Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Monday 4 December 2017

Impian Kasih ~ Anis Ashikali

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.00

NUR IDDYA MELISSA… Sungai Melaka yang gah menjadi tempat pilihannya untuk membunuh diri. Dia terlalu kecewa dengan cinta. Namun ada yang prihatin akan keselamatannya.

“Awak, jangan!” –Izdham
“Jangan awak berani-berani nak halang saya! Pergi! Saya tak ada urusan dengan awak!” – Melissa
“Awak tak takut dibaham buaya ke?…” – Izdham
“Buaya ke, tak buaya ke, saya punya sukalah nak buat apa pun!” – Melissa
UMAR IZDHAM SYAH… Gadis seiras Zooey Deschanel itu menjadikan dia sanggup merentasi gunung bersalji. Sejak pertemuan pertama yang tidak manis itu, tidurnya tak lena, makan tak kenyang dan mandinya juga tak basah. Sikap dingin dan beku Melissa tidak pernah mematahkan semangatnya.
“Awak nak apa sebenarnya ni Izdham? Saya rimaslah macam ni.” – Melissa
“Saya nak awak. Kita kahwin jom?” – Izdham
Saat huluran kasih Izdham Syah ingin bertaut, Melissa menepis sehabis usaha, serik maruah dan keluarganya dihina.
Berkali-kali Izdham mencuba. Namun tika hatinya yakin cinta gadis itu miliknya, dia diduga. Sangkanya Melisa berpaling pada memori silam. Tapi sebenarnya dia yang tersalah sangka.
“Okay, kalau awak tak suruh saya datang… saya baliklah. Jangan lupa, datang majlis saya ya!”
Potongan apple caramel membentuk perkataan “Its you, I want!” yang dihiasi dengan bermacam jenis gula, coklat dan kacang di dalam bakul memberi jawapan pada cintanya. Bahagia… namun, ikatan perkahwinan yang dimeterai hampir karam angkara Wan Zamilah. Nyawa isterinya pula menjadi taruhan. Saat dia tersedar daripada kekhilafan, isterinya pula hilang ingatan. Menjadi pesakit Anterograde Amnesia dan Retrograde Amnesia, bukan suatu yang mudah untuk Iddya Melissa mahupun Izdham Syah.
Antara realiti dan angan-angan cinta, mampukah mereka bertemu semula di garisan memori demi menggapai bahagia yang hakiki? Rumah tangga yang dibina seindah warna syurga… mampukah dipertahankan sehabis daya, jika jalan cinta mereka penuh onak dan duri?