ULAT BUKU SEMUA... HARGA HEBAT!!

ULAT BUKU / BOOKWORM / BOOKADDICT SEMUA...
Jom dapatkan BUKU dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj kurier MINIMUM...

Hubungi Kami

Hubungi Kami

Thursday, 30 January 2020

Kecubung ~ Rosa Nur

(SEM & SS) RM27.00 > RM24.30

Wajahnya cantik tetapi seperti pokok kecubung yang indah bunganya, dia memabukkan serta beracun. Di dalam dirinya mengalir dendam yang sarat dan perlu dibalas. Dia tidak akan puas selagi orang-orang yang telah memperkotak-katikkan maruah dan menghitamkan kehidupannya masih lepas bebas di luar sana. 

“Kurang ajar! Kau orang ingat aku ni barang yang kau pecahkan kat pasar raya ke, yang dapat kau tebus dengan membayar ganti rugi?!” 

Siapakah sebenarnya perempuan yang sarat dengan dendam itu? Dan kenapakah dia menjadi seorang pendendam? Sementara itu, peristiwa 5 tahun lepas... 

“Siapa nama kau, hah? Kau cantiklah!” – EDDY HAKIMI. 
“Memang cantiklah perempuan ni, Eddy. Anugerah dari Tuhan untuk kita berempat kut?” – FARHAN. 
“Kejar perempuan tu. Jangan bagi dia lepas!” – EDDY HAKIMI. 

Bencana menanti 4 jahanam yang tega menghancurkan hidup seorang gadis yang menghidap penyakit kemurungan. Dalam diam, dia dan sekutunya mula mengatur strategi. Siapakah sekutu gadis sarat dendam ini? Orang-orang yang tidak bersalah telah dijadikan umpan untuk memerangkap 4 jahanam. Adilkah begitu? Setelah 5 tahun berlalu dan masing-masing mempunyai kehidupannya sendiri...

Checkmate ~ Rehan Makhtar

(SEM & SS) RM26.00 > RM 23.40

Hidup Arissara sempurna dalam keluarga yang saling menyayangi. Indahnya tak ubah seperti menari di atas garis pelangi. Keindahan itu lengkap bila Han muncul.

Han korbankan segalanya demi wanita yang dia cinta. Tapi Arissara terus menderita. Kerana itu Han pergi. Dengan syarat Arissara perlu bahagia tanpanya biarpun mereka tahu masa itu pantas berlalu. Mengikut aturan alam, melihat manusia melepaskan segala yang berharga.

Kerana takdir telah berkata 'checkmate' dalam perjalanan hidup mereka, Arissara sekali lagi berdepan dengan Han untuk buat mereka saling sedar, ketetapan itu tidak dapat mereka elak jauh sekali menolak. Sekali lagi Han menghulur tangan. Kuatkah Arisara menyambutnya?

Susun & Hias Buku Cara Pro


Selamat Sejahtera Semua...

Rasanya, kita semua yang suka membaca dan ulat buku, pasti mempunyai rak buku sendiri atau nak lagi best, bilik bacaan sendiri. Dan pastinya, anda ada pelbagai cara penyusunan buku-buku peribadi.

Di sini, kami senaraikan beberapa tip cara menyusun & menghias rak buku berdasarkan pendapat profesional & ulat buku dalam & luar negara. Anda boleh gunakan beberapa tips yang diberi. Moga almari buku anda ceria, bersih & kemas. Sedap mata memandang. 

1. Asingkan buku yang berkulit keras (hard cover) dengan yang berkulit nipis (soft cover). Ia akan lebih mudah dicapai dan kelihatan cantik di rak.

Koleksi buku kulit tebal

2. Susun buku mengikut kategori atau penulis. Pasti anda ada penulis feveret seperti JK Rowling, Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri, Debbie Macomber, Pahrol Mohd Juoi, HAMKA atau lain-lain. Susun ikut koleksi penulisan mereka. Senang ketika mencari. Jika anda suka memasak, bertukang, kemas rumah, seni ataupun sastera, boleh kumpulkan koleksi tajuk tertentu dalam satu kumpulan. 

Friday, 17 January 2020

Anggun ~ Aifa Batrisya

(SEM & SS) RM27.90 > RM25.10

Mengenang semula kejadian tadi, Anggun mendengus kasar. Sekali lagi dia menoleh ke sisi sambil memandang tak puas hati pada Akid. Sukalah tu agaknya dia saja yang Husna beria sangat ajak bergambar. Lelaki lain beria merayu. Yang tak dapat peluang terpaksa ambil gambar secara curi-curi dari jauh. 

“Dah macam kuda liar dah bunyinya. Huhhhh sini…huhhh sana. Lahir tahun kuda ye?” soal Akid tiba-tiba. 
“Tak. Tahun Gajah.” balas Anggun spontan. kuda liar dikatanya kita? Tadi kata kita macam Shin Chan. Akid ni kan? Eeeiiiii. 
“Macam pernah dengar waktu belajar Sirah dulu-dulu. Kalau lupa, aku akan nyanyi...Tercipta satu lebaran sejarah...di tanah suci kota mekah...hari yang mulia..penuh syahadah….bermulalah sebuah kisah... lepas tu apa lirik dia ye? Sila sambung...” 
“Hisyhhh…benci! Tak nak sambung” balas Anggun sambil berpeluk tubuh. 

