Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Thursday 28 December 2017

Awak Saya Punya ~ Cheritasis

(SEM & SS) RM22.00 > RM19.40

Gara-gara hendak membantu Owais dan Anina, Talhah dan Hanan yang tertangkap. Talhah pensyarah, Hanan anak murid. Sangka mereka itu sajalah hubungan mereka. Rupanya tidak. Mereka juga sepupu yang terpisah jauh gara-gara salah faham keluarga. “What’s your name?”

“Wan Hanan binti Wan Hanafee. Kenapa Mr. Talhah tanya?”
“Saja. Mungkin boleh praktis dari sekarang.”
“Praktis apa?”
“Praktis untuk sebut depan tok kadi.” 

Bagi Talhah apa salahnya dia kahwini Hanan, anak pak cik yang membesarkannya selama ini. Dia tak ada masalah. Tapi Hanan yang bermasalah. Bukan saja tiba-tiba dapat suami, tiba-tiba juga ayah yang dikatakan telah tiada hidup semula. Hanan tak boleh terima semua itu. Hanan tak boleh terima Talhah juga.

Tapi suami Hanan itu bijak orangnya. Talhah pergi goda dan menakal dengan Hanan sampaikan Hanan sendiri akhirnya telah jatuh suka kepada suami sendiri. Suka suami sendiri, tak salah kot. Tapi yang menjadi salah bila kawan baik Hanan, Anina, meminta suami Hanan.

Kata Anina alang-alang sudah berkawan baik apa salahnya mereka berkongsi suami macam berkongsi rumah. Tambahan pula Talhah sepatutnya jadi suami Anina. Jadi Anina nak menuntut haknya