ULAT BUKU SEMUA... HARGA HEBAT!!

ULAT BUKU / BOOKWORM / BOOKADDICT SEMUA...
Jom dapatkan BUKU dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj kurier MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Friday, 26 October 2018

Isteri Encik Sayang ~ Cik Amal Amina

(SEM & SS) RM26.00 > RM22.90

“Aku ceraikan kau, Amna Binti Adam dengan talak satu.” – Hadi

Tak sampai sehari memegang gelaran isteri, dia diceraikan. Bertahun dia merawat hati. Membina kembali kepercayaan kepada lelaki dan juga namanya perkahwinan.

Empat tahun berlalu...

Masa merubah seorang Amna. Tiada lagi Amna yang gemuk dan berjerawat. Yang ada hanyalah Amna yang persis model. Dan statusnya juga berubah. Daripada janda, kini menjadi tunangan Ahmad Isyq Iman. Lelaki yang mulutnya tak pernah ada insurans.

“Jadi perempuan ni, jangan murah sangat air mata tu. Simpan sikit untuk yang layak.” – Iman

Dalam Amna masih berbolak-balik untuk terima Iman menjadi suami, muncul kembali Hadi yang ajak dia menikah semula. Alasannya, Amna dah cantik. Tak hodoh macam dulu.

“Am tak percaya ke abang rindukan Am? Empat tahun abang pendam.” - Hadi

Antara Iman dan Hadi, siapa yang harus Amna pilih? Iman tunang yang tak pernah diiktiraf. Atau bekas suami yang pernah dia cinta sepenuh hati dahulu?

Perisik Cinta Tak Diundang ~ Puteri Aqish

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.00

‘NASI lemak anak dara tengah menganggur’. Hanya kerana nama itu, mereka sama-sama terikat. Episod perkenalan mereka tidaklah seindah mana. Banyak ‘ter’ antara mereka… terlanggar, tersalah cakap, tersarung…

“Ahh, saya tak kira. Kita sama-sama berlanggar lepas tu telefon saya jatuh. Saya nak awak ganti juga.” Niyaz berkeras.

“Faham bahasa tak? Saya tak mampu nak bagi kat awak benda yang sebijik seketul macam ni. Kalau nak sangat saya ganti, boleh. Ambil je batu asah pisau mak saya. Sebiji macam ni. Cukup nipis, cukup saiz. Warna je kelabu asap sikit. Ke nak lagi canggih? Saya upgrade sikit, okey. Ketulan belacan, yang tu siap berbau lagi.”

MEDINA MIKAYLA, seorang berkelulusan tinggi tetapi memilih untuk berbakti pada keluarga. Namun, kalau dia dah bersuara, becoknya mengalahkan burung murai. Habis mak cik-mak cik bawang di kampungnya letak jawatan. Hanya Niyaz Aqasha yang mampu mengunci setiap patah kata gadis itu.

Halyn Bukan Cinderella ~ Ann Hann

(SEM & SS) RM28.00 > RM24.60

Kalaulah aku tidak pernah bertemunya, tentu situasi itu berbeza. Dia mungkin berada dalam dunianya sendiri tanpa mengetahui kewujudanku.

“Untuk pengetahuann… awakkk…” Darahku menggelegak, tidak mampu menahan amarah. “Saya bukan pelayan kafe ini!” ~ Halyn Yong Olyphant.

Dapatkah Halyn mengharungi kehidupan mengejutnya sebagai gadis biasa yang tiba-tiba menjadi buruan paparazi dan media sosial sepanjang percintaannya dengan Kaizil?

Amanda, model yang terkenal itu pula tidak pernah putus asa memburukkan imej Halyn di mata umum. “Takkanlah Kaizil pilih awak. Dia dah buta agaknya sampai tak tahu yang mana satu berlian.”

“Dua lebih baik daripada satu, jangan tanggung semuanya sendiri, luahkan pada aku. Aku perlukan kau dalam hidup aku dan aku mahu kau pun begitu...” ~ Kaizil Harlan.

Seberapa besar pun cintaku padanya kadangkala membuat aku menyesali pertemuan kami.

Derhaka Cinta Jebat ~ Cik Tet

(SEM & SS) RM30.00 > RM26.40

Jebat Zulkarnain…

Dia seorang yang perengus. Egonya melebihi tahap tujuh petala langit. Setiap bait bicaranya hanya mengundang luka di hati insan yang terlalu sayangkannya.

Aisyah Humairah…
Bila hati dah terlanjur cinta… dia rela menadah hatinya untuk disakiti berkali-kali, walaupun jelas… sayang Jebat padanya hanya dusta semuanya. Cinta Jebat hanyalah helah untuk pemuda itu melunaskan dendamnya.

“Sebesar kuman pun tiada cinta dalam hati aku untuk perempuan curang macam kau ni.”

Bicara itu membunuh jiwanya. Sakit yang teramat.

“Kalau tiada sayang, kenapa awak biarkan saya terus merasa, sayalah wanita yang paling bahagia bila bergelar isteri pada suami yang paling saya cinta?”
“Sebab aku nak kau rasa balik setiap kesakitan dan derita yang kau hadiahkan untuk orang yang aku sayang. Aku akan pastikan, setiap nafas yang kau hela akan beralaskan duri yang amat tajam.”

200 Tip Menjadi Usahawan Kaya Iman Gaya Rasulullah ~ Nur Hanan Mardhiah Ghazali

(SEM & SS) RM6.50 > RM5.70

Perniagaan yang dijalankan Rasulullah s.a.w. atas dasar kejujuran dan reputasi akhlak yang mulia, ramai yang menjadikan baginda sebagai rakan kongsi dalam perniagaan termasuklah Khadijah binti Khuwailid, isteri baginda sendiri.

Khadijah mengahwini Rasulullah s.a.w. juga kerana terpesona dengan akhlak yang mulia baginda ketika menjalankan perniagaan.

Berbekalkan akhlak terpuji ketika berniaga, baginda menjadi usahawan yang berjaya dan disegani oleh masyarakat arab. Sesuai dengan gelaran yang diberikan iaitu Al-Amin (yang dipercayai).

200 Tip Keluarga Bahagia Gaya Rasulullah ~ Nur Kamilia Naaimah Nordin

(SEM & SS) RM6.50 > RM5.70

Buku 200 Tip Keluarga Bahagia Gaya Rasulullah memberi informasi kepada kita tentang bagaimana ingin menjadi bakal pasangan, suami isteri, ibu bapa, anak serta keluarga mengikut panduan Islam dan acuan gaya Rasulullah s.a.w.

Buku ini memberi menyediakan 200 tip yang praktikal dalam menuju ke arah pembentukan keluarga bahagia gaya Rasulullah s.a.w.

Buku ini juga menyediakan 40 hadith sahih dan hasan yang sesuai dijadikan amalan serta panduan dalam membina keluarga yang dekat dengan redha Allah s.w.t. juga sunnah Rasulullah s.a.w.

