan marah. Sudahlah dia kurang sihat ditambah pula sakit tekak. Mahu saja dia menumbuk muka lelaki di hadapannya. Suka-suka hati menghina dirinya. . Ke mana sahaja Nur Alina berada pasti menjadi bahan ejekan Thaqif Safwan sehinggalah tamat alam persekolahan. .

Monday, 20 July 2020

Rumah Angker ~ Rhe, Syasya De Luna, Nurharyati Ishak, EB Reeza, Lyla

(SEM & SS) RM27.90 > RM25.10

Kisah tentang 3 orang lelaki penagih dadah yang terjebak dengan dunia misteri apabila 2 orang daripadanya telah menceroboh masuk ke sebuah kediaman orang kaya yang sudah lama tidak diduduki setelah dia meninggal dunia.

Banyak misteri yang berlaku sebelumnya, tetapi dani dan yus masih berdegil untuk menceroboh kediaman tersebut walaupun telah dilarang oleh manap.

Langsung tidak diketahui oleh manap bahawa rakan2 penagihnya itu telah pergi ke rumah tok deraman secara diam2 pada tengah malam itu.
Sehinggalah heboh satu kampung mengatakan remaja itu hilang tanpa dapat dikesan, manap mula menyiasat sama ada benarkan rakan2nya itu pergi ke rumah tok deraman pada malam terakhir pertemuan mereka di pondok usang di hujung kampung pada malam itu.

Nyata tekaannya tepat apabila dia terlihat moto dani tersadai di sebalik rumpun pisang belakang rumah tok deraman. Sejak hari itu, manap mula berasa resah.

Yang Tersembunyi ~ Khairul Ahmad

(SEM & SS) RM26.90 > RM24.20

Aniza ditangkap kerana membunuh rakan baiknya sendiri.Namun Inspektor Suhana yang ditugaskan untuk menyelesaikan kes ini berasa ada sesuatu yang tidak kena.Tidak seperti kes-kes pembunuhan yang lain.Corak kematian kali ini agak berlainan.

Demi untuk mencungkil apa yang terjadi sebenarnya telah membuatkan Inspektor Suhana berbalas soal jawab dengan panjang lebar.Semakin Aniza mendedahkan cerita yang sebenar, semakin Inspektor Suhana berasa janggal dan keliru.Memang benar kelebihan yang dimiliki oleh si mati menjadikan Maisarah mangsa.Namun ada sesuatu yang tersembunyi di sebalik kematian gadis itu.Rahsia demi rahsia terbongkar sedikit demi sedikit.

Apakah rahsia yang disembunyikan oleh Aniza? Dan apa pula kaitannya dengan Kay atau nama penuhnya Kamariah Binti Nordin? Inspektor Suhana dan Detektif Riza bertekad untuk mengetahuinya.Segala-galanya terjawab di dalam Yang Tersembunyi.

Tujuh cara diterima pahala sesudah mati


Mari kita bina saham akhirat dari sekarang. Moga salah satu cara ini membawa peluang kita untuk ke syurga.

Sunday, 19 July 2020

Sesuatu Yang Hilang ~ Anna Lee

(SEM & SS) RM28.00 > RM25.20

"HIKMAH ATAU BENCANA?"

Bagi Mikha Mikhail kehidupannya sudah sempurna.
Ada ibu yang menyayanginya; dapat bekerja di syarikat idamannya dan ada dua orang BFF yang sehati sejiwa.

Namun, semuanya berubah pada satu pagi. Semua orang memandang pelik ke arahnya. Tambah menghairankan bila Shuwan dan Nayan beria-ia memeluk dan menangis melihat dirinya. “Kau ni dah kenapa? Macam sebulan tak jumpa aku.” “Babe… dah dua bulan kau hilang. Tak datang kerja.” Mikha melopong. Tidak masuk akal dia tak datang kerja selama dua bulan! Bukankah baru semalam dia bersengkang mata menyiapkan proposal untuk bosnya? Mana mungkin ditinggalkan kerjanya begitu saja?

Masalahnya kini, cuma satu; ada sesuatu yang hilang dari memorinya hingga dia tak ingat apa yang sudah berlaku! Pelbagai persoalan menggasak fikiran. Tetapi, semakin dia mencari jawapan, semakin dia lemas dengan jawapan yang ditemui.

Kita Yang Kedua ~ Ayumi

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.50

"KAU DAN AKU MELAWAN DUNIA"

Apabila Zak the rule bender…
“The way I see it, he was lucky I didn’t beat him to death.”

… bertemu Kia yang punya impian besar untuk dikejar…
“Mungkin aku kena tulis cerita alien pulak kut?”

… ia seperti permulaan kepada satu kisah cinta yang indah. Tetapi, seketul loket batu kristal opal yang menghubungkan mereka menjanjikan takdir yang berbeza.

“Perkara yang sama akan berulang setiap 5 tahun. Dua insan bertemu dan jatuh cinta melalui sepasang opal dan akhirnya terpisah.”

Zak dan Kia berjanji untuk tidak membiarkan ramalan itu menentukan pengakhiran kisah mereka. Tetapi mampukah setiap yang dilakukan mengubah takdir yang telah tertulis?

Kita kena buat sesuatu yang lain daripada apa yang ‘kita’ yang sebelum ni dah pernah buat.”
“You and me against the world.”

Persis ~ Ema Deesyiaqis

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.50

"TRUST NO ONE..."

