Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Tuesday 16 July 2019

Travelove ~ Idora Darwina

(SEM & SS) RM22.00 > RM19.80

Travelove mengisahkan tentang seorang gadis bernama Leya yang membuat keputusan untuk travel ke India tanpa perancangan yang rapi lepas kecewa dengan cinta. Fahri, lelaki yang dicintainya menolak Leya mentah-mentah walaupun sudah hampir sepuluh tahun mereka berkawan. Bagi Fahri, Leya hanyalah sekadar seorang kawan buatnya.

Di India, Leya bertemu dengan Adrian - jejaka Melayu yang begitu bebas mengejar mimpi-mimpi. Perjalanan menjelajah bumi India bersama Adrian, membuka mata Leya tentang kehidupan. Hidup ini bukan semata-mata untuk terus bergembira. Kadang-kadang kisah duka lebih membawa bahagia. Sesungguhnya kembara ini terlalu bererti buat Leya. Dalam mencari diri, dia temui cinta!

Sangkaan Leya untuk terus hidup berbahagia bersama Adrian lenyap apabila Fahri muncul lagi buat kali kedua. Status pekerjaan Adrian yang tidak mempunyai pendapatan tetap masih membimbangkan Leya kerana dia seorang perempuan yang tidak suka hidup tanpa jaminan ekonomi yang kukuh. Fahri yang kembali menagih cinta, mempunyai segala-galanya yang Leya mahukan. Tambahan, Fahri merupakan pilihan ibu bapa Leya. Leya tersepit antara cinta dan kemahuan.

Antara Leya dan Adrian, ada tembok yang menghalang kisah cinta mereka. Kemunculan Fahri yang membawa pakej sempurna di mata Leya benar-benar menghancurkan hati Adrian. Sama ada masa depan dan juga perasaan, Leya harus cepat membuat keputusan. Sama ada Fahri atau Adrian, Leya saja yang boleh putuskan!