Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Friday 8 November 2019

Tiket Syurga Seorang Isteri ~ Ustazah Noor Laila Aniza Zakaria

(SEM & SS) RM20.00 > RM18.00

“Saya dan suami sama-sama bekerja. Namun, kerja rumah saya yang buat daripada memasak, membasuh, menyediakan makan pakai dan mengurus anak-anak. Suami adalah tolong sikit-sikit ambil syarat. Kalau anak-anak memang semua melekat pada saya. Saya yang suapkan makan, tukar lampin, mandikan si kecil dan menyusu sepenuhnya. Ayahnya hanya tahu bermain saja dengan anak. Saya dah macam hamba dalam rumah. Akhirnya saya jadi penat dan letih … .”

Ini salah satu kisah yang dikongsikan dalam buku ini. Ia masalah yang sering berlaku dalam rumah tangga seharian yang jika tidak ditangani lebih awal boleh membawa keretakan dalam rumah tangga.

Dengan pengalaman ‘sebenar’ kehidupan yang penulis lalui, juga garapan pengalaman orang sekeliling yang tidak didedahkan identitinya ditambah pula buah-buah nasihat serta panduan ilmu fiqh, komunikasi, serta skil kehidupan, semua kisah di dalam buku ini digarap dengan kemas dan penuh informasi tetapi santai untuk sajian mata dan minda pembaca.

Hidup ini perlu ada matlamat yang jelas, mahu bahagia dunia akhirat. Mahu bahagiakan orang sekeliling. Namun, bahagia ini perlu didoakan, perlu diusahakan, perlu dicari. Menghadapi ujian dengan persediaan ilmu yang lengkap adalah cabang penting dalam kehidupan. Justeru, pilihlah untuk bahagia. Jangan berputus asa.