NOVEL / BUKU UNTUK SEMUA... DENGAN HARGA HEBAT!!

PEMINAT TEGAR novel & buku semua.
Jom dapatkan bahan bacaan menarik dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj pos adalah MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Tuesday, 30 May 2017

Kerana Kau... Aku Kembali ~ Sophilea

(SEM & S/S) RM22.00 > RM19.40

KAU bangkitkan aku dari lena aku yang panjang. Ratusan purnama berlalu, saat kau mengukitkan kata cinta dan kini aku kembali menuntut sebuah janji. Naili, dendam itu adalah luka yang sangat parah. Saat kau bersendirian, mereka akan datang sebagai sahabat dan kawan. Tapi syaitan dan Iblis adalah penipu yang sangat licik. Mereka bukan teman tetapi adalah musuh yang akan merosakkan jasad dan jiwamu. Naili di jiwanya penuh dendam. Dia mahu mengusir semua manusia yang penuhkan hatinya dengan kebencian. Satu saat di waktu bersendirian, lelaki itu muncul sebagai kawan. Dan kemudian iblis itu pula muncul dengan satu perjanjian. 7 helai rambut perawan mati dibunuh beserta tujuh titisan darahmu adalah perjanjian yang kita akan pateri. Naili, kau akan jadi milik aku dan aku akan bersamamu sehingga mati. Dalam gelap malam tujuh helai rambut perawan mati dibunuh diambil. Dicampur tujuh titisan darahnya. Si iblis tersenyum megah. Seorang lagi anak Adam bakal diheret bersamanya ke neraka. Hari demi hari, dia menjadi penjaga pada Naili. Setiap teman yang mendampingi Naili buatkan dia membenci.

“Wan...tolong pos kat aku sebuah buku ini....buku seramkan?” Tiada siapa disisinya. Tapi suara siapa yang menjelma. Waktu Mak Wan nampak Adam yang bertukar menjadi makhluk hodoh di dapur sedang meratah daging mentah diatas meja, dia pengsan. Di rak televisyen Jumay nampak seekor pontianak sedang duduk sambil menyanyi lagu yang menyeramkan. Waktu lena Aisyah diganggu dengan suara Satu dah tidur...dua dah tidur..tiga dah tidur...empat pura-pura tidur ya? Mereka dalam ketakutan apatah lagi bila seorang lelaki minta Ayman mencarikan kepalanya yang hilang. Sesat di hutan menghampiri rumah syaitan yang penuh dengan ketakutan. Naili terus hidup bertemankan iblis sehingga satu saat seorang lelaki muncul. Siapa lelaki itu yang menuntut janjinya pada naili? Dan ustaz Zakuan yang selalu menganggu ketenangan dirinya. Satu ketika Naili dibawa pergi jauh ke alam lain. Cuma jasad dan nafasnya sahaja yang tinggal di dunia nyata. Naili dibawa pergi oleh Hibni yang meminjam jasad Megat yang sudah mati ratusan tahun dahulu.

Penunggu ~ Siti Rozilah

(SEM & S/S) RM28.00 > RM24.60

Setiap kali tibanya bulan Mei, Kampung Busut Tunggal bagaikan disumpah. Murid-murid sekolah terlolong-lolong akibat histeria. Kejadian penoreh getah diserang harimau dan yang terbaru, dua beranak telah ghaib ditelan hutan. Semua ini menimbulkan kegelisahan dalam hati Pak Ya dan para penduduk kampung. Bagi mereka, semua musibah yang terjadi disebabkan 'penunggu' yang menghuni Gua Hitam. Gelagat sekumpulan anak-anak muda yang diketuai oleh Raymond Tan yang berdegil untuk meneruskan ekspedisi mereka meneroka Gua Hitam akhirnya mengundang bala. 

Tragedi bermula apabila Meilina dilarikan suatu 'lembaga' berwarna putih nun jauh ke dalam perut gua. Pengalaman ngeri terus mengekori mereka walaupun setelah keluar dari perut Gua Hitam. Seorang demi seorang mula ditimpa petaka. Bagaimana pula dengan konflik yang melanda pertunangan di antara Dazrin dengan Meilina setelah Fazura mengenakan ilmu guna-guna terhadap Dazrin dek cintanya yang tidak dibalas? Apakah peranan Dukun Jalil? Dan, siapakah pula perempuan seiras Meilina yang bernama Mei Ling? Benarkah Gua Hitam berpenunggu? Siapakah agaknya yang akan terselamat dan siapakah yang bakal berdepan dengan maut?

Lost In Sekutland ~ Irwan Dahnil

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

"Kalau esok Tuhan tanya, 'Hang pi oversea. Bawak balik apa untuk kawan-kawan yang tak dapat pi?'

Takkan aku nak jawab fridge magnet kot. Mau kena panah petir nanti."

Maka aku tulislah sedikit, supaya jadi ilmu berguna.

Buku orang putih memang banyak tentang kembara. Mereka banyak kongsi maklumat berguna. Tapi kau kena tahu bezakan antara buku kembara yang bercerita macam travelog atau buku panduan untuk kembara seperti lonely planet. Kalau kau mahu melihat perspektif kembara, kau baca travelog. Tapi kalau kau mahu tahu cara-cara kembara ke destinasi tertentu, maka dapatkan buku panduan kembara.

Buku aku ini saja yang lain sikit.
Travelog + panduan kembara + pindah negara.
Jarang ada. Sebab tu kau kena beli buku ini.

Untunglah Malaysia Masih Aman ~ Khairul Abdullah

(SEM & S/S) RM20.00 > RM17.60

Buku ini adalah sindiran sosial terhadap sikap hidup bermasyarakat yang agak pelik dan unik. Jadi bersedialah untuk rasa ditampar atau diluku kepala apabila membaca baris-baris tulisan dalam buku ini yang mungkin kena pada diri sendiri.

Monday, 29 May 2017

Promise ~ Ateen Khalid

(SEM & S/S) RM21.00 > RM18.50

Ketika berada dalam keadaan terdesak, muncul seorang lelaki secara tiba-tiba lalu menghulurkan bantuan kepada Hanina Luthfia. Tanpa mengetahui nama lelaki itu, hanya senyumannya saja yang menjadi memori. Dia bertemu dengan lelaki itu lagi. Malah lebih mengejutkan, lelaki itu sebenarnya mempunyai kembar!

Wajah memang memang saling tak tumpah tapi, perangai bagaikan langit dan bumi. Wafiy Sadiq… pemilik senyuman itu. Lemah lembut dalam berbicara. Manakala si adik… Siddiq Wildan, bikin menyampah saja!

Hati Hanina kemudiannya huru-hara setelah bertemu dengan si kembar tersebut. Si abang yang melayannya dengan baik, manakala si adik yang sering memunculkan diri di tempat kerja Hanina dan sering menyakiti hatinya.

Kerana satu kejadian, perasaan Hanina mula berantakan. Ada rahsia yang dipegang oleh Wafiy selama ini. Ada rahsia yang Siddiq perlu lindungi. Ada janji yang perlu ditunaikan.

“Tak perlu berjanji… sebab kalau awak tak tunaikan, itu menyakitkan. Tau tak?”
“Saya akan buktikan pada awak.”

Cinta Si Panda Biru & Si Tukang Sapu ~ Mimie Ismail

(SEM & S/S) RM20.00 > RM17.60

Rian, novelis glamor dan terkenal memandang harta kekayaan sebagai tiket untuk mencapai kebahagiaan hidup. Perkenalannya dengan Adil, tukang sapu yang juga pekerja sambilan di rumah anak yatim membawa makna baru dalam hidupnya. Adil yang celopar, Adil yang menyakitkan hati, Adil yang sentiasa ada ketika dia memerlukan. Rian selesa berkawan dengan Adil. Adil merahsiakan identiti sebenarnya kerana dia ingin melihat sejauh mana Rian memandang rendah padanya. Dalam diam, dia jatuh suka pada Rian walaupun Rian bongkak dan sombong. Namun, cintanya itu dipendamkan saja kerana Rian berpasangan dengan Hazryq yang serba sempurna itu.

Dalam kecelaruan hati dan perasaan Rian terhadap Hazryq dan Adil… tiba-tiba rahsia Adil terbongkar menyebabkan Rian tidak sanggup berdepan dengan Adil. Dan kekasih lama Adil muncul semula menagih cinta Adil. Dapatkah Adil dan Rian mencapai kebahagiaan hidup masing-masing?

