Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Monday 29 April 2019

Aku Yang Kau Tinggalkan ~ Alina Haizar

(SEM & SS) RM33.00 > RM29.00

“Ani tak sanggup kahwin dengan Zaril Ikhwan. Maafkan Ani” Nota daripada Ani sekelip mata merubah kehidupan Nia Athirah. Nia mengambil keputusan untuk menggantkan tempat Ani, mengahwini Zaril Ikhwan bukan atas dasar cinta. Pengorbanan yang Nia harus lakukan demi membantu keluarganya. 

“Zaril dah jadi bodoh” kata mama… 

Kemalangan negri telah menjadikan Zaril Ikhwan seorang yang tidak berupaya, memerangkap Zaril Ikhwan dalam dirinya sendiri. Tiada siapa yang dapat memahaminya. Zaril Ikhwan memerlukan seseorang untuk menjaganya. Cinta datang tanpa disedari. Dalam diam Nia jatuh cinta dengan suaminya sendiri. Segunung harapan agar perkahwinannya ini kekal selamanya. Demi kasih pada suaminya yang tercinta, Nia berusaha mencari jalan untuk merawatnya. 

Sentuhan kasih Nia yang mempunyai kuasa untuk memulihkan dirinya dalam apa keadaan pun. Sayanglah segala-segalanya pada Zaril Ikhwan. Demi Sayang, dia mahu pulih, ingin menjadi lelaki sempurna untuk Sayang. "I will love you forever…" Ucapan suaminya ketika dia meninggalkan Nia untuk ke Paris bagi mendapatkan rawatan. 

Sebaik sahaja Zaril Ikhwan pulih sepenuhnya dan kembali normal, Nia telah disingkirkan. “Sayang akan sentiasa ada dengan abang,” Tetapi di manakah keikhlasan dan kesetian seorang isteri jika semua yang dilakukan semata-mata kerana wang. Nia meninggalkan suaminya setelah mendapat bayaran atas segala usahanya selama ini menjaga Zaril Ikhwan. Bumi Turin menjadi saksi pertemuan dua insan yang pernah saling mencintai tetapi kini yang tinggal hanyalah perasaan benci, marah dan dendam yang terbuku di hati masing-masing. 

"Ti amo amore mio …." Menelusuri kota-kota bersejarah dengan permandangan indah dan romatik … mengembalikan rasa cinta dalam hati yang sudah lama hilang… Kehidupan harus diteruskan… Langkah sudah jauh ke hadapan, tidak ada jalan kembali. Perpisahan secara rasmi adalah jalan yang terbaik buat mereka. 

Namun kekusutan tidak terungkai, Zaril Ikhwan masih tidak mengerti dengan tindakan Nia.Nia mempunyai alasannya sendiri tetapi sampai bila-bila pun dia tekad akan merahsiakannya. Mampukah Nia bertahan dengan segala tuduhan dan tohmahan ke atasnya? Kerana realitinya, kebenaran hanya akan mendatangkan kesedihan yang Nia tidak sanggup hadapi.