Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Monday 29 August 2016

Motivasi Anak Pintar: Power Parenting ~ Tengku Asmadi

Buku ini lahir daripada persoalan-persoalan yang sering penulis terima selaku pengasas kepada syarikat latihan dan juga merupakan seorang 'Public Speaker' dan motivator terkenal

Antara persoalan dan keluhan ibu bapa yang sering diperolehi ketika ini:
* Anak saya rajin belajar tetapi kenapa tidak cemerlang?
* Saya tahu anak saya ada potensi, bagaiman mahu saya gilap potensinya itu?
* Anak saya dulunya baik kenapa kini berubah watak?
* Anak saya dulunya alim, kenapa sekarang solat pun disuruh?
* Kenapa anak saya malas belajar dan tidak siapkan kerja sekolahnya? Bagaimana nak buat?
* Anak saya pendiam, sedangkan saya ibu bapanya banyak celoteh?
* Sudah berbuih mulut ini bercakap tetapi kenapa macam masuk telinga kanan dan keluar telinga kiri?

Penulis merasakan sudah sampai masanya untuk ibu bapa berubah walaupun tidak dinafikan ibu bapa mempunyai gaya yang unik dan tersendiri dalam mendidik anak-anak. Persoalannya adakah gaya keibubapaan mereka itu positif atau negatif? Ibu bapa sememangnya mahu memberikan yang terbaik buat anak-anak. Tetapi sedarkah ibu bapa, ada waktunya mereka melakukan kesilapan tanpa mereka sedari? Bagaimana pula cara untuk memperbaiki kesilapan itu?

Bertolak daripada itu, penulis kongsikan dalam buku ini tip keibubapaan termasuk memberi peluang kepada ibu bapa untuk sama-sama menilai tahap sebenar keibubapaan mereka.
*****
(SEM & S/S) RM20.00 > RM17.60