Kita tengah serius ni dia pergi nyanyi pula lagu kumpulan Al-Mizan tu . Akid tertawa kecil. Terhibur pula dia dengan gelagat Anggun waktu itu. Entah apalah yang dia fikirkan sejak tadi agaknya. Macam mengenangkan masalah negara je dari gayanya asyik mendengus sana sini. Macamlah dia tak dengar. 

Lelaki Pertama ~ Nur Mayani

(SEM & SS) RM28.90 > RM26.00

Kahwin paksa. Klise. Rash Haddy tak pernah sangka dia akan menjadi mangsa. Cintanya pada Damia, perempuan yang dia sendiri tak tahu kenapa dia terlalu cintah, musnah. Terpaksa dilupakan begitu saja.

Kehendak Tuan Makmod perlu diikut. Jika tidak, dia akan dicop dengan gelaran 'anak tak guna'. Paling dahsyat lagi, silap-silap Tuan Mahmod boleh panggil dia anak derhaka.

Sejak kecil Haddy sebolehnya tak mahu ayahnya kecewa. Cukuplah dia tahu betapa deritanya Tuan Mahmod ditinggalkan mommynya satu masa dulu.

Dan, paling memeningkan, mommynya sendiri menyokong pulak dia berkahwin dengan gadis pilihan Tuan mahmod. Walaupun pandangan mommy dan ayahnya selalu bertentangan.

Setelah habis ikhtiar untuk mengelak, akhirnya Haddy mengikut. Bagi Haddy, apa ada hal? Gadis itu dia kenal sejak kecil. Dia tahu siapa Nur Sarra. lepas kahwin, dia yang akan menakluki segalanya. Dia suami. Dia ketua. Jadi apa yang perlu dia risau?

Membongkar Sejarah Kegemilangan Kota Dunia Islam ~ Abu Hafiz Mustafa

(SEM & SS) RM38.90 > RM35.00

Sejarah peradaban Islam adalah bentangan kilauan yang memancar dan menerangi peradaban dunia. Ketika bangsa Barat masih dalam masa-masa kegelapan (Dark Ages), sejarah peradaban Islam sudah memainkan peranannya dalam bidang kemajuan ilmu pengetahuan. Ketika zaman kegemilangan Islam, lahirlah ramai para Ilmuwan muslim yang hebat di Andalusia, Baghdad, Damaskus, Kaherah, Morocco dan kota-kota Islam lain, mereka membangunkan peradaban serta membuktikan Islam membawa kemajuan.

Dengan kehadiran artifak-artifak sejarah, manuskrip-manuskrip kuno, bangunan-bangunan yang masih kukuh nan indah melambangkan kejayaan dan peninggalan-peninggalan sejarah peradaban Islam lainnya yang sampai hari ini jejaknya masih wujud, adalah bukti dari keunggulan kaum muslimin. Buku ini mengajak para pembaca untuk mengetahui sejarah kota-kota Islam, peristiwa yang berlaku, khazanah-khazanah peradaban, masjid-masjid bersejarah, yang dapat menambah pengetahuan dan kekaguman pembaca akan kejayaan Islam pada masa lalu.

Langkasuka: Membongkar Sejarah Melayu Islam Pattani Yang Hilang ~ Syed Mahadzir Syed Ibrahim

(SEM & SS) RM37.90 > RM34.10
PATTANI adalah negeri Melayu yang terletak di tanah genting Kra, selatan Thailand. Pada abad ke-11 Masehi, Islam sudah mulai tersebar luas di Pattani. Seiring perkembangannya, Raja Pattani, Phya Tu antara yang memeluk Islam dan berganti nama menjadi Sultan Ismail Syah Zhillullah fi al-Ardl. Pada abad ke-15, hampir keseluruhan wilayah Pattani telah memeluk agama Islam.

Dalam perkembangannya, lahir ramai ulama besar dari daerah ini, di antaranya adalah Syaikh Daud al-Fattani. Dengan tersebarnya Islam secara luas di Pattani, terbentuk dua wilayah kebudayaan di kawasan tanah genting Kra, yang dibezakan oleh dua agama iaitu Islam dan Buddha.

Kemudian, kerajaan Thailand meletakkan pejuang pembebasan Islam Pattani sebagai ‘pemberontak’. Akibatnya, tidak ada lagi dialog dan pembicaraan dari hati ke hati antara kerajaan pusat dengan masyarakat Islam, khususnya di Pattani. Sikap kerajaan Thailand yang bongkak ini akhirnya melahirkan banyak kesengsaraan kepada umat Islam terutama dengan pendekatan ketenteraan yang diambil oleh Siam.

Asam Garam Rumah Tangga Nabi s.a.w 2 ~ Luqman Makhtar

(SEM & SS) RM30.00 > RM27.00

Buku ini terdiri daripada 4 bab mustahak dengan lebih 100 babak romantik Nabi dengan ummul mukminin :

Bab 1 - Romantik menampilkan sekitar 40 babak yang bakal menginspirasi kan rumah tangga kita. Antara babaknya;
- Asam Garam 1 : Nabi dan isteri berkongsi makanan
- Asam Garam 8 : Nabi dan isteri berkongsi berus gigi
- Asam Garam 14 : Isteri sikatkan rambut

Bab 2 - Nikah pula menghidangkan lebih 50 babak pernikahan Nabi dengan 11 orang isteri tercinta baginda. Pernikahan Nabi suatu babak hidup baginda yang begitu penting namun jarang diberikan perhatian. Antara babaknya;
- Asam Garam 55 : Nabi tidak ada belanja hendak kahwin
- Asam Garam 85 : Mahar paling mahal

