Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Wednesday 26 June 2019

Janji Anabella ~ Hasrudi Jawawi

(SEM & SS) RM28.00 > RM25.20

Risa dipandang aneh oleh pelajar-pelajar lain termasuklah rakan sekelasnya sejak berpindah ke sekolah berasrama penuh, Jasmine School. Di sekolah ini dia mahu memulakan kehidupan baru selepas doktor mengesahkan trauma yang dialami akibat tragedi hitam enam bulan lalu semakin stabil.

Sejak berada di sekolah ini, Risa sering didatangi seorang gadis Inggeris di dalam mimpi-mimpinya. Dia merasakan sesuatu telah berlaku dan pihak sekolah seperti merahsiakan hal itu daripada pengetahuan orang luar. Artikel lama yang ada di bilik pengetua berkaitan kes kematian yang pernah berlaku di sekolah ini mula merungkai sesuatu. Sah! Jasmine School punya misteri tersendiri.

Apa kaitan kematian yang pernah berlaku di sekolah ini dengan gadis Inggeris yang selalu muncul dalam mimpi Risa? Apa hubungan sebenar gadis Inggeris itu dengan makhluk persis jerangkung yang sering muncul di dalam biliknya? Siapakah antara mereka yang bukan manusia sebenar? Atau... adakah kejadian selama ini hanya halusinasi yang terhasil akibat trauma yang dialami Risa?