“Dalam pencarianku demi sebuah cinta, seruan alam terarah kepadamu….”

Golden Rule: Untuk Kebahagiaan Suami Isteri ~ Ustaz Muhammad Abdullah al-Amin

(SEM & S/S) RM20.00 > RM17.60

Untuk kebahagiaan suami isteri

Berhadapan dengan masalah rumah tangga tidak sekadar perlukan kesabaran, tetapi juga ilmu serta kebijaksanaan. Barulah masalah yang timbul itu akan menjadi baja yang akan menyuburkan lagi cinta dan kasih sayang suami isteri.

Setiap pasangan boleh menangani masalah rumah tangga serta memelihara keharmonian keluarga, dengan memahami seni-seni dalam mengekalkan kasih sayang suami isteri.

Baca, fahami, berazam dan berusahalah untuk mengamalkan apa yang dimaksudkan dengan Golden Rule. Semua perkara yang dinyatakan dalam Golden Rule merupakan asas dalam pembentukan rumah tangga yang sejahtera. Walaupun mungkin ada antaranya dianggap remeh, jangan lupa bahawa dalam ‘keremehan’ itulah tersedia ganjaran pahala yang besar.

Dengan mengekalkan gaya santai Ustaz Muhammad Abdullah al-Amin, buku ini juga sarat dengan tip-tip yang mahal dan realistik dalam membentuk keluarga yang bahagia berlandaskan Islam dan teladan keluarga Nabi SAW.

Laba di Sebalik Bala ~ Pahrol Mohd Juoi

(SEM & S/S) RM20.00 > RM17.60

Sering berlaku dalam kehidupan kita, yang disangka pada mulanya sebuah musibah tetapi apabila sedikit masa berlalu, segalanya bertukar menjadi rahmat. Justeru, apa yang penting dalam mengharungi hidup yang penuh ujian ini bukan apa yang berlaku ‘di luar’ diri kita tetapi apa yang berlaku ‘di dalam’ diri kita.

Sekiranya hitam yang berlaku di luar, tetapi di dalam hati kita putih maka yang hitam itu pun akan bertukar menjadi putih. Mata hanya ‘khadam’ kepada hati. Apabila hati baik, apa yang dilihat oleh mata semuanya baik.

Inilah mesej utama yang dibawa oleh LABA DI SEBALIK BALA. Ia menghuraikan bagaimana Islam berinteraksi dengan pelbagai persoalan agar setiap persoalan itu dapat diselesaikan atau dihadapi dengan baik dan memberi kebaikan.

Buku ini tidak sepenuhnya berbicara tentang ujian, tetapi lebih banyak tertumpu kepada jalan-jalan untuk menghadapinya. Ia mengajak kita menyelesaikan punca masalah, bukan hanya mengubati gejalanya. Juga mengajak hati kita kembali kepada Allah, kerana hanya di situlah ada ketenangan, kejayaan dan kebahagiaan!

Akulah... Aryana ~ M. Mariann

(SEM & S/S) RM24.00 > RM21.10

PERKAHWINAN aturan keluarga antara aku dan Hakim bukanlah seindah yang kuimpi walaupun dialah yang kupuja dalam mimpi indahku. Siapa sangka kisah silam waktu kecilku menghantuiku hingga ke detik itu. Malam pertama yang kusangka bahagia bertukar malam paling sengsara...

"Kau jangan nak buat-buat tak faham. Kau bukan pertama yang aku tiduri! Cakap siapa yang ambil dara kau sebelum aku? Kau pergunakan aku? Kau jadikan aku pak sanggup? Cakap!" - Hakim

AYDAN, hadirnya dia memberi aku nafas baru. Di mana masih ada mentari yang sudi menyinari hidupku yang kelam. Di mana masih ada bahagia walau duka selalu menyapa.

"Arya, Aryana... Izinkan saya menghapus air mata awak. Kahwin dengan saya?" - Aydan
SEGALANYA indah. Aku dan Aydan. Namun...

"Dah terlambat perempuan. Aku dah cakap jangan cari fasal dengan aku. Kalau kau jadi bini aku baik-baik dulu, kau dah senang-lenang sekarang. Tapi kau degil! Kau menyundal! Perempuan sundal tempatnya di sini!" - Hakim.
"Cinta? Happy love story hanya untuk watak dalam drama. Dalam novel. Bukan orang macam kita. This is real life sayang. Kau takkan dapat bahagia yang macam kau harap tu. Face it!" - Haryani
"Aydan, kenapa awak tak cari saya? Adakah awak sudah lupakan saya?" - Aryana.

Friday, 26 May 2017

Cikgu Kelas Sebelah ~ Fadli Salleh

(SEM & S/S) RM20.00 > RM17.60

Orang kata, jadi cikgu zaman sekarang tidak seronok seperti dulu lagi. Terlalu banyak beban, terlampau banyak tekanan. Kalau kau cikgu, pandai-pandailah mencari keseronokan sendiri. Agar semangat tidak hilang, agar cinta terhadap profesion terus membara.

Aku mahu mengajar dengan gembira dan mahu murid belajar dengan seronok. Jadi ini yang sering aku lakukan. Aku suka bermain watak seorang kawan kepada murid. Watak guru di luar daripada kebiasaan. Watak yang paling kurang, menyeronokkan aku dan memberi semangat untuk terus bertahan di arena yang makin mencabar.

Saat kau bersama murid, sebenarnya masih sama seperti dulu-dulu. Kau dan murid. Di dalam kelas, kaulah Raja. Kalau kau raja yang bijak, kau tadbirlah negeri kecil kau dengan bijaksana. Persetankan segala bebanan yang menunggu. Saat melangkah masuk kelas, ingatlah. Kau Raja!

Jom join aku jadi guru di luar daripada kebiasaan. Jom jadi 'Raja' di dalam 'Negeri Kecil' yang penuh dengan kegembiraan.

Head With Serban 2 ~ Najmi Nawawi

(SEM & S/S) RM20.00 > RM17.60

Kita akhiri hubungan couple kita dengan Tasbih Kaffarah dan Surah Al-Asr.

Head With Serban ~ Najmi Nawawi

(SEM & S/S) RM20.00 > RM17.60

" Jangan sibuk nak bergetar tulang rusuk, kalau subuh pun nak kejut sampai bergegar tiang rumah."

Thursday, 25 May 2017

Kerana Kasih ~ Aisya Sofea

(SEM & S/S) RM28.00 > RM24.60

Perkenalan yang singkat dengan lelaki bernama Muhammad Haikal Hakimi, mengubah hidup Dilla sama sekali. Hilang prinsip hidup, hilang arah tuju. Dalam sekelip mata hidupnya jadi penuh warna-warni dan hanya berpaksikan pada Kimi seorang.

“Aku bukan suruh kau bercinta dan terus kahwin dengan mamat tu, tapi aku nak kau berkawan dulu dengan dia. Kenal hati budi, kenal latar belakang, baik buruk dia tu. Bukan kenal sebulan terus kahwin!”

Namun Dilla sedikit pun tidak mengendahkan kata-kata yang dihamburkan kepadanya. Baik dari keluarga, mahupun teman rapat. Hatinya semakin terpaut sejak pertemuan pertamanya dengan Kimi.

Cuma ada satu perkara yang merunsingkan Dilla. Kimi tinggal jauh di Brunei. Sedangkan emaknya sudah meletakkan syarat, setiap anak-anaknya yang berkahwin mesti tinggal dekat dengannya. Emak enggan berpisah dengan anak-anak biarpun sudah bergelar isteri. Dilla sanggup berkorban masa depan demi cintanya pada Kimi, biarpun terpaksa membelakangkan emaknya.

Buang emak buang saudara,
KERANA KASIH aku turutkan.
Namun, apakah perkahwinan senyap-senyap yang bersandarkan hanya cinta semata-mata sudah cukup kuat untuk dipertahankan biarpun dugaan yang mendatang dari lelaki yang dicintainya itu?

