Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Monday 28 May 2018

Dia... Setajam Kaktus ~ Ella Syasdhia

(SEM & SS) RM26.00 > RM22.90

Aku Ummu Aiman atau mesra digelar Iman. Aku sebatang kara dan menumpang kasih Muhamad A’zaidy, lelaki yang aku sayang. Muhammad segak, berkaca mata dan diminati ramai. Tapi bagi aku dia tak sesegak mana pun.

Dia tak romantik dan berhati keras. Senyumannya manis tapi mahal. Mengalahkan harga sejongkong emas. Susah nak tengok! Mulut pula tajam, setajam kaktus.

“Kau buat ke?” – Muhammad.
“Mestilah... Maaflah kalau tak sedap. Baru pertama kali buat. Belajar dekat internet.” – Iman.
“Boleh tahan. Sedap... Inti dia pun sedap. Tak sangka kau pandai buat karipap. Tapi rupanya sangat buruk! Seumur hidup aku, tak pernah lagi aku tengok karipap yang senget benget bentuknya. Sekali pandang macam karipap. Dua kali pandang bentuk gajah pun ada juga.” – Muhammad.
Kisah bermula bila aku terjumpa seorang bayi di dalam kotak pencuci baju syarikat Muhamad. Anak siapa ni? Ada kaitan dengan Muhammad ke? Kenapa budak ni diletakkan depan pintu rumah aku?