Bab 3 - Ilmu dan ibadah menghimpunkan sekitar 30 babak Nabi dan isteri menghidupkan budaya ilmu dan ibadah; dua asas yang wajib bagi kebahagiaan rumah tangga. Antara babak menarik:
- Asam Garam 127 : Nabi baca Al Quran, isteri dengar
- Asam Garam 140 : Ummu Salamah bertanya juga walaupun malu
- Asam Garam 144 : Nabi suruh Hafsah belajar berubat

Asam Garam rumah Tangga Nabi s.a.w. ~ Luqman Makhtar

(SEM & SS) RM30.00 > RM27.00

Rasulullah sebagai manusia juga berumah tangga. Lalu dalam berumah tangga Baginda hadapi asam garamnya. Ada ketika ceria bersama, ada ketika saling bermasam muka. Ada ketika romantik, ada juga ketikanya berkonflik. Sungguh setiap saat dalam hidup baginda ada teladan untuk umat. Barulah umat boleh belajar daripada Baginda.

Benarlah, Rasulullah uswah hasanah; teladan terbaik. Buku ini memaparkan babak - babak asam garam rumah tangga Nabi yang mungkin kita tidak tahu selama ini, antaranya:

1. Nabi terasa hati
2. Sebulan Nabi merajuk
3. Isteri intip Nabi
4. Nabi dan isteri kemalangan
5. Isteri berdikari cari nafkah
6. Adakala Nabi pun bergadai
7. Isteri paksa Nabi makan ubat
8. Nabi melayan sahaja isteri cemburu
9. Nabi bercerai!
10. Isteri dituduh curang!

Thursday, 16 January 2020

Bukan Kahwin Paksa ~ Syamnuriezmil

(SEM & SS) RM28.00 > RM25.20

“Cinta tu, buta, pekak, bisu.”
“Kenapa cakap macam tu pulak?”
“Kita tak nampak, kita boleh jatuh cinta, kita tak dengar pun kita boleh jatuh cinta, kita tak boleh bersuara pun, kita boleh jatuh cinta. So, cinta itu buta, pekak dan bisu. Tapi, cinta tak akan jadi cinta lagi bila hati mula bagi masalah.”

Setiap kisah ada pertemuan dan setiap pertemuan ada permulaan. Walaupun pelbagai cara permulaan sebuah pertemuan itu, kalau sudah jodoh... maka jodohlah ia! Pada mulanya, mereka dipertemukan dalam situasi yang tidak menyenangkan yang menyebabkan mereka ditakdirkan menjadi musuh. Disebabkan tersalah emel, mereka kemudian menjadi kawan baik di alam maya. Sehinggalah mereka ditakdirkan jatuh cinta melalui panggilan telefon.

Dia, Izz Rizqin mengorbankan cintanya pada yang lebih berhak. Dia seorang yang menjuangkan cinta dan sanggup berkorban demi cinta. Bila berkorban itu bermakna dia seorang pencinta yang sejati. Tapi, untuk berkorban dia perlu menerima calon isteri cadangan daddy dan mummynya. Dia pula, Dara Safiya, tidak percaya pada cinta selepas dia dicurangi Ryan. Dia mahu membujang sampai ke tua menjaga mama dan papanya. Oleh kerana itu, mama dan papanya bertindak untuk mencadangkan dia calon pilihan mereka. Tapi, Dara meletakkan syarat yang akhirnya mengenakan diri sendiri. Walaupun mereka menerima cadangan calon pilihan keluarga, bukan bermakna mereka kahwin paksa, kerana, masing-masing sudah jatuh cinta.

Dalam Benci Ada Rindu ~ Hairynn Salehuddin

(SEM & SS) RM26.00 > RM23.40

DAHLIA AFREENA turut sama membenci lelaki bernama FARIQUE DANIEL kerana telah menyakiti hati kawan baiknya, Fatin. Dia ditangkap tidur dengan perempuan lain dirumah mereka.

“Tak faham bahasa ke? Dah cakap tadi kan, jangan kacau dia lagi!” Tempik Dahlia pada Farique.
Dan bermula dari situlah, masing-masing menyimpan dendam. Bagi Farique, Dahlia tiada hak nak masuk campur hal rumahtangganya. Dan bagi Dahlia pula, lelaki seperti Farique tak layak diberi peluang kedua. Lelaki yang tak pandai menghargai isteri sendiri.
Benarlah kata orang, semakin kita membenci seseorang semakin dekat dia pada kita.
Dahlia mendapat tawaran bekerja di syarikat Bumi Holdings. Syarikat yang diimpikan selama ini.
“Farique Daniel bin Kamal.” Alangkah terkejut Dahlia bila diberitahu yang dia akan bekerja dibawah Farique selaku ketua jurutera. Tiada tempat untuk Dahlia larikan diri kali ini.
“Dekat sini aku ketua. Kau kena ikut arahan aku. Jangan bantah.” ~ FARIQUE
“Selagi hati aku sakit, selagi itulah aku akan buat kau sakit hati dengan aku.” Farique masih menyimpan dendam pada Dahlia.

Tanah ~ Izam Nor

(SEM & SS) RM27.00 > RM24.30

Diekori kelibat yang menakutkan, tiada sesiapa yang mempercayai Hanni. Hatinya dipenuhi curiga. Bisikan-bisikan aneh selalu mengganggu. Hanni berwaspada. Dalam masa sama, sukar mahu mempercayai orang lain, waima ibu kandung sendiri. Ada kebencian dan dendam yang tersimpan. Sehingga muncul watak demi watak yang cuba meyakinkan bahawa Hanni adalah ‘yang terpilih’.

