Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Thursday 18 May 2017

Berarak Awan Cinta ~ Syina Hamdan

(SEM & S/S) RM30.00 > RM26.40

KERANA trauma dengan kejadian pembunuhan kedua orang tuanya, Azza Humaira Azlan Hisyam menumpang kasih di rumah ayah saudaranya. Namun kemunculannya menimbul rasa cemburu...

ARIQ ZIAD tidak menyangka kunjungan dia ke kampung untuk mengendalikan projek syarikat keluarga bertukar tragedi. Lain niatnya, lain pula fahaman orang kampung sekali gus mengharu-birukan perjalanan hidupnya.

“Macam inilah. Saya cadangkan kita nikahkan aje mereka berdua ni.” Pak imam memberi cadangan.
“Nikah?” Serentak Azza, Ariq dan Munira bersuara.
Tersentak semua yang ada di situ akibat jeritan mereka bertiga. Paling memeranjatkan apabila Munira turut sama terjerit. Lain yang dirancang, lain pula yang jadi! Apa Manaf buat ni? Tak boleh harap langsung!
Pantas Pak Long Aziz menoleh pada Munira.
“Kau dah kenapa, Ira?” Berkerut dahinya. Sungguh, dia pelik bila Munira turut membantah cadangan bernas pak imam. Bukan ke sepatutnya Munira menyokong sama?
“Tak, tak mungkin.” Ariq menggeleng berkali-kali.
“Tak nak, kak. Tak nak.” Azza menggeleng tidak mahu.

ARIQ yang keras hati, tidak mudah terpikat pada perempuan, rupanya tercabar dengan gerak-geri gadis bernama Azza ini...

“Kau nak kata akulah nyamuk tu, kan.” Bisikan lembut ditutur dekat dengan telinga Azza. Sengaja menguji ketebalan benteng hati gadis yang baru dinikahi ini.
“Mana ada!” Azza membentak kuat. Hesy, mamat ni. Main peluk-peluk pula.
“Kau tahu kan nyamuk hisap darah. Hurmmm…” Ariq masih dalam mood mengusik.
“Errr…” Azza kaku. Tak terluah untuk membalas kata. Terasa nafas Ariq menyapu lembut pipinya.
“Jangan risau. Nyamuk yang ini spesies baik-baik. Dia tak hisap darah tapi…” Ariq rapatkan wajahnya pada pipi Azza, gadis yang baru dikenalinya itu.

“I can’t fly right now. For the time being, I will ask Elias to deal with that matter. I will monitor from here. Just e-mail me the details.” – Azza
“Who are you actually, wifey? You’re not an ordinary kampung girl.” -Ariq

AKAN bertahankah ikatan perkahwinan tanpa rela ini? Mampukah Azza Humaira lari dari mendung yang memayungi dirinya? Dan, apakah Ariq akan kekal setia di sisi Azza apabila mengetahui siapakah sebenarnya diri Azza?