200 Tip Memimpin Gaya Rasulullah ~ Muhammad Syafiq Mohd Yusof

(SEM & SS) RM6.50 > RM5.70

Buku 200 Tip Memimpin Gaya Rasulullah memberi informasi kepada kita gaya kepimpinan bermula dari diri sendiri, seterusnya keluarga, organisasi dan akhir sekali masyarakat.

Setiap orang wajib memimpin sekurang-kurang memimpin diri sendiri. Kehidupan ini tidak boleh lari daripada memimpin. Buku ini menghuraikan 200 tip untuk kita memimpin berdasarkan 40 hadis Rasulullah s.a.w.

Antara Kandungan:
Bahagian 1 : MEMIMPIN DIRI Gaya Rasulullah
Pimpin Diri Pimpin Hati
Pimpin Diri Dengan Ilmu
Ayuh Kuat Dalam Kumpulan

Bahagian 2: MEMIMPIN KELUARGA Gaya Rasulullah
Benar Bicara Keluarga Bahagia
Pimpin Keluarga Melalui Teladan
Memimpin Keluarga Dengan Cinta
Pimpin Diri Menolong Isteri
Nasihat Buat Isteriku

Mengapa Rasulullah Tidak Pernah Sakit ~ Dr. Adi Hashman

(SEM & SS) RM20.00 > RM17.60
Mengapa Rasulullah tidak pernah sakit 'membedah' fakta di sebalik kesihatan Rasulullah yang luarbiasa. Dibandingkan dengan manusia biasa, baginda dapat disifatkan sebagai tidak pernah sakit.

Apakah rahsianya?
Adakah ini mukjizat ataupun sebenarnya dapat dicapai oleh kita semua?

Antara kandungan:
Membumikan Kesihatan Bersifat Kenabian
Muhammad Teladan Abadi
Kesihatan, Nikmat Ilahi yang Tidak Ternilai Harganya
Potret Kehidupan Gaya Moden yang Suram
Perbandingan Ilustrasi Kehidupan
Konsep Kesihatan
Kesihatan Dalam Perspektif Islam
Islam itu Berdamai dengan Keadaan yang Natural
Islam Ataupun ‘Islamik’
Sebelum Kita Jatuh Sakit
Tip-Tip Kesihatan

Anak Kunci Syurga ~ Syeikh Abdul Qadir

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.00

Anak Kunci Syurga adalah kitab kecil yang membincangkan tentang akidah Islam, perbincangan tentang fikah asas Islam mengikut Mazhab Syafie, dan juga akhlak.

Dalam edisi ini, Dato Dr Abdul Basit turut memasukkan semakan serta penerangan beliau.

Antara kandungan:
Bab 1: AKIDAH
Bab 2: BERSUCI
Bab 3: BAB HAID
Bab 4: SOLAT
Bab 5: SUJUD
Bab 6: SOLAT SUNAT
Bab 7: SOLAT JEMAAH
Bab 8: SOLAT JUMAAT
Bab 9: SOLAT DUA HARI RAYA
Bab 10: SOLAT MAYAT
Bab 11: PUASA
Bab 12: IKTIKAF
Bab 13: ZAKAT FITRAH

Tuesday, 23 October 2018

Jodohku Paling Superb ~ Nia Afeerah

(SEM & SS) RM26.00 > RM22.90

Kehilangan kasih sayang kedua-dua ibu bapanya menjadikan Arissya Amyra seorang insan yang kuat dan tabah. Namun sekuat mana pun dia mencuba, dia pasti akan menjadi selemah-lemahnya tatkala kehadiran 2 orang lelaki yang kini berjaya menghantuinya kembali. Mujur dia dipinjamkan sedikit kasih sayang daripada Haneez sekeluarga, kawan baiknya sejak kecil.

“Hu… hujan… Gu… guruh. Aku teringat kejadian tu. Aku takut, Haneez! Aku benci lelaki!” – Arissya Amyra

“Menangislah Rissya. Menangislah sepuasnya. Keluarkan apa yang kau rasa. Aku ada dengan kau kat sini. Kau jangan takut. Takde sesiapa pun boleh apa-apakan kau.” – Haneez

Azriel Raykarl… seorang jejaka yang sering menjadi penyelamat kepada Arissya, di saat gadis itu dalam bahaya. Dek bahaya yang sering menghampiri Arissya, Azriel bertekad untuk menjadi pelindung buat sang gadis. Pelbagai cara yang dilakukan untuk memenangi hati si gadis. Tetapi malangnya, hati Arissya tidak terbuka sedikit pun untuk mana-mana lelaki dek perbuatan lelaki-lelaki yang sebelumnya.

Romantika 4 Hari 3 Malam ~ Wizana Emilia

(SEM & SS) RM26.00 > RM22.90

Lana Analia… memang menjadi impiannya untuk menjadi seorang wartawan yang hebat. Dia ditugaskan untuk menulis rencana untuk ruangan Blind Date. Janji temu demi janji temu diatur. Setiap kali itu, dia berharap agar dipertemukan dengan lelaki sempurna. Namun entah apa malangnya, lelaki-lelaki yang ditemuinya ada sahaja yang tidak kena. Playboy, cakap besar, anak manja, sombong, selekeh, pengotor dan macam-macam lagi. Psiko pun ada! Menerusi artikelnya disampaikan setiap kekecewaan itu. Terus-terusan pula rencananya mendapat pujian dan semakin diminati sehingga namanya dikenali ramai.

Tanpa diduga, hadiah percutian eksklusif 4 hari 3 malam di Pulau Impian yang dimenanginya mencipta pertemuan tanpa dirancang. Seorang lelaki yang dianggapnya panas baran telah berjaya mencuri hati dan jiwanya. Segala-galanya cukup indah sepanjang 4 hari 3 malam di pulau itu.

“Jangan lupakan saya!” – Amar
“Tak mungkin!” – Lana
“Janji?” – Amar
“Janji!” – Lana
“Awak jangan tipu tau. Awak janji kat atas awan ni!” – Amar
“Ya! Tak tipu! Saya janji kat atas awan!” – Lana

Projek Seram: Radio ~ Fitri Hussin, Syaida Ilmuna, Julie Jasmin

(SEM & SS) RM23.00 > RM20.20

Kereta yang dipandu Amar dan ditumpangi Noni kekasihnya, terbabas ke dalam gaung. Rakan sekonvoi, Budi, Zaid dan Razi turun ke gaung untuk memeriksa kereta itu dan mendapati Amar dan Noni tiada di dalam kereta yang remuk teruk itu. Sedang mereka mencari tubuh Amar dan Noni di kawasan sekitar, salah seorang daripada mereka ternampak kelibat seseorang memikul sesuatu. Mereka bertiga mengekori kelibat itu sehingga sampai di satu kawasan seperti sebuah kompleks bangunan lama. Siapa yang membawa mereka ke situ? Kenapa mereka dibawa ke situ? Apa cerita di sebalik kejadian itu? Siapa dalang di sebalik semua kejadian seram dan aneh itu?
Diseru lalu menyeru! / RITUAL