“Mak kan ada pesan anak kita bukan hak kita berdua aje, bang. Saya seram, bang. Bila teringatkan kata-kata arwah mak…” – PUAN INDAH
Bang Somad dari tanah seberang, muncul menjejaki Hanni. Kedatangannya hanya menambah buruk keadaan. Dia tidak sendirian, kursani tubuh menemani. Lelaki berurat dawai bertulang besi itu bukan hanya ditakuti Hanni. Dia turut digeruni oleh dua zaman yang berbeza. Tarungannya adalah manusia harimau dan Ajeng Ambar. Mereka terikat dengan sumpah perjanjian lama.

Wednesday, 8 January 2020

Sumpah Setia Romeo ~ Rina Farizq

(SEM & SS) RM27.00 > RM24.30

ROMEO.

Lelaki itu bukan saja tampan dan memikat tapi, memiliki sepasang mata yang tajam dan membunuh. Lelaki berketurunan Turki itu juga telah membuatkan hati Armilia goyah. Walaupun tak suka dengan perangai Si Romeo, perasaannya semakin tak menentu bila bersama lelaki itu.

“A real man stays faithful and knows one woman is enough.”
“Itu saja?”
Amboi, ‘itu saja’ eh?
“Tak ada lain yang you harapkan? Like... yang baik, romantik, handsome dan kaya ke? Kasut yang nak pakai kat kaki tu pun pilih yang cantik, apa lagi yang nak letak kat hati?”

Yang menjadi kebimbangan Armilia, dapatkah Si Romeo itu bertahan dan hanya mencintai dirinya? Setia itu mahal untuk lelaki yang curang. Mampukah Romeo kekal setia?

Tapi...

Kurus ~ Kevin Zahri

(SEM & SS) RM89.90 > RM85.00
"KURUS' ADALAH "SUKA HATI AKU?"

The journey of "KURUS" must be a journey that makes you smile.

Dan sekiranya selama ini perjuangan "kurus" anda hanya menyeksa diri, biar saya bimbing anda untuk menjadikannya lebih seronok dan berpanjangan.

"KURUS" bukan program 6 minggu.
"KURUS" bukan soal kurus.

Ia komitmen diri untuk sepanjang hayat.

IA SUKA HATI KAU!

Ablaasa ~ Hadi Fayyadh

(SEM & SS) RM29.90 > RM26.30
Sejarah empayar purba nusantara yang dibina, bukanlah siap hanya beberapa hari, ia menyaksikan bagaimana pemimpin Melayu yang hebat ketika itu mampu mengemudi bahtera kerajaannya sehingga sukar dikalahkan musuh. Pelbagai keagungan dan kehebatan yang perna diraih akhirnya lenyap dan dipadam oleh mereka yang menang.

Namun, penjajah tidak mampu melenyapkan semua debu-debu keagungan yang mereka percaya bakal bangkit di akhir zaman ini. Mereka sedar di kalangan bangsa itu akan wujud tentera-tentera hebat yang jitu sambil melaungkan Allahuakbar. Battalion tentera Tauhid akan muncul dari segenap penjuru timur.

Segala perencanaan ribuan tahun akan dilumpuhkan dengan bantuan kuasa dari Langit. Imam Al-Mahdi dan Nabi Isa a.s. akan mengetuai kembara merentas timur dan barat mengejar susuk Dajjal sehingga dia dibunuh. Panji ketauhidan bakal merubah lanskap dunia.

Nusantara akan kembali bercahaya dengan Kalimah Tuada Tuhan yang disembah melainkan Allah, dan Nabi Muhammad adalah hamba dan utusan Allah yang pernah dilenyapkan oleh penjajah bertopengkan Freemanson dan Iluminati ini. Ayuh selusuri perjalanan hebat ini, THE LAST KINGDOM: Skyfall & Ghost Protocol. Di sini bermula dan berakhirnya sebuah tamadun.

Bimbingan Lengkap Solat Sunat (Edisi Kemaskini) ~ Dato' Dr. Mahmood Zuhdi, Rohidzir Rais

(SEM & SS) RM45.00 > RM40.50

Buku Bimbingan Lengkap Solat Sunat disusun menggunakan segala teknologi dan kemajuan dunia penerbitan yang ada. Buku ini tampil berbeza kerana ia menggabungkan ilmu fiqh, reka bentuk, dan fotografi yang sesuai demi menjadikan ia sebuah buku yang mesra pembaca serta mampu membimbing pembaca memahami dan mengamalkan kandungannya.

Antara kandungan:
BAHAGIAN 2: SOLAT-SOLAT SUNAT YANG LEBIH UTAMA DILAKUKAN SENDIRIAN
BAHAGIAN 3: SOLAT-SOLAT SUNAT YANG LEBIH UTAMA DILAKUKAN BERJEMAAH
BAB 1: Solat Sunat Rawatib
BAB 2: Solat Sunat Witir
BAB 3: Solat Sunat Dhuha
BAB 4: Solat Sunat Isyraq
BAB 5: Solat Sunat Zawal
BAB 6: Solat Sunat Ghaflah
BAB 7: Solat Sunat Tahiyatul Masjid
BAB 8: Solat Sunat Selepas Azan
BAB 9: Solat Sunat Wuduk
BAB 10: Solat Sunat Malam Pertama
BAB 11: Solat Sunat Selepas Hafaz Al-Quran
BAB 12: Solat Sunat Masuk & Keluar Rumah
BAB 13: Solat Sunat Hajat

Anda Bertanya Ustaz Menjawab Mengenai Solat ~ Rohidzir Rais

(SEM & SS) RM40.00 > RM36.00

Solat & adalah ibadah utama selepas kesaksian terhadap keesaan Allah dan kerasulan Nabi Muhammad. Membandingkan ibadah solat dengan ibadah-ibadah lain mungkin dapat menjelaskan keunikan dan keutamaannya.