Encik Pemikat Hati ~ Fatiah Zohar

(SEM & S/S) RM24.00 > RM21.10

Kata orang, kalau sudah jodoh tidak akan ke mana. Tapi, bagi Aatif berjumpa semula dengan Adwa bukannya jodoh, tetapi satu bala. Enam tahun mereka terpisah kerana satu peristiwa. Bila dah bertemu semula, Adwa cuba untuk mendapatkan kembali cintanya.

Aatif geleng kepala kepada Adwa yang main gila. Sudah berstatus suami dan bapa, masih mahu mencari dara?

“Apa bukti awak nak kata saya dah kahwin ni?” - Adwa
“Apa bukti yang awak memang belum kahwin?” - Aatif

Semakin Aatif lari, semakin laju Adwa mengejar. Takdirnya, mereka bekerja pula di tempat yang sama. Semakin bersungguh Adwa mahu memikat Aatif semula. Tapi, Aatif menolak semahunya. Hilang akal agaknya, sudah beristeri masih menjual ayat cinta?

“Dah tu, nak saya cakap apa?” - Aatif
“Kalau boleh nak awak cakap I love you.” - Adwa

Kadang-kadang suka, kadang-kadang benci. Tapi, yang banyaknya suka. Bila kekeliruan dah terlerai, bahawa Adwa bujang juga, Adwa semakin berani jual ayat cinta. Buat Aatif rasa nak pitam setiap masa. Enam tahun memendam rasa, Adwa mahu jawapan daripada dia.

Aatif pula, tidak tahu mahu jawab apa. Cinta ataupun sebaliknya?

Jodoh Oh Jodoh ~ Aunie Ayunie

(SEM & S/S) RM24.00 > RM21.10

Setiap kali bertemu dengan encik duda sayang, Dara rasa hatinya bergetar dan buat dia berangan-angan naik bukit turun bukit sambil nyanyi lagu Hindustan. Oh, syahdu sungguh bila hati jatuh cinta.

Duda? Ah, itu bukan ukuran. Bak kata orang putih, everything is fair in love.

Dara memulakan kerjanya sebagai babysitter dan pembantu rumah di rumah Khayr dan manalah dia sangka lelaki itu adalah lelaki yang sama buat jiwanya jadi nanar.

Khayr rasa macam nak gila bila dapat tahu yang Dara langsung tidak reti masak. Kalau tak reti, macam mana nak jadi pembantu rumah? Ah, parah! Mahu dipecat, dia boleh nampak aura Dara yang begitu kuat mengikat hati Hana, anak perempuannya. Jadi, Khayr pasrah. Setiap hari dia pula yang memasak untuk Hana dan untuk Dara. Geramnya!

“Dara boleh berhenti kerja, tapi dengan satu syarat. Dara kena jadi menantu saya.” Puan Latipah.

Oleh kerana satu fitnah, Puan Latipah nekad mahu mereka berkahwin. Dara tidak pernah lelah memikat hati si suami. Khayr layan endah tak endah pun, dia tetap menggoda. Akhirnya, jiwa Khayr berjaya ditakluk. Hebat, kan?

Setelah Aku Pilih Dia ~ Eyla Hime

(SEM & S/S) RM26.00 > RM22.90

Untuk membalas budi. Hanya itu sebabnya kenapa Hadif Adrian memilih untuk bersetuju mengahwini Hana Naziha. Kerana itu, dia tidak mampu untuk bersikap mesra terhadap gadis itu. Apatah lagi bila Hana Naziha juga mempunyai satu kekurangan yang tidak mungkin boleh diterima oleh lelaki lain yang waras seperti dirinya.

Namun, dingin Hadif Adrian itu cuma sekadar di bibir. Sifat acuh tak acuhnya juga cuma sekadar lagak. Hakikatnya, setiap kali Hana Naziha memerlukan bantuan, jejaka itu pasti akan datang menghulurkannya. Malah, hasil dorongan Hadif Adrian jugalah, Hana Naziha berjaya merubah dirinya menjadi seorang yang lebih berani untuk bangun membela diri daripada terus dihina.

“Ya, Hana. Abang dah berkeputusan untuk terima Hana sebagai isteri abang.”
“Hana tak mimpi?”
“Tak.”

Mengharapkan agar suatu hari nanti Hadif Adrian akan benar-benar ikhlas menerima dirinya, Hana Naziha menyangka bahawa impiannya yang satu itu telah tertunai. Namun, saat isi kotak Pandora yang tidak sepatutnya dibuka itu didedahkan kepadanya, barulah dia menyedari bahawa bahagianya cumalah sebuah pembohongan semata.

“Hana benci abang.”

Meskipun Hadif Adrian sudah memilih untuk melindungi gadis istimewa itu seumur hidupnya, apa sahaja yang dia mampu untuk lakukan saat Hana Naziha melafaz kata itu

Dari Tanah ke Tanah ~ Tajul Zulkarnain

(SEM & S/S) RM16.00 > RM14.00

Ali meletakkan ibu bapanya paling atas. Dia sangat marah bila dapat tahu Apek sering memukul ibu bapanya sendiri. Ali diajak oleh Apek untuk menyertai komplot Tok Zel. Sangka Ali, Apek  mengajaknya kerana mereka bersahabat baik. Rupa-rupanya ada sebab lain.

Malam itu Tol Zel sedekah RM10 ribu kepada Ali. Ekorannya, emak dan ayah Ali pindah dari rumah Ali. Semasa Ali nak pulangkan duit Tok Zel, Ali saksikan pembunuhan di rumah Apek dan dia juga hampir dibunuh.

Malam itu, satu per satu misteri terbongkar. Emak dan ayahnya, gadis pelik di restoran, fail merah...terbongkar. Yang mana satu realiti.

Tuesday, 23 May 2017

40 Resipi Kek Lapis Sarawak ~ Noy Yullan

(SEM & S/S) RM15.00 > RM13.20

Buku ini adalah himpunan 40 resipi kek lapis Sarawak moden dan tradisional yang dimasak menggunakan kaedah bakar dan kukus. Resipi-resipi ini dihasilkan oleh Noy Yullan yang berasal daripada Sarawak. Beliau begitu teliti dalam menghasilkan setiap resipi kek lapis Sarawak. Resipi-resipi yang beliau hasilkan boleh dilihat di FB dan Ig Noy Yullan.

Antara kandungan:
Kek Bakar

Diva
Idola
Coklat Cheese
Masam Manis
Harimau Malaya (Chese, Oren, Coklat)
Tembikai Cheese
Siakap Keli (Lemon, Oreo, Coklat)
Cadbury
Mint, Coklat, dan Cheese.
Mutiara Kasih
Oreo Cheese
Tropika
Tuan Anas Mikael
Rainbow Cheese
Ppali-Ppali

Kek Kukus
Lapis Pandan Papermint
Belacan
Holiday Inn 90-An
Kelasi
Internet
Lumut Almond
Siti Aishah
Esoklah Diet
Dangdut Star
Coklat Cheese Kukus Mudah

77 Resipi Istimewa Pressure Cooker ~ Chef Hanieliza

(SEM & S/S) RM22.00 > RM19.40

Buku ini menghimpunkan 77 resipi istimewa pelbagai kategori yang dihasilkan 100% daripada periuk tekanan pelbagai guna. Resipi-resipi ini dihasilkan oleh Chef Hanieliza yang terkenal dengan buku I Hari 1 Resipi.

Antara Kandungan:
1) AYAM
Ayam Bakar Lada Hitam
Ayam Bakar Tomyam
Ayam Masak Lemak Berempah
Ayam Goreng Berempah
Ayam Kari Kapitan
Ayam Kam Heong
Ayam Sambal Bali
Masak Lemak Cili Api Ayam dan Rebung
Rendang Ayam
Stew Ayam

2) BUBUR
Bubur Caca Warna Warni
Bubur Kacang Hijau
Bubur Kacang Merah
Bubur Nasi Ayam
Bubur Pulut Hitam
Kolak Ubi @ Pengat Ubi

3) DAGING
Daging Goreng Brokoli
Daging Turkish
Gulai Tulang Kambing
Daging Tetel dan Nangka Masak Padang
Sup Tulang Merah

Bayi: Saksi Kekejaman Manusia ~ Fitri Hussin, Syaida Ilmuna, Resmanshah

(SEM & S/S) RM28.00 > RM24.60

PRODIGI – Fitri Hussin
Selepas lebih sepuluh tahun menunggu, akhirnya pasangan Yakub dan Zarina dikurniakan juga seorang anak oleh ALLAH SWT. Tetapi tidak lama selepas dilahirkan, Sofea, bayi mereka diculik dan diburu oleh dua pihak. Siapakah sebenarnya bayi yang ditunggu dan dicari Agensi Palang sejak tahun 1824 itu? Siapa pula Iqbal? Apakah yang berlaku kepada Sofea? “Terlalu penting. Lahirnya akan membawa bencana kepada kita. Dia akan membongkar segala penipuan kita. Menggegarkan dunia dan mungkin menjatuhkan kita." Stamford Raffles.

