Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Wednesday 21 October 2020

Tertulis Kita Sampai Syurga ~ Aalin Amily

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.50

Tidak pernah terlintas di fikiran Arya Darlina akan berkahwin pada usia yang sangat muda. Dek kedegilan dan kehidupannya yang terlalu sosial, dia tidak dapat menolak. Terpaksa dalam rela, dia akur menjadi isteri kepada Luthfi Hakimi. Paling mencabar adalah apabila dia harus menerima hakikat yang dia adalah ibu tiri. Gila! Diri sendiri belum lurus, masakan dipertanggungjawabkan untuk menguruskan anak-anak? 

"Janganlah panggil mami. Macam tua aje panggil macam tu. Panggillah sister." - Arya 
"Kenapa panggil sister pulak, Arya?" - Luthfi 
"Biarlah! Arya tak bersedia lagi tau nak jadi ibu. Apa salahnya panggil sister? Bukan wajib pun panggil mami, mama, semua." - Arya 

 Dek layanan dan sikap baik Luthfi, akhirnya bunga-bunga cinta terbibit dalam hati Arya. Semakin hari hidupnya terasa bahagia dan lengkap dengan suami dan anak-anak. Naufal yang sudah lama memendam perasaan kepada Arya tetap tidak berputus asa meskipun Arya sudah menjadi milik lelaki lain. Tidak cukup dengan itu, Fiona juga datang menagih kasih Luthfi. Kebahagiaan yang diimpikan tergugat dengan pelbagai dugaan. 

 "Dulu Fiona, sekarang Arya pulak. Tak layak ke aku untuk bahagia macam orang lain? Aku tak mintak banyak. Aku cuma nak orang sayangkan aku seperti aku sayangkan mereka. Tapi apa yang aku dapat? Nothing!" - Luthfi