Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Wednesday 11 March 2020

Sayap Juita ~ Zill Ailie

(SEM & SS) RM26.00 > RM23.40

Benarkah perempuan dan lelaki tidak boleh menjadi kawan selamanya?

Amylea dan Dean, salah satu kisah kawan baik yang akhirnya ‘terbabas’ rasa. Namun, segalanya bagai tak terluah. Sehinggalah mereka berada dalam situasi memaksa dan Amylea terpaksa meminta pertolongan Dean.

“Trial and error kita lain sikit. Kita kena kahwin dulu.” – Dean.

Berkahwin dengan kawan sendiri, bukan yang Amylea mahukan. Apatah lagi, Dean Hanafi itu adalah teman baik bekas kekasihnya. Tapi, dia terima juga cadangan Dean. Lebih baik dia berkahwin dengan lelaki yang dikenali hati budi dari lelaki yang dia tak kenal.

“Kita trial and error sampai jadi.” – Dean.

Bagi Dean pula, ini peluang keemasan untuk dia sentiasa berada di samping Amylea, wanita yang telah buatkan hatinya jatuh cinta. Dia mahu memiliki Amylea sepenuhnya. Namun, apa yang Amylea lakukan buat dia sangat-sangat kecil hati.

“Kalau you tak boleh nak sayangkan I. Please… do respect me.” – Dean.
“I perempuan Dean. I cuma nak prevent kalau apa-apa terjadi.” – Amylea.
“Prevent apa? Prevent daripada mengandung? You tak nak ada anak dengan I?” – Dean.

Amylea keliru. Dia tak tahu apa yang dia mahu sebenarnya. Awalnya dia hanya ingin jadikan Dean sebagai alasan untuk dia menolak kemahuan orang tuanya. Tapi bila menjadi isteri Dean, dia jadi takut jika dia ditinggalkan. Dan tindakannya buatkan Dean menjauh.

“Kalau you tak bagi I sentuh you, you should tell me earlier, Amy.”- Dean.

Keadaan yang sudah sedia keruh menjadi makin gelap bila tiba-tiba wanita bernama Elisa muncul. Amylea terus jadi buntu. Yang dia tahu, Dean tak pernah ada hubungan dengan mana-mana wanita sebelum ini. Jadi, apakah Elisa itu adalah alasan Dean untuk membuatkan mereka terpisah jauh?