Sedar sahaja daripada koma, dia berada di Bandung, Indonesia. Hidup bersendiri tanpa keluarga dan kawan-kawan membuatkan dia sering tertanya-tanya kehidupan jenis apa yang pernah dilalui sebelum ini. .

Tiba-tiba muncul Ilham yang datang dari Malaysia. Namun kedatangannya mengundang lebih banyak persoalan daripada jawapan. . “Sebenarnya, kamu itu sudah jauh berubah daripada Clemira yang aku kenal.” .

Begitulah kata tunangnya Ferhad apabila dia bertanyakan tentang dirinya yang dulu.
Semakin dia mencari jawapan semakin banyak persoalan yang ditemui Clemira. Dia yakin, hidup yang pernah dilaluinya sebelum ini bukanlah kehidupan yang biasa-biasa. Jika tidak, tak mungkinlah dia menjadi buruan geng Tzoro.

Heaven Sent ~ Norhafsah Hamid

(SEM & SS) RM33.00 > RM29.70

Sarah is a Muslim girl faced with challenges and obstacles to remain true to her religion. Whilst she endures hardship, she also found friendship and love.

Jonah is the 'modern day' Rome and enjoys the company of women but when he met Sarah, his whole world changed.

Both are from different background and religion but yet their path kept crossing. Is it fate or just coincidence?

Selamat Tinggal Purnama: Strain Kedua ~ Teme

(SEM & SS) RM30.00 > RM27.00

Setelah mengejutkan peminatnya dengan pengumuman tergempar dahulu, Latif Purnama hilang daripada radar. Masyarakat tidak tahu apa yang berlaku kepadanya. Ada juga yang menyangka dia telah bersara.

Hampir setahun kemudian, tiba-tiba dia muncul semula dengan album baharu. Karya yang sedikit ganjil berbanding karya-karyanya sebelum ini. Karya yang membahayakan nyawanya.

*****
Chester Bennington, Sulli, Avicii, Goo Hara, Robin Williams, Kim Jonghyun, Marilyn Monroe dan Kurt Cobain. Kesemua selebriti terkenal ini ada satu persamaan: Pengakhiran hidup yang tragis iaitu meragut nyawa dengan tangan sendiri.

“Such a waste of talent, achievements, popularity, and even wealth,” bisik hati aku.

Namun, aku tidak membuat konklusi. Aku cuba menyelami kehidupan mereka. Aku cuba fahami apa yang mereka lalui. Aku cuba melihat mental illness dari sudut yang berbeza; bukan semata-mata depresi. Lalu tanggapan aku berubah sepenuhnya. Maka, lahirlah buku ini.

Selamat Tinggal Purnama ~ Teme

(SEM & SS) RM30.00 > RM27.00
Kisah seorang artis terkenal. Hidup pada zaman manusia terpaksa mengumpul ‘kredit’ yang cukup sebagai bukti mereka berhak untuk kekal hidup di muka bumi. Mereka yang gagal mencapai tahap kredit minima, akan ditarik nyawa.

Artis terkenal itu ada segalanya – wajah, suara, personaliti dan pencapaian yang belum pernah dikecapi mana-mana rakyat Nusaraya sebelum ini. Popularitinya melebar ke serantau Asia.

Sehinggalah ada pihak yang membangkitkan gosip bahawa ada ‘artis terkenal’ yang membina persona palsu untuk menipu masyarakat semata-mata demi kelangsungan kerjayanya. Malah, suaranya juga dikatakan palsu.

Hidupnya berubah dari saat itu.

Thursday, 16 July 2020

You Are Loved ~ Mizi Wahid

(SEM & SS) RM50.00 > RM45.00

It has become harder to love ourselves each day, especially when all we see are perfectly curated posts of other people’s happiness on social media.

We begin to fall into a downward spiral of thoughts dominated by self-hate and insecurities. Our broken souls feel we are undeserving of love and affection.

“I wish to validate your feelings if no one has ever done it before. I know you exist. And your existence is important enough for me to speak to you directly : You exist, and you matter.”

In Mizi Wahid’s third book, he explores the concept of love and its impact on our lives. With his signature narration style of hope and compassion, ‘You Are Loved’ is not just emotionally inspiring but also spiritually empowering— it is the companion that we all need as we try to find our way back to the real meaning of love.

Komik Mini Gaza 5 ~ If Moses

(SEM & SS) RM10.00 > RM9.00

“Beersheeba, Hebron, lari!!” teriak Gaza, apabila tanah Palestin mula dimasuki tentera British.

Siapa yang melawan, akan ditangkap! Rakyat jadi gempar apabila tanah Palestin dikuasai British. Yang tinggal buat orang Arab hanyalah janji kosong. Malah, rakyat Palestin ditekan dengan peraturan zalim, dan tanah-tanah Palestin pula dijual kepada Yahudi Israel.

Akibat rampasan kuasa tersebut, Gaza tercedera, Jerusalem ditangkap, dan kedai keluarga mereka diugut oleh tentera British.

Strategi licik British kini menjadi sebuah mimpi ngeri kepada rakyat Palestin.

Mampukah Gaza dan adik-beradiknya mempertahankan Palestin dan hak mereka?

Nabi Adam Alaihissalam: Keampunan Allah Ada Untuk Kita Mencari ~ Azlan Shah Nabees Khan

(SEM & SS) RM28.00 > RM25.20

Nabi Adam AS pernah tergelincir melakukan kesilapan kepada Allah SWT. Apatah lagi kita sebagai manusia biasa tentulah tidak terlepas daripada melakukannya.

