Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Wednesday 20 July 2016

Seorang Maisara ~ Fitri Lyiana Amir

Payahnya menjadi seorang Maisara. Kerja di pasar pun orang kacau. Berjalan pulang ke rumah pun ada si pasangan Haji dan Hajah tak senang duduk tengok dia berlenggang. Itu belum termasuk Mak Su Kiah. Ada sahaja yang tak kena pada dirinya di mata mereka.

Apabila dia berubah...dicopnya sebagai ahli neraka yang tak sedar diri. Ujian datang semakin menjadi-jadi. Itu belum lagi apabila Firdaus dan Rayyan muncul di Kampung Kenanga. Dijaja cerita yang dia ada skandal dengan salah seorang daripada jejaka tampan dari bandar itu. Difitnah lagi yang dia mengandungkan anak luar nikah...astaghfirullah!

“Sebenarnya, Mira…mengandung.”

Hah hambek! Nak tuduh orang sangat, tengok-tengok anak kesayangan yang memalit noda di wajah keluarga.

Di saat ada yang mula menyedari istimewanya seorang Maisara, lamaran diterima tanpa diduga.

“Kau dengar tu, Rayyan? Kalau kau terlambat, nanti Maisara jadi milik orang lain. Putih mata kau nanti. Bukan calang-calang orang yang hendak bermenantukan Maisara. Aku cadangkan kau lamarlah Maisara tu cepat-cepat sebelum kau menyesal.” - Firdaus

Terdiam Rayyan. Hatinya gelisah. Kata-kata itu benar.

“Saya memang nak jadikan Maisara sebagai isteri saya. Itu pun kalau Maisara sudi.” - Rayyan
“Aku cintakan Rayyan. Jangan cabar aku, Maisara!” - Aqila
“Qila…aku sendiri pun tak tahu sama ada aku sempat bernikah atau tidak...” - Maisara
*****
(SEM & S/S) RM22.00 > RM19.40