Bayi Karnivor – Syaida Ilmuna
"Modus operandinya sama. Wanita, berseorangan dan muda. Ditikam pada bahagian leher. Cuma kali ini, janinnya dikeluarkan. Seperti ada orang lain yang melakukan cara pembunuhan yang sama dalam lingkungan tempat yang lebih kurang dekat dengan pembunuhan pertama.”

Novel untuk Atikah – Resmanshah

“Betul kata ayah kamu. Kejap lagi, semuanya akan berakhir!” laung gadis itu ketawa semahu-mahunya. Lalu diangkat kapaknya. Lantas dilibas sekuat tenaga!

Mannequin ~ Illya Abdullah

(SEM & S/S) RM26.00 > RM22.90

Zaitun, wanita berhati iblis menghasilkan mannequin bernyawa untuk kepentingan diri dan juga sebagai koleksi peribadinya. Kisahnya menjadi tarikan sebuah syarikat produser yang ingin menghasilkan sebuah filem seram berdasarkan kisah benar. Melissa, teraju utama filem itu melakukan sedikit kajian pada watak yang dipegangnya itu.

Seorang kru dirasuk. dan seorang kru mati dengan misteri. Melissa pula hilang tanpa jejak. Adam, saudara tiri Melissa pulang untuk menyiasat kehilangan Melissa. Dia dibantu oleh Bella dan juga Inspektor Izwan yang pada mulanya tidak mempercayai kes yang disiasat itu berkaitan manusia yang bersekutu dengan iblis. Kisah Zaitun mempunyai kaitan rapat dengan keluarga Adam. Kisah lama dibongkarkan kembali. Wanita misteri tuan empunya butik turut berkaitan rapat.

Thursday, 18 May 2017

Tuah Kasihnya Teja ~ Anarif

(SEM & S/S) RM28.00 > RM24.60

KOTA Singa menjadi saksi pertemuan pertama dua insan yang bagaikan langit dan bumi. Tuah yang sudah biasa menyendiri sejak kecil menyulam rasa tidak senang apabila hidupnya dicerobohi Teja, gadis tekad dalam segala hal dan becok tak kisah orang suka atau tidak padanya.

MASALAHNYA! Teja jatuh suka pada Tuah...
“Saya nak tanya,” ujar Teja tekad pada sekumpulan geng motosikal yang tidak dikenalinya itu.
“Saya cantik tak?” Soalan Teja buatkan mereka menyambutnya dengan siulan riuh-rendah.
“Cantik! Kalau dapat rewang, lagi cantik!” Sambut yang paling belakang.
Tuah sudah menggenggam penumbuknya, tetapi dia masih cuba mengawal dirinya.
“Betul? Patut ke tidak lelaki ni tolak saya?” Teja toleh ke arah Tuah yang terus meletakkan tangan di belakang leher, konon dia tidak kisah.
“Uish, apa ni bang? Rugi ni, tolak awek. Untung-untung, dapat malam pertama,” sambut seorang di depan. Yang lain ketawa.

DALAM Tuah menolak, akhirnya dia menerima juga si Teja setelah 10 tahun terpisah dan masing-masing ada kerjaya. Namun nikah sahaja dulu, pelannya majlis kahwin lagi tiga bulan!
“Tapi, kalau saya dah mengandung masa nak buat kenduri tu, macam mana?” Tanyanya agak kuat.
“Erm, itu...boleh dibincangkan nanti,” Terus formal balasan Tuah. Matanya sudah melekat ke dinding. Malu nak pandang Dayana, mahupun Nawal.

Berarak Awan Cinta ~ Syina Hamdan

(SEM & S/S) RM30.00 > RM26.40

KERANA trauma dengan kejadian pembunuhan kedua orang tuanya, Azza Humaira Azlan Hisyam menumpang kasih di rumah ayah saudaranya. Namun kemunculannya menimbul rasa cemburu...

ARIQ ZIAD tidak menyangka kunjungan dia ke kampung untuk mengendalikan projek syarikat keluarga bertukar tragedi. Lain niatnya, lain pula fahaman orang kampung sekali gus mengharu-birukan perjalanan hidupnya.

“Macam inilah. Saya cadangkan kita nikahkan aje mereka berdua ni.” Pak imam memberi cadangan.
“Nikah?” Serentak Azza, Ariq dan Munira bersuara.
Tersentak semua yang ada di situ akibat jeritan mereka bertiga. Paling memeranjatkan apabila Munira turut sama terjerit. Lain yang dirancang, lain pula yang jadi! Apa Manaf buat ni? Tak boleh harap langsung!
Pantas Pak Long Aziz menoleh pada Munira.
“Kau dah kenapa, Ira?” Berkerut dahinya. Sungguh, dia pelik bila Munira turut membantah cadangan bernas pak imam. Bukan ke sepatutnya Munira menyokong sama?
“Tak, tak mungkin.” Ariq menggeleng berkali-kali.
“Tak nak, kak. Tak nak.” Azza menggeleng tidak mahu.

ARIQ yang keras hati, tidak mudah terpikat pada perempuan, rupanya tercabar dengan gerak-geri gadis bernama Azza ini...

Cikgu Kan Kugari Hatimu ~ Sophilea

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

HANIA Alisa, meski hatinya pernah dilukai dengan belati tajam namun pada dia bukan semua lelaki punya cinta yang sama. Pertama kali bertemu Inspektor Fahri Rakib, hatinya berdetap kencang. Saat dia jatuh cinta, jiwa Fahri cuba ditawan meski rasa malu menerjah hati. Pelbagai cara dia cuba untuk dapatkan cinta Fahri. Rasa malu dan ego dibuang demi memiliki hati Fahri.

“Tuan Fahri tertinggal sesuatu.”
“Saya tertinggal apa, cikgu?” Soal Fahri.
“Tuan tertinggal cinta tuan dalam hati saya.” Keningnya dijongketkan. Merah padam wajah Fahri. Dua sarjan yang bersamanya sudah tersenyum-senyum.
Fahri hulurkan tangan.
“Tuan nak sambut cinta saya ke?” Soal Hania. Fahri geleng.
“Berikan balik cinta saya yang lekat di hati cikgu.”

DALAM mengelak, Fahri juga jatuh cinta pada guru yang menumpang sewa di kampungnya ini. Beberapa kali pertemuan yang dicipta Hania, akhirnya Fahri angaukan Hania sehingga tersenyum sendiri dan sanggup minta nombor telefon Hania daripada ibunya.

“Saya suka kat tuan. Kalau boleh saya nak pilih tuan jadi bidadara saya sampai Jannah.”
“Betul ke Cikgu Hania sanggup jadi banduan dalam hati saya?”
“Tuan serius?” Rania renung tepat-tepat wajah Fahri Rakib.
“Saya...saya tak tahu dakwaan apa saya nak kenakan pada cikgu untuk menjadi tahanan seumur hidup saya.”
“Cukup cinta itu sebagai penyebab. Saya dah jatuh cinta dengan Tuan Fahri Rakib.”

Isteri Acah-acah ~ Murni Aqila

(SEM & S/S) RM28.00 > RM24.60

“Aku tak pernah bercinta dengan kau. Dah tu, buat apa kau nak terima aku jadi suami kau? Buat apa?” jerit Jay bengang.

“Kenapa Abang Jay salahkan saya aje? Padahal Abang Jay boleh pilih siapa yang Abang Jay nak jadikan isteri. Abang Jay boleh kata ‘tak nak’ depan tok kadi hari tu. Tapi kenapa Abang Jay diam?” Naik satu oktaf nada suara Hani.