Kesilapan demi kesilapan yang dilakukan membuatkan kita rasa tiada lagi harapan untuk beroleh keampunan Allah SWT.

Akhirnya, kita simpulkan bahawa berputus asa itulah satu-satunya jalan yang ada.

Hakikatnya, keampunan Allah SWT yang ada buat kita, jauh lebih besar berbanding kemurkaan-Nya. Rahmat Allah SWT sentiasa ada dan terbuka untuk kita kembali kepada-Nya.

Melalui buku ini, Ustaz Azlan Shah menampilkan kisah dan peribadi Nabi Adam AS yang wajar kita contohi. Seorang insan yang melakukan kesilapan, lalu memilih untuk kembali kepada-Nya, lantas dianugerahkan keampunan Ilahi.

Dilema ~ Muharikah

(SEM & SS) RM30.00 > RM27.00

“Tetapi entahlah Puan. Kenapa ujian ini datang berturut-turut? Kenapa Allah ambil sesuatu dari saya di saat saya memerlukan sesuatu untuk bergantung harap?”

Hanya tidak sampai beberapa bulan kehilangan suaminya, Iman diuji lagi. Kali ini ujian yang diterima begitu menggoyahkan keyakinan hatinya.

Pesanan terakhir suaminya menyedarkan Iman bahawa manusia itu akan sentiasa diuji sewaktu hayatnya, agar Allah berikan nikmat kehidupan lain setelah itu.

Dilema mengisahkan perjalanan Iman Syahirah bertemu erti kehidupan yang selama ini dicari olehnya.

5 Cara Bantu Kucing & Anjing Jalanan


Mereka juga lapar.
Bila PKP dilaksanakan & sekarang bila banyak perniagaan atau bisnes tutup, teringat akan kucing & anjing gelandangan yang kadang-kadang diberi makan dan jumpa. 
Bagaimana agaknya nasib mereka? 
Adakah pihak tertentu beri mereka makan? 
Lapar ke mereka?

Ini, kami sharekan tip bagaimana hendak bantu mereka, haiwan gelandangan & terbiar tanpa tuan. Mereka juga ingin hidup seperti kita. 

Wednesday, 15 July 2020

Hari Kita Jatuh Cinta ~ Shera Zulghafar

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.50

“Sudah-sudahlah betulkan tudung awak, Cik Mariam Sophia. Saya nak bagi pep talk ni.”
-YUSOF FARHAN

Pertemuan tidak dirancang menemukan Mariam Sophia dan Yusof Farhan di kota Istanbul yang penuh dengan 1001 kisah.

Apabila mereka kembali bertemu di Lubnan, baru dia tahu Farhan seorang askar berpangkat kolonel! Sikap Farhan yang tegas dan suka memandangnya tanpa sebab membuatkan dia bertambah janggal. Dalam diam, sebenarnya Farhan sedang cuba mencuri perhatiannya!

Itu rupanya cara si kolonel mengurat si peguam muda. Aduh, kenapalah lambat sangat signal otak ni berfungsi!

“Macam inilah ya, tuan. Saya tak berminat dan saya tak bersedia nak ada hubungan dengan sesiapa. Jadi, tuan tak payahlah nak mencuba.” -MARIAM SOPHIA

Bukan Itu Yang Kuinginkan ~ Ezdiani Abd Rahman

(SEM & SS) RM24.00 > RM21.60

Cinta sejati takkan terganti. Tapi, bagaimana kalau satu hari nanti ada seseorang yang layak dicintai?

Amisha setia pada cintanya kepada arwah Danish. Pemergian Danish ke negara abadi merenggut kehidupannya.
"Kau pembunuh! Kau yang buat anak aku mati!" – PUAN AZIZAH
Bencinya Puan Azizah kepada Amisha. Kerana detik hitam itu Amisha terkesan. Dia tertekan dengan kata-kata nista itu.
Di kala hati mengatakan tidak kepada cinta, datang Fawwaz yang sekian lama menaruh hati kepada Amisha. Baru mengorak bahagia, Fawwaz pergi juga meninggalkannya selamanya. Benar kata orang… Dia perempuan malang. Dia pembawa bencana. Sungguh Amisha mengakui kebenarannya.
Kala dia menjahit luka yang masih berdarah, si kembar Danish iaitu Danny cuba merisik hatinya. Tapi, Amisha menolaknya.

Legasi Ketua Gangster ~ Qhayra Qhayriesa

(SEM & SS) RM29.00 > RM26.10

“Dia lelaki yang tak guna.. Dia rampas kau daripada aku. Depan mata aku, dia bunuh kau. Dia memang manusia tak berhati perut. Tengku Zaff memang lelaki durjana!” – ADANIA

Kesilapan membawa padah… menghancurkan segala naluri yang ada. Adania terlalu bencikan Tengku Zaff. Kehilangan abang kembar pada keadaan yang tak dijangka mematikan jiwanya pada setiap pesona lelaki itu.

Adania sendiri telah lama disogok kegiatan gelap Tengku Zaff yang selama ini tidak kelihatan di mata kasar semua.

Aku akan dapatkan kau walau dengan apa cara sekalipun sebab aku yakin. Kau memang ditakdirkan untuk aku. Selamanya.” – TENGKU ZAFF

Terlalu cinta. Perasaan itu yang menguasai jiwa Tengku Zaff sejak mengenali Adania. Meski kata-kata gadis itu lebih banyak kesat daripada lembut. Biarpun tingkah lakunya lebih kepada kasar daripada ayu.

