Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Thursday 18 February 2016

Suami Paksa Rela ~ Shazie Kamaruzaman

Gara-gara frust menonggeng apabila si kekasih curang, Wafa Adlina tekad mulakan hidup baru. Keputusan yang paling sengal diambil. Dia nak kahwin! Tapi, bila pelan dah ada, calon suami pula tak ada. Ah, payah macam ni!

Tiba-tiba, kawan baiknya rekomenkan abang sepupunya sendiri. Satu blind date khas menemukan dia dengan Karl Elliyas, si playboy pencen. Kalau tengok dari segi luaran, Karl memang nampak sempurna. Tapi, bila lelaki itu dah tunjuk perangai sebenar, boleh meletup hati dia sebab menahan geram. Heh!

“Awak serius ke nak kahwin dengan saya ni?”
“Seriuslah. Kalau aku tak serius, aku tak datang sini. Tak datang jumpa Mak Jemah kau tu.”
“Memanglah. Tapi, kenapa awak setuju nak kahwin dengan saya?”
“Sebab kau ni spesial.”
“Apa yang specialnya?”
“Speciallah. Kat mana lagi aku nak jumpa perempuan desperate macam kau ni yang sibuk nak kahwin bila ex-lover dia nak kahwin. Kau ajelah satu-satunya. Hahaha!” ~

Perkahwinan tanpa syarat itu terjalin dengan luar biasa. Tanpa cinta, mereka bisa hidup seperti pasangan suami isteri yang sebenarnya. Sampailah satu saat, muncul Idham dan Jasmine yang sibuk mahu mencipta konflik. Mampukah Karl dan Wafa bertahan? Rasa dalam hati, adakah itu cinta? Atau, hubungan yang seakan-akan rela ini hanyalah kerana terpaksa semata-mata?
*****
(SEM & S/S) RM24.00 > RM21.10