Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Monday 1 August 2016

Cinta 1000 Bunga ~ Aina Meira

Maihanni, gadis cilik sering mencuri hati sesiapa yang mengenalinya. Namun cintanya setia pada Zafrul walaupun jarak dan masa memisahkan mereka.

"Bukan begitu Mai, Zaf terlalu sayangkan Mai sebab itu Zaf lakukan semua ini. Zaf tak sangka lain pula yang jadi,” katanya tulus dari lubuk hati.
Mak Ngah Ros, dendam yang tidak pernah padam pada ibu Maihanni telah mengheret beliau menjadi mangsa tohmahan.

“Orang buat salah mana nak mengaku! Saya bukan cakap kosong! Saya ada bukti! Dekat KL tu, dah bernanah telinga saya ni kak! Semua orang bercakap pasal Hanni. Malu saya kak! Nasib baik akak tak ada di KL, kalau tak akak lagi rasa malu! Kalau arwah ada, lagi bertambah malu sebab anak gadis yang disanjungnya sanggup menconteng arang di mukanya!”

Rezzal, berbekalkan pengalaman hidup yang lalu, cuba mencari suri hatinya. Perwatakan 'Honey' begitu mengusik jiwa lelakinya.

"Jika Honey sudi menerima saya, seribu kali saya sudi menerimanya.” Rezzal meyakinkan Maihanni.

Chef Syamil, peminat misteri yang pemalu. Mencintai Maihanni dalam diam. Dia cuba memikat hati gadis ini dengan kepakaran memasaknya. Mungkinkah Maihanni terpikat dengannya?

Mahanni dalam dilema, di antara Zafrul, Rezzal dan Syamil, siapakah yang bertakhta di hatinya? Sesungguhnya, pilihan yang terbaik itu datangnya dari Yang Maha Esa. Cinta 1000 bunga, kasih itu mekar untuk siapa?
*****
(SEM & S/S) RM30.00 > RM26.40