Monday, 13 July 2020

Jujur Hatiku Untukmu ~ Azimah Lily

(SEM & SS) RM32.00 > RM28.80

“Kita jumpa lagi kat sini. Garam di laut, asam di gunung bertemu dalam belanga juga. Berjodoh betul. Kan Cahaya, kan?” -Adib Huzairi
“Hebat betul taste janda macam kau ni, kan?” -Ainil
“Sebab saya jandalah kak, taste saya kena tinggi sikit.” -Cahaya

Cahaya ini, benci betul kalau orang memandang rendah kepadanya hanya kerana dia menyandang gelaran janda. Salah ke kalau dia itu janda kerana kematian suami!

Dihimpit dengan desakan keluarga Aizul yang mahu menyatukan mereka berdua, Cahaya jadi rimas. Mujurlah Adib itu selalu jadi penyelamat, selalu jadi hero untuk dia dan Fifi.

“Mama, boleh ke Uncle Adib jadi papa Fifi?” -Fifi

Adib itu akhirnya suka, sayang dan mahukan Cahaya. Tapi dia takut untuk berterus terang dengan emaknya yang terlalu tegas. Roza itu kan anti dengan budak-budak. Fifi nanti mesti akan sepahkan rumah dan nanti rumahnya mesti akan berhabuk. Eee, Adib nak kahwin dengan janda beranak satu?!

Dia Tetap Sempurna ~ Anjell

(SEM & SS) RM42.00 > RM37.80

Versi pertama pertemuan mereka. Bagi Dara Nailufar, tiada apa pun yang menarik tentang Eskandar Arasyah. Dengan rambut panjangnya. Dengan gaya selekehnya. Lelaki itu hanyalah seorang tukang kayu berlidah tajam yang menyelamatkannya daripada dikejar kucing. Ya, Dikejar kucing!

Versi kedua pertemuan mereka. Wah, tukang kayu dah diskrub dan di-clorox! Yang muncul di depannya kini umpama putera raja turun dari kayangan. Kacak maut! Dan pesonanya bagaikan memukau semua yang memandang.
Dari sebuah perancangan yang tak disengajakan, mereka kini muncul sebagai pasangan kekasih jadian.

“After all, until the cruise ends, I’m all yours, sunshine.” – ESKANDAR ARASYAH

Ya… Sehingga pelayaran itu tamat! Momen yang terlakar sepanjang pelayaran kapal persiaran mewah itu sangat bermakna bagi Dara. Semakin dia kenal Eskandar, semakin dirasakan lelaki itu misteri. Lelaki itu bukan sekadar tukang kayu. Hakikatnya, Eskandar memang punya segala-galanya. Wanita mahukannya. Lelaki cemburukannya. Di mata kasar semua, hanya satu perkataan yang sesuai untuk menggambarkannya: Sempurna. Namun, jauh dalam sudut hati Eskandar, hanya dia yang tahu. Dia tak sempurna. Dan ketidaksempurnaan itu buatkan ada benteng teguh yang memagari hatinya. No access.

Imamku Lelaki Pendosa ~ Umie Nadzimah

(SEM & SS) RM23.00 > RM20.70

Hidup Cahaya Malaika yang bahagia dan ceria bertukar rentak selepas rahsia identitinya terbongkar. Dia bukan anak kandung Encik Firdaus yang penyayang itu. Lalu pertunangannya dengan Nik Safri diputuskan dan dia dihina sebagai anak tak sah taraf!

Apakah dosanya? Kenapa dia yang harus menanggung akibat atas khilaf orang lain?

Tiba-tiba ibu Dean Ilyas bereya-eya hendak jadikan Cahaya sebagai menantu. Nak cepat pula tu langsungnya. Malah majlis besar-besaran sudah dirancang Datin Junaidah.

“You ni serius ke Dean dengan rancangan orang tua you? Atau kerana terpaksa saja?” - ANGGUN

“Syurga anak lelaki kan di bawah telapak kaki seorang ibu.” - DEAN ILYAS
Dean Ilyas yang serba sempurna dan miliki segala-galanya. Ikhlas menerima Cahaya seadanya tanpa mempersoal kisah silam dan status, walau diminta untuk nikah mengikut hukum secara rahsia.

Beautiful Lie ~ Mazni Aznita

(SEM & SS) RM35.00 > RM31.50

Adriana Imaniyah terpaksa berhutang angkara si ayah, sehingga terpaksa menurut kehendak seorang wanita demi melunasi hutang-hutangnya. Kerana diugut, dia setuju menjadi tutor untuk Adham Mirza yang agak nakal dan pemalas.

Adham Mirza lelaki muda yang tidak pernah punya cita-cita tinggi kecuali menghabiskan masa dengan berhibur. Dan bila Adriana muncul dalam hidupnya, targetnya hanya satu, mahu menyingkirkan gadis itu dari rumahnya.

Namun, satu tragedi hitam mengubah hidup mereka selamanya. Apabila Adriana menjadi suspek pembunuhan ayahnya, Fahrin dan hilang dalam satu kemalangan jalan raya, Adham Mirza memulakan misi menjejak gadis itu demi mencari jawapan dan sebuah kepastian.

