Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Thursday 10 November 2022

Gharib ~ Intan Aidda

(SEM & SS) RM24.00 > RM23.00

Mya, hidupnya seperti terperangkap dalam satu ruang yang memberikan dia kelebihan untuk melihat kematian yang bakal berlaku melalui mimpinya. 

“Kau bunuh mak kau sendiri.” 
Kenyataan tersebut sukar untuk diterima. Mana mungkin dia tergamak hendak membunuh ibu kandungnya sendiri. Namun, tiada siapa yang percaya. Bukan itu sahaja, dia turut dituduh gila gara-gara menceritakan mimpi-mimpi aneh itu kepada semua orang. 

“Mimpi tu satu petunjuk? Come on, doctor! Takkanlah awak percaya dengan cerita mengarut macam ni?” - Kyle
“Aku tak mengarut! Apa yang aku cerita pada korang tadi semuanya betul. Aku tak tipu!” - Mya 
“Hei, kau ingat kita orang ada masa ke nak layan semua cerita mengarut kau? Aku tahu, kau sengaja reka cerita yang bukan-bukan sebab kau nak tutup salah kau, kan?” - Kyle 

Kyle, inspektor polis yang menyiasat kes kematian Anisa mengesaki Mya sebagai suspek sejak awal lagi. Lebih menguatkan tuduhan itu apabila dia menemui Mya di tempat mayat Anisa ditemui. Namun, kerana tidak mempunyai bukti yang kukuh, dia gagal untuk mendakwa Mya. 

“Kau adalah pembunuh tu.” - Kyle “Kau ada bukti ke nak tuduh aku?” - Mya 
“Aku akan cari bukti tu sampai dapat dan bila aku dah jumpa, aku sendiri yang akan heret kau ke muka pengadilan.” - Kyle