Solat untuk Semua

Ibadah zakat memerlukan material berupa harta kekayaan yang mencukupi jumlahnya dan sebahagiannya perlu cukup kiraan setahun tempoh pemilikannya. Beruntung mereka yang dikurniakan limpahan harta kekayaan hingga berpeluang mengerjakan ibadah yang mulia ini. Namun bagaimana pula mereka yang tidak berharta atau tidak mampu mengeluarkan zakat?

Pasti timbul rasa terkilan bagi mereka yang berpendapatan rendah atas kegagalan melaksanakan tuntutan Allah ini. Namun, berbeza dengan solat, ia diwajibkan ke atas siapa sahaja yang mencapai usia matang tanpa mengira status kehidupan mahu pun kekayaan. Kelayakan minima solat ini membolehkan ibadah ini dilakukan oleh semua orang Islam.Solat, Pelerai Status Sosial amat mengharukan apabila melihat jemaah di dalam masjid yang menunaikan solat bersama tanpa mengira pangkat dan darjat. Seorang kaya yang berjubah mahal bersolat di samping seorang tukang kasut berbaju lusuh. Seorang menteri berpangkat tinggi sujud di sebelah seorang penganggur entah dari mana. Walau berbeza darjat dan kasta, namun mereka menyembah Tuhan yang sama, bersujud kepada seorang Pencipta yang satu.

Tafsir Surah An-Nahl dan Juzuk 14 ~ HAMKA

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.50

Tafsir Surah An-Nahl dan Juzuk 14 adalah sebahagian daripada Tafsir Al-Azhar. Ia adalah hasil karya terbesar ulama agung nusantara iaitu Profesor Dr. Haji Abdul Malik Karim Amrullah ataupun lebih dikenali sebagai HAMKA. HAMKA menggunakan beberapa metode dalam penyusunan tafsir ini antaranya adalah metode tahlili (analisis), tafsir Al-Quran dengan Al-Quran, Tafsir Al-Quran dengan hadith, tafsir Al-Quran dengan pendapat sahabat dan tabi’in, dan tafsir Al-Quran dengan tafsir muktabar yang lain. Di samping itu, beliau juga mentafsirkan Al-Quran dengan menggunakan syair dan menganalisis dengan kemampuan sendiri melalui pendekatan meraikan kepebagaian mazhab.


Antara kandungan:
Surah al-Hijr (BATU BESAR)
Insan dan Iblis
Tetamu Ibrahim a.s.
Umat Nabi Luth a.s.
Penduduk Aikah dan Al-Hijr

Surah an-Nahl (lebah)
Kehendak Allah
Allah Penunjuk Jalan
Lautan
Perbandingan
Jawapan Musyrikin
Hijrah
Kembali Tentang Keindahan Alam

Malaikat Bertali Leher ~ Amirul Azmeer Asmadi

(SEM & SS) RM20.00 > RM18.00

Tidak perlu tunggu jadi baik untuk membuat kebaikan, kerana siapa-siapa sahaja mampu berbuat baik. Usah ditunggu malaikat turun membawa kebaikan, kerana di dalam jiwa kita sudah ada malaikat yang terpendam.

Malaikat Bertali Leher menghimpunkan kisah-kisah benar, anekdot tentang orang biasa yang membuat kebaikan, yang tidak mengharapkan pembalasan. Manusia-manusia yang berlatar belakang biasa-biasa, yang ikhlas, yang membuatkan mereka menjadi luar biasa.

Monday, 6 January 2020

Bukan Hanya Sekadar Cinta ~ Emma Mariam

(SEM & SS) RM24.00 > RM21.60

Kerana kata putus daripada Ilan Rafzal, Kamelia bertemu dengan Isa Rafael di Hong Kong. Seorang lelaki bisu dan pekak yang penuh misteri.

Awak boleh luahkan apa yang ada dalam hati awak tu. Saya akan jadi ‘pendengar’ setia awak. - Isa Rafael.

Buku nota menjadi perantara mereka. Setiap luahan Kamelia, Isa Rafael ‘dengar’ dengan penuh setia.

Sesuatu terjadi dan Kamelia terpaksa bergegas kembali ke Malaysia. Meninggalkan Isa Rafael tanpa sebarang nota. Namun, di Malaysia, yang menanti Kamelia adalah sebuah perkahwinan rahsia, bersama seorang lelaki asing yang akan menggantikan tempat Ilan Rafzal.

Isa Rafael, lelaki yang tidak pernah pekak atau bisu!

“Siapa awak yang berdiri di hadapan saya sekarang ni dan siapa yang bersama saya semasa di Hong Kong hari tu?” - Kamelia.

Manipulasi ~ Zarini Mansor

(SEM & SS) RM24.00 > RM21.60

Lelaki bernama Fuad itu muncul dengan tiba-tiba menawarkan Yusmal dan rakan-rakannya untuk memasuki Bandar Silang Maya. Fuad mahu mereka menggunakan kemahiran mereka menggodam kata laluan bagi mematikan sistem di beberapa menara di dalam bandar itu.

