Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Friday 14 October 2016

Teka Hati Dia ~ Emma Mariam

Kerana takut kariernya sebagai wartawan musnah begitu sahaja, Yuhana tekad untuk menyamar sebagai orang gaji di rumah seorang lelaki misteri yang dia gelar Hakim di Bukit Impian.

Hari pertamanya di Bukit Impian tidak seindah yang dia sangkakan. Demi laporannya yang belum menemukan noktah, Yuhana turutkan juga sikap dan perangai jelik Hakim Bukit Impian. Misinya untuk mengorek rahsia lelaki itu semakin sukar apabila Hakim menyukarkan keadaannya di sana. Sekali Yuhana memulakan langkah, seribu kali langkah Hakim menghalangnya.

Bilik Encik Hakim? Aduh, aku ingatkan bilik rahsia!
“Keluar sekarang juga dan aku anggap tak ada apa-apa yang berlaku. Keluar!”

Hidupnya semakin kucar-kacir setelah Hakim mengisytiharkan dirinya sebagai bakal isteri. Yuhana hilang kata. Lelaki bernama Hakim itu sewenangnya bermain dengan hidupnya. Namun, kerana satu pengkhianatan, Yuhana relakan jua menerima lamaran lelaki misteri itu. Ya, Hakim lelaki misteri yang belum dia kenali sepenuhnya. Oleh kerana itu, Yuhana dan Hakim tetapkan satu syarat.

“Aku akan jawab semua soalan kau. Semua, semua yang kau nak tahu tentang aku. Satu soalan untuk satu hari. Aku akan jawab apa pun. Hanya satu soalan untuk satu hari. Setuju?”
“Okey. Deal.”

Siapakah Hakim sebenarnya? Mampukah Yuhana bersabar meladeni sikap seorang Hakim yang pernah rebah dalam suratan takdir? Bisakah bahagia itu dicapai andai tiada kejujuran dalam perhubungan?

Antara cinta dan setia, aku pilih memilikinya.
***
(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00