Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Thursday 29 December 2016

Aku Tetap Setia ~ Ameera Ameer

(SEM & S/S) RM23.00 > RM20.20

“Kadang Allah sembunyikan matahari, Dia datangkan guruh dan kilat. Kita bersedih dan tertanya ke mana menghilangnya matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi”

Begitulah kisah Ku Ariff dan Dania. Ujian yang telah Allah hadirkan semakin mematangkan mereka dalam melayari bahtera rumahtangga malah telah menguatkan lagi cinta mereka. Malah kebahagiaan itu menjadi lebih indah lagi apabila diserikan pula dengan kehadiran tiga cahaya mata yang sering kali mencuit hati walau kadang kala agak memeningkan kepala. 

“Baby ni sibuk aje!” – Ku Aidil 
“Elehh…baby cakap yang betullah tu. Baby nampak abang main games tembak-tembak dekat computer.” – Ku Amna 
“Dengki, bukannya abang susahkan baby pun.” – Ku Aidil 
“Baby bagitau papa abang ejek-ejek baby macam tu. Biar papa gunting lidah abang. Biar abang tak ada lidah lagi. Biar abang dah tak boleh cakap lagi lepas tu. Ha, padan muka.” – Ku Amna 

Sekuat mana pun cinta tetap akan ada rasa cemburu dan curiga. Kemunculan Qhaiser secara tiba-tiba di dalam kehidupan mereka membuatkan Ku Ariff mula menyimpan rasa. Apatah lagi apabila mengetahui status lelaki itu yang sudah pun bergelar duda beranak dua. 

“Lepas ni jangan jumpa dia lagi. Abang tak nak nanti abang pulak yang jadi single daddy!” – Ku Ariff
“Cemburulah tu!”- Dania 
“Tak cemburu tapi jealous!” – Ku Ariff 
“Abang, I love you tau..”- Dania 

Bagi Dania, biarlah datang walau seribu lelaki seperti Qhaiser sekalipun namun Ku Ariff tetap lelaki yang bertakhta di hati. Dan, dia akan tetap setia sehinggalah nyawa dibawa pergi. Namun, siapalah mereka untuk menidakkan kekuasaan Ilahi. Ketika sedang enak diulit bahagia yang disirami dengan gelak tawa, mereka sekali lagi diuji dengan sesuatu yang lebih menyakitkan lagi memeritkan. Mampukah Ku Ariff dan Dania bertahan? Atau reda dengan ketentuan yang telah ditetapkan oleh-Nya?