“Jadi ini rupa sebenar Adriana Imaniyah? A big fat liar? Is that what you really are? Kau gadis dengan dua wajah, yang hanya muncul untuk buat aku jadi gila. Well, a big applause for you dear. You did a very good job.” - MIRZA

Enam tahun kemudian, Adriana muncul secara tiba-tiba. Mampukah Adham Mirza membalas dendam pada satu-satunya gadis yang tidak pernah hilang dalam hatinya sejak dulu lagi?

“Saya tak bermaksud untuk menghuru-harakan hidup seseorang. Sekurang-kurangnya bukan hidup awak Mirza.” - ADRIANA

Hilang Stres Cara Sahabat Nabi


ANDA SEDANG RASA TERTEKAN?
ANDA RASA TAK TAHU NAK BUAT APA?
ADAKALA ANDA RASA PENAT DENGAN SEKELILING?

Jom kita bertenang & cari aktiviti yang kita suka serta menenangkan. Bukan suka-suka Allah beri ujian ni. Mesti ada kebaikan untuk kita. Sangka baik pada Dia.

Buku: Hilal Asyraf. 2013. Langit Ilahi. Galeri Ilmu Sdn Bhd. Kuala Lumpur.

Andai Mampu Kugapai Syurga ~ Myra Ameer

(SEM & SS) RM29.00 > RM26.10

Kerana fitnah, kasih sayang seorang ibu dipertaruhkan dan maruah seorang anak
diperjudikan. Kerana fitnah itu juga kisah hidup seorang Nur Hanina Aira berubah. Dia dibuang dan terbuang.

“Aku dah anggap kau macam anak kandung aku, jadi takkan aku tergamak nak rosakkan anak sendiri? Kau tu yang tak henti-henti nak goda aku.” - Salihin
“Kau kemas kain baju kau dan pergi berambus dari rumah aku! Aku tak ada anak derhaka macam kau!” - Kamariah
Kekecewaan itu membuatkan dia leka dan lalai sehingga berlaku satu peristiwa yang membuatkan dia tersentak daripada lamunan. Sejak itu hidupnya ibarat jasad yang tidak bernyawa dan seperti kapal yang menanti karam. Kehadiran Lyn membuatkan keinginannya untuk hidup marak kembali tetapi titik hitam yang menghancurkan hidupnya tetap setia mengekori membuatkan dia tekad menjauhi cinta dan menyendiri.

Kerana Dia Suka ~ Marissa

(SEM & SS) RM23.00 > RM20.70

"Tapi saya nak awak percaya yang saya benar-benar tak bersalah. Saya tetap cintakan awak sampai saya mati.” Itu kata-kata Sufian, tunangnya apabila baru saja kena tangkap khalwat dengan Aida. Lagi kurang sebulan saja majlis perkahwinan mereka, tapi kini semuanya tinggal kenangan. 

Rasa tawar hati itu membawa Wardina ke bumi Kundasang bersama teman baiknya, Zaimah. Tak sangka, dia dipertemukan dengan lelaki serabut alam bernama Idham. Serupa perompak pun ya. Tapi lelaki itu memang sesuatu. 

“Aku rasa lelaki tu minat kaulah.” 
“Merepek!” Wardina menolak sekerasnya namun Zaimah tetap dengan pendiriannya. 
Dan akhirnya Idham menjelaskan statusnya. 
“Saya dah bertunang.” - Idham 

Sumpah, Wardina takkan terlibat dengan milik orang. Dia sudah rasa sakitnya apabila calon suami yang diharapkan dirampas orang lain. Terus dia letakkan jarak pada hubungan mereka. Namun, Idham seolah-olah lupa pada status yang disandangnya. Diajaknya Wardina keluar makan bersama, malah sampai pernah bermalam di rumah keluarga Wardina di kampung. Ajaibnya, semakin lama, hati Wardina kian terpaut pada lelaki serabut alam itu. 

Sekilas Kenangan ~ Damya Hanna

(SEM & SS) RM28.00 > RM25.20

Tiada siapa menyangka di sebalik kelincahan dan keceriaan sikapnya, rupa-rupanya Ainul Tihani pernah melalui tragedi pahit pada masa lalu. Namun, memori memilukan itu telah terpadam dari kotak ingatannya gara-gara trauma yang dihidapi. Lantaran itu, Tihani merasakan hidupnya kekosongan. Tidur malamnya asyik diganggu igauan dan mimpi yang menimbulkan persoalan.

Jihad Amjad, lelaki berperwatakan dingin yang hidup dalam kebencian ibunya sejak di alam remaja. Akibat tragedi 12 tahun lalu, dia membesar bersama herdikan dan tuduhan yang memedihkan. Pasrah dengan takdir itu, dia membawa diri. Alang-alang dibenci, biarlah dia menentukan arah hidupnya sendiri. Sekurang-kurangnya dia tidak terus berasa sakit menjadi mangsa buangan satu-satunya ahli keluarga yang dia ada.

Di kala Jihad mula mengecap bahagia, dia diduga lagi apabila sahabat yang paling dipercayai tega mengkhianati kepercayaannya. Kecewa Jihad tak terkata bila kekasihnya dibawa pergi.
Akhirnya, Tihani dan Jihad ditakdirkan berjumpa. Pelbagai kenangan mula tercipta. Ada hati yang dalam diam bergelora.