Cadangan asal Nedim, Erina, Wong dan Shafiq sebenarnya ingin membuat projek Sains. Namun tidak disangka, rancangan mereka itu melencong selepas Erina hilang disorok dimensi. Nedim pula jadi tidak tentu arah tiba-tiba hampir merempuh sebuah rumah usang di Kampung Bayan. Dapatkah Erina diselamatkan? Apa pula misteri di sebalik walkman yang sering mengeluarkan bunyi pelik? Tak semua perkara yang sudah selesai, benar-benar selesai.
Ia masih belum selesai... / BISING

Ngauman Cindaku ~ A. Darwisy

(SEM & SS) RM26.00 > RM22.90

Di dalam catatan seorang Residen Jeneral British tahun 1884 yang telah dibukukan secara akademik, ada dinyatakan tentang sekumpulan manusia yang biologinya boleh berubah menjadi seekor binatang. Ini mendorong Scha, seorang wartawan majalah, merungkai cerita di sebaliknya. Penyertaan Balqis, seorang pelajar tahun akhir Komunikasi Massa dan Kewartawan ke dalam sidang redaksi itu mempertembungkan mereka kepada hujah sains dan kepercayaan hantu juga tahyul.

Pada masa yang sama, kepulangan Faizal sekeluarga ke kampung halaman diduga dengan petaka apabila anak bujangnya, Fareez hilang tidak dapat dikesan. Faizal meminta bantuan masyarakat orang asli untuk menjejak anaknya tetapi dia tidak sedar, penduduk di sana juga sedang berdepan dengan serangan makhluk buas yang keluar dari hutan, mencari makanan setiap kali malam bulan mengambang.

Apa mungkin segala kejadian seram, mistik dan misteri yang berlaku di kampung itu berpunca daripada peristiwa lampau pada tahun 1948? Tragedi berdarah melibatkan tujuh buah keluarga dibaham hidup-hidup dan dipercayai angkara bangsa cindaku.

Seteru ~ Arifful Baqi

(SEM & SS) RM30.00 > RM26.40

Satu kebangkitan, seribu kehancuran

Lima ratus tahun berlalu, tangan-tangan kejahatan berusaha untuk membangkitkan semula Raja Syaitan di muka bumi. Demi menghalang malapetaka yang besar daripada berlaku, Hairil berlayar meredah lautan yang buas untuk memusnahkan semua serpihan jasad Raja Syaitan yang pernah dikumpulkan oleh bapanya. Tanpa dia ketahui, terdapat seorang perempuan misteri yang menjaga serpihan jasad Raja Syaitan daripada disentuh sesiapa.

Rintangan muncul bertimpa-timpa. Takdir menetapkan dua jiwa untuk saling berseteru. Seorang lelaki bertopeng dan berbusana Melayu hijau menuntut dendam atas kematian yang disebabkan oleh Hairil. Ketika amarah dan dendam menguasai jiwa, hanya keimanan yang menjadi penawar kesengsaraan. Ketika darah terus tumpah berhamburan, hanya TUHAN yang mampu memulangkan kedamaian.

Mungkinkah Raja Syaitan merajai semula dunia ini dan meniup bara ketakutan kepada umat manusia?

Monday, 15 October 2018

Benci: Benar-Benar Cinta ~ Farrah Izzlorna

(SEM & SS) RM24.00 > RM21.10

“Kau ni siapa?’’ – Zara
“Aku? Insan yang tak bernama.’’ – Zairiel

Itulah detik di mana segala-galanya berubah dalam hidup Zara. Kehadiran Zairiel, rakan zaman kanak-kanaknya membuatkan lahir bibit-bibit cinta dalam hati Zara. Apatah lagi, Zairiel sering mengungkapkan kata-kata yang menggambarkan lelaki itu turut mempunyai perasaan yang sama dengannya.

“Dah lama dia nak balas dendam pada kau. So please, stay away from him.” – Taufik

Amaran Taufik tidak diendahkan. Zara terus hanyut dalam perasaan cinta yang tak bertepi. Tapi, kepercayaan Zara dikhianati!

“Ini hanyalah satu permulaan, Nurzara Anasuha. Selepas ni, lebih banyak kegilaan yang kau bakal saksikan. Yang kau takkan dapat lepaskan diri daripadanya, seumur hidup kau. Dan aku sendiri yang akan pastikan hal itu.’’ – Zairiel

Bermulalah episod duka baharu dalam hidup Zara. Hari demi hari, kebencian Zara terhadap Zairiel semakin membuak-buak. Dia tidak gentar untuk melawan Zairiel, walaupun pengakhirannya dia yang akan lebih sengsara.

Encik Nakal VS Cik Keliru ~ Elin Nadia

(SEM & SS) RM28.00 > RM24.60

Natalia Emilyn, kisah hidupnya menyedihkan. Dia hanya punya Rayyan dalam hidupnya. Kejadian yang mengakibatkan dia kehilangan rakan baiknya, Shahida telah membuatkan dia trauma. Dengan sokongan Rayyan, dia cuba bangkit melupakan kisah silam; menyibukkan diri dengan kerjayanya dan hidup dalam dunianya sendiri. Namun takkan sesekali dia membenarkan sesiapa menceroboh masuk ke dalam hidupnya.

Dan itulah juga nama gadis yang mampu menggugat hati Neil Zafran setelah putus cinta. Dia jatuh cinta pandang pertama. Tapi dia bertemu dengan gadis itu dalam situasi yang paling ingin dia lupakan.

“Pergi suruh Abang Neil tu cari perempuan lain asalkan dia tak kacau aku lagi!” – Alia
“Aku tahu kau cintakan dia!” – Rayyan

Neil tahu Alia ditakdirkan untuknya. Tekad memiliki gadis itu, dia tidak pernah berputus asa.

Cinta Mr. Ice Block ~ Zulfati Hanis

(SEM & SS) RM24.00 > RM21.10

Benarlah orang kata, rindu pada yang telah tiada amat menyakitkan. Lapan tahun menduda, Nasrul masih berpegang erat pada sumpah setia. Lebih terkilan bila insan yang dinikahi menghadap ILAHI selepas beberapa bulan hidup bersama. Dunia terasa gelap-gelita. Hidup seperti tiada rasa.

Datanglah berapa ramai pun calon isteri, tetap tiada seorang pun yang lekat di hati. Bagi Nasrul, Zabrina telah membawa seluruh cintanya ke alam abadi. Sebagai pelukis jalanan, segala apa yang dirasa diluahkan di atas kertas putih. Dengan cara itu, barulah dia faham makna tenang.

