Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Saturday 1 January 2022

Wisata Terbang Inspirasi: Himpunan 50 Jurnal Si Pengembara! ~ Ida Ra

(SEM & SS) RM30.00 > RM29.00

"Kata orang, tidak lengkap pengembaraan di Aceh jika tidak merasa sendiri enaknya Kopi Aceh. Kopi Aceh sangat istimewa dan berasal dari Gayo, kawasan pergunangan Taman Negara Leusseur. Sangat enak menghadam setiap kata di toko buku sambil manghirup kopi Aceh."
- Shafiq Azli

"Bumi Allah ini maha luas, saujana pandangan. Kembara ke segala pelosok dunia membuka mata dan minda kita untuk mangagungkan kebesaran ciptaan-Nya."
- Mustaffa Siraj

"Ini cerita pengalaman pertama saya ke luar negara hanya bersama dengan seorang rakan, tanpa ahli keluarga. Ya, bunyinya sangat tidak adventurous kan? Saya memang tidak begitu berani mencuba. Saya sendiri hairan bagaimana saya boleh membuat keputusan spontan untuk ke luar negara hanya bersama rakan saya."
- Nurul Aini Ahmad

"Ini bukan propaganda komunisme! Ini catatan sambutan Hari Kemenangan Perang Dunia Kedua di Odessa, Ukraine. Zaman kini, komunisme dianggap ketinggalan dan tidak sesuai dalam membina daya saing insani."
- Azizul Ismie