Miss Amerikano ~ Rin Ahmad

(SEM & SS) RM23.00 > RM20.70

Kisah cinta tak kesampaian Ehsan bermula di Las Vegas. Hannah telah meninggalkan satu tekad dalam jiwa lelakinya sehingga membentuk kerjaya dan perniagaannya sekarang.
“I’m into a man making a gun, not a man shooting a gun.” - Hannah Scott
Tujuh tahun lamanya Ehsan terpisah dengan Hannah tanpa sebarang berita. Selama itu juga, dia menjadi penunggu yang cukup setia. Namun, agenda Tan Sri Abdul Hadi ingin memperkenalkan anak gadisnya menimbulkan tanda tanya. Sejak itu, hatinya mula goyah.
Mengenali Hana Raisa Abdul Hadi umpama deja vu. Hana Raisa mengingatkan Ehsan tentang Hannah Scott. Wajah mereka hampir seiras walaupun perwatakan mungkin berbeza.

Walaupun sikap Hana Raisa agak ‘Amerikano’ di mata Ehsan, dia tetap berasa selesa tiap kali berada di samping gadis itu. Seakan serasi bergandingan bersama.

Dear Hannah,
I’m sorry that I finally have to let you go.
Welcome Hana Raisa, who I will start a new life with.

Saturday, 11 July 2020

Mengejar Sempurna ~ Hera Hashim

(SEM & SS) RM27.00 > RM24.30

“Kenapa aku? Kenapa kau terus jumpa ayah aku? Kenapa kau tak terus cakap dengan aku?” – Zahra.
"Aku tak pernah bercinta. Sebab tu kut aku 'minta' kau terus dari ayah kau. Bagi aku, cara begitu lagi terhormat.” – Naqib.

Dua kali kecewa bercinta, Maria El-Zehra agak ragu-ragu untuk terima Naqib. Tapi atas sokongan keluarga dan Naqib adalah jawapan pada istikharahnya, Zahra akur.

Menjadi isteri pada Ahmad Naqib Ramadhan ketika diri masih bergelar pelajar, bukanlah sesuatu yang mudah. Apatah lagi bila ramai perempuan yang terlebih suka pada pensyarah hot itu. Terkadang, Zahra tak boleh lari dari rasa cemburu.

“Tahu tak saya masih sakit hati?” – Zahra.
“Tapi sayang aku lebih besar dari rasa sakit hati kau tu. Tak kisahlah sepuluh orang Tyra sekali pun yang datang, aku nak kau tahu yang aku pilih kau untuk jadi isteri aku, bukan sesiapa yang lain.”- Naqib.

Melodi Hati ~ Sufea Hareez

(SEM & SS) RM27.00 > RM24.30

Bagi Aireen, Faiq Iqbal itu sombongnya tak boleh dibawa berbincang. Sebab itu dia panggil Tuan Sombong. Dan bila ditawarkan menjadi isteri pada bosnya itu, dia bagai tak percaya. Rasa seperti main-main pun ada. Iqbal pilih Aireen atas desakan mamanya. Dan perkahwinan mereka ada kontrak, perlu dirahsiakan dari pengetahuan umum.

“Kita akan hidup macam suami isteri yang lain. Tidur sebantal, sekatil dan sebilik. Kontrak kahwin aku bukan dengan kau tapi dengan mama aku.” – Iqbal.
“Tapi, kau tak boleh jatuh cinta dengan aku.” – Iqbal.

Syarat Iqbal yang agak tak logik itu buatkan Aireen serba salah. Tapi, dia tak diberi masa dan peluang untuk berfikir. Dan dia harus terima. Kahwin kontrak mereka bukan cerita klise yang harus asing-asing bilik dan buat hal masing-masing. Hidup mereka sama seperti suami isteri yang lain.

“Bila aku tak ada, kau akan rindu aku tak?” – Iqbal.
“Saya rindu atau tuan akan rindu saya?” – Aireen.

Lili Buat Najah ~ Nazurah Aishah

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.50

Di kota penjajah itu, Tasha pertama kali kenal cinta. Tuhan kirimkan lelaki yang baik, elok paras rupa seperti dari syurga untuknya. Cinta bertaut sejak mata bertentang mata dan hati mulai menyimpul rasa kasih yang amat mendalam antara mereka berdua.

“Sebagai ratu hati abang, Tasha perlu mendapat tempat yang paling tinggi... Nak tinggi punya pasal, abang jadikan wallpaper bilik ni... Tasha selalu dekat dengan abang, bila abang rindu abang tengok dinding tu. Tiap kali tengok Tasha abang, rindu jadi lenyap... Bertukar menjadi cinta.”- SYAHRUN NAJAH

Janji disulam untuk setia selamanya. Namun, kebahagiaan yang dicari tidak mudah seperti yang disangka. Dan... Berani Najah berkahwin di sana tanpa pengetahuan mamanya, lebih berani lagi dia memilih jodohnya sendiri bukan dengan wanita pilihan mamanya. Syahrun Najah memang anak yang selamanya menguji kasih sayang mama.

“Awak pilih dia atau mama?! Pilih salah satu, Najah... Kalau awak sayangkan mama, awak ceraikan dia tapi kalau awak pilih dia, awak jangan panggil mama lagi, awak anak derhaka!” - TUNKU HELENA

Friday, 10 July 2020

Encik Ulat Buku ~ Yumi Hyra

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.50

Rutin Eliya Inara yang suka menulis diari di dalam LRT sambil memerhatikan gelagat ‘Encik Ulat Buku’ yang suka membaca itu berubah setelah perkenalan mereka dalam situasi yang memalukan!
Masalahnya, Eliya dah buat gaya boikot tak nak naik LRT pun; Aydin Noah a.k.a. Encik Ulat Buku boleh muncul di mana-mana saja. Aydin pula selamba sahaja menuduh yang Eliya stalk dia.