Insiden perlanggaran tanpa sengaja, mencipta pertemuan antara Nasrul dan Farah. Farah gadis sempoi yang agak gila-gila. Nasrul mula rimas dengan sikap Farah yang agak terbuka meluah apa yang dirasa. Bagi Nasrul, Zabrina itu cintanya sampai mati. Lalu, Farah terpaksa akur. Cinta ini harus dinoktahkan.

Saat Farah semakin menjauh, Nasrul pula seakan mencari. Hidupnya mula sunyi bila tiada usikan daripada Farah. Dia merindui kehadiran Farah. Sudah lama rasa ini hilang dalam hidupnya. Bila tiba saat untuk dia membalas cinta Farah, mengapa Farah tiba-tiba menghilang? Adakah dia sudah terlewat untuk bercinta lagi?

Smart Jawi Kaedah BDN Baca Dengan Nombor (Modul PDP) ~ Wan Mohd Azhar, Nor Haslinda

(SEM & SS) RM8.00 > RM7.00
MILIKI BUKU INI KERANA:-
• Mengandungi jadual sifir Jawi suku kata terbuka dan tertutup
• Mengandungi jadual padanan imbuhan dan banyak lagi contoh
jadual padanan perkataan Jawi dan Rumi.
• Memudahkan pembaca untuk membuat latih tubi bacaan.
• Terdapat banyak perkataan-perkataan dalam skrip Jawi untuk pengguna membuat latih tubi
membaca teks Jawi.
• Juga terdapat petikan teks atau karangan pendek bertulisan jawi yang sangat sesuai untuk
dijadikan bahan latih tubi bacaan teks Jawi.
• Sesuai di jadikan panduan celik Jawi dalam masa yang singkat.
• Sesuai dijadikan rujukan atau buku panduan untuk sesiapa sahaja yang ingin belajar membaca
teks Jawi termasuk Non Muslim

Smart Jawi Kaedah BDN Baca Dengan Nombor (modul Guru) ~ Wan Mohd Azhar, Nor Haslinda Mohd Shah

(SEM & SS) RM4.00 > RM3.50

MILIKI BUKU INI KERANA:-
• Kompilasi perkongsian idea dan teknik-teknik bagi seseorang
guru memahami cara mengajar menggunakan Kaedah Smart
Jawi BDN.
• Mencatat beberapa teknik atau panduan-panduan asas
bagaimana untuk menjadikan pengajaran Jawi cara Smart Jawi
BDN menarik dan berkesan.
• Membantu murid celik Jawi dalam masa yang singkat.
• Mengandungi beberapa contoh latihan yang amat sesuai untuk bahan latih tubi bacaan mahupun
tulisan Jawi.
• Selari dengan bentuk pengajaran Jawi yang ditetapkan oleh KPM.
• Sesuai dijadikan tambah nilai solusi PDPC untuk guru Pendidikan Islam.
• Selari dengan bentuk soalan-soalan peperiksaan yang sering digubal.

Soal Jawab Hidup Remaja Sebelum Mati Tiba ~ Tintaakbar

(SEM & SS) RM20.00 > RM17.60
Sesungguhnya, era transisi san tribulasi yang sedang melingkari kehidupan remaja tidak wajar diselesaikan dengan pendekatan yang terlalu falsafah dan ilmiah. Namun, cukup dengan pendekatan penuh hikmah, meraikan, santai dan praktikal. Dan disinilah kekuatan buku ini... mungkin tidak sentap, tetapi percayalah mesejnya akan meresap!

26 Muwafaqat Umar ~ Wan Ali Akbar Wan Abdullah, Dr. Mohd Yusuf Ismail

(SEM & SS) RM18.00 > RM15.80

26 MUWAFAQAT UMAR – Menceritakan tentang ketepatan pandangan Sayidina Umar r.a selaras dengan wahyu. Muwafaqat boleh didefinikasikan sebagai persetujuan, ketepatan, penyesuaian dan keserasian atau kesepakatan. Dalam konteks muwafaqat Umar, ia menunjukkan bahawa ketepatan pendapat sayidina Umar al-Khattab r.a dalam setiap wahyu dibincangkan dalam buku ini.

Sunday, 14 October 2018

Buah Hati Ahmad Rizza ~ Alya Bahari

(SEM & SS) RM23.00 > RM20.20

“Aku ni tak pandai nak romantik-romantik. Senang cakap, aku macam ni ajelah, Nel. Aku tak super duper hot, aku tak yummylicious. Aku pun tak melting-melting tu.”

Dia memang mengaku dia tak punya aura pemanis bicara. Dia tak punya cara seorang gentleman. Dia hanya ada sesuatu yang biasa ada pada lelaki biasa.

Ahmad Rizza Ahmad Shah. Pemilik nama ini sudah jatuh cinta pada Nelinda Tan Sri Ismail. Bukan sekali, malah berkali-kali. Bukannya Nelinda tak tahu perasaan Riz pada dia. Dan bukannya Nelinda tak suka dia, Cuma kata Nelinda… belum datang seru!

Jadi buat apa susah payah untuk memaksa gadis itu mencintai dia, sedangkan dia tahu suatu hari akan terbuka hati Nelinda untuk menerima dia seadanya. Yang perlu dia lakukan adalah terus-terusan tawan hati Nelinda.

“Betul you nak kahwin dengan I, ni?”- Nelinda

Kalau dah diri dilamar oleh si pujaan hati, apa lagi jawapan yang dia nak beri. Dia memang suka. Sangat-sangat! Namun, ada perkara yang perlu dia tahu. Benarkah hati Nelinda tertulis namanya?

Melissa Lee Anne Rose ~ Ameera Ameer

(SEM & SS) RM27.00 > RM23.80

"Hi, I'm Mellisa Lee Anne Rose Dawson."

Dia memiliki segalanya yang semua wanita idamkan. Muda, cantik, berpelajaran, berkerjaya, hidup serba mewah dan diburu ramai lelaki tetapi sayang hidupnya bagai di penjara hanya kerana kesilapan dalam membuat pilihan.

"I've spent a lot for you, Rose and I only asked for one thing, stay with me for the rest of my life."-Tan Sri Raymond

Haiqarl Huzir Datuk Zikri, kehadirannya benar-benar membuatkan hidup Mellisa yang selama ini tenang mula kacau bilau. Sikapnya yang begitu agresif untuk memiliki menyebabkan misi Mellisa di Zikri Land menemui jalan mati.

"Weekend ni jangan pergi mana-mana. I nak bawa you ke satu tempat."-Haiqarl
"I dah ada janji lain. Sorry."-Mellisa
"I don't care! You lari, esoknya I akan pindah dan terus tinggal di kondo you."-Haiqarl

Dan akhirnya, dia terperangkap di antara cinta, noda dan dosa yang diciptakan olehnya sendiri. Mana satukah jalan hidup yang Mellisa pilih atau dia terus hanyut di dalam dunia pura-pura!

