Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Monday 5 October 2020

Coffee Sara ~ Ieya Sya

(SEM & SS) RM30.00 > RM27.00

Dianggap sebagai ‘pesalah’ selama bertahun-tahun menjadikan Sara seorang yang paranoid, menyendiri dan menutup diri sendiri dari dunia luar. Apatah lagi yang menjatuhkan hukuman itu adalah Kifli, darah dagingnya sendiri.


Hadirnya Faz, seorang lelaki halimunan di alam mimpi membuka ruang untuk dia melarikan diri dari realiti. Disangka cuma teman ilusi mimpi, rupa-rupanya Faz wujud di alam realiti. Mereka berjanji untuk bertemu setelah wujud rasa indah antara mereka.

“Cukup tujuh kali kita bertemu dalam mimpi ni, kita jumpa di dunia sebenar.” – FAZ

Tiba-tiba Adam muncul sebagai penyewa rumah. Seorang lelaki yang adakalanya menjengkelkan dan adakalanya menyenangkan. Entah kenapa Sara merasakan Adam sentiasa ada untuknya. Sentiasa menjadi penyelamatnya. Setiap kali dekat dengan lelaki itu, ada getar debaran di dadanya. Ada rasa indah di jiwa. Macam mana dia boleh jatuh hati kepada dua orand lelaki dalam masa yang sama?

“Aku mula cintakan kau, Sara...” – FAZ
“Saya takut kalau awak cuba terima saya selepas tahu saya cintakan awak.” – ADAM
“Ya, saya cintakan dia!” – SARA

Namun satu nota merubah segalanya, termasuk kisah cinta mereka. Rahsia dan kisah sebenar punca kejadian Sara menjadi ‘pesalah’ mula terbongkar. Mereka semua terlibat.

Siapakah sebenarnya yang bersalah dalam kejadian itu? Siapakah lelaki yang menjadi pilihan Sara dan layak menerima cintanya?