“Suku juta tu banyak, Yus.”
“Kau terima?”

Pertimbangan demi pertimbangan dibuat dan akhirnya mereka menerima tawaran yang menjanjikan keuntungan itu. Yusuf dan robot AI bernama Leona menjadi pihak lawan mereka.

“Kalau Yusuf gunakan Leona untuk perangkap kita, kita mungkin tak dapat keluar dari bandar ni nanti.”

Teknologi Dwitiga menjadi satu-satunya alat pertahanan sebelum mereka berjaya menyelesaikan misi dan keluar dari Bandar Silang Maya. Namun, semakin mereka hampir menjayakan misi, nyawa mereka semakin dalam bahaya.

Sekali Lagi Cinta Kembali ~ Anna Milia

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.50

Hidup Aira cukup complicated. Dia lari dari rumah apabila Imran mengahwini Hana, adiknya. Prinsip Aira, lelaki ibarat virus. Jangan kasi can.

Aira gantikan tempat Doktor Halina selama dua jam sebagai therapist. Akibatnya, Zafran dan Amberlyn bercerai, Doktor Halina diugut dan Syafi bertarung dengan maut tanpa kasih seorang ibu. Terpaksalah Aira cuba perbaiki apa yang telah dia rosakkan.

“Kalau macam tu apa kata awak guna teori awak yang kononnya hebat tu untuk pujuk isteri saya. Boleh?” - Zafran
“Inilah yang saya cuba buat.” - Aira

Daripada pembantu Doktor Halina, Aira bekerja sebagai babysitter Syafi. Dia cuba satukan semula keluarga Zafran. Tapi di mata Hayyat, abang Zafran yang kerek lagi beku, Aira macam tikus membaiki labu. Hayyat selamba saja gelar Aira perempuan senget, sewel dan tiga suku.

Hadis Bukan Sekadar Sahih Atau Tidak ~ Dr. Mohd Khafidz Soroni

(SEM & SS) RM20.00 > RM18.00

Ulama hadis sejak dahulu sangat teliti menapis dan menilai setiap hadis dengan kaedah-kaedah yang telah ditetapkan bagi memastikan kesahihan sesuatu hadis.

Jika ada hadis yang tidak dinilai sahih, ia diperhalusi lagi dengan status hasan misalnya. Jika hadis itu termasuk dalam kategori dha‘if pula, ia akan dikelaskan sama ada ringan atau berat.

Ustaz Mohd Khafidz Soroni membawakan pendapat-pendapat ulama hadis dalam 42 hadis yang dikupas supaya pembaca dapat memahami dengan jelas hadis tersebut dan mengamalkan saranan hadis tanpa ragu-ragu.

Antara hadis yang dibincangkan:
· Status hadis mengenai tangkal
· Kenapa perlu bermazhab?
· Menyapu muka sesudah salam
· Status tujuh zikir pembuka rezeki
· Penyemakan status hadis dan pengawalan hadis palsu
· Hukum riwayat Isra’iliyyat
· Riwayat golongan jin

Syurga Ganjaran Terindah ~ Ustaz Ahmad Dusuki

(SEM & SS) RM22.00 > RM19.80
Pintu syurga yang seluas 40 tahun perjalanan itu dibuka. Mendengar bunyi pintu syurga dibuka sahaja sudah mengasyikkan. Melihat pintu syurga dibuka untuk kita, perasaannya tidak mampu digambarkan.

Segala nikmat syurga yang dahulunya pernah diceritakan kini terbentang di hadapan. Sungguh segalanya lebih indah, lebih hebat dan lebih mengagumkan daripada apa-apa yang pernah digambarkan.

Syurga, Ganjaran Terindah menceritakan nikmat-nikmat dan keindahan syurga yang disebutkan dalam ayat-ayat al-Quran dan juga hadis seperti bidadari, sungai-sungai, istana dan binaan, makanan dan lain-lain lagi. Semua itu diceritakan kepada kita sebagai suatu motivasi untuk kita lebih kuat berusaha menjadi ahli syurga.

Check It Out! ~ Bonda Nor

(SEM & SS) RM20.00 > RM18.00
CHECK IT OUT! adalah himpunan kisah-kisah benar 25 orang penulis berkaitan tabayyun. Cakupan penceritaannya pelbagai. Ada kisah-kisah mangsa fitnah. Ada kisah dari perspektif orang yang mendengar fitnah. Bahkan ada juga kisah pengakuan penulis yang tersalah langkah hingga memfitnah. Kesemuanya menjurus kepada satu perkara, betapa bahayanya jika maklumat tidak diuruskan dengan baik!

Cakap, salah. Tak cakap, pun salah. Memang, kadang kita jadi serba salah. Pesan Rasulullah, kalau tidak ada perkara yang baik, diamlah. Pesanan ini memang perlu kita pegang erat-erat. Tapi dalam pada itu, kita juga harus akur pada pesanan baginda agar kita sentiasa menyuburkan jiwa pendakwah.

Maka, selain berhati-hati, kita juga mahu menginsafi peluang dan kesempatan bernyawa yang masih berbaki ini. Ya, mengapa mesti diam kalau kita boleh berbicara yang baik-baik dan menyebarkan kasih sayang! Kita tidak mahu duduk diam saja. Kita mahu berbicara. Bicara yang boleh menjadi sungai yang mengalirkan pahala berterusan buat kita.