Sunday, 7 October 2018

Love Is Blind ~ Nurharyati Ishak

(SEM & SS) RM28.00 > RM24.60

Zachary: Dari benci cinta itu datang. Kerana cinta, aku tidak boleh melepaskan kau pergi. Kecelakaan yang berlaku kepada aku bukan asbab untuk aku menjerat kasihmu. Biar aku dianggap memenjarakanmu di dalam sangkar emas. Demi memandangmu, mendengar suaramu saban waktu, aku terpaksa melupakan sifat belasku.

Damia: Zachary, kau perdayakanku tanpa aku ketahui apa maksud sebenarmu. Memenjaraku di istanamu bagaikan patung cendana. Kalau cinta, di mana sentuhan kasihmu? Aku diberi kasih namun, tidak dibaja. Layakkah aku menjadi suri di hatimu? Tingkahmu adakalanya membuatkan sanubariku penuh curiga. Tiga tahun pernikahan kita. Jijiknya aku rasa diri ini apabila kau sendiri tidak sudi menyentuhku selayaknya sebagai seorang isteri yang sah.

Kerana cinta mereka berpisah. Apa yang terjadi kerana tidak sengaja. Hati Damia sangat terluka membuatkan dia sudah tawar hati. Keadaan itu membuatkan Zachary hampir-hampir hilang nyawa. Namun… demi cinta yang masih ada, mereka bersatu kembali. Namun, sikap Zachary masih tidak berubah. Sampai bila Damia harus menunggu dirinya disentuh oleh lelaki itu? Perlukah dia menagih nafkah yang tidak pernah terzahir itu? Pabila dugaan mendatang, hati cepat benar berprasangka. Damia kalah dengan cemburunya. Tindakan Zachary tanpa belas telah meruntuhkan tembok kepercayaan Damia terhadap lelaki itu. Kebencian tertanam di lubuk sanubarinya sehingga dia memadamkan terus nama Zachary dalam kamus hidupnya.

Polaris ~ Miz Amaryllis

(SEM & SS) RM26.00 > RM22.90

Semua orang mampu melakar masa depan yang sempurna. Tapi mampukah kita menduga apa yang bakal menimpa? Lili Eldyra gadis yang sangat nakal, polos dan ceria hanya inginkan sebuah kehidupan yang biasa, dikelilingi oleh insan yang menyayanginya. Namun, pabila terbongkarnya rahsia tentang kematian kedua bapanya, segalanya berubah buat gadis itu.

"Arwah mama dan papa Dyra dibunuh dan sekarang Dyra sedang diburu."- Eidlan

Dia rasa tertipu.

“Kalau you rasa melindungi you adalah satu kesalahan besar, you buat kami kecewa.”- Rei

Dia ‘hilang’ bersama emosi yang tak mampu dikawal.

“Susah sangat ke kau nak terima hakikat yang kau sedang diuji? Just face the facts and fight for your future. Itu pun susah ke?!”- Noah

365 Sihat Gaya Rasulullah ~ Dr. Mohammad Ali Toha

(SEM & SS) RM15.00 > RM13.20
365 tip sihat yang mudah dan murah berdasarkan kajian penulis pada amalan hidup Rasulullah dan kitab-kitab perubatan Islam silam.

Antara Kandungan:
BAHAGIAN 1: PENDAHULUAN
Penyembuhan Pintar (Smart Healing)

BAHAGIAN 2: 365 KAPSUL PINTAR NABI
Perilaku Pintar (Smart Behaviour)
Pemakanan Pintar (Smart Eating)
Ibadah Pintar (Smart Ibadah)
'Doa pintar (Smart ‘Doa)
Perubatan Pintar (Smart Medicine)
Persekitaran Pintar (Smart Environment)

7 Formula Individu Cemerlang ~ Dato' Dr. Danial Zainal Abidin

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.00

Formula 1: Mengenali Kehebatan dan Potensi Diri
Formula 2: Meledakkan Takwa
Formula 3: Melonjakkan Ilmu
Formula 4: Hidup Bermatlamat dan Berwawasan
Formula 5: Memelihara Amanah
Formula 6: Berfikiran Positif
Formula 7: Menyantuni Manusia

Menyingkap Mukjizat Surah Al-Waqiah ~ Muhammad Mokhtar

(SEM & SS) RM14.00 > RM12.30
Ramai individu mengeluh apabila usaha yang dilakukan tidak memberikan hasil seperti yang diimpikan.
Adakah kita mengkaji sebab terjadi perkara sedemikian?

Adakah kita pernah mendengar usaha semata-mata juga tidak menjaminkan kejayaan?

Oleh itu, mari menerokai keajaiban dan kelebihan surah Al-Waqiah menerusi buku ini. Selain itu, pengarang turut menghuraikan teknik bagi mengamalkan surah Al-Waqiah secara istiqamah serta menerangkan tiga golongan yang disebutkan dalam surah Al-Waqiah.

Antara Kandungan:
Bab 02 Maksud Surah Al-Waqiah
Sekilas Berkenaan Kandungan Surah-Surah di dalam Al-Quran
Al-Waqiah, Surah yang ke-56
Hubungan Surah Al-Waqiah dan Surah Al-Hadid
Menjelaskan Mengenai Kiamat
Pedihnya Neraka dan Nikmatnya Syurga
Keistimewaan Surah Al-Waqiah

Bab 03 Membaca Surah Al-Waqiah Menjauhkan Kefakiran
Beribadah dan Berusaha
Kekuatan Spiritual Memudahkan Rezeki
Membacanya Setiap Malam
Jumlah Bacaan

How To Talk So Kids Can Learn At Home And In School ~ Adele Faber & Elaine Mazlish

(SEM & SS) RM30.00 > RM26.40

Tiga tahun dan beberapa draf kemudian, apabila kami akhirnya memiliki manuskrip yang telah siap di tangan kami, kami semua berasa sangat berpuas hati. Kami telah meletakkan garis panduan yang jelas bagi How to Talk So Kids Can Learn—At Home and in School. Kami telah memberikan contoh-contoh yang konkrit berkenaan sikap dan bahasa dalam setiap teras proses pembelajaran. Kami telah menunjukkan bagaimana mencipta persekitaran emosi yang membuat kanak-kanak berasa selamat untuk membuka diri mereka kepada hal-hal yang baharu dan tidak dikenali atau tidak biasa. Kami telah menunjukkan bagaimana anak-anak dapat dikerah memikul tanggungjawab dan melatih disiplin diri. Kami telah berkongsi pelbagai kaedah bagi menggalakkan kanak-kanak untuk percaya kepada diri sendiri dan bagi menjadi diri yang mereka mahukan.

Kami benar-benar berharap idea-idea dalam buku ini akan membantu pembaca untuk memberi inspirasi dan mengupayakan anak-anak muda dalam hidup pembaca.

Friday, 5 October 2018

Cagaran Cinta ~ Siti Khadijah

(SEM & SS) RM28.00 > RM24.60

“Aku tak peduli siapa pun dia. Aku nak berkenalan sangat dengan perempuan yang berjaya buat Am lupa pada Tuhan dia sendiri.” - HAIL HAIYAN.

