Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Monday 3 February 2020

Cinta Mamat Muka Ketat ~ Fariesya Fauzy

(SEM & SS) RM30.00 > RM27.00

Hubungan mereka bukanlah ketegori TEMAN TAPI MESRA. Tapi lebih kepada TEMAN TAPI HURU-HARA. Berdebat, berbalah dan menyindir sudah menjadi kewajipan setiap kali bersua muka. Semuanya bermula dari salah faham di awal perkenalan.

“Budak jambu ni sebenarnya khunsa. Dan sekarang dia datang bulan.”- AMSYAR.

“Hoi! Jay bukan khunsalah. Jay perempuan! Perempuan sejati!” - JANNAH.

Hinggalah akhirnya ada yang jatuh cinta. Jannah yang tidak mahu ada hubungan hati selagi tidak habis belajar, telah menolak cinta Amsyar. Tapi kalau dah jodoh, akan bersatu juga walau bukan dengan cara yang betul. Namun ia hanya bertahan selama seminggu sahaja. Amsyar terluka.

“Dengan ini saya, Syed Amsyar bin Syed Amru menceraikan isteri saya, Nur Jannah binti Idris dengan talak satu.” - AMSYAR.

Seiring dengan masa, Jannah menyedari yang dia mencintai Amsyar. Tapi bila Jannah sudah bersedia, Amsyar pula sudah ditunangkan dengan gadis pilihan nendanya yang pentingkan nasab keturunan.

“Abang Am... I love you. Let’s get back together. I miss you a lot. I want you.” - JANNAH.

“Sweetheart... kita pernah cuba dulu, tapi tidak berjaya. Kau pernah tak dengar ungkapan ni, bercinta tidak semestinya bersatu?” - AMSYAR.

Apakah punca perpisahan mereka dahulu? Adakah dia perlu merampas kembali cinta mamat muka ketatnya atau reda sahaja dengan pilihan keluarga?