Chai Yok! ~ Bonda Nor

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.50

Dakwah bukan sekadar berlaku apabila kita berada di pentas popular yang ramai audiensnya. Komunikasi dakwah juga ada daripada khalayak kumpulan kecil sahaja.

Dalam lingkungan keluarga, di sekolah, bersama kawan rapat, bahkan juga saat berdiri tegak tanpa komunikasi di tengah-tengah masyarakat. Menerusi kisah-kisah kejayaan, kita ambil inspirasi dan teladan. Menerusi kisah-kisah kegagalan, kita bina sempadan!

Lain waktu, lain cabarannya. Lain orang, lain sukatan besar kecil ujian yang akan menimpanya! Namun yang pasti, naskhah CHAIYOK! ini membawakan kisah-kisah hebat dan sangat istimewa! Tidak semua orang berpeluang melaluinya, namun kini sebagai pembaca naskhah ini, semua orang boleh rasa pahit getirnya

CHAIYOK! adalah bahasa pasar masyarakat kita yang diinspirasikan daripada sebutan perkataan bahasa Cina dan Korea. Ia diertikan sebagai satu suntikan motivasi yang bermaksud BERUSAHALAH! atau BERSEMANGATLAH!

Relaks Lah! ~ Bonda Nor

(SEM & SS) RM27.00 > RM24.30
Ujian datang dan pergi. Setiap hari kita perlu hadap ujian-ujian kecil. Kadang selesema, kadang anak membentak, kadang pemandu kereta lain memotong cara berbahaya, kadang selipar hilang di masjid. Ya, semua itu ujian berbentuk musibah yang buat jiwa kita gundah dan resah gelisah. Ujian kecil-kecilan sahaja, tetapi setiap hari ada-ada saja halnya!

Kemudian, sesekali Allah hantarkan pula ujian besar. Ada yang rumahnya terbakar, ada yang kemalangan jalan raya hingga meragut nyawa ahli keluarga, ada yang rugi besar dalam perniagaan hingga diisytiharkan muflis, bahkan ada sedang bergelut musibah besar, terpaksa bertarung pula dengan musibah yang lebih besar. Ini kes jatuh ditimpa tangga!

Mahu buat apa? Marah? Menggelabah? Melayankan resah dan gelisah? Jangan. Sedapat mungkin, kita kena cuba kawal perasaan. Jiwa kena kuat dan tak boleh dimanja-manjakan sangat. Banyakkan bertenang. Biar tampak matang dengan sebenar-benar matang!

Wednesday, 1 January 2020

Anggun Mikayla ~ Liza Nur

(SEM & SS) RM28.00 > RM25.20

Dia Mikayla, gadis anggun yang bukan tipikal untuk kau jumpa hari-hari. Aneh! Biarpun kepalanya dilempar batu, telinganya dihentam kata cacian dan tubuhnya disiat luka, dia masih mampu tersenyum buat dunia. Kewujudannya dinafi. Namun, Mikayla tidak ampuh membenci mereka yang membencinya.

“Tak kira apa kau buat, kau masih hodoh kat mata aku. Kulit putih kau. Rambut merah kau. Mata biru kau. Semuanya jelik!” - Kadir

Pertemuan Mikayla dengan Idriz dalam insiden yang tidak dijangka mencipta satu hubungan pelik. Siapa sangka hati Idriz mampu tergolek-golek pada wanita yang ditemuinya dalam versi puntianak itu?

“Kau jumpa hantu, kau laung azan. Kau jumpa perempuan cantik pun, kau laung azan jugak?” – Mikayla

“Orang cakap, kalau lelaki dan perempuan bukan mahram duduk berdua-duaan macam ni, syaitan akan jadi makhluk ketiga. Itu yang aku azan.” – Idriz

Hasutan Iblis ~ Illya Abdullah

(SEM & SS) RM23.00 > RM20.70

Baim seorang jurugambar bebas yang mempunyai keistimewaan melihat dan mengambil gambar makhluk yang tidak dapat dilihat dengan mata kasar. Dia digelar jurugambar hantu.

Keistimewaan yang dimilikinya itu dianggap satu petaka. Dia kehilangan seluruh ahli keluarganya dalam satu malam, angkara manusia yang menjadi hamba iblis. Inspektor Zaim menerima kes-kes misteri yang melibatkan ilmu mistik.

Dia dibantu oleh Detektif Azhnita untuk mengendalikan kes-kes itu. Kesukaran menyelesaikan kes yang ditangani membuatkan dia mendapatkan bantuan Baim, sahabat baiknya yang juga merupakan bekas anggota polis. Setiap kes melibatkan dalang yang sama, iaitu lelaki yang diburu oleh Baim.

“Aku akan cari kau sampai ke lubang cacing!” ~ BAIM

“Baim, jangan biarkan api dendam dan kemarahan kawal hati dan emosi kau.” ~ ZAIM

“Kau tak sanggup bunuh ayah kau? Bukankah dia mahu membunuh kau? Dia nak kau mati sebab kau menentang dia.” ~ IBLIS

Projek Seram: Hutan ~ Faizul Rahim, Sufi Abqari, Julie Jasmin

(SEM & SS) RM24.00 > RM21.60

YAKSHA - FAIZUL RAHIM
Sejak kawan baiknya Roslee meninggal dunia, sikap dan perilaku Azmi berubah 180 darjah. Daripada suami dan ayah yang penyayang Azmi berubah menjadi seorang perengus. Keadaan semakin bertambah parah apabila seorang lagi rakannya meninggal dunia. Sejak itu juga dia sering dibayangi ketakutan yang tidak diketahui daripada mana puncanya, rakan-rakannya satu persatu bangkit menuntut pembelaan dari Azmi. Azmi terpana, dia tidak tahu bagaimana untuk bertindak. Dia bimbang, andai gilirannya tiba. Adakah mampu untuknya bersyahadah?