Sepatutnya Hani Yusaira gembira kerana dijodohkan dengan lelaki yang dipuja sejak kecil. Tapi lain pula yang jadi. Dia dan Jay Zamir sama-sama tertipu. Dikahwinkan dalam keadaan terpaksa rela. Sedangkan dia ada Umar, sahabat yang sentiasa ada ketika dia susah atau senang. Dengan Jay, dia asyik bertekak tak habis-habis. Tapi takdir Tuhan itu cantik susunannya.

“Sebenarnya...” Jay menelan liur. “Boleh tak... err... boleh tak abang nak...”

Itulah titik tolak bermulanya sesuatu yang tak disangka. Walau hanya sebagai isteri acah-acah, Hani tetap mengorak langkah dengan hati yang tabah.

Tuesday, 16 May 2017

Mianhaeyo, Aiyani ~ Rose Harissa

(SEM & S/S) RM22.00 > RM19.40

Setelah apa yang berlaku kepada Arumi, Tan Sri Arami bertindak memberi amaran kepada Aiyani. Tapi keberanian Aiyani cukup menyentakkannya.

“Tan Sri, kasih sayang tu bukan tentang seberapa kerap kita ucapkan sayang, tapi sejauh mana kita buktikan kasih sayang tu.” – Aiyani

Namun, kasih sayang yang terwujud antara Arumi dan Aiyani itulah yang membuat musuh mereka mula bertindak ganas.

Arumi benar-benar merasakan dorongan yang cukup kuat supaya dia melindungi Aiyani sedaya mungkin. Tapi bencana menimpa. Trauma kali ini membuat Arumi menjauh ke bumi Korea, meninggalkan Aiyani tertanya-tanya.

Tiga tahun berlalu tidak merubah hati Aiyani. Tapi setelah bertemu semula dengan Arumi, ternyata pemuda itu yang berubah.

“Saya cemburu tengok kulit awak... makin putih mulus! Sapu BB Cream satu badan eh?” - Aiyani.
“I’m very serious about getting married. Will you marry me?” – Arumi Aisy

Cik Diari Hati ~ Hanny Esandra

(SEM & S/S) RM23.00 > RM20.20

Hari pertama pendaftaran di Kolej Seni Antarabangsa, Azzalea sudah buat satu kesilapan.

“Sorry, bang!”
“Apa abang, abang? Saya nak awak basuh kasut saya yang awak pijak ni.”

Berbulu sahaja mata Azzalea dengan sikap Shafwan, Ketua Majlis Perwakilan Pelajar (MPP). Suka-suka hati buli, suka-suka hati bagi denda tak munasabah dan ada sahaja yang tak kena di mata lelaki itu.

“Sidai kat ampaian ya! Memang bagus tindakan awak tu! Awak ingat kasut saya tu macam baju-baju kecik awak nak sidai merata-rata tempat macam tu?”

Geramnya Azzalea dengan mulut puaka si mamat sewel, Shafwan itu. Dalam marah-marah, terbit pula rasa sayang. Segala rasa Azzalea luahkan dalam Cik Diari Hati itu yang bila diari itu tercicir, resah dia jadinya.

Shafwan tersenyum simpul bila dia jumpa dan baca Cik Diari Hati milik Azzalea. Namun, ada juga yang tidak senang dengan hubungan mereka. Rihana mula mengatur rencana.

Tak kisah apa pun yang datang, hubungan mereka tetap begitu. Shafwan dan Azzalea yang dulu ibarat anjing dan kucing, kini ibarat kumbang dan bunga.

Suntik ~ Zarini Mansor

(SEM & S/S) RM24.00 > RM21.10

Hidup Fakri tiba-tiba menjadi kucar-kacir apabila disabitkan dengan kesalahan membunuh. Dia turut tersepit di tengah-tengah apabila diburu oleh pihak polis dan kumpulan kongsi gelap. Dia punca Eda, Tuan Mahadi dan Yulia mati. Semuanya disebabkan sejenis cecair yang disuntik ke dalam badannya.

“Tony! Suntikkan dia lagi! Aku nak tengok sejauh mana dia nak tentang aku!”

Sakit kesan cedera dibelasah semakin sebati dengan diri Fakri. Luka ataupun tidak, dia sudah tidak berasa apa-apa. Kebas, kebal. Kesan cecair tersebut semakin menjadi-jadi sehingga Fakri berhalusinasi. Benarkah ia sejenis dadah?

“Pernah dengar tak tentang dadah jenis baru?”

Korupsi. Siapa suntik siapa?

I'm A Backpacker: Japan ~ Kamal Zharif

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Kita mungkin fasih English, tetapi itu bukan satu kelebihan yang bermakna apabila di Jepun. Maka, apa perlu kita buat? Makanan di Jepun adalah antara yang wajib dicuba dan dirasai sendiri. Pun begitu, di Jepun tidak ada cop Halal Jakim. Matilah kita?

Pengangkutan awam di Jepun adalah antara yang tercanggih dan terefisyen di dunia. Cumanya semua macam kompleks sangat. Jadinya bagaimana nak manfaat?

Itu hanya sebahagian daripada persoalan yang ada dalam kepala kita. Jangan bimbang, jawapan-jawapannya ada dalam buku ini. Anda hanya perlu nikmati pengembaraan di Negara Matahari Terbit ini. Selebihnya, biar buku ini uruskan.

Antara Kandungan:
Bab 1 (Tentang Tokyo)
Masyarakat Jepun
Bahasa Jepun dan Sistem Tulisan
Matawang Jepun

Bab 2 (Sebelum Mengembara)
Musim Sejuk
Musim Bunga
Musim Panas
Musim Luruh

Bab 3 (Sejarah Jepun)
Faktor Geografi dan Kehidupan Interdependence Masyarakat Jepun
Faktor Geografi dan Sifat Masyarakat Jepun yang Mementingkan Keselamatan
Amalan sistem tertutup

Psikologi Orang Berjaya ~ Ainon Mohd

(SEM & S/S) RM40.00 > RM35.20

Kejayaan dipengaruhi oleh banyak faktor, bukan setakat kelulusan akademik, modal, semangat, dan kecekalan. Buku ini adalah usaha sederhana bagi menerangkan faktor-faktor selain daripada yang empat itu, yang begitu mempengaruhi kejayaan. Ini bukanlah buku terbaik, tetapi mudah-mudahan dengan terbitnya buku ini pembaca mendapat maklumat yang membantu mereka mengorientasikan semula sistem keutamaan mereka dalam mengejar kejayaan.

Antara Kandungan:
Bab 01 Milik Siapa Kejayaan?
Bab 02 Psikologi Pejaya
Bab 03 Prestasi di Sekolah dan Kejayaan
Bab 04 Konsep Diri dan Kejayaan
Bab 05 Orientasi Waktu dan Kejayaan
Bab 06 Menangguhkan Kepuasan dan Kejayaan
Bab 07 Sikap Optimis dan Kejayaan
Bab 08 Pemantauan Diri dan Kejayaan
Bab 09 Efikasi dan Kejayaan
Bab 10 Dorongan dari Dalam
Bab 11 Halangan dari Dalam

Never Give Up: Jack ma in His Own Words (Edisi Bahasa Melayu) ~ Jack Ma

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Sejak Alibaba.com memecah tembok edagang dunia sekitar 2014, nama pengasasnya, Jack Ma menjadi sebutan. Pada tahun 2014 sahaja, jumlah transaksi atas talian Alibaba mencapai jumlah USD 248 bilion, lebih daripada jumlah yang diperolehi oleh Amazon dan Ebay.

Kisah perjalanan Jack Ma membina jenama Alibaba sehingga bergelar gergasi Asia sememangnya memberi inspirasi. Buku Never Give Up: Jack Ma in His Own Words Edisi Bahasa Melayu ini menghimpunkan kata-kata dan pandangan beliau dalam setiap aspek kehidupan yang akhirnya memberi kesan dalam setiap kejayaan yang diraih.

