Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Monday 16 December 2019

Operasi Cinta Haqiel ~ Sara Irdina

(SEM & SS) RM35.00 > RM31.50

Siapa sangka di sebalik seragam pengawal peribadi dan bertopi itu adalah seorang gadis bernama Ainan Syahira. Pertemuan dengan seorang yang menjengkelkan ketika bertugas, mencetuskan perbalahan.

“Sorry, aku tak suka cari pasal. Tapi kalau ada yang cari pasal juga, memang aku tak akan biarkan dia balik dengan dua belah kaki.” ~ Ainan
“Macam mana, Cik Boboy? Nak saya patahkan kaki awak ke? Sebab saya pun tak akan biarkan orang yang serang saya, balik dengan dua kaki.” ~ Haqiel

Ainan tidak menjangkakan lelaki itu adalah rakan sekerja dan sepasukan dengannya. Dalam Ainan menidakkan kehadiran Haqiel, ada rasa yang cuba dinafikan sekeras-kerasnya. Bagi Haqiel pula, jawapan ‘tidak’ daripada Ainan dianggap ‘ya’ baginya walaupun dirinya ditolak berkali-kali. Namun mengapa tiba-tiba Haqiel berputus asa untuk terus memiliki gadis pujaannya?

“Anggap saya tak pernah wujud dalam hidup awak. Boleh juga anggap saya bagaikan mimpi ngeri yang awak mahu lupakan sebaik sahaja awak terjaga.” ~ Haqiel
“Haqiel, janganlah buat aku macam ni. Kau nak aku kahwin dengan kau, kan? Aku setuju. Kita kahwin dan tinggal di sini.” ~ Ainan

Mampukah Ainan membuat Haqiel kembali memandangnya sedangkan seboleh mungkin Haqiel menjauh? Benarkah ada konspirasi di sebalik kejadian-kejadian yang menimpa pasangan itu? Siapakah dalangnya?