Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Tuesday 29 March 2016

Cerita Budak Design ~ H. Benjamin

“Masa aku masih setahun jagung, bila cikgu mengajar di sekolah tentang subjek cita-cita, jawapan yang aku ada mesti tak lari dari rakan-rakan sekelas lain. Ada doktor, ada firemen, ada tentera. Well, maybe once, I do told that I wanted to be a Superhero.

Menjadi seorang designer bukanlah sentiasa berada pada kedudukan teratas dalam list cita-cita aku. Heck, it was not even on the list. But somehow, ia terjadi, dan sebagaimana orang-orang tua dulu, ustaz-ustaz serta ustazah- ustazah sering sebutkan, things happen for a reason. Tapi diorang cakap dalam Bahasa Melayu-lah. #Duh.

Jadi, aku rasa takdir aku menjadi seorang designer sangat penuh dengan hikmah. Walaupun kadang-kadang, aku masih lagi terkeliru. Jadi, untuk aku hilangkan kekeliruan tu, aku tulis buku. Supaya, satu hari nanti bila aku terkeliru lagi, aku baca buku ni, boleh buat aku tersedar kembali bahawa satu masa dulu aku adalah seorang designer yang ada visi . Ataupun tidak.
Who cares?”
*****
(SEM & S/S) RM20.00 > RM17.60