Kesengsaraan yang dialami oleh adiknya memaksa Hail Haiyan menjadi seorang pendendam. Melihat adik kesayangan terseksa bukan impiannya. Jadi, dia harus melakukan sesuatu. Sesuatu yang dapat membela nasib adiknya.

Lantas, gadis bernama SUFI AWLIYA diheret untuk bertemu dengannya. Gadis yang dipercayai menjadi penyebab adiknya merana kini berada di hadapan mata. Namun, gadis itu keras menafikan.

“Mungkin saya punca semua ini berlaku, tapi bukan saya yang menyebabkan Am merana sampai begini sekali. Tuan pekakkan telinga untuk mendengar penjelasan saya dan tuan butakan mata hati tuan untuk kenal siapa saya yang sebenarnya. Tuan memang zalim!” - SUFI AWLIYA.

Jujur Sebuah Janji ~ Xue Yayu

(SEM & SS) RM24.00 > RM21.10

Percutian Fateh di vila sahabat baik ayahnya membawa kepada pertemuannya dengan Lufya, seorang gadis yang seperti murai tercabut ekor. Suka membuatkan darah Fateh mencanak naik.

"You sengaja provoke I suruh pukul you ke apa ni?"-FATEH
"Marilah kita bertomoi. Tengok siapa yang menang?"-LUFYA

Lufya, dialah angin yang memarakkan api jiwa seorang Fateh. Dan dia jugalah air yang menenangkan panas baran lelaki itu. Dalam kenakalan, terselit secebis peringatan dan nasihat buat Fateh.

"Kalau I dapat naikkan nama syarikat I hingga jadi tiga yang terbaik dalam Malaysia, you wajib kerja dengan I. Janji dengan I, Luffy?"-FATEH

"Okey. Saya janji."-LUFYA
"Bila tiba waktu itu dan both of us still single, I'll purpose you to be my wife."-FATEH

Tujuh tahun menunggu. Akhirnya mereka bertemu kembali. Tapi ada satu kebenaran yang harus ditelan. Fateh hampir hilang pedoman. Malangnya, kebencian bukan penyelesaian tika hati berlagu cinta. Apa yang perlu dia lakukan?

Jangan Bunuh Hatiku ~ Nurrul Shuada

(SEM & SS) RM27.00 > RM23.80

“Eh, perempuan ni muncul dari planet mana ya? Kawan kau ke, Sara? Kalau perempuan ni kawan kau, aku nasihatkan lain kali kau pilihlah kawan yang elok-elok. Cari yang waras sikit, ya?” – AKID ARYAN


“Awak tak puas hati dengan saya ke? Kalau tak puas hati, cakap! Sesedap rasa saja cakap saya ni gila, ya? I’ll sue you. Just wait and see.” -PUTERI IMANINA

Pertemuan pertama yang terus membengkakkan hati Puteri Imanina terhadap Akid Aryan. Sudahlah ditolong dari kecelakaan yang hampir meragut nyawanya, ucapan terima kasih pun entah ke mana tetapi begini balasan penghargaan yang dia dapat? Melampau. Okey, mulai hari ini Akid Aryan diisytihar sebagai musuh!

Sakit hati Imanina dengan peristiwa itu dan tanpa berfikir panjang, dia membulatkan kata dan hati bahawa dia tidak akan menjejakkan lagi kakinya ke kampung itu. Muktamad!

“Inilah kali pertama dan terakhir tapak kaki aku jejak kampung ni.” -PUTERI IMANINA

Psiko ~ Rosa Nur

(SEM & SS) RM23.00 > RM20.20

Diculik, dikurung dan diseksa oleh si bongkok kerana ingin melihat orang-orang seksaannya menderita seperti orang yang dicintainya sebelum ini. Antara yang menanggung akibat adalah RAYYAN FIRDAUS, HANNA HANANI dan beberapa orang lagi rakan mereka.

Dan ini pula antara kata-kata dendam orang yang dicintai si bongkok...

"Kau orang berdua nak tahu tak apa yang aku letak dalam keranda tu? Aku letak lipan. Aku letak kala jengking!"

"Ala, tak payahlah nak merayu-rayu. Hati aku ni takkan cair dengan rayuan kau. Kau dan seorang lagi betina kat atas tu akan mati sebelum matahari terbit. Ada faham?"

Berselindung di sebalik satu nama yang tidak diketahui identiti sebenarnya. Dan penculikan ini terus menimbulkan tanda tanya dalam minda setiap mangsa yang terlibat.

Busung ~ Shukriah Rodzi

(SEM & SS) RM24.00 > RM21.10

NEGARA dikejutkan dengan satu berita yang sangat tragis dan ngeri. Kisah satu kes pembunuhan yang amat kejam dan tidak berperikemanusiaan tular di media sosial. Ceritanya panas selepas menjadi tajuk besar di semua surat khabar dan stesen televisyen utama negara. Pembunuhan yang melibatkan unsur-unsur syirik dan mistik.

Pihak polis telah menemui kesan serpihan sisa tulang manusia yang telah dibakar setelah mereka menyerbu sebuah rumah di Baling, Kedah. Bagaimanapun, mereka masih menunggu ujian DNA yang dilakukan oleh unit forensik Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Setar untuk mengenalpasti kesahihan identiti mangsa yang dibunuh.

Dalam salah sebuah bilik di rumah itu juga ditemui bahan dan peralatan untuk pemujaan sihir. Rumah itu dimiliki oleh seorang bomoh wanita orang asli yang sangat handal dalam ilmu hitamnya terutama untuk membusungkan orang hingga digeruni oleh sesiapa sahaja.

Pihak polis juga menjangkakan secara tidak langsung, mereka akan turut dapat menyelesaikan dua kes iaitu seorang gadis yang mati dibunuh di sebuah tali air di Jalan Jenun dan kebakaran sebuah rumah yang melibatkan kematian sebuah keluarga di Bukit Raya. Ini berdasarkan penemuan suspek yang ada kaitan dengan kesemua kes yang melibatkan si mati. Kes tersebut bagaikan sebuah teka-teki yang sudah menemui titik punca.

Panik ~ Zaif AB

(SEM & SS) RM24.00 > RM21.10

Vila Rose, pinggir Kuala Lumpur 1966

DIA memandang dua tubuh yang terbaring kaku di atas katil di dalam sebuah bilik. Kamar itu hanya diterangi dengan cahaya lampu tidur yang dipasang pada sisi setiap katil. Di luar hujan lebat masih lagi menggila. Sesekali panahan cahaya kilat menerangi suasana di dalam vila batu itu. Sejak tadi dia langsung tidak berganjak dari tempat dia berdiri. Leka memerhatikan dua tubuh kanak-kanak berusia sekitar empat dan lima tahun yang bergelimpangan di atas katil. Darah membuak-buak keluar daripada luka akibat hirisan pada leher mereka. Membasahi dada dan meleleh hingga memenuhi permukaan tilam.

