Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Friday 28 October 2016

Selamanya Di Sisiku ~ Dhila Asyfa

Penyatuan mereka di atas pilihan keluarga. Dafina Eryna yang ditinggalkan kekasihnya menerima Elman Akhil tanpa sebarang bantahan.

Alam perkahwinan mereka cukup bahagia umpama mimpi jadi nyata. Elman seorang penyabar, Eryna kadang kala menyimpan seribu satu rahsia. Perbezaan tidak menghalang mereka menyemai rasa cinta bersama.

“Abang tak pasti apa yang menganggu fikiran Eryna. Cuma satu yang abang minta, Eryna jangan cuba sembunyikan apa-apa daripada pengetahuan abang. Setiap apa yang Eryna pendam selama ini, abang perlu tahu. Sebab, abang suami Eryna.” – Elman Akhil

Bahagia yang diharap akan sentiasa mekar dan berbunga diduga dengan takdir Illahi. Elman hilang di kawasan ladangnya. Hati Eryna resah gelisah.

Dalam tidak sedar, Hazri Iskandar datang kembali di dalam hidup Eryna. Menguji hati seorang wanita yang sedang kehilangan suaminya.

“Hanya satu sahaja yang saya harap awak lakukan sekarang ni. Doakan semoga Abang El selamat. Dan, Hazri mungkin awak tak faham apa maksud ayat saya selama ni. Saya tak nak jumpa dan lihat muka awak lagi. Cukuplah kehadiran awak kusutkan fikiran saya. Hati dan perasaan saya sekarang ni hanya untuk Elman seorang.” – Dafina Eryna

Pengharapan kembali bersinar apabila Elman ditemui selamat. Namun, sinarnya seakan pudar dengan keadaan Elman yang cukup menguji hati dan perasaan Eryna.

“Abang pernah tanya saya satu soalan dahulu. Kalau lelaki yang ada di hadapan saya ni bukan lelaki yang sama selepas ni, saya akan tinggalkan abang ke?”Berkerut dahi Elman mendengar apa yang aku katakan.

“Saya akan tetap setia dengan abang.”

Dugaan demi dugaan melanda. Setiakah Elman Akhil? Dapatkah Dafina Eryna bersama hingga ke akhir dengan lelaki yang cukup asing baginya?
***
(SEM & S/S) RM22.00 > RM19.40