“SETIAP YANG BERNYAWA ADA JIWANYA”

SUARA HUTAN - SUFI ABQARI
Amirul dan Mika bersahabat baik. Ramai yang maklum akan keakraban mereka. Namun, realiti sebenar terbongkar ketika mereka membawa Zack melancong ke Royale Belum. Zack merupakan seorang penyanyi yang mahu mencari ketenangan setelah mengalami masalah pada peti suara. Kengerian bermula sebaik sahaja mereka mendengar suara hutan dan kemunculan bunga harum sundal malam. Satu per satu perkara ganjil dan kecelakaan berlaku. Siapakah Tijah yang dirantai dan dikurung di sebuah pondok di dalam hutan itu? Adakah Mika dan Amirul masih saling mempercayai? Apakah motif sebenar Zack?

‘MAUT MENJEMPUT TATKALA MENDENGAR SUARAKU’

Engineer Kompeni Sebelah ~ Han Hanif

(SEM & SS) RM22.00 > RM19.80

Service Engineer, Civil Engineer, Mechanical Engineer, Automotive Engineer, Domestic Engineer, Access Engineer, Chemical Engineer, Sales Engineer, Electric Engineer, Nerwork Engineer dan Project Engineer.

“Kau rasa aku yang mana?”

Aku Budak Madrasah ~ Hannan Dhia

(SEM & SS) RM20.00 > RM18.00

Check-list nak masuk madrasah:

Segala jenis alat komunikasi adalah dilarang
Pelajar perlu berpantang selama 40 hari. Ibu bapa tidak dibenarkan melawat anak-anak, segala keperluan dalam tempoh tersebut perlu melalu pihak pengurusan dan warden asrama sahaja kecuali hal-hal kecemasan yang tidak dapat dielakkan.
Pelajar perlu mematuhi semua peraturan yang telah ditetapkan oeh pihak madrasah dan ibu bapa perlu menandatangani surat kebenaran merotan pelajar sekiranya anak mereka melanggar peraturan madrasah.

“Madrasah ini ada bau lokap. Bau penjara.”

Bersangka Baik Dengan Tuhan ~ Syira Lokman

(SEM & SS) RM23.00 > RM20.70

Dunia ini tidak adil,
Ada sahaja duka yang menjenguk,
Ada sahaja sakit yang dirasa,
Ada sahaja dugaan yang menimpa,
Mengapa aku sahaja yang kena?
Mengapa hidup mereka sungguh sempurna?

Bersangka baik dengan Tuhan tidak mudah, tetapi mencuba bersangka baik juga tidaklah susah.
Di setiap ujian yang kita bencikan, dalam setiap sabar yang kita wujudkan, ada kebaikan yang Allah SWT mahu kurniakan. Ada jalan yang Allah SWT mahu tunjukkan.

Di setiap kegelapan yang kita rasa akan hilang segalanya, sebenarnya ada harapan yang akan menyinari hari – hari kita.
Jadi, bersangka baiklah dengan Tuhan, kerana Tuhan tidak pernah kejam.
Dia pasti mendengar.

You'll Never Walk Alone ~ Nik Alia Hayati

(SEM & SS) RM18.00 > RM16.20
Awak,

Saya tahu awak penat.

Saya tahu awak letih sangat.

Awak rasa nak menangis. Awak rasa kecewa.

Sabar ye. Kejao je. Awak pasti boleh hadapinya.

Semua itu ada ganjarannya.

Teruskanlah usaha awak tu. Jangan gusar, jangan bimbang. Awak tak pernah sendirian.

Kita kan ada Dia!

Ketika Hati Dijentik ~ Ain Al' Adiyat

(SEM & SS) RM23.00 > RM20.70
“Allah SWT sayang kau, Ammar. Sebab tu Allah SWT jentik rasa rindu kepada Dia dalam diri kau dan itu sebenarnya yang kau tengah rasa sekarang. Hati kau risau bukan sebab kau bakal kehilangan dunia. Tapi ia sebenarnya isyarat untuk remind kau betapa hati kau sebenarnya sangat rindu kepada Allah SWT.”

Sweet Dream ~ Anwar Wahab

(SEM & SS) RM23.00 > RM20.70
"Sabarlah dalam membimbing dia. Mungkin Allah SWT hantarkan dia sebagai jalan untuk mendidik kesabaran dalam diri kau juga"

"Sabar itu sebahagian daripada iman. Kau tahu kan?"

"Sungguh benar , hakikat bahawa dia inilah yang mendidik saya erti sabar dan mahu terus tetap di atas jalan agama. Dialah yang dihantar oleh Allah SWT sebagai ujian dan melalui dia jugalah Allah SWT mendidik saya bagaimana untuk bersabar. Alhamdulillah.

"Kalau nak didik pasangan tanpa buat dia merajuk dan berkecil hati, bacalah naskah berseni ini. Nak jadikan dia sebagai ratu atau bidadari syurgawi, cari ilmunya daripada buku ini. Your dreams will come true. Insya-Allah."
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...