Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Friday 9 September 2016

Cinta Lelong ~ Sakura Ria

Dia menawan. Dia hebat. Dia punya segala-galanya kecuali satu perkara…cinta! Ya,dia tidak punya itu kerana dia percaya cinta sejati sudah tidak wujud di muka bumi ini. Dialah Ammara Delisha, pemain cinta terulung abad ini.

Gelaran pemain cinta itu disandang penuh bangga demi sebuah dendam yang masih belum terlunas. Setiap sakit yang ditanggungnya perlu dibayar dengan harga yang sama kerana semuanya terlalu pahit untuk ditelan sendirian.
Ikhtar Wazien. Lelaki yang berani menyentap Ammara Delisha daripada dunia ciptaannya sendiri. Keberanian lelaki itu jugalah yang telah hadirkan pelbagai rasa dalam hati Ammara Delisha.
“Ara,jom kahwin?” – Ikhtar Wazien
“Ikhtar, janganlah main-main I tak suka ok. I datang jumpa you bukan sebab nadengar jenaka bodoh you ini.” – Ammara Delisha
“I nak you. Itu bukan perkara main-main Ara sebab I bukan pemain cinta seperti you.”– Ikhtar Wazien
Betapa banyak kali pun Ikhtar Wazien mencuba, Ammara Delisha tetap dengan pendiriannya. Janji lelaki tidak boleh dipercayai! Dia tidak mahu menyandarkan hatinya pada sembarangan lelaki kerana sejarah lampau banyak mengajarnya tentang hal yang satu itu.
“Katakan I beli cinta you, agak-agak berapa harganya?”- Ikhtar Wazien
Degilnya seorang Ammara Delisha hingga cintanya dilelong tanpa dia tahu berapa harganya.
Namun, apakah yang bakal terjadi bila cinta yang dilelong itu sebenarnya jauh lebih bernilai daripada apa yang disangkanya selama ini? Katanya, cinta sejati hanya wujud dalam kisah dongeng sahaja. Dia telah tersilap!
*****
(SEM & S/S) RM26.00 > RM22.90