“Eh, sorry sikit. Tak ada maknanya saya nak stalk awak. Nak stalk macam mana kalau Facebook dengan Instagram pun awak tak ada? Such a nerd!” ~Eliya Inara~
Mula-mula memanglah Eliya hendak elakkan diri, tetapi lama-lama dia tercari-cari pula. Walaupun Aydin itu si genius Matematik yang nerd, tetapi apa yang dilakukan oleh Aydin mudah buat hati Eliya jadi hangat.
“Jodoh ni ialah jodoh kalau tanpa dirancang senang sangat kita berjumpa dengan orang yang sama di tempat yang berlainan. Over and over again.” ~Aydin Noah~

Melankoli Sekeping Hati ~ Lynn Safiya

(SEM & SS) RM26.00 > RM23.40

Adik-adik punya angkara, abang dan kakak masing-masing yang menjadi mangsa…

Disebabkan cinta buta adik lelaki Thaqif terhadap adik perempuan Syifa’, kedua-dua belah keluarga saling bermusuhan. Pelbagai usaha cuba dilakukan oleh Thaqif untuk memutuskan hubungan antara Tamim dan Suria, namun tiada satu pun yang berhasil. Syifa’ dengan adiknya dicemuh, difitnah dan diganggu tanpa henti oleh Thaqif. Dendam lama yang bersarang di jiwa Thaqif membuatkan dirinya tiada langsung simpati di hati. Akibatnya, Thaqif telah bertindak keterlaluan terhadap Syifa’ serta Suria dalam merealisasikan misinya.
Namun, setiap tindakannya seakan tiada kesan pada dua keping hati yang saling mencintai… dan Tamim tekad membawa Suria lari. Lari dan terus menghilangkan diri.
Tinggallah Syifa’ bersendirian terpaksa menanggung setiap asakan dan desakan daripada Thaqif. Sehinggakan setiap perlakuan melampau Thaqif telah menjadi dendam dan racun dalam hati Syifa’… dendam yang takkan mampu dilepaskan seumur hidupnya.
Tatkala kebenaran terpampang di depan mata, Thaqif terduduk sendiri. Kemaafan daripada Syifa’ menjadi suatu obsesi diri. Namun semuanya sudah terlambat. Syifa’ semakin membenci dan semakin sukar untuk didekati.

Rindu Yang Terpendam ~ Mia Azwari

(SEM & SS) RM28.00 > RM25.20

Ayie dan Dhiya, mereka dipertemukan dalam keadaan yang memalukan. Namun tanpa mereka sedar, sejak detik itulah kisah mereka bermula.

“Tolong dengar dulu penjelasan aku sebenarnya…” – Ayie
“Jangan muncul depan Dhiya lagi.” – Dhiya
Ayie ada segala-galanya tetapi kehidupannya sangat sunyi tanpa kasih sayang daripada ibu bapanya. Kehadiran gadis lurus seperti Dhiya dalam hidupnya, membuatkan Ayie sedar tentang arah tuju kehidupannya yang sebenar.
Saat masing-masing saling mempunyai satu perasaan yang sama, Ayie tanpa sengaja telah mengkhianati kepercayaan Dhiya. Atas dasar tanggungjawab dan demi cinta, dia nekad mengikat Dhiya sebagai isteri.
“Jangan sebab semalam, Ayie nak kahwin dengan Dhiya. Dhiya tak nak…” – Dhiya
“Dhiya tetap akan jadi isteri Ayie.” – Dhiya

Mr. Bibik ~ Aein Dhiyauddin

(SEM & SS) RM28.00 > RM25.20

“Saya Firas Iman daripada Cuci Bersih Service. Majikan saya hantar untuk bersihkan kondo cik.” – Firas Iman
“Aku nak perempuan tau, bukan lelaki. Tak bolehlah bayangkan lelaki jadi pembersih rumah, tahu tak? Biasa lelaki ni tukang sepah rumah aje.” – Aulia Izzatunnisa

Hampir mengamuk Aulia apabila Siti, kawan baiknya menghantar seorang lelaki untuk membersihkan kondonya. Bukan perempuan seperti selalu. Mujur Siti berjanji tidak akan mengenakan sebarang bayaran jika dia mengizinkan lelaki itu bekerja. Mr. Bibik, itu gelaran Aulia kepada lelaki itu.
Kali kedua Firas datang ke kondonya untuk membersihkan rumah, mereka ditangkap basah oleh ayah dan tunang Aulia. Tan Sri Halim, ayah Aulia memaksa mereka berdua menikah.
Aulia tidak rela bernikah dengan lelaki yang kerjanya hanya sebagai tukang bersih rumah. Firas juga tidak mahu bernikah dengan perempuan yang tidak pandai mengemas rumah sendiri. Namun jika sudah jodoh, mereka akan bersatu juga. Mukhriz, bekas tunang Aulia tidak pernah rela tunangnya menjadi milik orang lain. Dia berusaha untuk memiliki Aulia semula.

Malik Hughes ~ Jaja Ahmad

(SEM & SS) RM26.00 > RM23.40

Dia punya segalanya. Nama, pangkat, darjat dan harta, kecuali cinta. Tetapi segalanya mula berubah apabila dia bertemu dengan Elena. Perasaan ingin memiliki dan menakluki mula mendominasi hati.