Antara Kandungan:
Bab 1 :PERIBADI
Bab 2: PRINSIP PERNIAGAAN
Bab 3: ALIBABA DAN USAHA NIAGA LAIN
Bab 4: KEPIMPINAN
Bab 5: KEJAYAAN DAN KEGAGALAN
Bab 6: PERSAINGAN
Bab 7: WANG, PELABURAN DAN NILAI
Bab 8: KEUSAHAWANAN DAN INOVASI
Bab 9: PEMASARAN DAN MEDIA
Bab 10: INTERNET, E-DAGANG DAN PERDAGANGAN GLOBAL

Memulakan Bisnes Sendiri ~ Ainon Mohd

(SEM & S/S) RM40.00 > RM35.20

Memulakan Bisnes Sendiri adalah sebuah naskah yang cukup lama bertahan di pasaran. Dalam edisi terbaru, buku ini telah diolah 100% ke bentuk infografik dan berwarna.

Buku ini ditulis bagi saudara yang baru hendak mencari peluang memulakan bisnes sendiri. Buku-buku panduan memulakan bisnes sendiri yang sudah ada dalam pasaran lazimnya mengandaikan sesiapa sahaja dapat memulakan bisnes sendiri dengan jayanya. Andaian itu meleset daripada realiti sebenar.

Tidak semua orang dapat memulakan bisnes sendiri dengan jayanya. Majoriti individu yang cuba menceburi bidang bisnes mengalami kegagalan dan kerugian dalam tempoh tiga tahun selepas membuka bisnesnya. Ini adalah realiti. Jadi buku ini ditulis bagi membantu saudara mengukur diri saudara, apakah saudara mempunyai keupayaan dan kesanggupan memulakan bisnes sendiri.

Buku ini juga ditulis bagi membantu saudara mengenal pasti beberapa jenis kesilapan yang kerap dilakukan oleh mereka yang baru hendak memulakan bisnes sendiri, supaya saudara tidak mengulangi kesilapan jenis itu. Ada tiga kumpulan orang yang cuba memasuki dunia bisnes:

1. Mereka yang mempunyai bakat semula jadi dalam bidang bisnes.
2. Mereka yang tidak mempunyai bakat bisnes.
3. Mereka yang mempunyai bakat, tetapi bakatnya itu tidak cukup besar.

Wednesday, 10 May 2017

Dikaulah Seluruh Cinta ~ Adnil Zaff

(SEM & S/S) RM27.00 > RM23.80

Menikahi lelaki muda? Oh, tidak! Mimpi ngeri rasanya. Namun itulah yang berlaku kepada Fatyma Zahra, seorang balu yang kematian suami. Di usia 40 dia mengenali seorang jejaka muda berusia 34 tahun. Namun adakah semudah itu dia jatuh cinta? Tidak!

Muhammad Imran, jatuh cinta pandang pertama kepada ‘Puan Sri’ a.k.a bosnya yang sudah beberapa tahun menyendiri itu. Daripada nanar sendiri, lebih baik dia mencuba nasib. Puas diuratnya wanita itu. Liat! Fatyma memiliki beribu alasan untuk menolak cinta Imran biarpun hati sebenarnya suka.

“You listen to me! I biarkan you dekat dengan I bukan untuk wujudkan hubungan cinta. Fikir baik-baik apa yang you katakan tadi. I ni mak orang! Dengan lelaki semuda you? Tak mungkin, Imran! Tak pernah termimpi pun. Jadi tolong jangan sulitkan keadaan I. I tak mahu timbul masalah yang tak sepatutnya.”-Fatyma

Namun kalau sudah jodoh, tidak akan ke mana. Rajuk setelah ditolak wanita itu, Imran membawa diri pulang ke kampung. Sudahnya Fatyma pula yang serba tidak kena.

“I tak boleh. I lebih suka kita berjauhan saja. I tak boleh terus berhadapan dengan you dalam keadaan hati I macam ni, Puan Sri. I minta maaf. I tahu gaji di sana jauh lebih lumayan berbanding hasil potong buah sawit di ladang tu. Tapi di sini hati I lebih tenang. Sekurang-kurangnya…”-Imran

Hessa It's Me! ~ Jaja Ahmad

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Pertemuan semula di antara Hessa dan Niyaz membuatkan Niyaz teruja. Lalu tanpa melepaskan peluang yang ada, Niyaz terus menghulurkan salam perkenalan untuk berkawan dengan gadis yang pernah dia jumpa dua tahun lepas. Tetapi rasa teruja bertukar kecewa bila Hessa berperasaan sebaliknya.

“Friendship only exist when there is a trust Hessa.” – Niyaz

Namun satu kejadian yang tidak diingini telah berlaku yang menyebabkan mereka bersatu di dalam ikatan perkahwinan. Tetapi bukan kahwin paksa dan juga bukan perkahwinan yang dirancang oleh keluarga.

“Kita kahwin. Hessa akan jaga abang sekeluarga sepenuh jiwa dan raga Hessa.” – Hessa
“I accept your proposal.”- Niyaz

Semuanya nampak sempurna walaupun pada awal perkahwinan masing-masing seperti kabur dengan perasaan sendiri dan dengan menggunakan kunci ‘Tips on how to make a guy fall in love with you’ pintu perasaan Hessa dan Niyaz mula dibuka dengan perlahan-lahan.

“What’s on the menu?” – Niyaz
“It’s M – E – N – U…” – Hessa

Tuesday, 9 May 2017

Fir & Anne ~ Rodier

(SEM & S/S) RM28.00 > RM24.60

HATI ITU MISTERI YANG TAK TERUNGKAP. MENYUKAI TANPA SEBAB, MEMBENCI TANPA ALASAN.

Ahmad Firdaus Abdullah itu sangat pendiam orangnya. Diam bersebab. Sesuailah dengan panggilan The Serious Pine Tree itu. Dia yang suka bertindak di luar jangkaan itu boleh dikatakan pelik tapi sekali dia tersenyum, 'seseorang itu' akan terkesima.
Sampai teringat-ingat...
"Teringat kat aku sangat ke semalam sampai Google nama aku?"

Aina Insyirah Ihsan itu pula ceria orangnya. Bersikap positif dan berani bersuara. Sesuailah dengan nama Annoying Anne with an 'e' itu.
"Kau ni degil. Ego. Tu je sebenarnya. Sedar tak?"

Rahsia Firdaus dan sifat ingin tahu Aina merapatkan mereka dalam sedar tak sedar. Namun hanya kerana sepatah kata 'tidak' itu, hala tuju mereka tidak selari. Dengan masa, manusia berubah. Apatah lagi apabila melibatkan rasa yang tak keruan di hati. Yang ceria mula memendam rasa, yang beku mula menabur rindu pada bintang di langit. Namun, mampukah rindu itu berkembang mekar dengan cinta? Apabila rasa yang dipendam itu terlalu dalam untuk diberikan penawarnya?


MENYELUSURI KEMATANGAN DUA INSAN DALAM FIR & ANNE, PENULIS MEMBUAI DAN MELAMBUNG PERASAAN PEMBACA BAGAI DALAM PELAYARAN DI LAUT LEPAS.

Lapan Tahun Itu ~ Fizziany

(SEM & S/S) RM23.00 > RM20.20

Lapan tahun dulu mereka sama-sama muda...
sama-sama melarikan diri daripada masalah hidup.
Adelia lari dari rumah setelah ibunya meninggal dunia dan ayah tirinya mahu menebus dia sebagai bayaran hutang dengan along.

Rizman lari dari kampus kerana mahu lepas daripada kongkongan ayahnya yang mahu dia menjadi seorang doktor.
Di rumah sewa ala-ala ‘Lodging Mak Minah’ mereka bertemu;
di bengkel basuh kereta mereka sama-sama bekerja; dan di bawah bahang matahari Kuala Lumpur perasaan mereka membara.
TAPI
takdir telah menulis along itu dapat mencari Adelia, ayah Rizman berjaya mencari Rizman, lalu mereka terpaksa berpisah tanpa sebarang pesan tanpa sepatah kata hilang tanpa alamat yang tertinggal hanyalah luka.

Lapan tahun kemudian
takdir menemukan mereka kembali,
Adelia sebagai mangsa kemalangan
Rizman sebagai doktor yang merawatnya.
Tapi dapatkah mereka sama-sama menjahit luka perpisahan dulu?

Di Sebalik Tembok Yahudi: Ada Damai di Al-Aqsa ~ Roza Roslan, Muhd Kamil Ibrahim

(SEM & S/S) RM30.00 > RM26.40

Ziarah al-aqsa?
Takut?
Mungkinkah kerana buminya yang sentiasa bergolak?

