Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Thursday 31 January 2019

Mata ~ Khairul Aswad

(SEM & SS) RM23.00 > RM20.20

Ketika Syah mencari bahan untuk penulisan terbarunya, dia bertemu dengan beberapa kejadian misteri dan menakutkan yang langsung tidak pernah terlintas dalam fikirannya.

“Apa yang abang nampak tadi?”
“Itu bukan saya, bang. Sumpah itu bukan saya.”

“Hantu galah?”
“Aku pun tak tahu nak klasifikasikan jenis hantu tu.”

“Sumpah tak ada. Saya perhatikan aje bang rebab tu. Memang tak ada apa yang akan membolehkan benda tu berdiri dengan sendirinya.”
“Itulah yang saya nak ceritakan ni bang. Mula-mula tu saya anggap benda tu sekadar mainan mata saya aje. Entahlah. Susah nak explain juga sebenarnya.”

“Ada satu benda berbungkus macam kain kapan tengah melekat di siling bilik Ita sekarang ni bang. Bahagian muka dia terbuka dan dia sedang renung ke arah Ita sekarang ni.”

Mata tidak pernah menipu. Mata juga adalah saksi utama.