Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Friday 13 April 2018

Jadikan Aku Co-Pilotmu ~ El-Husaini

(SEM & SS) RM27.00 > RM23.80

Hisy, geramnya! Mama aku ni pun satu, paksalah aku kahwin dengan mana-mana pilot, aku tak kisah. Dengan rela hati aku terima nikahnya, tahu tak?

KEHIDUPAN Tengku Maria Sherina tidaklah seindah kehidupan seorang berketurunan raja yang lain. Berbapa tirikan seorang lelaki yang tegas, membuatkan Sherina ingin lari dan mengubah nasibnya dan mama. Kerana itu dia berusaha keras mengejar cita-citanya menjadi seorang peguam.

“Awak ni pilot, kan?”
Harriz ketawa, namun dia tetap juga mengangguk.
“Tapi, saya rasa awak tak sesuailah jadi pilot.”
“Kenapa pula?”
“Sebab awak memang pandai jual minyak pada perempuan. Jadi, saya rasa awak lebih sesuai jadi playboy atau maybe kerja yang lebih ke arah bidang tu,” jawabku selamba.
“Awak rasa macam tu? Hurm... maksudnya, minyak yang saya jual ni berkualiti juga ya sehingga awak pun tertarik.”
“Satu lagi, awak memang suka perasan,” ujarku.
“Tapi saya selalu perasan benda yang betul,” jawab Harriz seakan-akan berbisik.

NAMUN, impiannya untuk bersuamikan pilot terkubur tatkala lelaki itu sudah pun bertunang. Kerana tidak mahu kecewakan wanita lain, Sherina membawa diri ke Australia.

“Maafkan I tapi I memang tak dapat terima you sampai bila-bila pun.”

“But I still love you, Sherina. Perasaan I pada you tetap sama seperti dulu. Cukuplah sekali I terpaksa serahkan you pada Rayyan.”

SAAT kebenaran terlerai, mampukah Sherina mencintai Harriz sepenuh hati?