Tambahan ada pula fatwa ulama yang melarang umat Islam masuk berziarah di bumi yang dikuasai pemerintah Yahudi Zionis.

Namun hadis Nabi, menjelaskan, “Jangan bersusah-susah melakukan perjalanan jauh melainkan untuk mengunjungi tiga masjid, iaitu: Masjidku ini (Masjid Madinah), Masjidil Haram (di Makkah), dan Masjidil Aqsa (di Jerusalem).”

Ya. Umat Islam dituntut untuk berziarah ke sana, biarpun dengan susah payah. DI SEBALIK TEMBOK YAHUDI: Ada Damai di al-Aqsa. Bukan ziarah biasa-biasa, tetapi ia merupakan ziarah berlandaskan ibadah semata-mata kerana Allah.

Sebuah travelog. Penulis menyingkap senario semasa di bumi Palestin. Di sebalik penindasan oleh Yahudi Zionis terhadap penduduk Palestin, masih wujud kedamaian lebih-lebih lagi bagi mereka yang dapat mengunjungi Masjid al-Aqsa itu sendiri. Apakah yang mendamaikan di bumi anbiya itu?

Ada sesuatu yang menarik yang membuka mata khalayak...rata-rata warga Palestin impikan pembebasan daripada cengkaman Zionis. Doa dipanjatkan siang malam, namun mengapa bantuan Allah masih lagi tertahan? Jawapannya ada pada solat Subuh di masjid-masjid mereka.

Amirul Budak Sudan ~ Roza Roslan

(SEM & S/S) RM35.00 > RM30.80

Harapan tinggi mama dan ayah mahu si anak menjadi Syeikh bahasa Arab. Dalam erti kata mudah, ‘pakar bahasa Arab'.

Maka, pada usia sangat muda (belasan tahun), berkelanalah si anak nun jauh ke benua Afrika untuk menyambung pelajaran. Tepatnya, negara Sudan yang bahasa Arabnya merupakan bahasa Arab tinggi.

Sekolah yang menjadi pilihan bukan sekolah biasa-biasa. Ia sekolah luar biasa. Mengapa luar biasa? Sebabnya jika diberi pilihan, orang biasa takkan memilih sekolah luar biasa seperti itu. Apatah lagi anak Malaysia! Yalah, siapalah mahu bersekolah di sekolah yang serba-serbi kekurangan. Bilik darjah suram berdebu. Dinding bersepih. Surau berlantaikan tanah keras. Daif!

Amirul Budak Sudan merupakan sebuah perjalanan remaja yang bercekal hati, ditinggalkan oleh orang tuanya di Sudan untuk meneruskan pelajaran peringkat menengah. Daripada seorang yang berbadan agak gempal, bertukar menjadi remaja kurus lampai.

Alahai! Bagaimanalah anak paling manja dalam keluarga dan masih keanak-anakan meneruskan hidupnya di negara terpencil jauh dari keluarga? Tiga tahun menjadi anak dagang, menjadikannya sebuah perjalanan hidup yang mahal yang perlu dibayar.

Impian mama dan ayah, cuba ditunaikan, namun akhirnya terluah segala yang terpendam. Impian sebenarnya jauh menyimpang daripada apa yang diharapkan oleh mama dan ayah. Rupa-rupanya si anak sudah lama memendam rasa. Ada impian dan cita-cita sendiri yang mahu digapai.

Si anak tidak mahu menjadi syeikh bahasa Arab, tetapi mahu menjadi chef. Lalu mama dan ayah terpempan!

8 Langkah Memahami Bid'ah ~ Ustaz Muhadir Haji Joll

(SEM & S/S) RM10.00 > RM8.80

Bid’ah sering menjadi isu yang memecah belahkan masyarakat Islam, malah menjadi perbahasan di kalangan orang awam. Amalan seperti membaca Yasin pada malam Jumaat dan sambutan Maulidur Rasul adalah bid’ah yang sudah lama diamalkan.

Buku ini hadir bagi memberi pencerahan yang jelas dengan membawa 8 langkah yang mesti kita ketahui bagi memahami apa sebenarnya bid‘ah dan mengapa ia menjadi isu hangat yang sering diperdebatkan.

Cashflow Untuk Wanita ~ Shamsuddin Kadir, Ain Muhammad

(SEM & S/S) RM18.00 > RM15.80
Biar nampak miskin harta, asalkan tak miskin minda.

Pernahkah kita bertanya khabar bagaimana kesihatan gaji kita hari ini? Sihat atau kritikal? Dompet kita berisi atau makin mengempis? Ataupun dompet kita ada penyakit obesiti resit sahaja?

Mungkin kita tidak menyedari bahawa kebanyakan wang di tangan kita selalu tak pernah rasa cukup disebabkan terlalu ikut kehendak kata orang, bukan ikut kata diri sendiri. Kerana mahu tutup mulut orang daripada mengkritik, lalu kita beli barangan di luar kemampuan kita.

Justeru, kepada para wanita, jadilah wanita yang hebat, berwawasan dan cerdik, seperti Siti Khadijah r.a., seorang ahli perniagaan yang berjaya. Semoga buku ini menjadikan wanita lebih matang serta lebih bijak dalam membuat keputusan dan memilih jalan hidup yang ada kaitan dengan kewangan.

Jadikan buku ini sebagai hadiah kepada perempuan ataupun wanita seawal umur 15 tahun, supaya kita semua bijak menguruskan wang sedari awal lagi. Sesal dulu pendapatan, sesal kemudian tiada gunanya.

The Story of Another Us ~ Zinnita

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

One year later…
Everything has changed. Shika’s life has taken its tolls after receiving the last e-mail from Dylan. She covers tears with a smile, she camouflages sorrow with a laugh. She picks up the pen and writes her story.
But, what about the ending?

“We’re thinking… maybe you should go to Perth and find Dylan.” – Rena

Following the breadcrumbs that Dylan left, Shika finds herself in the big city. With the help of a new friend, Danial, she counts the steps Dylan took along the way, hoping for answers to his disappearance and closure to his silence. Finally, Shika gets her answers and picks up another pen and ends the story. 

One day, the book lands on Dylan’s door. He flips the pages and begins to read. And suddenly, the road to take to go home is clear again. But will his home still be there waiting for him?

Monday, 8 May 2017

Bibik Milenium ~ Aein Dhiyauddin

(SEM & S/S) RM27.00 > RM23.80

“Aku, bibik milenium. Bibik Milenium sangat menjaga penampilan. Mesti Vogue walaupun setakat cuci tandas. Faham?” – Suhaila

Hadirnya SUHAILA AILEEN membuatkan hidup TENGKU KHALIS AIMAN huru-hara. Dipaksa bernikah dengan seorang bibik, dia terpaksa akur kerana harta papanya. Bagi Suhaila pula, berkahwin dengan seorang lelaki asing saat hatinya terluka bukan suratan yang dipinta. Apatah lagi menjadi isteri kepada lelaki yang paling dibenci olehnya.

Namun, siapalah kita untuk menafikan kuasa Ilahi. Dalam marah ada sayang. Dalam benci muncul pula cinta. Makin ditepis makin terasa. Nakal Suhaila jadi igauan Khalis. Senyuman Khalis buat Suhaila tergoda. Bibir sekata melantun benci, dalam hati melagu kata rindu.

“Kau dah jatuh cinta kat aku ke belum?” – Khalis
“Aku tak nak jatuh hati kat kau. Kau tu kejam!” – Suhaila

Namun sejarah hitam memburu Suhaila. Aib yang disimpan mula menjadi racun dalam hubungannya dengan Khalis. Angkara khianat, sekali lagi dia gagal dalam cinta.

Kerajaan Paling Seram ~ Daisy Zahra, A. Anuar, Khairul Aswad, Hasrudi Jawawi, Cempaka Meerniz

(SEM & S/S) RM24.00 > RM21.10

Jangan Ganggu Aku – Daisy Zahra
“Aku pun pernah minta benda yang sama. Jangan ganggu aku...” Suara halus itu kedengaran dengan wajah yang memendam kemarahan.
“Ak... aku tak kenal ss... siapa kau...” tutur Zack dalam ketakutan. Dia yang semakin berundur ke belakang akhirnya terhenti apabila tiada lagi ruang yang ada. Kedua-dua belah kakinya sudah bertemu dengan katil.