Bibirnya menyeringai menggambarkan akan kepuasan hatinya apabila melihat mayat-mayat itu tidak lagi bergerak. Pisau di tangannya yang terdapat kesan darah segar masih lagi digenggam erat. Ada titisan merah jatuh ke lantai dari hujung mata pisau tersebut. Kilat yang memancar disusuli dengan dentuman guruh di langit tidak dihiraukan. Masih ada tugas lain yang perlu dia selesaikan malam ini juga. Dia tidak punya masa yang banyak.

Bukan Kekasih Terlarang ~ Misz Haifa

(SEM & SS) RM27.00 > RM23.80

Untuk mendapat apa yang kita suka, pertama kita mesti sabar dengan apa yang kita benci. Itulah yang terjadi pada Tengku Adli. Hati sudah berdetak laju saat terpandangkan raut wajah itu. Si gadis tidaklah secantik mana. Namun aura si gadis buat dia serba tidak kena. Peluang muncul didepan mata, kata cinta dilafaz untuk si gadis. Tetapi cinta hanya seketika, Tengku Adli menghilangkan diri. Si gadis? Dibiarkan mereput tergantung sepi.

Beberapa tahun kemudian, takdir menemukan mereka kembali. Bekerja di bawah syarikat yang sama. Bagi Tasha, antara dia dan Tengku Adli sudah berbeza. Dia kini bergelar tunangan kepada Anuar, adik kepada Tengku Adli. Di saat dia menunggu diiktiraf sebagai isteri muncul teman baiknya menjadi orang ketiga dalam hubungan dia dan encik tunang. Perkahwinan dengan Anuar diteruskan namun hanya untuk satu malam sahaja.

Mendengar khabar si gadis memilih adik sendiri sebagai bakal suami, Tengku Adli kecewa. Dia lantas menghilangkan diri ke luar negara. Namun, bila dia mengetahui Tasha bukan lagi milik sesiapa. Peluang seakan terbuka luas untuk menawan semula hati Tasha.

Berhenti di Hati Kamu ~ Shera Zulghafar

(SEM & SS) RM23.00 > RM20.20

“Sibuk tanya pasal tunang aku pula. Sudahlah, Ezza! Kalau tak ada benda nak cakap, tak payah cakap apa-apa. Buat sakit hati aje!” – Kayla Nafisah.

Shila Ezzani dibesarkan tanpa kasih seorang ibu. Walaupun Tuan Jamal mengahwini Puan Alisa dan memberikannya seorang ibu tiri, Ezza tidak pernah dianggap seperti seorang anak. Ezza tidak mengerti mengapa ibu dan kakak tirinya tidak menyukai dirinya. Nasib baiklah peribadi Haziq tidak begitu. Hanya pada abang tirinya sajalah Ezza dapat berkongsi duka.

Kemalangan yang menimpa Kayla memang terjadi tanpa disangka. Kayla terkorban di usia muda. Keluarga Tuan Jamal semuanya berduka. Datang Haziq pula dengan khabar tidak disangka-sangka. Lelaki itu menyatakan perasaan dan menagih cinta Ezza. Bercinta dengan abang tiri... gila apa? Mana nak campak Puan Alisa. Pasti terjadilah perang saudara antara mereka kalau Haziq menjadi pilihan.

Bidadari Ustaz Terpilih ~ Hidayah Izati

(SEM & SS) RM24.00 > RM21.10

Kalau boleh dia hendak beritahu satu dunia yang dia jatuh cinta. Kalau boleh dia nak lompat bintang dan menjerit yang hatinya telah ditawan. Namun, gembira itu tidak kekal lama. Bila kawan baik sendiri tikam dari belakang bertubi-tubi. Kasih yang diberi, racun serangga pula yang jadi ganti. Hampeh betul.

Sally, seorang manusia yang diangkat menjadi sahabat sejati. Adnan, seorang manusia yang menjadi tempat hatinya berlabuh. Akhirnya, itu semua bertukar menjadi mimpi ngeri.

Jantung aku ini macam kena libas dengan pedang samurai wei. Dia punya pedih sama macam kena curah dengan air garam – Eliyani

Eliyani, lupakan tentang dunia cinta, habiskan belajar dan kejar cita-cita. Namun, kehadiran Azhari membuat hatinya kembali dag dig dug. Azhari yang penuh misteri. Bila bertemu Eliyani, ada sahaja perbalahan yang terjadi. Tetapi, jejaka ini bukan sembarangan. Sebut sahaja sakit apa, Azhari pasti ada penawarnya. Dan, kerana itulah, dalam diam Eliyani jatuh cinta. Dalam diam aje tau... malulah nak luah depan-depan. Arhhh... bencinya hati ni.

Isteriku Bidadari ~ Ebit Lew

(SEM & SS) RM28.00 > RM24.60
Setiap insan mengimpikan kebahagiaan namun dalam semangat dan keghairahan mengejar bahagia kita terlupa bahawa kebahagiaan datang daripada hati yang dipenuhi keimanan dengan melahirkan sifat membahagiakan orang lain. Keluarga adalah lubuk kebahagiaan apabila kita mampu membahagiakan ahli keluarga. Kebahagiaan kita kecapi mencerminkan sebanyak mana kemampuan diri kita membahagiakan pasangan dan anak – anak. Ramai yang mengejar bahagia hanya untuk diri sendiri tanpa ada keinginan untuk membahagiakan orang lain. Bahagia yang di cari penderitaan yang menjengah.

Buku ini ditulis berdasarkan pengalaman penulis yang dikutip daripada 1001 kisah rumahtangga sepanjang menganjurkan seminar Keluarga Sunnah dan pelbagai program kekeluargaan. Kisah rumahtangga tidak mampu diterangkan dengan ilmiah kerana melibatkan akal fikiran yang dibalut tebal dengan emosi. Maka semua kisah dan pengalaman dibukukan menjadi coretan emosi untuk panduan dan tauladan bagi yang ingin meraih kebahagiaan.

Perjalanan Hidayah Umat ~ Ebit Lew, Rahman Lew

(SEM & SS) RM23.00 > RM20.20
Alhamdulillah dengan berkat susah-payah, pengorbanan dan darah Nabi Muhammad serta orang terdahulu, kita hari ini mampu mengenali dan sujud kepada Allah S.W.T. Hari ini kita dilahirkan dari keluarga orang Islam hingga menyebabkan kita lalai dan tidak menyedari nikmat kebesaran Islam. Ramai yang bercakap soal Islam tapi tidak dipraktikkan. Seorang ulama berkata, disaat ketika orang kafir sedang sibuk menyembelih orang Islam di serata dunia, orang Islam pula sedang sibuk menyembelih satu demi satu amalan dalam Islam itu sendiri. Jika kita ingin mengulangi keagungan dan kejayaan Islam seperti sahabat, maka hari ini kita perlulah mencontohi usaha gerak kerja yang ditunjukkan oleh Nabi dan sahabat demi mengamalkan Islam dalam erti kata yang sebenar.

