Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Wednesday 6 October 2021

Tergenggam Setia ~ Sara Irdina

(SEM & SS) RM30.00 > RM28.00

Dalam waktu yang singkat, Faiha menerima kehadiran Aidan dalam hidupnya tanpa mengetahui sikap sebenar lelaki itu. Saat baru bergelar isteri, dia sudah dihidangkan dengan sakitnya derita. Namun Faiha tetap berpegang pada satu prinsip. Aib suami perlu ditutup rapi. Biarpun apa yang dilalui bagai menjerut diri. 

“Kenapa abang layan saya macam ni? Kita baru aje kahwin. Besar sangat ke salah saya tadi?” - Faiha 
“Aku boleh jadi pelindung kau. Tapi aku juga boleh hancurkan hidup kau kalau kau berani cari pasal dengan aku. Kalau kau nak aku jadi suami yang baik untuk kau, pastikan kau jadi isteri yang baik untuk aku dulu.” - Aidan 

Walau sudah kerap berjanji akan berubah dan takkan menyakiti, namun Aidan gagal menepati. Peluang yang diberi berkali-kali, seolah tak dihargai. Akhirnya benteng kesabaran Faiha semakin rapuh. Ditambah lagi dengan tuduhan yang dia buta menilai cinta oleh orang sekelilingnya. 

“Abang tahu abang bersalah. Abang pernah berjanji tak ulangi lagi kesilapan tu, tapi abang mungkir.” - Aidan 
“Faiha terima abang seadanya. Tapi bila bertubi-tubi disakiti, Faiha akui yang Faiha tak kuat lagi.” - Faiha 

Mampukah Aidan membuktikan dia sudah menjadi ‘Aidan’ yang baru kepada Faiha? Masih adakah peluang untuk mereka terus bersama atau ikatan mereka bakal terputus demi kehendak keluarga?