Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Friday 6 April 2018

Usu Lijah ~ Zaifuzaman Ahmad

(SEM & SS) RM28.00 > RM24.60

Jasmin diburu keresahan setelah kematian Usu Lijah. Dia dapat rasakan yang bayangan Usu Lijah sentiasa berada di mana-mana untuk mengganggunya. Di sekolah ketika mengajar jiwanya tidak tenteram. Dia bagaikan terdengar suara Usu Lijah memanggil-manggil namanya. Di rumah semasa nak melelapkan mata, kelibat Usu Lijah sering melintas di kelopak matanya. Membuatkan dia susah nak tidur. Bayangan Usu Lijah sentiasa menghantuinya.

Setelah kematian Usu Lijah, keadaan kampung jadi huru-hara. Penduduk kampung sering diganggu oleh bayangan Usu Lijah. Selagi dia tak dapat apa yang dihendaki, selagi itulah dia akan menjelmakan diri tak kira siang mahupun malam. Yang paling terkesan ialah Pak Zaki dan Mak Bedah. Kedua-dua orang tua ini adalah mangsa seterusnya selain Jasmin.

Pak Long Din dan Imam Zakaria telah cuba menghalau gangguan ini tapi tidak berjaya. Malah makin ramai yang kena rasuk. Siapa sebenarnya Usu Lijah? Kenapa Usu Lijah sering memburu Jasmin? Siapa pula Imam Zakaria? Kenapa orang tua Jasmin pula dikaitkan dalam hal ini?