Hakikat waktu ini, oleh kerana ramai dikalangan kita yang dilahirkan Islam maka kita hilang arah dan pedoman di mana hendak memulakan gerak kerja sebagai orang Islam. Sebagai gambaran mudah jika kita ingin jadi pelajar cemerlang maka kita perlu contohi pelajar yang telah mendapat keputusan peperiksaan yang cemerlang. Jika kita ingin menjadi usahawan yang berjaya, kita perlulah contohi usahawan yang telah berjaya melebarkan perniagaan dan mendapat hasil jutaan ringgit. Natijah yang sama juga, jika kita ingin berjaya mengamal Islam secara terbaik, maka kita perlulah contohi para sahabat yang telah diiktiraf sendiri oleh Allah S.W.T.

Menelusuri Cinta ~ Ebit Lew, Rahman Lew

(SEM & SS) RM28.00 > RM24.60

"Melihat dengan cinta, mendengar dengan cinta, melalui hidup ini dengan cinta."

Dari mana datangnya cinta? Dari mata turun ke hati. Begitu madah yang sering diucapkan oleh kebanyakan manusia. Namun buku ini cuba menyingkap dan meneroka satu daerah paling dalam, yaitu sudut hati manusia yang paling dalam bagi mengisi cinta yang abadi. Apabila tertusuk panahan cinta yang hakiki maka segenap jiwa dan raga sanggup dikorbankan demi yang dicintai

Begitulah Rasulullah SAW dan para sahabah RHUM yang telah menanam bibit cinta yang sejati hingga melahirkan benih-benih hidayah yang begitu subur hingga mampu dinikmati hingga ke hari ini oleh kita.

Selingkar kisah pengalaman umat akhir zaman yang begitu dhaif dalam menagih cinta disampaikan agar menjadi pedoman dan panduan bagi kita menelusuri laluan Sang Pencinta dalam mengejar Cinta Allah Azza Wajalla.

Tangisan Umat ~ Ebit Lew

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.00
Tangisan seringkali dikaitkan dengan kelemahan, tiada upaya, kesedihan & keburukan. Namun hakikat sebenar tangisan telah disalah tafsir. Banyak tangisan hari ini terjadi kerana digunakan untuk perkara yang remeh & bathil. Sedangkan tangisan & air mata orang terdahulu yang tumpah tertujuan agar memastikan kita pada hari ini dapat mengenal Islam & Allah SWT sebagai Rabb kita. Setitik air mata tangisan umat yang hak dapat memadamkan kepanasan api neraka.

Tangisan umat bukan tangisan kelemahan tetapi tangisan yang mampu memberi kesan terhadap dunia. Tidaklah dapat saya menerangkan sebanyak mana tangisan yang boleh menyebabkan mata manusia manjadi buta tetapi yang saya tahu & faham orang yang tidak menangis kerana Islam maka hatinya telah buta & mati terhadap perintah Allah SWT serta sunnah Nabi Muhammad SAW.

Melalui kisah yang disampaikan dalam buku ini ianya merupakan satu gambaran kepda minda kita tentang tangisan umat yang hak. Tangisan umat ini akan mengembalikan kegemilangan Islam dan memantapkan iman & taqwa setiap jiwa daripada umat ini.

Amoi ~ Iman Fadia

(SEM & SS) RM24.00 > RM21.10

“Jadi, aku agak, kau pun sama. Kau dah kena badi mayat ni.” Amir bersungguh meneka. Dia bingkas bangun dan menepuk bahu Sham.

“Entahlah. Aku..Aku...” Sham tunduk. Terus saja teringat pada gangguan yang dialaminya. Perempuan itu sering muncul dalam hidupnya dan sering mengganggunya. Melihatkan pakaian pengantin berwarna merah yang lusuh yang membaluti tubuh perempuan itu, tidak mustahil ianya adalah mayat yang digali dulu. Sham meraup muka.

“Tak apa. Ada masa nanti, kau ceritalah. Aku sedia mendengar. Sekarang ni, kita kena bawa jenazah ke tempat waris. Van sudah sedia menunggu kat luar.” Ajak Amir.

40 Hari ~ Khairul Aswad

 (SEM & SS) RM24.00 > RM21.10

Sumpahan yang membelenggu keturunan Haji Sulaiman bukanlah suatu cerita cereka semata-mata bagi penduduk Kampung Wang Merak.

Selepas kematian Dandalina, Raizal cuba mencari punca kematian isterinya. Dia bersama Bakri menuju ke Kampung Wang Merak. Sebenarnya Raizal takkan boleh lari daripada sumpahan itu. Kematian Dandalina hanyalah umpan dan sekarang masa lelaki itu pula sudah tiba.

Raizal pun sebenarnya selalu diganggu dengan macam-macam jelmaan. Dia sendiri keliru kenapa gangguan tu semua sentiasa menghantui kehidupannya dan isterinya. Sayangnya Raizal tak tahu yang ini semua sebenarnya satu sumpahan yang membelenggu Dandalina. Sumpahan itu akan kekal dibawa sampai ke mati.

“Benda tu akan terus ganggu saya ustaz.”
“Ya. Selagi kita tak jumpa sebab kenapa sumpahan tu berlaku dan bagaimana cara untuk mengatasinya, benda tu akan terus ganggu awak.”


Tuesday, 2 October 2018

Binary ~ Zarini Mansor

(SEM & SS) RM23.00 > RM20.20

“Kenapa ya kau tiba-tiba setuju untuk join kita orang? Kau tertarik dengan aku?”

“Belum pernah aku jumpa perempuan tanya soalan macam ni dekat lelaki.”

“Memang betul eh? Kau tertarik dengan aku, kan? Kan?” Ched tersentak apabila Ris memetik jari di depan mukanya.

“Kau pandang aku buat apa? Kata tak suka aku?” Ris tersengih.

Mas Ayu ~ Ilya Abdullah

(SEM & SS) RM24.00 > RM21.10

Kematian Bidan Senah menarik perhatian seorang wartawan muda, Benjy. Dia sanggup meredah kampung itu untuk mendapatkan cerita.

“Siapa perempuan cantik itu, tok?”
“Namanya Mas Ayu.”

Mas Ayu, kehadirannya ke kampung itu sangat tidak disenangi orang kampung, terutamanya Mak Puteh dan Melati. Ini kerana suami Melati, Musa, tergila-gilakan Mas Ayu. Mereka berpakat untuk membunuh Mas Ayu.

“Manalah saya tahu siapa yang bunuh dia.”
“Habis macam mana boleh kamu kata yang Mas Ayu itu langsuir? Kamu pernah nampak dia bertukar jadi langsuir?”
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...