“Habis tu kenapa tuan bawa saya ke sini? Kenapa tuan kurung saya dekat sini dan sorok semua barang saya?” – Elena
“Cause I want you to stay.” – Maalik
Mengambil kesempatan atas kesempitan yang dialami oleh Elena, akhirnya Maalik berjaya mendapatkan seorang ‘misus’ buat dirinya. Tetapi tidak seperti pasangan suami isteri yang lain, pernikahan mereka terpaksa dirahsiakan atas permintaan Elena sendiri. Seperti perkahwinan yang lain, hubungan suami isteri Maalik dan Elena juga ada pasang surutnya.
“Tuan tak pernah percayakan saya, kan?” – Elena
“And you never trust me either.” – Maalik

Gangster ~ Wan Rohayu

(SEM & SS) RM26.00 > RM23.40

Lelaki itu entah dari mana munculnya. Datangnya bak ribut. Memecah masuk kereta Bija, mengugut mencederakan Bija, malah menghuru-harakan juga perasaan Bija yang baru diceraikan.
Setelah diceraikan, hidup Bija sentiasa dalam tekanan; stigma masyarakat gelaran janda suka merampas suami orang. Dia sering dituduh dan diumpat keji. Malah dia juga sangat terbeban dengan masalah hutang bekas suaminya. Namun, hidupnya mula berubah setelah bertemu dengan Sunny, seorang gengster.

Sunny yang pada mulanya hanya ingin membalas budi, mula menjadi bayang-bayang ke mana saja Bija pergi. Setiap kali hati Bija disakiti, hati Sunny juga terasa sakitnya. Setiap kali Bija menangis, Sunny ingin menghapus duka di wajah itu.
Sunny cuba buat tidak tahu, Sunny cuba buat tidak peduli, tetapi dia tidak boleh… tidak boleh melihat wanita itu susah, menangis dan disakiti. Mustahil untuk dia buat tidak tahu lagi!
“Kau ni selalu mencari marah aku, kan? Kau tak reti jaga diri kau, itu kau punya pasal, tapi jangan depan mata aku. Kau ni buat aku tak boleh tengoklah!”- Sunny Andhika

Susun Atur 30 Hari By Hani Mynis ~ Dr. Hani Mynis

(SEM) RM25.00 > RM22.50

Kehidupan yang tersusun atur perlu mempunyai jadual dan rutin pengurusan masa yang sistematik. Buku ini memberi panduan bagaimana menguruskan kehidupan yang teratur dalam masa 30 hari yang lengkap dengan pelbagai rutin berbeza setiap hari. Antaranya:

- Sediakan To-Do List
- Blok Masa Anda
- Praktis Self-Care
- Medical Check Up
- Command Center
- Rekod Hutang dan Bil
- Sedia Awal Masakan

77 Ciptaan & Inovasi Agung Ilmuwan Islam Yang Mengubah Dunia ~ PTS

(SEM & SS) RM29.00 > RM26.10

Ketika dunia lainnya sedang berada dalam fasa pembangunan, dunia Islam telah berkembang pesat dan makmur. Pada zaman ini, beberapa orang cendekiawan tersohor, ahli fizik, ahli kimia, ahli astrologi, jurutera, dan lain-lain golongan bijak pandai telah berupaya dan mula mengubah dunia seperti yang kita lihat kesannya pada hari ini. Mereka mencipta, membangunkan, ataupun menambah baik konsep-konsep yang seterusnya menjadi ilham seluruh dunia.

Daripada seni bina arabesque yang sederhana sehinggalah peralatan pembedahan versi terawal, buku ini menyediakan maklumat lengkap berkenaan dengan ciptaan-ciptaan yang menakjubkan lagi luar biasa oleh dunia Islam.

Ayat-Ayat Sains ~ Nurrohman

(SEM & SS) RM15.00 > RM13.50

Sejak dari kecil, kebanyakan dari kita didedahkan dengan ilmu sains. Ia diiktiraf sebagai salah satu pencapaian luar biasa dalam tamadun manusia. Bahkan, sains juga digunakan sebagai alat bagi membuktikan kebenaran.

Sebagai Muslim, kita percaya bahawa semua perkara yang berlalu di alam ini adalah atas ketentuan Allah s.w.t. Semua yang berlaku adalah sunnatullah.

Seni Berfikir Kreatif Untuk Bisnes dan Hidup ~ Ainon Mohd, Zamri Mohamad

(SEM & SS) RM22.00 > RM19.80

Berfikir kreatif tidak bergantung pada keupayaan diri semata-mata. Mencetuskan idea yang kreatif datang daripada keupayaan diri, kesediaan pasukan, dan penerimaan pelanggan terhadap idea yang bertukar menjadi benar. Berfikir secara kreatif tidak diberikan penekanan sebagai sesuatu yang mesti dipelajari bagi meningkatkan potensi.

Kita dapat melihat, mempelajari proses berfikir ditekankan oleh ibu bapa ke atas bayi melalui latihan rangsangan deria. Cabang berfikir yang tertentu kemudian diasah melalui silibus pendidikan. Tiba-tiba, proses berfikir tidak ditekankan sebagai cara survival hidup. Situasi yang berlaku, pandai-pandai sendirilah berfikir dan menyelesaikan masalah yang timbul.

Sesetengah orang percaya proses berfikir secara kreatif dianggap bakat dan mereka yang terpilih sahaja mampu melakukannya. Kesannya, ada yang berhenti mencari cara dan membiarkan diri mengikut keadaan semasa.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...