Sari – A. Anuar
Apa yang mereka tahu tentang aku? Ya, aku. Dahulunya seorang penari yang dipuja ramai tapi cinta aku hanya pada Adika. Dia pujaan aku. Tapi satu kisah yang tidak semua orang tahu tentang aku. Tentang derita aku… tentang kematian aku.
“Nama aku Sari, dan biarkan aku bercerita.”

Di Antara – Khairul Aswad
“Kau boleh tinggalkan aku. Tapi hidup kau takkan pernah tenteram kerana sekali kau pernah jadi milik aku, tiada apa yang akan mampu memisahkan kita kecuali mati.”
Syita merenung lukisan tersebut agak lama. Apa yang membuatkan dia kurang senang dengan lukisan itu, adanya tiga orang kanak-kanak yang botak dan berkulit hitam bersama seorang wanita tua yang bongkok tiga sedang berdiri di sebelahnya seolah-olah sedang memerhatikan dia.

Uwan Konah ~ Haida Hassan

(SEM & S/S) RM23.00 > RM20.20

Munah sering diganggu makhluk halus yang ingin berdamping dengannya. Semakin diamati, Munah yakin dia diganggu saka Uwan Konah yang memaksanya menerima belaan warisan itu.

“Jangan macam tu, tak ada apa pun. Cuma barang pusaka saja. Aku ni rasa macam dah tak panjang umur. Sekurang-kurangnya, tenang sikit hati aku dah berbagi ni. Kau terima ya…”

“Tak nak!”

Munah semakin teruk dicederakan. Lewat mimpi, makhluk halus itu menikam dan merobek perutnya. Selagi Munah tidak mahu terima, dia terus berdepan ancaman saka Uwan Konah.

“Aku bertanggungjawab menyelesaikannya dengan caraku. Setidaknya, aku dapat buktikan kemampuan melindungi cinta hatiku.”

Perkenalan dengan Hadi membuatkan Munah yakin lelaki itu adalah insan yang sering membantunya ketika diserang makhluk belaan Uwan Konah. Hadi nekad mahu membebaskan Munah daripada tuntutan syaitan laknatullah itu. Namun seksa yang ditanggung Munah tidak terhenti begitu sahaja.

Kahwin-kahwin: Antologi Cerpen ~ Reanni Annur, Fatiah Zohar, Azdiani Abd Rahman, Umaira Dzul Widad, Mynfamieza, Zaza Qry, Cheritasis, Zara Ryana, Norra Hassan, Aunie Ayunie

(SEM & S/S) RM32.00 > RM28.20

Antologi Cerpen:
Crush Penuh Kejutan - Reeani Annur
Alahai, Cik Sandaran Hati - Fatiah Zohar
Aku Sayang Dia - Ezdiani Abd Rahman
Sedang Suka Kamu - Umaira Dzul Widad
Rindu Yang Kembali - Mynfamieza
12 Tahun Cinta ~ Zaza Qry
Jodoh Terlaris - Cheritasis
Kumbang XXXL - Zara Ryana
Tunang Yang Tak Tercinta - Norra Hassan
Assalammualaikum, Ustazah - Aunie Ayunie

Raja Bersiung ~ Muhd Nur Iman Ramli

(SEM & S/S) RM19.00 > RM16.70

Bab 1:: Keunggulan Negeri Kedah
Bab 2 ::Hikayat Merong Mahawangsa dan Raja Bersiung
Bab 3 Memahami Mitos Raja Bersiung
Bab 4: Sebelum kelahiran Raja bersiung
Bab 5:: Pembukaan Kota Aur
Bab 6:: Bermulanya Pemerintahan Kuku Besi
Bab 7:: Kampar vs Raja Bersiung:Permulaan Revolusi Rakyat
Bab 8:: Perang Menentang Keganasan Raja Bersiung
Bab 9 Tewasnya Raja Bersiung
Bab 10 Pasca Raja Bersiung
Bab 11 KISAH DAN NAMA
Bab 12 Pelbagai Versi Kisah Raja Bersiung
Bab 13 Raja jembal Kelantan Waris Raja Bersiung?
Bab 14 Raja Bersiung dalam Budaya Pop
Menjejak Raja Bersiung
Rujukan

Chicken Soup For The Soul: Tough Times, Tough People (Edisi Bahasa Melayu) ~ Jack Canfield, Mark Victor Hansen, Amy Newmark

(SEM & S/S) RM31.00 > RM27.30

Krisis ekonomi, bencana alam, hilang nikmat kesihatan adalah antara 1001 dugaan dan cabaran yang pasti dirasai oleh setiap manusia. Pun begitu, saat getir pasti akan berlalu, dan meninggalkan insan-insan yang tabah dan kental di belakangnya. Begitulah hikmah yang terkandung dalam himpunan kisah yang dikongsi dalam buku Chicken Soup for The Soul: Tough Time Tough People Edisi Bahasa Melayu ini

Dugaan dan cabaran sememangnya mematangkan jiwa dan fikiran. Dengan mendepani cabaran, kita akan lebih menghargai kehidupan dan setiap insan yang ada dalam hidup kita, serta menemui kebahagiaan di sebalik kesederhanaan hidup.

Kandungan:
Bersyukur Seadanya
Ikatan Kekeluargaan
Garisan Kelabu
Kuasa Berfikiran Positif
Menerima Keadaan Diri
Manusia Cekal

Menu Campak-campak: Makanan Barat ~ Chef Fendi

(SEM & S/S) RM6.50 > RM5.70

Menu Campak-Campak Makanan Barat adalah kombinasi 30 menu mudah pelbagai kategori yang dihasilkan menggunakan bahan yang 'bajet', daripada idea chef selebriti daripada Hypp TV yang terkenal dalam Rancangan Dapur Bujang, Chef Fendi.

Antara Kandungan:
1)Risotto Barli
2)Grape Chicken
3)Beek Steak Sempoi
4)Lamb Chop Mudah
5)Chicken Salad
6)Quasedilla
7)Chicken Chop
8)Fish ‘n’ Chip
9)Spageti Goreng Cepat
10)Mash Potato Sos Daging
11)Pasta Arabiata
12)Ayam Goreng Herba
13)Tortilla Ayam

Inspirasi Sukur ~ Mohd Sukur Ibrahim, Bahruddin Bekri

(SEM & S/S) RM22.00 > RM19.40

Kisah hidup Tuan Sukur yang dikelilingi insan-insan positif sejak kecil. Kisah dengan ibu bapa, adik-beradik, rakan taulan, rakan bisnes termasuk isteri tersayang. Setiap kisah disertakan dengan gambar berserta 'caption' yang menjadikan kisah ini mudah dihayati.

Antara Kandungan:
BAB 1 - KITA BERMULA DENGAN KEKURANGAN
BAB 2 - FOKUS KEPADA YANG UTAMA
BAB 3 – MULA DENGAN APA YANG ADA DI TANGAN
BAB 4 – MENCARI REALISTIK
BAB 5 – KITA TIDAK PERNAH BERSEDIA MENGHADAPINYA
BAB 6 – BELAJAR DARIPADA PENGALAMAN
BAB 7- SUKUR YANG BERSYUKUR
BAB 8 – ORANG KURANG UPAYA
BAB 9 - BOTOL KICAP
BAB 10 – CIKOKO
BAB 11 – BERSEMBUNYI DI DALAM KOTAK
BAB 12 – KITA SEMUA SEDANG DIUJI

Alegori Rumah Api ~ Matluthfi

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Buku ini memuatkan 38 buah tulisan multigenre – cerpen, artikel,alegori, esei dan coretan pengalaman.

Kebanyakannya ditulis sepanjang tahun 2016 dan selebihnya pada tahun 2017.

Lukisan-lukisan kebanyakannya adalah hasil tangan isteri dan mak aku. Adalah juga beberapa yang aku (cuba) lukis. Senang sahaja nak teka– yang mulus-mulus abstrak ala-ala Picasso itu akulah pelukisnya. Sebagai pelukis amatur, kami perlahan-lahan belajar melukis dengan memerhati dan merenung ilustrasi-ilustrasi dalam domain awam.

Harapnya buku ini pun dapat perlahan-lahan melukiskan senyuman di muka para pembacanya. Kalau laju lagi bagus!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...