Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Friday 23 February 2018

Sentap ~ Adnil Zaff

(SEM & SS) RM35.00 > RM30.80

“Kau fikir aku hairan? Aku dah lama sabar dengan perangai kau ni. Baiklah, Darlina… kau nak sangat, kan? Aku ceraikan kau dengan talak tiga!” – Johari

Perkahwinan melankolik. Episod bahagia Darlina menjelma setelah dirinya tiba-tiba dilamar oleh bosnya, Dato’ Farid; seorang lelaki pendiam dan suka menyendiri. Namun setelah puas berduka nestapa, hidup Darlina kembali diterjah bahagia sekali lagi.

Tidak seperti Darlina, hidup Sarina lebih dahsyat cubaannya. Diduga kemiskinan, Azhan berhijrah ke Kuala Lumpur. Sayangnya, kenaifannya menjebakkan dia ke kancah hitam
sehingga terheret ke dalam tuduhan berat yang berdepan dengan hukuman mati.

“Betapa kejamnya kau, hai lelaki. Aku tak tahu di mana nak aku letakkan muka ni! Sekarangkau mengaku semua hasil yang masuk ke dalam perut aku dan anak kau tu duit haram!” – Sarina

Adakah benar hidup mereka berada di jalan mati?

Hitam jalan yang dilalui Azhan, begitulah juga hitamnya kisah lalu Intan seorang pesakit major depression. Intan merasakan hidupnya malang. Tanpa sedar dia menyeksa sekeping
hati yang ikhlas menerimanya seadanya.

“Setiap kali abang cuba mendekat, Intan akan hamburkan kebencian pada abang. Di mata Intan abang lelaki yang jahat. Abang cuba hulurkan tangan tapi Intan tak mahu sambut
tangan abang.” – Haris

Benarkah wanita tanpa permata seperti Intan sudah tiada harapan untuk merasa bahagia?

Naurah pula bermasalah dengan lamaran si Adi Setan, musuh sejak zaman kanak-kanaknya.

Sejahat mana si Adi setan itu?

“Awak letak chewing gum atas kerusi saya di sekolah. Baju saya kena gula getah yang penuh dengan air liur awak. Itu baru satu! Awak tukar buku dalam beg saya. Awak letak
buku komik awak. Saya kena cubit dengan cikgu. Oh ya… ada lagi!” – Naurah

Empat wanita, empat kisah yang berbeza. Dugaan mereka tidak sama. Namun sama-sama akhirnya merasa bahagia.