Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Thursday 12 February 2015

Dia Isteri Pilihan ~ Nurfaza Alisya

“Maafkan saya Encik Reza. Saya bukanlah gadis yang terlalu baik untuk Encik Reza. Encik Reza tidak tahu masa silam saya. Eloklah rasanya Encik Reza cari pengganti lain, yang lebih elok daripada saya.” - Zara Natrah
“Siapa pun awak, buruk macam mana pun awak, saya tetap akan bahagiakan awak. Percayalah pada saya.” - Ameer Reza

Demi melindungi dirinya daripada kekejaman bapa saudara, akhirnya Zara Natrah menerima lamaran Ameer Reza. Dalam masa yang sama dia tetap berasa bersalah terhadap Sofura kerana Ameer Reza telah memutuskan pertunangan dengan gadis itu. Hancur remuk hati Sofura apabila Ameer Reza lebih memilih seorang gadis tukang cuci yang tidak berpelajaran tinggi berbanding dengannya.

Pertemuannya dengan Hafizi membuatkan jiwa Zara Natrah resah. Lelaki itu tahu masa silamnya. Dia bimbang rahsianya itu terbongkar, apatah lagi Hafizi adalah sahabat Sofura yang sentiasa mencari jalan menyingkirnya daripada hidup Ameer Reza.

Namun, masa silamnya terbongkar juga dan tanpa pengetahuan sesiapa, Zara Natrah telah disembunyikan oleh Ameer Reza di rumah yang dibelinya. Teruk Zara Natrah dikecam dan dicemuh oleh Ameer Reza tentang masa lampaunya. Hatinya disakiti dan dilukai suami sendiri. Namun, kerana dia adalah isteri pilihan Ameer Reza, suami yang mula dicintai, Zara Natrah tetap menerima dengan sabar.

Pertunangan semula antara Ameer Reza dan Sofura membuatkan Zara Natrah menangis. Namun, dia harus reda kerana dia adalah punca Sofura dan Ameer Reza putus tunang dahulu. Zara Natrah pasrah jika dia dimadu atau dicerai. Tapi, mampukah dia terus bertahan begini tanpa kasih sayang seorang suami dan ayah untuk anak yang bakal dilahirkan nanti?
*****
(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30